مانتو های ترند پائیزه 1401

مانتو های ترند پائیزه 1401
مانتو های ترند پائیزه 1401

معرفی بهترین مانتو پاییزه 1401


پائیز 1401 از راه رسید. این در حالی است که از همین روزها کم کم هوا به سمت خنک شدن می رود و نوید آمدن روزهای خنک و گاها سرد پاییزی را می دهد. معمولا شهریور ماه، زمان مناسبی برای خرید است. اکثر خانم ها و آقایان در این ماه برای خرید پوشاک مناسب فصول سرد، برای خود و خانواده شان، به مغازه ها می روند. بعضی هم در این ماه از حراج آخر فصل اجناس تابستانی استفاده کرده و برای سال بعد انبار می کنند. خیلی از مغازه ها برای کسب سرمایه لازم به جهت سفارش اجناس بیشتر، در طی پاییز و زمستان و یا برای دریافت سود بیشتر، اجناس این فصول را با قیمت بالاتری می فروشند و همین قضیه باعث شده تا بعضی نتوانند خرید راحتی را تجربه کنند. در این مطلب همراه ما باشید تا در کنار معرفی چند ترند مانتو پاییزه 1401، نکاتی ذکر کنیم تا خرید بهتری را تجربه کنید.


مانتو جیر


پارچه جیر به عنوان اولین عضو لیست مانتو پاییزه 1401، چند سالی است که ترند شده و امسال نیز در ویترین مغازه ها حضور دارد. جیر پارچه ای کاملا پاییزه بوده و به حد باورنکردنی ای، سبک است. برای خانم های شاغل و دانشجویانی که تمایل به پوشیدن مانتوی بلند دارند، این نوع مانتوها بسیار پیشنهاد می شود. علت آن هم گرمای کافی، سبکی، اذیت نکردن شما در هنگام کار و البته رنگ های متنوع است. این دسته از جیرها که حتما مشابهشان را در فروشگاه ها دیده اید، از سیاه گرفته تا زرد لیمویی، تنوع رنگی دارند. یک مدل آن که از سال گذشته تا به حال مد بوده است، مانتوی بلند یا کوتاهی است که از دو رنگ پارچه جیر در آن استفاده شده و به طور مثال قسمتی از برگردان یقه را با رنگ مکمل رنگ اصلی پارچه، ست کرده اند. همچنین این پارچه ها بسیار نرم بوده و پوشیدنشان به شما حس خوبی می دهد.


ترند مانتو پاییزه 1401

مانتو مخمل


مخمل تقریبا دو یا سه سالی است که ترند بوده و هست. مخمل با بافت های ریز و درشت و در رنگ های متنوع. این مدل ها نه تنها در مانتو، بلکه در شومیز نیز به کار رفته و با همین کاربرد می توانید هم به جهت زیبایی و هم برای گرمای بیشتر، در زیر پافرهایتان بپوشید. البته باید بدانید که مخمل نیز مانند اکثر پارچه های زمستانی دیگر، کاملا آزاد بوده و اصلا قابلیت فیکس اندام شما شدن را ندارد. به همین دلیل اگر دوست دارید تا حتما لباس های چسبان بپوشید، احتمالا انتخاب خوبی برای شما محسوب نمی شود. مانتو های مخمل را به علت ماهیت طرح دار پارچه، بهتر است که در سایزهای کوتاه و کتی بپوشید تا زیبایی اش بیشتر به نظر برسد.


مانتو چرم


 چرم یک ترند قدیمی و ماندگار است. از کت های چرمی کوتاه گرفته تا مانتوهای بلند، سال هاست که به زیبایی می درخشد و استایل کلاسیکی ایجاد می کند. البته بعضی از افراد به علت جلب توجه ای که این مدل ایجاد می کند و یا به خاطر ماهیت اندام نمایش، علی رغم علاقه شان، از آن صرف نظر می کنند. پیشنهاد ما برای این دوستان، استفاده از پالتو یا مانتوهایی است که در قسمت هایی مثل حاشیه یا سرشانه، چرم به کار رفته است. این مدل که از پاییز 1400 مد شده، به شما استایل جوانانه  و ترندی تر می بخشد.


ترند مانتو پاییزه 1401

چرم در رنگ های متنوعی در بازار موجود است. اگر تمایل به استفاده از رنگ های خاص تری مثل قرمز را دارید اما به نظرتان به عنوان مانتو ممکن است مناسبتان نباشد، پیشنهاد ما استفاده از کت های کوتاهش است. برای زیر آن می توانید از یک بافت بلند با رنگ مکملی مثل مشکی، خاکستری و یا حتی کرم استفاده کنید. ست کردن این استایل با بوت های بلند بسیار جذاب است!

انواع شکت

شکت ترکیبی از کلمه ژاکت (Jacket) و شرت (Shirt) است. علت نام گذاریش، شباهت آن به پیراهن مردانه ای است که ضخامتی در حد ژاکت داشته باشد. شکت در ایران اخیرا خیلی طرفدار پیدا کرده است. علتش هم حس راحتی است که خانم ها در پوشیدنش تجربه می کنند و همچنین با قوانین پوششی ما مغایرتی ندارد. این شکت ها در جنس های مختلف مثل جیر، پشم و غیره در بازار به فروش می رسند. البته این که گفتیم شبیه به پیراهن مردانه است، لزوما به این معنا نیست که قد کوتاهی دارد، بلکه بعضی از مدل های آن قد بلندتری تا روی زانو هم دارند. حتما به خاطر دارید که مدل های پشمی آن با طرح چهارخانه، چقدر سال گذشته ترند شده بود. این طرح در بین دانشجویان نیز بسیار طرفدار پیدا کرده بود و خبر خوب برای طرفداران استایل کژوال این است که امسال مدل های کاملا ساده یا با طرح های بسیار ریز، ترند خواهند شد.


ترند مانتو پاییزه 1401


مانتو بارانی


بارانی هم مانند پارچه چرم، ترندی ماندگار حتی در لیست مانتو پاییزه 1401 است. این جنس خاص پارچه، در قدهای بلند و کوتاه، امسال نیز مدند. این که کدام یک را امسال انتخاب می کنید، بسته به باقی اجزای استایلتان دارد. ترجیحا با بارانی کوتاه، بوت بلند و با بارانی بلند، نیم بوت به پا کنید. البته نوع شلوار انتخابیتان نیز، هم در انتخاب قد بارانی و هم برای کفش نقش مهمی دارد. یک تصور غلط در هنگام خرید بارانی این است که اکثرا تصور می کنند تنها رنگ مشکی یا سورمه ای برای باران مناسب اند. بعضی علت این انتخاب را کثیف نشدن لباس، در هنگام باریدن باران می دانند. پیشنهاد ما به شما این است که امسال کمی جسورتر باشید و برخلاف رنگ های زمستانی هر ساله (مشکی، سورمه ای، خاکستری و غیره) سراغ رنگ های دیگری بروید. مطمئنیم که اگر یک بار یک بارانی به رنگ زرشکی یا سبز ارتشی پرو کنید، دیگر نمی توانید بیخیالش شوید!



ترند مانتو پاییزه 1401

مانتو کتان


کتان ضخیم و زمستانی بیشتر انتخابی مناسب قرارهای کمی رسمی تر یا حتی مهمانی هاست. البته شما قطعا مدل های ساده تر این مانتو را برای استفاده روزانه دیده اید اما پیشنهاد ما این است که به جای این کار؛ از مدل های شیک و رسمی تر این مانتو تهیه کنید تا استایل متفاوتی را امسال تجربه کنید. کتان، به خصوصا جنس های مناسب فصول سردش، بسیار ظاهر شیکی دارند و ترکیبشان با شلواری مناسب، می تواند ظاهر شما را گرم تر و در عین حال کلاسیک نشان دهد. همچنین این ترند مانتو پاییزه 1401 را در انواع قد و مدل ها می توانید در فروشگاه ها پیدا کنید. حتی اگر مدل مدنظرتان را در بازار پیدا نکردید، با یک سرچ ساده در گوگل با حجم باورنکردنی از مدل های جدید و زیبا مواجه می شوید که می توانید به خیاط سفارششان دهید. بعضی مدل ها از سنگ یا اکسسوری هایی به این شکل برای سرآستین یا سرشانه بهره می برند.


تن پوش هنری


بعضی از افراد هم هستند که تمایل به پوششی آزاد اما زیبا و حتی رنگارنگ دارند. جدا از پیراهن های پشمی که هر ساله ترند شده و می توانید بپوشید، کت و دامن هم ایده بسیار جالبی است که پیشنهاد می کنیم اگر تا به حال امتحان نکرده اید، امسال حتما به سراغش بروید. مخصوصا دامن های کشمیر که بسیار ایست خوبی بر تن دارند. می توانید بر روی پیراهن های خود، کت های بسیار کوتاه یا ژاکت هایی با بافت خاص بپوشید. نمونه آن ها را در مغازه هایی که چنین اجناسی می فروشند، می توانید پیدا کنید. پوشیدن تونیک های بلند بافتنی به تنهایی یا با جلیقه های کوتاه و بلند هم می توانند ایده خوبی باشند.

به طور کلی در زمستان حتی می توانید برای مهمانی ها از کت های کوتاه با نقش های بسیار خاص استفاده کنید. حتی در روزهایی که خیلی سرد نیستند از مانتوهای نازک تر خود و در زیر از بافت های گرم بهره ببرید. استایل مورد علاقه شما در بین لیست مانتو پاییزه 1401 کدام است؟