لباس خال دار مناسب چه افرادی است

لباس خال دار مناسب چه افرادی است
لباس خال دار مناسب چه افرادی است

لباس ‌های خال دار از جمله لباس‌ هایی هستند که در تمام طول سال بخصوص فصل بهار و تابستان مورد استفاده قرار می‌ گیرند و عموما طرفداران بسیاری دارند. اما در این میان دغدغه ‌ای که ممکن است بوجود بیاید این است که آیا این طرح لباس مناسب شماست؟ یا آیا آن را به درستی می ‌پوشید؟ پس لازم است با برخی نکات درباره استایل کردن لباس‌ خال دار آشنا شویم تا بدانیم لباس خال داربیشتر مناسب چه افرادی است و با طرح های مختلف چگونه ست می شود.

 

لباس های خال دار

 

طرح خال دار و اندام های مختلف

طرح خال دار می ‌تواند یکی از گزینه‌ های پیش روی شما برای تغییر فرم اندامیتان و پوشاندن ایرادات اندامی شما باشد. اما باید به اینکه چه قسمتی از اندامتان را می‌ خواهید پوشش دهید، رنگ لباس، بزرگ یا کوچک بودن خال‌ های روی لباس و فرم لباس توجه زیادی داشته باشید.

به طور کلی لباس‌ هایی که رنگ تیره ای دارند اندام را جمع ‌تر نشان می‌ دهند. پس لباس‌ های خال داری که پس زمینه مشکی یا تیره با خال‌ های روشن دارند می ‌توانند برای اندام‌ های درشت ‌تر مناسب باشند. در این میان هرچه سایز خال‌ ها کوچک ‌تر باشد اندام شما به نسبت جمع‌ تر دیده خواهد شد. خال‌ های درشت و رنگ‌ های روشن برای افراد لاغری که می ‌خواهند کمی خودشان را پرتر نشان دهند توصیه می شود.

اگر بالاتنه ریز و پایین تنه درشت دارید، انتخاب شومیز خالدار سفید و مشکی با شلوار مشکی ساده می‌ تواند تعادل بیشتری در اندام شما ایجاد کند. با بازی با رنگ‌ ها و سایز خال ‌های روی لباس می ‌توانید بیشترین بهره را از استایل کردن لباس‌ های خال دار ببرید.

پارچه های خالدار

به طور کلی ،پارچه های خال دار ظاهر مدوری به پوشنده می دهند، البته پارچه هایی با خال ریز وکوچک و با فواصل کم، اندام را لاغرتر وپارچه هایی با خال های درشت و با فواصل زیاد اندام را درشت تر نشان می دهند. در این پارچه‌ ها، نقطه‌ ها بر اساس نظمی خاص در کنار یکدیگر قرار گرفته ‌اند. این نقوش هم تاثیر چاق کنندگی دارند. البته طبق گفته قبل خال دار درشت اثر چاق کنندگی بیشتری به نسبت خال ریز و کوچک دارد.

 

لباس با پارچه خالدار

 

استایل کردن لباس‌ ها و ست کردن آن‌ ها با یکدیگر کار دشواری نیست. به شرطی که به برخی نکات و قوانین توجه داشته باشید و بدانید با توجه به فرم اندامی که دارید بهتر است چه لباسی به تن کنید. در انتخاب لباس‌ های طرح ‌دار دقت بالایی داشته باشید تا بتوانید طرحی را انتخاب کنید که هم با استایل شخصی شما هماهنگی داشته باشد هم به بهترین شکل در تن شما دیده شوند.

استایل کردن دو طرح خال دار

شاید بخواهید کمی شجاعت بیشتری صرف استایل کردن لباس‌ های خال دار کنید و از قاعده اولیه و همیشگی «یک لباس طرح دار یک لباس تک رنگ» پیروی نکنید. به طور کلی انتخاب دو لباس طرح دار کمی ریسکی است اما نشدنی نیست. برای اینکه دو طرح خال دار را کنار هم ست کنید باید به نوع خال ‌ها توجه کنید. نباید هر دو به یک اندازه بزرگ یا با فاصله باشند بلکه یکی بزرگتر از دیگری یا یکی با فاصله بیشتری باشد. مثلا یک شومیز با خال ‌های درشت را با دامن با خال‌ های ریز بپوشید.

اگر اندامتان بزرگ است و هیکلی محسوب می ‌شوید یا اضافه ‌وزن دارید، بهتر است که لباس خال‌ خالی ‌تان دارای خال ‌های ریز باشد. خال‌ های درشت روی تن‌ تان نمود جالبی پیدا نخواهد کرد. اما اگر بسیار لاغر هستید یا قدتان بلند است و کشیده به نظر می ‌رسید، بهتر است که لباس خال دار‌ با خال‌ های درشت انتخاب کنید.

شاید فکر کنید که اگر یک بخش از لباستان خال ‌خالی است، باید بخش‌ های دیگر را ساده انتخاب کنید. اگر این‌ طور است، باید بگوییم که شما در میان ورق ‌های کتابی قدیمی در سال ‌ها پیش جا مانده ‌اید. این ایده و اصل متعلق به سالیان پیش است. در این روزها، کارشناسان مد و فشن به شما توصیه می‌ کنند که طرح‌ های مختلفی مانند گل ‌دار را با لباس‌ های خال‌ خالی هماهنگ کنید.

 

ترکیب لباس های خالدار

 

لباس های خال دار و جین

یکی از ترکیبات جذابی که می ‌توانید برای لباس خال‌ دار خود تدارک ببینید، پوشیدن آن با جین است. شلوار جین، دامن یا شلوارک یا حتی کت جین در همراهی با خال‌ خالی چشم‌ نواز می ‌شوند. این استایل ساده اما شیک و جذاب است. پس اگر به دورهمی عصرانه می ‌روید و تونیک یا تاپی خال‌ دار دارید، ست کردن آن با شلوار جین را به خاطر داشته باشید. شما می توانید در نهایت سادگی استایلی جذاب بسازید.

 

لباس خال خالی و دنیم

 

ترکیب لباس های خال دار و چهارخونه

انتخاب لباس‌ هایی با طرح چهارخانه در کنار لباس‌ های خال دارایده جذاب وخاص است. این همراهی زمانی خوب و مطلوب خواهد بود که ترکیب رنگی پارچه‌ ها با هم متناسب باشد. مثلا اگر لباس خال دارتان ترکیبی از خال‌ های سفید و زمینه آبی است، پارچه چهارخانه‌ای به رنگ آبی می ‌تواند مکمل زیبایی برای آن باشد.

یکی دیگر از کارهایی که می ‌توانید برای ترتیب‌ دادن استایلی شیک و خال ‌خالی در نظر بگیرید، استفاده از لباس های خال دار با رنگ ‌های مختلف در کنار هم است. مثلا دامن‌ تان را به رنگ خال ‌خالی صورتی-مشکی انتخاب کنید و برای بلوز به سراغ خال‌ خالی سفید و مشکی بروید. استفاده از طرح‌ ها و رنگ ‌های مختلف خال‌ خالی در کنار هم چشم‌ نواز می ‌شود. مثلا اگر بالا تنه پیراهن ‌تان خال‌ ‌های درشت دارد و در بخش دامن، اندازه و رنگ خال ‌ها فرق می ‌کند، یعنی ترکیبی جذاب از خال‌ ها را روی پارچه لباستان جا داده ‌اید. و استایلی جذاب ساختید.

 

ست لباس خال دار و چهارخونه

 

ترکیب لباس خال دار و در کنار لباس راه راه

پوشیدن لباس‌ های خال دار با لباس ‌هایی که طرح راه‌ راه دارند، ترکیب فانتزی و کیوت است. مثلا فرض کنید که دامنی خال‌ دار به تن دارید و بلوزتان هم راه ‌راه است. کمربندی به رنگ زرد پررنگ هم روی کمر دامن بسته‌اید. البته دقت کنید که اندامتان چه شکلی دارد. اگر اندام پری دارید، باید توجه داشته باشید که خال‌ ‌های درشت نپوشید و در انتخاب راه‌ راه هم به سراغ مواردی بروید که خطوط باریک و نزدیک به هم هستند. اگر هم پیراهن یا سرهمی‌تان یک ‌دست خال‌ خالی است از کیف و اکسسوری ‌های راه ‌راه در کنار آن استفاده کنید.

 

لباس خالدار در کنار لباس راه راه

 

ترکیب و استایل کردن رنگ ها در کنار پترن خال دار

اگر بخواهید استایل رنگی داشته باشید و در عین حال استایلتان را با لباس ‌های خالدار بسازید کار بسیار ساده‌ ای پیش رو دارید. در حالیکه طرح خال دار را ممکن است بیشتر به شکل کلاسیک و سفید مشکی دیده باشید اما این طرح در رنگ‌ های متنوعی موجود است. شما می ‌توانید یک طرح خال دار با دو رنگ متفاوت را انتخاب کنید. در این صورت با توجه به اینکه دو رنگ در استایل استفاده شده دو راه پیش رو دارید، یا می ‌توانید طبق همان قانون اول یکی از رنگ‌ ها را برای لباس دیگرتان انتخاب کنید یا از رنگ مکمل یا خنثی استفاده کنید.

رنگ خنثی بی دردسرترین رنگی است که می ‌توانید آن را با هر رنگی بپوشید. این در حالیست که پیدا کردن رنگی که بتواند هم با رنگ اصلی لباس هم با رنگ خال ‌های آن هماهنگی داشته باشد ممکن است دشوار باشد، هرچند ما معتقدیم این کار هم نشدنی نیست. رنگ اصلی لباس را بعنوان رنگ اصلی استایلتان در نظر بگیرید و رنگ مکمل آن را برای سایر قسمت ‌های استایلتان انتخاب کنید. این یعنی شما می ‌توانید یک کیف قرمز را برای لباسی که رنگ اصلی آن سبز است استفاده کنید بدون اینکه به رنگ خال ‌های روی لباس توجهی داشته باشید.

لباس خال دار را می ‌توان با طرح ‌های مختلفی از پارچه و رنگ‌ های گوناگونی ست کرد و پوشید. اما اگر رنگ ‌های شادتر را در ترکیب با خال‌ دار به تن کنید، استایلی خاص ‌تر و منحصر به فرد تر خواهید داشت.

 

لباس خالدار و تنوع رنگی

 

پوشیدن پیراهن خال‌ دار چین‌دارانتخابی جذاب برای خانم ها

برخی از افراد فکر می‌ کنند که لباس های خال‌ دار طرحی کودکانه دارد و برای کودکان و گروه سنی کم تر مناسب تراند. در صورتی که کاملا در اشتباه هستند چون اگر روش پوشیدن درست لباس خال دار را بدانند، نظر متفاوتی خواهند داشت. برای مثال، یکی از کارهایی که می‌ توانید در انتخاب لباس های خالدار انجام دهید و خود را از چنین طرز فکری دور نگه دارید یا به‌عبارت دقیق‌ تر، رسمیت بیشتری به لباس خال‌ دار اضافه کنید، استفاده از پارچه‌ های چین‌دار است. پوشیدن دامن یا پیراهن خال‌ داری که چین هم دارد، ترکیبی زنانه و زیبا ایجاد می‌ کند.

 

لباس چین دار

 

به طور کلی در هر سایز و شیپ اندامی که هستید با اضافه‌ کردن طرح‌ ها و رنگ‌ های مختلف به استایلتان می ‌توانید در کنار روحیه استایلی شاد داشته باشید. تنوع رنگ‌ ها و مدل ‌ها را دست ‌کم نگیرید. اگر از آن دسته افرادی هستید که نسبت به پوشیدن لباس‌ های طرح ‌دار مردد هستند و همیشه نسبت به پوشیدن لباس های طرح دار گارد دارند، به لباس های خال دار توجه داشته باشید، زیبایی و کاربردی ‌بودن این طرح به شما کمک می‌ کند تا با دنیای متنوع مد و فشن آشتی کنید و ساد‌ه‌ پوشی مطلق را کنار بگذارید.