لباس اورسایز انتخابی هوشمندانه برای تابستان

لباس اورسایز انتخابی هوشمندانه برای تابستان
لباس اورسایز انتخابی هوشمندانه برای تابستان

استایل اورسایز، سبکی خاص در پوشش است که از دیرباز مورد توجه علاقه مندان صنعت مد و فشن بوده است. این سبک خاص، در بازه های زمانی معینی ترند بوده و امروزه نیز طرفداران بسیاری دارد. استفاده از لباس اورسایز مزایای بسیاری دارد که مهم ترین آن ها راحتی شان است. بدون شک راحت بودن در دنیای ماشینی و سریع السیر امروزی برای هر شخصی در اولویت است. اورسایز نیز آیتمی است که در این امر به شما کمک می کند. به بهانه فرا رسیدن فصل تابستان، سعی داریم در این مطلب شما را با لباس های اورسایز و نکات استایلینگ آن ها بیشتر آشنا کنیم. همراهمان باشید.

استایل اورسایز چیست

استایل اورسایز استایلی خاص، رها و به همراه اندکی ویژگی های مردانه است. این سبک استایل بر خلاف استایل های فیت، نمای برجستگی های بدن را به حداقل می رساند. همین امر باعث می شود ویژگی های زنانه ای که پوشش در نشان دادن آن ها نقش دارد، کمتر به چشم آیند. لباس های اورسایز به طور معمول از یک تا چهار سایز بزرگ تر از دیگر لباس ها هستند. لباس های استایل اورسایز همچنین نباید با لباس های فری سایز یا پلاس سایز اشتباه گرفته شوند که در ادامه به تفاوت های آن ها اشاره خواهیم کرد.

 

نمونه لباس اورسایز

 

تاریخچه استایل اورسایز

شاید ندانید اما شروع پیدایش استایل های اورسایز به زمان جنگ های جهانی باز می گردد. این پیدایش نیز با هنجارشکنی های برخی طراحان لباس مرتبط است. به عنوان مثال در زمان جنگ و به دنبال قحطی و کمبود پارچه، همه سعی در صرفه جویی و انتخاب مدل لباس هایی داشتند که پارچه کمی داشته باشند. در این میان طراحی همچون کریستین دیور دست به ابتکار زده و لباس هایی متفاوت تولید کرد که بلندتر و گشادتر از لباس های معمول آن زمان بودند. همچنین در اوضاع بد اقتصادی دوران جنگ، که زنان نیز همچون مردان مجبور به انجام کارهای مردانه بودند، لباس های جذب زنانه تبدیل به لباس های گشاد، راحت و مناسب کار شدند. استفاده از لباس های اورسایز از سال ۱۹۲۰ میلادی آغاز شد. این ترند پس از آن هر سی سال دوباره نزد مردم محبوب می شد.

 

آیتم های اورسایز در دهه ۶۰ میلادی

 

تفاوت لباس های اورسایز با لباس های فری سایز و پلاس سایز

همانطور که گفتیم پوششی که به عنوان اورسایز شناخته می شود، تفاوت های بسیاری با لباس های فری سایز و پلاس سایز دارد. لباس های اورسایز، لباس هایی هستند که بزرگ تر و آزادتر از سایز معمول هر شخص انتخاب می شوند. هر شخص می تواند بسته به سلیقه خود از یک تا ۴ سایز بزرگ تر از سایز عادی خود به عنوان اورسایز استفاده کند. البته ناگفته نماند که معمولاً لباس هایی که به عنوان لباس اورسایز ارائه می شوند، دارای تفاوت های دوختی با مدل های فیت هستند.

لباس های فری سایز، لباس هایی هستند که محدود به یک سایز خاص هستند و سایزبندی ندارند. این لباس ها به گونه ای طراحی و دوخته می شوند که تمامی افراد لاغر یا توپُر بتوانند از آن ها استفاده کنند. لباس های فری سایز بهترین گزینه برای افرادی هستند که سایز مابین دو سایز دارند، یا افرادی که قصد خرید اینترنتی دارند و سایز دقیق لباس خود را نمی دانند. لباس های پلاس سایز نیز لباس هایی هستند که برای افراد سایز بزرگ به طور اختصاصی طراحی و تهیه می شوند.

 

تفاوت لباس اورسایز و فری سایز

 

ویژگی لباس های اورسایز

آیتم های اورسایز را می توان در انواع شومیز، مانتو، تیشرت، شلوار و … پیدا کرد. این سبک لباس بیشتر به افراد لاغر و افرادی که اندام ظریف دارند توصیه می شود. لباس اورسایز در این افراد باعث می شود درشت تر از حالت عادی خود به نظر برسند. البته این نکته نیز حائز اهمیت است که استفاده بیش از حد از آیتم های اورسایز می تواند استایل را شلخته و غیر معقول جلوه دهد. راحتی لباس های اورسایز نیز ویژگی مهم این سبک استایل به شمار می رود.

یکی دیگر از ویژگی های لباس های اورسایز این است که، این لباس ها معمولا با پارچه های لخت که ریزش بیشتری دارند دوخته می شوند. به عنوان مثال یک شومیز یا مانتو تابستانی اورسایز معمولا پارچه ای نازک و لخت مانند پارچه نخ پنبه، لینن و ابروبادی دارد. همچنین آیتم های اورسایز ترند این روزها معمولاً رنگ های خنثی و پارچه هایی بدون طرح دارند. لباس های اورسایز با این طرح و رنگ، حال و هوایی مینیمال تداعی می کنند. استایل اورسایز با توجه به آیتم هایی که دارد می تواند هم فرم رسمی و هم فرم غیررسمی داشته باشد.

 

نمونه استایل های اورسایز

 

نکات استایلینگ لباس اورسایز

• برای داشتن یک استایل اورسایز بی نقص، باید از تمام اصول و نکات آن آگاهی داشته باشید. همانطور که گفتیم لباس های اورسایز یک تا چهار سایز از سایز اصلی شما بزرگ تر هستند. بهترین حالت یک استایل اورسایز، به خصوص برای افراد ظریف این است که از لباس دو سایز بزرگ‌ تر در استایل استفاده شود. افرادی که هیکل درشت تر و قد بلند دارند می توانند لباس های بزرگ تر نیز انتخاب کنند.

• نکته مهم بعدی این است که در استفاده از آیتم های اورسایز زیاده روی نشود. بهتر است برای داشتن استایلی اورسایز، تنها از یک لباس اورسایز استفاده کنید. به عنوان مثال اگر قصد استفاده از شلواری اورسایز مانند شلوار بگی یا شلوارهای مام دارید، شومیز یا تیشرت خود را فیت تر انتخاب کنید. استایل های اورسایز اغراق آمیز کاملا غیر رسمی هستند و تنها برای چند موقعیت محدود می توانند به کار روند.

• در انتخاب رنگ آیتم های اورسایز نیز باید خیلی دقت شود. بهترین پالت رنگی برای این سبک استایل پالت رنگ های نود و خنثی است. رنگ های نود مونوکروم استایلی مینیمال و بی نقص به ارمغان می آورند که برای هر شخصی مناسب است. طیف رنگ های نود روشن و همچنین گشادی و راحتی لباس های اورسایز را می توان یک ترکیب مناسب و بی نظیر برای تابستان در نظر گرفت.

• نکته آخر، انتخاب درست اکسسوری برای استایل اورسایز است. اکسسوری های بزرگ در کنار استایل اورسایز، جلوه بسیار خوبی دارند. استفاده از یک انگشتر بزرگ در یک دست، یا گردنبند و ساعتی بزرگ می تواند زیبایی استایل تان را دو چندان کند. البته در استفاده از اکسسوری، به ویژه اکسسوری های بزرگ نیز نباید خیلی اغراق شود.

پیشنهاد می کنیم این تابستان از سبک استایل اورسایز غافل نشوید. قطعا با رعایت نکاتی که در رابطه با لباس اورسایز ذکر کردیم و البته کمی سلیقه، بهترین استایل را برای خود خواهید ساخت.