با چند ترفند ساده، اصول ست کردن لباس ها را یاد بگیرید!

با چند ترفند ساده، اصول ست کردن لباس ها را یاد بگیرید!
با چند ترفند ساده، اصول ست کردن لباس ها را یاد بگیرید!

ست کردن لباس تاثیر شگفت انگیزی در زیبایی ظاهری افراد دارد. افرادی که هوشمندانه رنگ لباس های خود را با یکدیگر ست می کنند، معمولا توجه بیشتری را به خود جلب می کنند. این افراد معمولا انسان های موفق تری هستند و همیشه در ست کردن لباس های خود، برنامه ریزی دارند. اگر از روز قبل، برای رنگ بندی لباس های خود، برنامه ریزی کنید و از اصول ست کردن لباس ها آگاهی داشته باشید می توانید در هر جمعی که حضور پیدا می کنید، بدرخشید. حتی اگر ساده ترین لباس ها را به تن داشته باشید.

اصول ست کردن لباس ها با یکدیگر را بدانید!


اصول ست کردن

رنگ های مکمل را شناسایی کنید!


همه ما می دانیم که 4 رنگ اصلی در خلقت، زمینه ساز به وجود آمدن رنگ های ثانویه است. قرمز، آبی، زرد و سبز چهار رنگی است که در طبیعت به کار میرود و اگر از تضاد آن ها استفاده کنیم، می توانیم ظاهری متفاوت و جالب توجه ایجاد کنیم. در اصول ست کردن لباس ها باید رنگ های مکمل را در نظر گرفت. مثلا رنگ بنفش، ترکیبی از قرمز و آبی است و اگر با رنگ متضاد زرد ترکیب شود، جلوه بی نظیری می گیرد. رنگ لیمویی و آبی نیز، ترکیب خیره کننده ای دارند. کافی است رنگ هایی که با یکدیگر مکمل هستند و کنتراست مناسبی دارند را شناسایی کنید تا بتوانید آن ها را در یک لباس، هنرمندانه به کار ببرید.


انتخاب رنگ زمینه ای به عنوان رنگ اصلی


اگر لباسی دارید که چندین رنگ در زمینه آن به کار رفته است، یکی از رنگ هایش را برای ست کردن انتخاب کنید. بهتر است رنگی که بیشترین درصد را به خود اختصاص داده است را انتخاب کنید.


خرید لباس هایی با رنگ مشکی، سفید و طوسی


رنگ مشکی در ست کردن

رنگ مشکی در ست کردن اگر هنگام خرید، لباسی را پسند کرده اید که در آن رنگ مشکی، طوسی و یا سفید به کار رفته است، نگران ست شدن آن ها نباشید. این رنگ ها با بیشتر رنگ ها، قابلیت ست شدن دارند.


ست کردن کیف با شلوار یا دامن


یکی از اصول ست کردن لباس زنانه، ست کردن کیف با رنگ شلوار یا دامن است. نیازی نیست که کفش شما دقیقا هم رنگ کیفتان باشد. در گذشته اگر کسی کیف و کفش یک رنگی نداشت، به عنوان انسان بد سلیقه شناخته میشد اما در دنیای فشن امروزه، این ترکیب کاملا رد شده است و به نظر می رسد، تنها استفاده از یک تناژ خاص و مشابه کیف، برای انتخاب کفش، کفایت می کند. البته این موضوع را هم فراموش نکنید که جنس کیف و کفش باید با یکدیگر هم خوانی داشته باشد. مثلا اگر در فصل پاییز از کیف چرمی استفاده می کنید، باید کفش هایتان نیز در همین جنس باشد.


طرح های شلوغ را با طرح های ساده بپوشید.


هیچ وقت نباید در استفاده از طرح های شلوغ، زیاده روی کنید. تصور کنید مانتو یا پیراهنی که پوشیده اید، نقش و نگار دارد. استفاده از شال و کیف و شلوار مجلسی طرح دار با مانتو یا پیراهن طرح شلوغ، ممنوع است. نه تنها استفاده از طرح های شلوغ تشدد فکری در اطرافیان شما به وجود می آورد، از زیبایی لباستان می کاهد.

هارمونی با اکسسوری ها ایجاد کنید!


اکسسوری برای ست کردن

اکسسوری برای ست کردن   اکسسوری زنانه هم اهمیت بسیار بالایی در شیک پوشی دارند. استفاده از اکسسوری ها هم اصول و قواعد خود را دارد. می توانید رنگ تل، گل سر، گوشواره، عینک و دیگر زیورالات را با یکی از رنگ های زمینه ای لباس هایتان ست کنید. در استفاده از اکسسوری ها و زیورآلات زیاده روی نکنید تا زیبایی اکسسوری ها به چشم بیاید و در عین حال، شلوغی ظاهری ایجاد نکند. نکته دیگر که در استفاده از طلا و جواهرات اهمیت دارد، این است که جواهرات طلایی و نقره ای نباید همزمان با یکدیگر استفاده شوند.


اسپرت یا مجلسی؟ برای ست کردن لباس


لباس های ست

لباس های ست اگر لباستان اسپرت است، بهتر است از هیچ ارکان مجلسی استفاده نکنید. به قول قدیمی ها یا رومی رومی یا زنگی زنگی. اگر تیپ مجلسی دارید سعی در انتخاب لباس هایی کنید که کاملا مجلسی است. مثلا استفاده از یک مانتو کتی و شومیز، همراه با شلوار راسته ای پارچه ای، قطعا با کفش مجلسی جلوه گری می کند. از جوراب در تیپ مجلسی تا حد ممکن استفاده نکنید به ویژه اگر کفش هایتان جلوباز باشد.


لباس خیلی تنگ یا گشاد ممنوع!


یکی از اصول ست کردن لباس ها انتخاب لباس هایی است که دقیقا برازنده شماست. ست کردن لباس های خیلی تنگ یا خیلی گشاد، کار بسیار سختی است و از طرفی، زیبایی لازم را ایجاد نمی کند. اگر لباستان گشاد است، دقت کنید که سرشانه هایش، دقیقا اندازه شما باشد. در ست کردن لباس های گشاد، لباس های زیرین، باید کوتاه تر از رویه باش.