قوانین و نحوه استفاده از پترن خال خالی در استایل

قوانین و نحوه استفاده از پترن خال خالی در استایل
قوانین و نحوه استفاده از پترن خال خالی در استایل

نقطه یک عنصر بصری بسیار رایج در هنر است که کاربرد های بسیار زیادی دارد. در صنعت فشن نیز نقطه از عناصر بسیار مهمی است که می تواند تاثیر به سزایی در لباس هایمان بگذارد. یکی از مهم ترین کاربرد های نقطه در فشن ایجاد پترن های خال خالی است که طرف داران بسیار زیادی دارد؛ همچنین لباس هایی با پترن خال خالی نه تنها هرگز از مد نمی افتند؛ بلکه هر ساله مدل های جدید تر و زیبا تری در بازار موجود می شوند، که نظر همه مردم را به خود جلب می کند.

اما برای استفاده از لباس هایی با این مدل پترن، نباید هرگز بی گدار به آب بزنید؛ زیرا استفاده از آن ها یکسری نکات و قوانینی دارد که رعایت نکردن آن ها باعث می شود تا استایل شما به طور کامل بهم بریزد. ما در این مقاله درباره قوانین و نحوه استفاده از لباس هایی که پترن خال خالی دارند صحبت می کنیم. پس اگر به این پترن ها علاقه داری تا انتهای این مقاله با ما همراه باشید.

پترن های خال خالی توسط چه کسی و چگونه خلق شدند؟

یایویی کوساما، یک خانم ژاپنی که در سال 1929 میلادی در خانواده ای سنتی به دنیا آمد. او از دوران کودکی به نقاشی و هنر علاقه زیادی داشت، اما خانواده اش به خاطر عقایدشان به او اجازه ندادند تا به دنبال یادگیری علاقه اش برود. سر انجام به آمریکا مهاجرت کرد و بعد از این هجرت، او به یکی از مشهور ترین هنرمندان زن در دنیا تبدیل شد. او پس از مهاجرت به آمریکا با دیدن ساختمان های بلند و با عظمت به خود قول داد تا روزی نامش به عنوان یک بانوی مشهور نقاشی به سر زبان ها بیاید. سال ها طول کشید؛ اما بلاخره خانم کوماسا به آرزویش رسید و طراحان لباس به سراغش رفتند تا از پترن های خال خالی او در صنعت مد و فشن استفاده کنند.

 

دختری با لباس خال خالی سفید بر روی زمینه مشکی

 

اصول ست کردن پترن ها در استایل های مختلف

به طور کلی یک سری قوانین در رابطه با استفاده از لباس هایی با پترن های خال خالی وجود دارد که با رعایت کردن آن ها می توانید یک استایل فوق العاده و بی نقص داشته باشید. در ادامه به این قوانین می پردازیم.

استفاده از پترن هایی با سایز های مختلف در دو قطعه لباس

یکی از قوانینی که می تواند جذابیت استایل شما را دو برابر کند، استفاده از پترن های خال خالی با سایز های مختلف در دو قطعه لباس است. همیشه به یاد داشته باشید؛ برای این کار باید حتما طرح الگو ها را با استفاده از تضاد و خلاقیت در کنار یک دیگر مورد استفاده قرار دهید. به عنوان مثال می توانید یک شومیز با خال های کوچک را با دامنی که دارای خال های بزرگ تری است ست کنید. حتی می توانید از پترن هایی استفاده کنید که طرح آن ها خال خالی نیست!

 

دختری با لباس خال خالی مشکی بر روی زمینه سفید

 

حواستان به رنگ پترن ها باشد

یکی دیگر از قوانین استفاده از پترن های خال خالی، استفاده از پترن هایی با تناژ رنگی مشترک است. زمانی که پترن ها حداقل از یک رنگ مشترک برخوردار باشند، هماهنگی بیشتری با یکدیگر خواهند داشت. توجه داشته باشید که ترکیب پارچه ها با رنگ های مختلف که با یک دیگر هماهنگی ندارند، حس شلختگی را ایجاد می کند و به هیچ عنوان جذابتی نخواهد داشت. اما اگر نمی خواهید در استایل خود ریسک پذیر باشید؛ بهتر است به سراغ پترن هایی با رنگ های سیاه و سفید بروید.

ست کردن اکسسوری با پترن های مختلف

اگر به استایل های مونوکروم علاقه دارید و می خواهید از پترن هایی با تناژ رنگی یکسان استفاده کنید؛ برای آن که درخشش بیشتری را به استایل خود بدهید، می توانید از اکسسوری هایی با رنگ های جسورانه در استایل خود استفاده کنید. به عنوان مثال؛ در استایلی که پترن ها سیاه و سفید هستند از گردنبند هایی به رنگ قرمز استفاده کنید. و بالعکس اگر استایل شما دارای پترن های رنگی و شلوغ است، انتخاب اکسسوری های ساده بهترین گزینه محسوب می شود. توجه به این موضوع نظم و هماهنگی را در کل استایل شما ایجاد می کند.

 

دختری با پیراهن بلند خال خالی سفید بر روی زمینه مشکی

 

ترکیبی از دو پترن در کنار لباس ساده

برای هماهنگی دو پارچه طرح دار در یک استایل بهتر است از رویه یا کتی با رنگ خنثی، رنگ متضاد یا یکی از رنگ های به کار رفته در پارچه های طرح دار استفاده کنید. استفاده از این کت یا رویه ساده در چنین استایل هایی تا حدودی سطح لباس های زیرین را پوشانده و با ایجاد هماهنگی استایل جذاب و خیره کننده ای به وجود خواهد آورد.

 

استفاده دستمال گردن خال خالی در استایل مردانه

 

مهم ترین قوانین استفاده از پترن های خال خالی که شاید هیچ کس نداند!

برای استفاده از پترن های خالی خالی باید به مثبت و منفی بودن آن ها توجه کنیم. خال های رنگی بر روی زمینه سفید، مثبت و خال های سفید بر روی زمینه رنگی، منفی اند.

خال هایی که بر روی زمینه سفید قرار می گیرند به درشت تر دیده شدن اندام کمک می کنند؛ و بالعکس آن خال هایی که بر روی زمینه مشکی قرار می گیرند؛ به لاغر تر و ریز تر دیده شدن اندام کمک می کنند. همچنین اندازه خال ها نیز می تواند در لاغر و درشت دیده شدن اندام کمک کند؛ به عنوان مثال خال های درشت اندام را درشت تر و چاق تر نشان می دهد و برای افراد چاق اصلا مناسب نیست. این افراد بهتر است به سراغ لباس هایی با خال های ریز بروند تا تناسب را در اندامشان حفظ کنند؛ زیرا خال های ریز به لاغر تر دیده شدن اندام کمک می کند.

 

دختری با پیراهن سفید و خال های مشکی

 

ما در این مقاله اصول و قوانین استفاده از پترن های خال خالی را مورد بررسی قرار دادیم و در مورد تاریخچه آن نیز صحبت کردیم. اکنون نظر شما در این باره چیست؟ چه نکات دیگری در رابطه با استفاده از پترن های خال خالی وجود دارد؟ نظر خود را با ما به اشتراک بگذارید.