فیکساتور چیست؟ آشنایی با انواع آن

فیکساتور چیست؟ آشنایی با انواع آن
فیکساتور چیست؟ آشنایی با انواع آن

یکی از مشکلات بسیار مهمی که بانوان هنگام آرایش و میکاپ با آن مواجه می شوند، پخش شدن و از بین رفتن آرایش در مدت زمان طولانی است؛ به خصوص در فصل تابستان. فیکساتور ها می توانند شما را از این نگرانی و دغدغه نجات دهند، زیرا به شما کمک می کنند تا آرایشتان به مدت طولانی برای مجالس عروسی و دیگر مراسم ها دوام بیاورد و از بین نرود. حال ممکن است برایتان این سوال پیش بیاید که فیکساتور چیست؟ ما در این مقاله قصد داریم تا با فیکساتور و انواع آن آشنا شویم. پس تا انتهای این مقاله با ما همراه باشید.

فیکساتور چیست؟

فیکساتور یا تثبیت کننده آرایش همان طور که از نامش پیداست، باعث می شود تا آرایش شما به مدت طولانی بدون آن که پخش یا کم رنگ شود؛ باقی بماند. برای این کار می توانید زمانی که آرایش خود را به طور کامل انجام داده اید، از فیکساتور استفاده کنید.

انواع فیکساتور

انواع مختلفی از فیکساتور ها در بازار وجود دارند که در ادامه با آن ها آشنا خواهیم شد.

اسپری فیکساتور

رایج ترین نوع فیکساتور ها، اسپری آن ها ست. این مدل به دلیل داشتن بافت سبک و بی رنگ، نسبت به فیکساتور های دیگر از دوام بیشتری برخوردار است. یکی از نکات مثبتی که این محصول دارد؛ سازگاری آن با همه شرایط آب و هوایی است. می توان گفت در هر شرایطی آرایش را به صورت ماندگار نگه می دارد، و از پخش شدن آرایش بر روی صورت شما جلوگیری می کند. استفاده از اسپری فیکساتور بسیار ساده و راحت است؛ فقط کافی ست بعد از تمام شدن مراحل آرایشی خود، مقداری از آن را با فاصله مناسب بر روی صورت خود اسپری کنید. قیمت آن نیز نسبت به دیگر لوازمات آرایشی صورت قابل قبول است. با خرید بهترین برند اسپری فیکساتور، می توانید از چرب شدن پوست و برق افتادن در نواحی بینی و پیشانی، جلوگیری کنید.

 

نحوه استفاده از اسپری فیکساتور

 

پودر فیکساتور

فیکساتور های پودری در دو مدل؛ براق و مات تولید می شوند. با استفاده از این محصول علاوه بر دوام بیشتر آرایش، می توانید عیب های صورت خود را نیز بپوشانید. برای استفاده از آن بعد از پایان آرایش با یک براش کمی از پود را برداشته و به آرامی بر روی کل صورت خود پخش کنید. همچنین می توانید پودر فیکساتور را به صورت هم زمان با سایه و رژ لب استفاده کنید.

 

فیکساتور پودری در رنگ روشن

 

فیکساتور کرمی

اگر پوستی خشک و حساس دارید، فیکساتور کرمی یک انتخاب بسیار عالی برای شما ست. این محصول چربی بالایی دارد که باعث مرطوب شدن پوست شما نیز می شود. یکی از مهم ترین ویژگی های آن این است که خشکی، پوسته پوسته شدن و حساسیت های پوستی را تا حد زیادی کاهش می دهد. اما اگر پوستی چرب و مستعد آکنه دارید، هرگز به سراغ این فیکساتور ها نیایید.

البته بعضی از فیکساتور های کرمی با بافت رنگی در بازار وجود دارند، که به عنوان کرم پودر نیز قابل استفاده هستند. این محصولات از قدرت پوشانندگی بالایی برخوردار اند.

 

فیکساتور کرمی مناسب برای پوست های خشک و حساس

 

فیکساتور ژلی

یکی دیگر از فیکساتور های مناسب برای پوست های خشک و حساس، فیسکاتور های ژلی است. این محصولات از قدت مرطوب کنندگی بالایی برخوردار هستند، و همچنین دوام بالایی دارند. بنابراین می توان از آن برای مهمانی ها و مجالس رسمی استفاده کرد.

کدام فیکساتور برای کدام پوست مناسب است؟

شاید برایتان این سوال به وجود بیاید که کدام فیکساتور برای کدام نوع پوست مناسب است؟ ما در ادامه به این موضوع می پردازیم.

فیکساتور های مناسب برای پوست های خشک

اگر پوستی خشک دارید؛ بهتر است به سراغ فیکساتور هایی بروید که چربی بالایی دارند و پوستتان را مرطوب نگه می دارند. اسپری فیکس، فیکساتور های کرمی و ژلی گزینه های بیسیار مناسبی برای شما هستند.

فیکساتور های مناسب برای پوست های چرب

فیکساتور های پودری گزینه مناسب برای افرادی ست که دارای پوست چرب هستند. زیرا بر خلاف دیگر فیکساتور ها باعث چربی و مرطوب شدن پوست نمی شود و در نتیجه آرایش شما به مدت طولانی سالم باقی خواهد ماند، بدون آن که حتی کوچک ترین آسیبی به آن برسد.

 

انواع پودر های فیکساتور در رنگ های مختلف

 

فواید استفاده از فیکساتور

استفاده از فیکساتور فواید زیادی دارد که در ادامه آن ها را مورد بررسی قرار می دهیم.

• فیکساتور باعث می شود تا آرایش شما به مدت طولانی سالم باقی بماند، و از پخش شدن و یا از بین رفتن آن جلوگیری می کند.


• این محصول آرایش شما را تازه نگه می¬‌دارد، بدون اینکه ترک خوردگی و چین و چروکی در کار باشد.


• باعث کاهش چربی های اضافی پوست می شود.


• فیکساتور ها آرایش شما را مات می کنند و ظاهری اروپایی به آن می دهند.


• این محصول باعث افزایش ماندگاری رژلب و رژ گونه می شود.


• از فیکساتور های پودری می توان به عنوان هایلایتر نیز استفاده کرد.


• فیکساتور ها از پوست در مقابل آلودگی و باکتری محافظت می کنند.

خطر های احتمالی استفاده از فیکساتور

همان طور که می دانید استفاده زیاد از هر چیزی ممکن است ضرر و زیان های جبران نا پذیری داشته باشد. این موضوع درمورد فیکساتور ها نیز صدق می کند؛ زیرا استفاده روزانه از آن ها برای پوست مشکلاتی را رقم می زند. فرقی نمی کند فیکساتور شما گران باشد یا ارزان، حتی بهترین فیکساتور های موجود در بازار هم برای استفاده روزانه ساخته نشده اند.

فیکساتور ها از دو روش می توانند صورت شما را در برابر پخش نشدن آرایش مقاوم کند. اولین مورد؛ ایجاد چسبندگی بر روی صورت و دیگری متوقف کردن فعالیت های پوستی. همین خاصیت ها باعث می شوند که استفاده زیاد از آن ها، به پوست شما آسیب های جدی برساند.

 

فیکساتور های کرمی و پودی در رنگ های مختلف

 

نکاتی که برای خرید فیکساتور با حتما به آن ها توجه کنید

• از پودر های رنگی متناسب با رنگ پوست خود استفاده کنید.


• سعی کنید پودر فیکس، کرم پودر، و کانسیلر خود را از یک برند تهیه کنید.


• افرادی که پوستی صاف و بدون لکه دارند، بهتر است به جای استفاده از نوع رنگی آن از فیکساتور های مات استفاده کنند.


• افرادی که پوست صورتشان حساس و مستعد آکنه است؛ بهتر است از فیکساتور های ضد آکنه استفاده کند تا از بروز جوش های زیر پوستی جلوگیری شود.

تفاوت پرایمر و فیکساتور چیست؟

پرایمر ماده ای است که برای زیر سازی آرایش از آن استفاده می کنند؛ و باعث یک دستی و افزایش دوام آرایش می شود. فیکساتور اما، آخرین مرحله از آرایش و میکاپ است که برای ثابت کردن، افزایش ماندگاری و جلوگیری از براق شدن آرایش از آن استفاده می شود.

 

نحوه استفاده از اسپری فیکساتور

ما در این مقاله از فیکساتور ها و انواع آن صحبت کردیم، همچنین ضرر و زیان ها و فواید آن ها را نیز مورد بررسی قرار دادیم. و در آخر تفاوت آن با پرایمر را برایتان بازگو کردیم. حال نظر شما در مورد فیکساتور ها چیست؟ شما کدام از کدام یک از آن ها استفاده می کنید؟ نظر خود را با ما به اشتراک بگذارید.