تاریخچه ی پارچه ی ژرژت

تاریخچه ی پارچه ی ژرژت
تاریخچه ی پارچه ی ژرژت

استایل کرپ ژرژت

ویژگی ها و کاربردهای کرپ ژرژت

کرپ ژرژت یک پارچه بسیار ظریف و سبک است که اوایل قرن بیستم در فرانسه توسط  (ژرژت دلاپلنته)Georgette de la Plante  طراح برجسته ی فرانسوی وارد صنعت مد شد. و از آنجایی ک این پارچه بسیار ظریف می باشد مورد توجه خانم ها است کرپ ژرژت از نوعی ابریشم با نخ های بسیار پیچیده ساخته شده است. سطوح مشخصی از آن به وسیله نخ هایی به شکل  وZ در هر دو پیچ به هم تابیده می شوند. در این مقاله به طور کامل در مورد کرپ ژرژت توضیح داده شده و کاربردهای آن در لباس عروس و پیراهن زنانه و اینکه چه استایلی را به شما می دهد صحبت کرده ایم و در ادامه توضیحات لازم برای انتخاب این پارچه برای خوش استایلی شما آورده شده است.

 

تار و پود کرپ ژرژت

 

ژرژت در طرح ها و رنگ های متنوع برای انواع ساری هندی، لباس عروس، لباس شب، تاپ و پیراهن های مجلسی کاربرد دارد. ژرژت از شیفون درخشندگی و ارتجاع کمتری دارد ولی از لحاظ بافتی به هم نزدیک اند. در زمان های گذشته پارچه ی ژرژت تماما ابریشم بود ولی امروزه از پلی استر هم استفاده می شود. از نخ های فیبر به صورت خیلی محکم برای ژرژت پلی استر استفاده می شود. که وقتی پارچه را لمس می کنید صدای بافت نخی و محکم آن راحس می کنید و یک حالت روان و فنری دارد. بافت کرپ مانند این پارچه، ویژگی های فصل بهاررا تداعی می کند. به نظر می رسد که پارچه به طور رها و خوش حالتی حرکت می کند.

 

تصویر پارجه ی کرپ ژرژت

حضور ژرژت در صنعت مد

 

در صنعت مد این پارچه از محبوبیت فراوانی میان زنان برخوردار است. ترجیحا برای لباس های جذب و دامن هایی که به صورت روان هستند مناسب تر خواهد بود. ابریشم بسیار با کیفیت در این نوع پارچه به کار می رود که قابلیت رنگرزی در رنگ های مختلف را دارد.برای این پارچه، شما می توانید انواع رنگ ها و چاپ های موجود در بازار را استفاده کنید. این پارچه سبک و نازک و کم وزن است. شما می توانید آن را به عنوان لایه های زیاد و بزرگ برای لباس ها استفاده کنید و هنوز مشاهده می کنید که وزن و حجم کمی دارد.در واقع هر چه تعداد لایه ها زیادتر باشدروان تر به نظر می رسد. لباس عروس یک لاین بزرگ در صنعت مد است که در آن پارچه ژرژت مورد استفاده قرار می گیرد. لباس های رسمی که از این مواد ایجاد شده،اثربی نظیری دارند.  

 

لباس عروس با کرپ ژرژت

پیراهن با کرپ ژرژت

 

 

 اگرچه می توانید تزئین خاصی روی پارچه ژرژت انجام دهید اما خود پارچه به تنهایی نیز فوق العاده است. با این حال، انتخاب رنگ های مختلف و کیفیت پارچه های زرق و برق دار به خودی خود زیبا است. به علاوه، تلاش برای قرار دادن تزئینات در ژرژت، زیبایی را خراب می کند و تمرکز بیننده را از پارچه می گیرد. لغزندگی این پارچه دوخت و دوز را برای خیاطان سخت می کند. برای سهولت پارچه را بین دو کاغذ بافت ساندویچ کنید که ثابت بماند و راحت دوخته شود.  

 

  دوخت کرپ ژرژت