بررسی استایل طناز طباطبایی؛ به بهانه‌ی پخش سریال یاغی

بررسی استایل طناز طباطبایی؛ به بهانه‌ی پخش سریال یاغی
بررسی استایل طناز طباطبایی؛ به بهانه‌ی پخش سریال یاغی

طناز طباطبایی بازیگر خوش سیما و جذاب سینما، این روزها با پخش سریال یاغی دوباره خوش درخشیده است. این بانوی بازیگر علاوه بر چهره ی زیبا، از جمله بازیگرهای با استایل خاص است. حضور وی در جشنواره ها و رویدادهای هنری سبب شده است تا سبک پوششی اش همواره مورد بررسی قرار گیرد. از آنجایی که سبک پوشش بازیگران ایرانی متناسب با فرهنگ و قوانین جامعه ایران است، تحلیل و بررسی استایل این افراد می تواند الگویی برای علاقه مندان دنیای فشن در ایران باشد. استایل طناز طباطبایی، یکی از این الگوهای خوش پوشی است. ما نیز در ادامه ی این مطلب سعی داریم، استایل و سبک پوششی این بازیگر خوب کشورمان را بررسی کنیم. پس اگر از طرفداران این هنرمند توانا هستید، با ما در این مطلب همراه باشید.


بیوگرافی طناز طباطبایی


طناز طباطبایی در بیستم اردیبهشت ۱۳۶۲ در تهران متولد شد. او در رشته کارشناسی کارگردانی تئاتر، از دانشگاه آزاد تهران مرکز فارغ التحصیل شده است. طباطبایی نخستین بار در سال ۱۳۷۹ و با شرکت در کلاس های بازیگری، پا به عرصه هنر گذاشت. مجموعه ی ذبیح و سینمایی دیشب باباتو دیدم آیدا، اولین تجربه های هنری این هنرمند هستند. پس از آن طباطبایی با فیلم هایی همچون رخ دیوانه، خشم و هیاهو، آرایش غلیظ و هیس، دخترها فریاد نمی زنند کارنامه ای درخشان از خود به جا گذاشت. او همچنین تا به اکنون چندین بار موفق به دریافت سیمرغ بلورین از جشنواره ی فجر شده است. در این میان فیلم هیس، دخترها فریاد نمی زنند از جمله آثار ارزشمند طناز طباطبایی است. او برای این فیلم نامزد و برنده جوایز جشنواره های بسیاری شده است.

سریال یاغی، آخرین اثر این بازیگر این روزها طرفداران بسیاری دارد. این سریال به کارگردانی محمد کارت، اردیبهشت امسال به نمایش درآمد. طناز طباطبایی در سریال یاغی در نقش طلا مطلایی ظاهر شده است. استایل خاص او در این سریال، نظرات بسیاری را به خود جلب کرده است که در ادامه حتما این استایل را بررسی خواهیم کرد.


ویژگی های استایل طناز طباطبایی


به طور کلی می توان استایل طناز طباطبایی را استایلی متعارف، کلاسیک و بدون تجملات افراطی توصیف کرد. طناز طباطبایی از جمله هنرمندانی است که تا حد امکان از استایل های حاشیه ساز دوری می کند. این سادگی و بی حاشیه بودن همچنین در انتخاب آرایش او نیز دیده می شود. ظرافت، سادگی و دوری از عمل های زیبایی افراطی در چهره ی طناز طباطبایی نمایان است.


استفاده از رنگ های تیره


یکی از ویژگی های بارزی که در استایل طناز طباطبایی دیده می شود، استفاده از پالت رنگی تیره است. رنگ های مشکی و زرشکی از جمله رنگ هایی هستند که به وضوح در استایل این هنرمند می بینیم. این رنگ های تیره با پوست سفید و آرایش ملایم خانم بازیگر هارمونی زیبایی می سازند. رنگ های خنثی و طیف رنگی آبی نیز از رنگ های انتخابی در استایل طباطبایی هستند. به عبارتی دیگر این هنرمند بی گدار به آب نمی زند و نمی توان او را در رنگ های زننده و جیغ به راحتی دید.

پالت رنگی تیره در استایل طناز طباطبایی


انتخاب لباس هایی راحت و بی دغدغه


شلوارهای واید، کفش های ساده و راحت و همچنین مانتوها و لباس های آزاد از انتخاب های طناز طباطبایی هستند. در واقع راحتی لباس برای خانم طباطبایی از اهمیت خاصی برخوردار است. طناز طباطبایی حتی در جشنواره ها نیز، شیک بودن در عین راحتی را اولویتش قرار می دهد.


استفاده صحیح از اکسسوری ها


استفاده از اکسسوری در استایل طناز طباطبایی همواره هوشمندانه است. گوشواره های بزرگ از جمله اکسسوری های محبوب خانم بازیگر هستند. ترکیب این مدل گوشواره ها با شال های ساده و بدون زرق و برق، جلوه ی نهایی خوبی دارند. ساعت ها و دستبندهای مینیمال نیز اکسسوری های دیگری هستند که در استایل خانم طباطبایی می بینیم.


استفاده از گوشواره های بزرگ و شیک در پوشش طناز طباطبایى

استایل طناز طباطبایی در سریال یاغی


طناز طباطبایی در سریال یاغی نقش زنی ثروتمند، مرموز و قدرتمند را ایفا می کند. سبک پوششی که برای این نقش در نظر گرفته شده است، تا حد زیادی شبیه به کاراکتر است و درک بهتری از آن را ارائه می دهد. می توان گفت استایل پوششی طلا در سریال یاغی، شباهت هایی به استایل واقعی طناز طباطبایی دارد. استایل پوششی طلا نیز استایلی کلاسیک با رنگ های تیره و مرموز است. همچنین استفاده از اکسسوری متناسب با شخصیت، به خوبی در این کاراکتر دیده می شود. رنگ موی در نظر گرفته شده برای این کاراکتر و ترکیب آن با دیگر المان های پوششی، به نشان دادن شخصیتی جاه طلب طلا کمک زیادی کرده است.


پوشش طناز طباطبایی در سریال یاغی

پوشش جذاب طناز طباطبایی در نمایش سی صد


کنسرت نمایش سی صد به کارگردانی امیر جدیدی، از اول تیر امسال در کاخ سعدآباد به روی صحنه رفته است. در این نمایش بازیگران مطرحی همچون استاد علی نصیریان، جواد عزتی، مهران غفوریان و … ایفای نقش می کنند. طناز طباطبایی نیز از جمله بازیگران این نمایش است که استایل خاص و جذابش در این نمایش نظرات بسیاری را به دنبال داشته است. از آن جایی که نمایش سی صد روایت نسل کشی مغول ها در نیشابور را به تصویر می کشد، طراحی لباس و گریم بازیگران نیز متناسب با آن دوره انجام شده است.

استایل طناز طباطبایی در این نمایش شامل لباسی بلند به رنگ آبی لاجوردی با طرح های شیری است. رنگ و طرح پارچه ی این لباس کاملا نمایانگر اصالت و هویت ایران است. البته پارچه پر نقش این لباس، اندام خانم طباطبایی را اندکی درشت تر از حالت معمول نشان می دهد. جزئیات به کار رفته در این پوشش مانند مچ بند، کمربند، پوشش سر و بوت ها، همگی سبک پوششی تاریخ روایت را نشان می دهند. در نهایت می توان گفت دقت و توجه به جزئیات لباس های این نمایش، نتیجه ی بسیار خوبی به دنبال داشته است.


استایل جذاب طناز طباطبایی در نمایش سی صد

به طور کلی اعتدال، دقت و تناسب آیتم ها در هر استایلی، به بهتر دیده شدن آن استایل کمک می کند. طناز طباطبایی یکی از هنرمندانی است که این نکات در استایلش به خوبی دیده می شوند. به عبارتی دیگر استایل طناز طباطبایی استایلی شسته رفته و به دور از حاشیه است. اگر از طرفداران استایل این بانوی هنرمند هستید، حتما نظرات خود را با در میان بگذارید.