لباس ماکسی، اولین و آخرین انتخاب

لباس ماکسی، اولین و آخرین انتخاب
لباس ماکسی، اولین و آخرین انتخاب

فرض کنید که به یک مهمانی مهم دعوت شده‌اید؛ مثلاً عروسی بهترین دوست شما است. اولین سوالی که فکر شما را به خود مشغول می‌کند این است که برای عروسی چه لباسی بپوشم؟ قطعاً این مراسم برای شما مهم است و قرار است به یک شب به یاد ماندنی تبدیل شود. شما در این شب تمام تلاش خود را می‌کنید تا در زیباترین حالت ممکن ظاهر شوید. به همین جهت مطمئناً اولین گزینه‌ای که به ذهنتان می‌رسد، لباس ماکسی است. لباس‌های ماکسی، شما را جذاب و با وقار نشان می‌دهند و بهترین انتخاب برای مراسم‌های رسمی و مهم هستند. در این مقاله سعی داریم کمی بیشتر با لباس‌های ماکسی آشنا شویم. تا پایان این مقاله‌ی جذاب با ما همراه باشید.  

لباس ماکسی؛ با وقار و خاص به نظر برسید!

  مطمئناً کمتر کسی هست که با لباس ماکسی آشنایی نداشته باشد. با این وجود بیایید کمی بیشتر با این لباس آشنا شویم. این لباس‌ها، لباس‌های بلندی هستند که بلندی آن‌ها تا قوزک یا نوک پا ادامه دارد. ماکسی‌ها بسیار محبوب هستند و با پارچه‌های ساده و طرح‌دار دوخته می‌شوند. ماکسی‌ها به طور کلی جذب هستند و به همین دلیل قد شما را کشیده‌تر نشان می‌دهد. دامن این لباس‌ها معمولاً کلوش، ماهی و چاک دار است. ماکسی از پارچه‌های مخمل، حریر و گیپور دوخته می‌شود. امروزه پیراهن ماکسی بسیار مورد پسند دختران و خانم‌های جوان قرار گرفته است. از مزایای لباس‌های ماکسی این است که برای هر اندامی مناسب هستند.  

 

دو مدل لباس ماکسی

  

با انواع ماکسی آشنا شوید

 

1. ماکسی پوشیده و زنانه

  اکثر خانم‌ها ترجیح می‌دهند برای مراسم‌های مهم و رسمی لباس‌های بلند و پوشیده بپوشند. مدل این لباس‌ها می‌تواند ساده یا کار شده باشد. آستین‌ها ممکن است چسبان یا آزاد باشند. این نوع ماکسی اگر با پارچه‌ی گیپور دوخته شده باشد، بسیار جذاب است. ماکسی‌های پولکی و براق نیز برای خانم‌ها بسیار جذاب هستند و طرفداران زیادی دارند.  

2. ماکسی جذاب دخترانه

  ماکسی‌های دخترانه معمولاً خیلی پوشیده نیستند و اغلب بدون آستین دوخته می‌شوند. طراحان این لباس‌ها معتقدند که پوست دختران، جوان و با نشاط است. از این رو با نشان دادن قسمت‌هایی از پوست خود، استایل زیبا و جذاب‌تری خواهند داشت. برخی ماکسی‌های چاک‌دار نیز با همین هدف دوخته می‌شوند و بسیار جذاب هستند. دخترانی که اندام ظریف‌تری دارند می‌توانند ماکسی‌های مینیاتوری بپوشند؛ چون این لباس‌ها اندام آن‌ها را درشت‌تر نشان می‌دهند.  

توجه به فرم بدن؛ کلیدی‌ترین نکته برای خوش‌تیپ بودن!

  برای خرید هر نوع لباسی، باید اول به فرم بدن خود توجه کنید. اهمیت این موضوع برای لباس‌های مجلسی دوچندان می‌شود. پیش از هر چیز لازم است اندام خود را بشناسید. در این قسمت راهنمایی کوچکی برای یک انتخاب درست آورده‌ایم.  

1. دختران و بانوان لاغر اندام

  اگر لاغر اندام هستید، لباس‌هایی بپوشید که برجستگی‌های بدن شما را به خوبی نشان دهند. ماکسی‌های دکلته و لباس‌هایی که یقه‌ی دلبری و مربعی دارند برای شما مناسب هستند. در کل لباس‌های باز و لباس‌هایی که بند‌های نازکی دارند، برای شما بسیار جذاب هستند. رنگ‌های روشن و لباس‌های طرح‌دار هم انتخاب‌های خوبی هستند.  

 

ماکسی برای خانم‌های لاغز اندام

 

2. خانم‌های پلاس سایز

  خانم‌های پلاس سایز باید لباس‌های آزادتری بپوشند. لباس‌های طرح‌دار و گل‌دار برای این خانم‌ها مناسب هستند. هر چه طرح لباس شلوغ‌تر باشد، بهتر است. در این صورت چشم درگیر طرح‌ها می‌شود و وقت استراحت ندارد. از میان لباس‌های طرح‌دار، لباس‌هایی که طرح خطوط عمودی دارند، شما را لاغرتر نشان می‌دهند.  

3. خانم‌هایی که بالاتنه‌ی کوچکی دارند

  برخی خانم‌هایی که بالاتنه‌ی کوچکی دارند، همیشه سعی می‌کنند لباس‌های بسته بپوشند و بالاتنه‌ی خود را بپوشانند؛ احتیاجی به این کار نیست. اتفاقاً برعکس، می‌توانید لباس‌های بند دار بپوشید. لباس‌هایی با یقه‌ی قایقی یا دلبری انتخاب کنید. می‌توانید برای بالاتنه از پارچه‌ی گیپور یا تور استفاده کنید.  

4. خانم‌هایی که بالاتنه‌ی بزرگی دارند

  اگر بالاتنه‌ی بزرگی دارید، بهتر است لباسی را انتخاب کنید که مرز بین دامن و بالاتنه مشخص باشد، مثلاً لباسی بپوشید که کمربند داشته باشد. حواستان باشد که دامن خیلی چین دار انتخاب نکنید. برای بالاتنه، می‌توانید یقه هفته انتخاب کنید. همچنین اگر بازوی درشتی دارید، می‌توانید لباس‌های آستین‌دار را امتحان کنید.  

5. خانم‌هایی که قد کوتاهی دارند

  اگر قد کوتاهی دارید، می‌توانید از ماکسی‌های طرح‌دار استفاده کنید. ماکسی‌هایی که طرح‌های عمودی دارند برای شما مناسب هستند. همچنین برای بلندتر نشان دادن قدتان، می‌توانید ماکسی‌هایی بپوشید که دامن آن‌ها به شکل A است. استفاده از کمربند نیز به خوش‌تیپ‌تر شدن شما کمک می‌کند.  

6. خانم‌های بلند قد

  اگر جزو خانم‌های بلند قد هستید، هیچ محدودیتی ندارید. هر مدل ماکسی که دوست دارید را انتخاب کنید و از پوشیدن آن لذت ببرید. این لباس‌ها برای شما دوخته شده‌اند و با پوشیدن آن‌ها بسیار دلربا می‌شوید. از آن‌جایی که قد شما به اندازه‌ی کافی بلند است، بهتر است لباس‌هایی با طرح راه راه عمودی نپوشید، زیرا این لباس‌ها قد را کشیده‌تر نشان می‌دهند. فقط کفش پاشنه بلند را فراموش نکنید، چون باعث خوش‌تیپ‌تر شدن شما می‌شود.  

 

ماکسی با کفش پاشنه بلند

    

از ماکسی‌های کژوال غافل نشوید!

  تا الان فقط از ماکسی‌های مجلسی و رسمی گفتیم؛ اما نوع دیگری از ماکسی‌ها هم وجود دارند که آزاد، راحت و خنک هستند. این ماکسی‌ها از پارچه‌های سبک دوخته می‌شوند. از این رو در تابستان بسیار پرطرفدار هستند. ماکسی‌های کژوال بسیار راحت هستند و برای پوشیدن در خانه و مهمانی‌های خودمانی انتخاب مناسبی هستند. اگر قصد پیاده روی یا خرید دارید، فقط کافی است ماکسی را همراه با مانتو یا کت بپوشید و استایل جذابی برای خود بسازید. لازم نیست این پیراهن‌ها را با کفش پاشنه بلند بپوشید؛ بلکه این نوع ماکسی‌ها همراه با کتانی یا صندل خیلی عالی و جذاب می‌شوند.  

این چند نکته را فراموش نکنید!

  1. اگر برای مجلس لباس ماکسی انتخاب کرده‌اید، بهتر است آن را با کفش پاشنه بلند بپوشید. کفش‌های پاشنه کوتاه باعث نامرتب و شلختگی استایل شما می‌شوند. 2. مانند هر لباس دیگری برای خرید ماکسی نیز باید به چهره، رنگ پوست و فرم بدن خود توجه کنید تا بهترین انتخاب را داشته باشید. 3. ترکیب پارچه‌های حریر و گیپور برای ماکسی، بسیار جذاب و خواستنی است. 4. ماکسی تک رنگ شیک‌تر و جذاب‌تر از ماکسی طرح‌دار است. 5. بهترین رنگ‌ها برای ماکسی آبی، قرمز، ارغوانی، زرشکی و سرمه‌ای هستند. در این مقاله با لباس ماکسی آشنا شدیم و لباس‌های مناسب برای اندام‌های مختلف را بررسی کردیم. ماکسی از معدود لباس‌هایی است که همیشه ترند است و محدودیتی برای پوشیدن آن ندارید؛ پس با خیال راحت از لباس خود لذت ببرید، در مجالس بدرخشید و با وقار باشید.