بیوگرافی ویرجیل ابلو

بیوگرافی ویرجیل ابلو
بیوگرافی ویرجیل ابلو

یک طراح موفق و همه فن حریف سیاه پوست، که القاب زیادی از جمله طراح گرافیک، دی جی، معمار و دیزاینر را به خود اختصاص داده است.

Virgil abloh در سال 1980 از پدر و مادر غنائی متولد و د رحومه شیکاگو بزرگ شد. ابلو در سال 2002 لیسانس خود را در رشته مهندسی عمران از دانشگاه ویسکانسین مدیسون گرفت. ابلو پس از دو سال کار در یک شرکت معماری تمرکز خود را به سمت مد و فشن تغییر داد.

ویرجیل خانه مد خود را در سال 2012 تاسیس کرد و از مارس 2018 در سمت مدیر هنری بخش لباس‌های مردانه کمپانی لویی ویتون بود.

برند تجاری ویرجیل ابلو

در سال 2012 ابلو اولین اولین برند تجاری خود را با نام پیرکس ویژن pyrex vision راه اندازی کرد که لوگوهایی روی تیشرت‌ها و پیراهن‌های استوک راگبی ralph lauren را چاپ می‌کرد. در همین زمان او به عنهوان بخشی از یک مجموعه با نام been trill با متیو ویلیامز و هرون پرستون همکاری کرد. پیرکس در سال 2013 به بن بست خورد و تعطیل شد اما در همان سال ویرجیل برند لوکس لباس خیابانی street wear زنانه و مردانه off white را راه اندازی کرد.

این مارک تجاری مستقر در میلان توسط سهام‌دارانی مانند barneys and Colette انتخاب شد و افرادی مانند جی زی، ASAP راکی، ریحانا و بیانسه از آن استفاده می‌کنند. در سال 2015 آف وایت نامزد جایزه LVMH بود. وبرجیل به عنوان مدیر خلاق لاین مردانه louis Vuitton در سال 2018 انتخاب شد و تا کنون به غیر از برند آف وایت در این خانه‌ی مد نیز فعالیت می‌کند.

هم‌کاری‌های آف وایت با برندهای دیگر

یکی از بزرگ‌ترین خبرهای هم‌کاری ابلو تا به امروز، هم‌کاری با برند نایکی در تولید کالکشن the ten در سال 2017 بوده است. این کالکشن شامل 10 مدل با طراحی برند آف وایت است. تولید این کفش‌ها بسیار محدود است و همین موضوع باعث افزایش عطش تقاضای خرید این مجموعه می‌باشد. یکی دیگر از هم‌کاری‌های موفق برند آف وایت، هم‌کاری آن با برند لباس ورزشی بریتانیایی umbro بوده است. این کالکشن که در اوایل سال 2017 از آن رونمایی شد، شامل سویشرت کلاه‌دار، شلوار، شلوار ورزشی، شلوار کوتاه، کفش ورزشی و ژاکت‌های آف وایت بود. این مجموعه با الهام از سبک پانک بود و پارچه‌های گینگهام و راه راه در سراسر آن دیده می‌شد.

 

کفش تولید شده توسط نایکی و آف وایت

 

کمک ویرجیل به نسل آینده

در طی سال‌های اخیر ابلو به عنوان یکی از پیش‌گامان سیاه پوست در صنعت مد، در تلاش آن بوده است که درهای بسته برای جوانان خلاق سیاه پوست را بگشاید و شرایط آن‌ها را برای بهره‌‍مندی از امکانات آموزشی هموارتر کند. شاید این بخش در گذشته‌‌ی خود او بسیار موثر بوده است و او سختی راه زیادی را برای رسیدن به موقعیت اکنون‌اش پشت سر گذاشته است. حال او می‌خواهد این تجربیات را در اختیار نسل جوان قرار دهد تا آن‌ها مالک ایده‍‌ها و برند خودشان باشند و پیشرفت کنند. ویرجل ابلو به عنوان بخشی از تلاش‌های مداوم خود برای کمک به نسل‌های آینده، یک مجموعه آموزشی با عنوان free game را راه‌‍اندازی کرده است. مجموعه free game هزینه‌ای جز زمان و تلاش برای شرکت‌کنندگان ندارد.

• صندوق بورس تحصیلی post modern

ویرجیل ابلو با حمایت برخی از شرکای تجاری خودش مانند لویی ویتون و نایکی مبلغ 1 میلیون دلار را برای حمایت از بورسیه‌ها و فرصت‌های شغلی به دانشجویان سیاه پوست اختصاص داد. این مبلغ با مشارکت صندوق بورس تحصیلی مد FSF که اصلی‌ترین سازمان غیرانتفاعی آموزش مد و توسعه نیروی کار صنعت فشن در ایالات متحده است، مدیریت خواهد شد. بورسیه تحصیلی post modern با ارائه‌‌ی فاند به دانشجویان واجد شرایط از نژاد سیاه پوستان آمریکایی_ آفریقایی یا آفریقایی در تلاش است که عدالت و ورود آن‌ها را به ذصنعت مد تقویت کند. این اسکالرشیپ مبتنی بر شایستگی‌های دانشجویان سیاه پوست است و نه تنها هزینه‌های تحصیل را پوشش می‌دهد که علاوه بر آن، منتخبان این فاند به خدمات پشتیبانی شغلی و مشاوره با منتورها نیز دسترسی خواهند داشت.

توصیه‌های کسب و کار و راز موفقیت ویرجیل ابلو

ابلو که هرگز به مدرسه فشن نرفت چگونه در این زمینه موفق شده است؟ چطور فردی که سابقابه دی جی معروف بوده است اکنون در دنیای مد بر سر زبان‌ها است؟ نکته جالب این‌جا است که ابلو دقیقا همه‌ی تجربیاتش در زمینه‌های مختلف را به کار بسته است. او در زمینه‌ی موسیقی به خوبی با mashup آشنا است. او پابت کرد که همین موضوع در فشن بهترین ابزار مد برای ارتباط با طیف وسیعی از مردم است. از همین رو با همکاری‌های متعدد در دنیای فشن لینک‌های ارتباطی خودش را قوی‌تر می‌سازد.

او گاها در یک هفته 8 پرواز دارد تا به قرار ملاقات‌هایش با هم‌کارانش رسیدگی کند. او حتی در طراحی لباس عروس نیز فعالیت کرده و لباس عروس دوست‌اش heiley Bieber همسر جاستین بیبر را طراحی کرد.

 

ویرجیل ابلو با یک استایل خیابانی

 

این مرد همه فن حریف با تلاشی بی‌وقفه در حوزه مد و پوشاک توانست مسیری برای جوانان سیاه پوست باز کند و همواره دغدغه او برای آینده نوجوانان بود. ویرجیل ابلو پس از مدت طولانی مبازرزه با سرطان در تاریخ 28 نوامبر 2021 فوت کرد.