ست کردن لباس‌های گلدار

ست کردن لباس‌های گلدار
ست کردن لباس‌های گلدار

گل‌ها ما را خوشحال می‌کنند و پوشیدن لباس‌های گلدار حس تازگی و طراوت به ما می‌دهد. با شروع بهار و باز شدن گل‌ها در طبیعت، گل‌ها در لباس‌های ما هم ظاهر می‌شوند. همۀ ما می‌خواهیم این طراوت و تازگی را به هر نحوی به زندگی خود وارد کنیم. لباس های گلدار از جمله لباس‌های زیبایی هستند که جذابیت زیادی به ظاهر ما می‌بخشند. با این حال خیلی از افراد از پوشیدن آن‌ها خودداری می‌کنند.


چرا لباس گلدار؟


همانطور که گفتیم لباس گلدار نمودی از طبیعت است و حس تازگی و زندگی به ما می‌بخشد. لباس های گلدار سبک‌های مختلفی برای استایل کردن به ما می‌بخشند. این لباس‌ها در دورهمی‌ها، مجالس و حتی برای پوشیدن در خیابان بسیار مناسب هستند. لباس‌های گل‌گلی بسیار متنوع هستند. باید بسنجید و ببینید که کدام مدل روی اندام شما بهتر می‌نشیند، رنگ غالب مورد نظر شما کدام رنگ است و گل درشت می‌پسندید یا گل ریز. گل‌های درشت برای افراد لاغر و جثه‌های کوچک مناسب هستند. افرادی که درشت اندام هستند بهتر است از لباس‌های گل‌گلی با گل‌های کوچک و خلوت استفاده کنند. به زمینۀ رنگی پارچه دقت کنید. زمینۀ مشکی و تیره شما را لاغرتر نشان می‌دهد.


لباس‌های گلدار را با چه رنگی ست کنیم؟


دوست دارید لباس گلدار مورد نظر شما چند رنگ داشته باشد؟ برخی رنگ‌ها جلوۀ بیشتری در لباس دارند. باید با توجه به قواعدی که وجود دارد لباس گلدار را با سایر لباس‌ها ست کنید. می‌توانید لباس‌های دیگر را با رنگی که در لباس گلدار شما به کار رفته ست کنید. به طور مثال از بین رنگ‌هایی که در بلوز گلدارتان به کار رفته یکی را انتخاب کنید و شلوارتان را با آن ست کنید. می‌توانید رنگ مورد نظر را از بین رنگ گل‌ها انتخاب کنید یا لباستان را با رنگ پس زمینۀ لباس گل‌گلی ست کنید. توجه داشته باشید که رنگ مورد نظر حتماً نباید با رنگ لباس گلدار همرنگ باشد و می‌توانید از یک رنگ خنثی نیز استفاده کنید.


لباس‌های گلدار را با چه رنگی ست کنیم؟

از یک آیتم گلدار استفاده کنید


اگر بلوز گلدار انتخاب کردید، لازم نیست تمام اجزای دیگر استایل خود را گلدار انتخاب کنید. در واقع بهتر است این کار را نکنید. اگر می‌خواهید استایل شیک و مطمئنی داشته باشید فقط از یک آیتم گلدار استفاده کنید. اگر در استایل خود زیادی از گل و طرح استفاده کنید ظاهرتان خیلی شلوغ می‌شود. به عنوان مثال اگر مانتوی گلدار می‌پوشید، شلوار، بلوز و روسری را ساده انتخاب کنید. اگر لباس‌های شما خیلی ساده است و می‌خواهید آن را از یکنواختی و سادگی درآورید، فقط کافی است یک آیتم گلدار به آن اضافه کنید. به طور مثال اگر مانتو و شلوار شما ساده است، روسری گلدار انتخاب کنید. در هر صورت بهتر است از شلوغی پرهیز کنید.


لباس های گلدار مناسب برای افراد لاغر اندام


اگر اندام لاغری دارید، می‌توانید از رنگ‌های شاد و زنده استفاده کنید. اگر می‌خواهید لباستان بیشتر به چشم بیاید، لباس‌هایی با گل‌های بزرگ تهیه کنید. گل‌های بزرگ تضاد رنگی بیشتری دارند و بیشتر جلب توجه می‌کنند. اگر تضاد رنگی بیشتر باشد گل‌ها واضح‌تر دیده می‌شوند. موضوع دیگری که باید به آن دقت کنید، تراکم طرح لباس است. لباس‌هایی که تراکم کمتری دارند چشم را آرام می‌کنند و توجه را به سایز لباس و اندام جلب می‌کنند.


آیا خانم‌های پلاس‌سایز می‌توانند لباس‌های گلدار بپوشند؟


اگر جزو افراد پلاس‌سایز هستید و دوست دارید لباس گل‌گلی بپوشید؛ حتماً این کار را انجام دهید. فقط کافی است به چند نکته توجه داشته باشید. اولین نکته این است که از لباس‌هایی با زمینۀ تیره یا مشکی استفاده کنید. موضوع دیگری که باید به آن توجه کنید اندازۀ گل‌ها است. بهتر است لباس‌هایی با گل‌های ریز و تراکم بالا تهیه کنید. گل‌های کوچک تضاد رنگی کمتری ایجاد می‌کنند و همین امر باعث می‌شود شما لاغرتر دیده شوید. توجه داشته باشید که هرچه تراکم بیشتر باشد توجه چشم بیشتر به طرح لباس جلب می‌شود و وقت استراحت پیدا نمی‌کند. مغز همیشه روی یک مورد تمرکز می‌کند و اگر آن را درگیر طرح لباس کنید، تمرکز از روی سایز برداشته می‌شود.


لباس های گلدار برای خانم‌های پلاس‌سایز

طرح لباس‌های گلدار و سن و سال


لباس های گلدار طرح‌ها و مدل‌های مختلفی دارند. برخی از این طرح‌ها درشت و برخی ریز هستند. گل‌های درشت تضاد رنگی بیشتری ایجاد می‌کنند و برای افراد جوان و کسانی که می‌خواهند جوان به نظر برسند مناسب هستند. این طرح‌ها برای افرادی که می‌خواهند بیشتر به چشم بیایند عالی هستند. رنگ‌ها و گل‌های ملایم هم بیشتر برای افرادی که سنشان بالاتر است به کار می‌روند.


شلوارهای گل‌گلی خاص


اگر شما از خاص پسندان هستید و دوست دارید در مهمانی و دورهمی‌ها خاص باشید؛ شلوار گلدار را امتحان کنید. ممکن است این شلوارها مورد پسند تمام مردم قرار نگیرند اما اگر شما آن را می‌پسندید با اعتماد به نفس بپوشید. شلوار گلدار را با تاپ یا بلوز سفید ست کنید. شلوار شما هر طرح و رنگی که داشته باشد با تاپ سفید عالی می‌شود. به غیر از رنگ سفید می‌توانید از سایر رنگ‌های خنثی مانند کرم، شیری، خاکستری هم استفاده کنید. رنگ‌های به کار رفته در شلوار و رنگ پس زمینۀ شلوار هم رنگ‌های مناسبی برای ست شدن هستند. به عنوان مثال اگر شلوار شما گل‌های کوچک صورتی دارد، شومیزی به رنگ صورتی تهیه کنید و با شلوارتان ست کنید.


کت گلدار


پوشیدن کت گلدار از جمله مواردی است که خیلی از ما به سراغش نمی‌رویم. اگر می‌خواهید ساختار شکنی کنید و خود را از سادگی درآورید، کت گلدار بهترین گزینه برای رسیدن شما به این هدف است. می‌توانید کت مشکی با کمی گلدوزی انتخاب کنید. توجه کنید که سایر لباس‌های شما ساده باشد.


دامن گلدار


دامن‌های گلدار برای افرادی که پوست تیره‌تری دارند بسیار مناسب هستند. دامن‌ گلدار برای مهمانی‌ها انتخاب جذابی هستند. دامن خود را با شومیز ساده و همرنگ با گل‌های دامن ست کنید. رنگ‌های خنثی مانند سفید و مشکی هم انتخاب مناسبی هستند و با اکثر لباس‌ها ست می‌شوند. اگر می‌خواهید دامن خود را با مانتو ست کنید، مانتو را هماهنگ با رنگ غالب دامن یا رنگ گل‌ها ست کنید. کفش و سایر اکسسوری‌ها را خنثی و تک رنگ انتخاب کنید.


دامن گلدار

اکسسوری‌های مناسب با لباس گلدار


لباس‌های گلدار رنگ‌های مختلفی دارند و به تنهایی جلوۀ زیادی دارند. این لباس‌ها برای جلب توجه نیازی به اکسسوری ندارند. وقتی لباس شما شلوغ و گلدار است لازم نیست از جواهرات بزرگ و رنگی استفاده کنید؛ به دلیل این که ظاهرتان زیادی شلوغ می‌شود. اکسسوری‌های ساده و ظریف انتخاب مناسب‌تری هستند.

• کمربند مناسب با لباس‌های گلدار: کمربند جادوی لباس‌های گل‌گلی است. می‌توانید از یک کمربند ظریف و کلاسیک استفاده کنید. اگر لباس شما رنگ‌های کمتری دارد و سیاه و سفید است؛ آن را با کمربند قرمز ست کنید. اگر لباس گلدار شما رنگ‌های متنوعی دارد، می‌توانید کمربند را با یکی از رنگ‌های به کار رفته در لباستان ست کنید.


• کیف برای لباس های گلدار: کیف خود را با یکی از رنگ‌های غالب در لباس ست کنید. رنگ‌های خنثی هم انتخاب مناسبی هستند. رنگ‌هایی مثل سیاه، سفید و کرم رنگ‌های مناسبی هستند. اگر لباس شما دو یا چند رنگ مخصوص دارد، کیف را با گل‌هایی که بیشتر به چشم می‌آیند ست کنید.

• کفش ست با لباس گلدار: کفش مناسب استایل شما را تکمیل می‌کند و کفش نامناسب استایل شما را به هم می‌زند. به همین دلیل مدل کفشی که انتخاب می‌کنید خیلی مهم است. کفش‌های ساده و خنثی انتخاب‌های مطمئنی هستند. کتانی خنثی یا صندل با پاشنۀ حصیری بسیار مناسب هستند. همچنین کفش‌هایی که با رنگ ملایمی از لباس ست شده‌اند ظاهر شما را تکمیل می‌کنند. می‌توانید از رنگ خنثی مشکی برای کیف و کفش خود استفاده کنید. دقت کنید که کفش گلدار و مشابه با لباستان انتخاب نکنید.


اگر پوشیدن لباس های گلدار برای شما سخت است و هنوز آماده نیستید که لباس‌های گلدار بپوشید؛ بخش کوچکی را گلدار انتخاب کنید. می‌توانید با تی‌شرت یا اکسسوری گل‌گلی شروع کنید. از گل سر، دستکش گلدوزی شده، کیف و کفش گلدار استفاده کنید تا به مرور جسارت شما برای پوشیدن لباس‌های گلدار افزایش پیدا کند. پوشیدن لباس‌های گلدار در روحیۀ شما و اطرافیانتان تاثیر مثبتی دارد. این حال خوب را از خودتان دریغ نکنید.