باید و نبایدهای انتخاب لباس مجلسی

باید و نبایدهای انتخاب لباس مجلسی
باید و نبایدهای انتخاب لباس مجلسی

انتخاب لباس مجلسی برای مراسم هایی که می خواهید در آن بدرخشید، کار ساده ای نیست. بعضی افراد حتی ماه ها قبل از مراسم عروسی و تولد و ... به دنبال مدل های شیک لباس مجلسی هستند و با تماشای لباس هایی که در تن مانکن ها هستند، اقدام به خرید لباس مجلسی می کنند.

در صورتی که، لباسی که تن مانکن می بینند، در شرایطی کاملا متفاوت تر از سالنی که در آن مراسم شما برگزار می شود دیده می شود. پیش از خرید لباس مجلسی، روش های انتخاب لباس مجلسی مناسب را بخوانید تا بهترین انتخاب را داشته باشید.

لباس مجلسی رسمی یا غیر رسمی بپوشیم؟

  لباس مجلسی رسمی

 

اولین چیزی که در انتخاب لباس مجلسی باید در نظر بگیرید، مجلسی است که قرار است در آن بدرخشید. برای چه نوع مجلسی، لباس مجلسی می خواهید و نقش شما در آن مهمانی چیست؟ طبیعی است هر چه نقش شما پر رنگ تر باشد، باید لباس خاص و ویژه تری هم بپوشید.

در مهمانی ها و دورهمی های نیمه رسمی، باید لباسی بپوشید که کاملا در آن حس راحتی کنید. هر چقدر زرق و برق این لباس ها کمتر باشد، شیک تر و مورد پسندتر است.

برای جشن هایی همانند عروسی بهتر است لباسی را انتخاب کنید که کاملا زرق و برق داشته باشد و با یک نگاه، زیر نورپردازی سالن عروسی، توجه همه را جلب کنید.

انتخاب رنگ لباس مجلسی

رنگ لباس مجلسی باید با پوست شما و نوع آرایشی که می کنید، تطابق داشته باشد. لباس های روشن معمولا برای افرادی که پوست تیره تری دارند، مناسب است و لباس های تیره، برای افرادی که پوست روشن تری دارند، برازنده تر است البته این بدان معنا نیست که پوشیدن این رنگ ها، حتما باید اختصاصی باشد. رنگ موی روشن و تیره هم، باید در انتخاب رنگ لباس مجلسی، در نظر گرفته شود. رنگ های مناسب برای لباس شب، آبی، صورتی، قرمز، سبز، بنفش، کرم و مشکی است. رنگ مشکی رسمی تر است و برای اقوام نزدیک صاحب مجلس که سنین پایین تری دارند، بهتر است استفاده نشود اما انتخاب این رنگ برای سایرین، مناسب است به ویژه اگر اکسسوری های نقره ای و طلایی هم به این رنگ اضافه شود.

لباس مجلسی کوتاه یا بلند؟

اگر اندام درشتی دارید بدون شک لباس مجلسی بلند را انتخاب کنید. برای افرادی که اضافه وزن دارند، انتخاب لباس مجلسی کوتاه، یک اشتباه بزرگ است که چاقی آن ها را بیشتر جلوه می دهد. به جز این مورد، معمولا لباس هایی که بلندتر هستند، اندام را کشیده تر نشان می دهند و برای مجالس عروسی و تولد، مناسب ترند.

فقط در یک صورت لباس مجلسی کوتاه را انتخاب کنید. آن هم زمانی که به اندام خود ایمان دارید و مطمئن هستید با لباس کوتاه، زیباتر هستید.

لباس مجلسی راسته یا پلیسه دار

لباس مجلسی پلیسه دار

 

لباس مجلسی هایی که دامن های پف کرده دارند، نه تنها جذابیت ظاهری دارند و شما را یاد کارتون های دیزنی می اندازند، بلکه یک انتخاب مناسب برای افرادی است که شکم دارند و می خواهند، شکم خود را مخفی کنند. اگر می خواهید برجستگی های نامنظم بدنتان را مخفی کنید، بهتر است از لباس های پف داری که از زیر سینه کلوش می شوند استفاده کنید. لباس مجلسی راسته و تنگ، برای افرادی که نقصی در اندام خود ندارند، بسیار مناسب است.

یقه گرد یا یقه هفت؟

یقه هفت برای اندام درشت

 

اگر اندام درشت و سینه های بزرگی دارید، برای کوچکتر نشان دادن نیم تنه بالا، بهتر است، از یقه هفت استفاده کنید. افرادی که اندامی به شکل سیب دارند، در این دسته هستند. در غیر این صورت استفاده از یقه گرد، مانعی ندارد. یقه های گرد برای ایجاد منحنی در ظاهر و جلوه نمایی اندام، بسیار مناسب اند.

کدام بخش بدن شما زیباتر است؟

اگر پاهای زیبایی دارید، در انتخاب لباس مجلسی بهتر است، از لباس هایی که بالا تنه پوشیده ای دارند اما بخش پایین تنه آن ها کوتاه تر از زانو است، استفاده کنید. اگر لباس شما خیلی باز باشد، جلب توجه چندانی نخواهد داشت.

حتما از اکسسوری ها استفاده کنید.

استفاده از اکسسوری ها، زیبایی خاصی به لباس مجلسی شما می بخشد و همه چیز را برای برگزاری یک شب رویایی، تکمیل می کند. در استفاده از اکسسوری ها زیاده روی نکنید اما حتما چند اکسسوری که مناسب رنگ پوست و لباس شما هستند، انتخاب کنید.