نابغه دنیای مد، کارل لاگرفلد

نابغه دنیای مد، کارل لاگرفلد
نابغه دنیای مد، کارل لاگرفلد

نابغه دنیای مد، کارل لاگرفلد

کارل اتو لاگرفلد، کارگردان هنری، عکاس و طراح آلمانی، متولد ۱۰ سپتامبر ۱۹۳۳ است. او در شهر هامبورگ به دنیا و در سن ۱۴ سالگی به پاریس مهاجرت کرد و در حال حاضر سر پرست طراحان خانه مد شنل است.

از جمله برند هایی که او برای آن ها طراحی کرده است برند کارل لاگرفلد، شنل، فندی، کلوئه، ژان پاتو را می توان نام برد.کارل پس از برنده شدن در مسابقه طراحی کت در سال ۱۹۵۵ به عنوان دستیار پیر بالما استخدام شد.

سال ها بعد برای برند ژان پاتو دو مجموعه لوکس کوتور (لباس دست دوز) طراحی کرد. در شو بهاری سال ۱۹۶۰ مجموعه او با شکست مواجه شد اما از سال ۱۹۶۵ شروع به طراحی برای برند فندی کرد و تحولی در این برند ایجاد کرد. کارل برای تئاتر ها، فیلم ها و اپرا ها نیز لباس طراحی می کند.

 

کارل با استایل یونیفرمی که کت و شلوار و پیراهن یقه دار ، دستکش، موهای سفید دم اسبی و عینک آفتابی است معروف است و با این استایل شناخته شده. کارل به دلیل خلاقیت فوق العاده اش در ایده پردازی و طراحی لباس شهرت جهانی دارد و کار کردن با او آرزوی هر مدلی است.

کارل ایده پرداز اصلی طرح های برند شنل است و لباس های برند شنل را با به کار گرفتن رنگ ها مدرن تر کرد. لوگوی این برند هم از طرح های کارل است. در سال ۲۰۱۶ برند شنل زیر نظر کارل ۲\۵ میلیارد دلار درآمد کسب کرد. در سال ۲۰۰۶ با برند اچ اند ام همکاری کرد و شعار او این بود که هر کسی با لباس های ارزان هم می تواند خوش پوش باشد. برند ایتالیایی فندی نیز تحت نظر کارل طراحی می شود.او گربه ای به نام شوپت دارد که در فضای مجازی طرفدار زیادی دارد. کارل عاشق گربه اش است و آن را با خود به فشن شو ها می برد.او تنها در هواپیما شخصی خود سفر می کند.کارل در سال ۲۰۰۴ در مدت ۱۳ ماه نزدیک به ۴۰ کیلو گرم وزن کم کرد و استایل شخصی او از آن زمان شکل گرفت. کارل رابطه خوبی با تکنولوژی ندارد و تمام طراحی های او به صورت دستی انجام می شود. کارل صراحت خاصی در گفتارش دارد که چندین بار او را در دردسر انداخته است. شوپت، گربه کارل کارل در جوانی کارل قبل از کاهش وزن طراحی صحنه فشن شو برند شنل به سرپرستی کارل طراحی صحنه فشن شو برند شنل به سرپرستی کارل

 

 

کارل همیشه افرادی برای چهره برند خود انتخاب می کند مانند، کریستن استوارت، کارا دلوین، لیلی رز دپ، ونسا پارادیس و  فرل ویلیامز. این افراد در مناسبت ها همواره کارل را همراهی می کنند.