هفته مد لندن ۲۰۲۳ در یک نگاه

هفته مد لندن ۲۰۲۳ در یک نگاه
هفته مد لندن ۲۰۲۳ در یک نگاه

هفته مد لندن ۲۰۲۳ در یک نگاه

هفته مد لندن (London Fashion Week)، یکی از بزرگ ترین رویداد های صنعت مد جهان است که هر ساله در شهر لندن برگزار می‌ شود. در این رویداد، طراحان برجسته و برند های مشهور مد، آخرین ترند ها و مدل‌ های مد روز دنیا را به نمایش می گذارند. هفته مد لندن (LFW)، فرصتی برای معرفی طراح‌ های جدید و همچنین ایجاد فضایی برای ارتباط و همکاری بین صنعت مد و دیگر صنایع مرتبط با آن است. این صنایع از جمله فناوری، تولید و توزیع را می توان در نظر گرفت. در این مقاله، به بررسی هفته مد لندن و جایگاه آن در صنعت مد جهان می‌ پردازیم. با ما همراه باشید.

دو هدف اصلی هفته مد لندن

در خبری، اعلام شد که هفته مد لندن در فصل پاییز/زمستان ۲۰۲۳ (Fall/Winter 2023) به صورت ترکیبی از رویداد های فیزیکی و دیجیتالی برگزار خواهد شد. این رویداد که در بازه زمانی جمعه ۱۷ تا سه شنبه ۲۱ فوریه ۲۰۲۳ برگزار شد، ۱۲۷ برند معتبر را در بر گرفته بود و با برگزاری ۱۰۴ فعالیت فیزیکی و ۴۱ فعالیت دیجیتالی به بزرگ ترین رویداد صنعت مد تبدیل شد.

هفته مد لندن در این فصل به دلیل میراث بی‌ بدیل ویوین وست وود (Vivienne WestWood)، به او تقدیم شده است. او با خلق جنبش پانک، نقش مهمی در تغییرات مثبت در صنعت مد و تحولات جهانی این حوزه ایفا کرده است. به علاوه، هفته مد لندن میزبان هفته مد اوکراین در روز سه شنبه ۲۱ فوریه ۲۰۲۳ نیز بود. به همین دلیل، این رویداد از نظر محتوایی و تنوع، به عنوان یکی از برجسته‌ ترین و مهم‌ ترین رویداد های صنعت مد در جهان شناخته می‌شود.

 

تصویر ویوین وست وود بر روی لباسی در کت واک هفته مد لندن

 

برنامه های هفته مد لندن

هفته مد لندن، جشن پنج روزه‌ ای بود که دنیای مد، فرهنگ و فناوری را گرد هم آورده بود. در این رویداد، استعداد های برتر طراحی به نمایش گذاشته شدند و برای مخاطبان بین‌المللی، نمایشی از تعالی مد و رشد فراهم شده بود. در این برنامه، ۴۷ نمایش کت واک، ۱۸ ارائه، دو قرار ملاقات، ۳۷ رویداد و ۴۱ فعالیت دیجیتال به نمایش گذاشته شدند. تمام این برنامه ها در سایت رسمی londonfashionweek.co.uk، در دسترس بودند. پلتفرم دیجیتال این هفته مد به طور رایگان برای همه، از جمله متخصصان صنعت و مصرف کنندگان مد جهانی، قابل دسترس بود. ۷۰ طراح دیگر نیز از طریق پروفایل دیجیتال خود از سایت فعالیت می‌ کردند.

طراحان و برند های مطرح این فشن شو

در فصل جدید هفته مد لندن، بسیاری از نکات برجسته به چشم می‌ خوردند. حضور دنیل لی (Daniel Lee) به عنوان مدیر خلاق برند باربری (Burberry) و نمایش عمومی مونکلر جنیوس (Moncler Genius) با حضور آلیشیا کیز (Alicia Keys)، فارل ویلیامز (Pharrell Williams) و ریک اونز (Rick Owens) از جمله آن‌ ها بود. همچنین، طراحان برجسته ای مانند کریستوفر کین (Christopher Kane)، اردم (ERDEM)، جی دبلیو اندرسون (J.W. Anderson)، مولی گدارد (Molly Goddard)، رکساندا (ROKSANDA) و سایمون روکا (Simone Rocha) نیز در این فصل حضور داشتند.

برنامه هفته مد لندن برای حمایت از طراحان موفق و جوان در حال اجرا بود. در این برنامه، علاوه بر نمایش های برجسته توسط طراحان معروف و شناخته شده، طراحان جدید و نو ظهور نیز در برنامه های DiscoveryLAB فعالیت می کردند. این اقدامات به دلیل حمایت از جوانان و طراحان نو پا در صنعت مد صورت گرفته بود و هدف آن ترویج خلاقیت و نوآوری در این حوزه بود.

 

سه مدل برند بربری با مدیریت خلاق دنیل لی

 

هفته مد لندن در حمایت از مد اوکراین

در هفته مد اوکراین، اقدامی با نام "حمایت از مد اوکراین" در جریان بود و سه طراح اوکراینی با نام های FROLOV، KSENIASCHNAIDER و PASKAL در فضای BFC NEWGEN معرفی شدند. این مجموعه ها که در شرایط جنگ ایجاد شده اند، نشان دهنده شجاعت، انعطاف پذیری و مقاومت طراحان اوکراینی در صنعت مد هستند. فضای نمایش BFC NEWGEN در هتل The Old Selfridges، 400 Oxford Street، با حمایت سخاوتمندانه Selfridges برگزار شد. همچنین TikTok به عنوان شریک رسمی، این ابتکار را پشتیبانی کرد. در نهایت BFC با کمپین فروش اختصاصی از طراحان نو ظهور اوکراینی حمایت کرد.

 

پرچم اوکراین در ران وی هفته مد لندن

 

دیگر برنامه های این فشن شو

جشن City Wide که در کنار برنامه نمایش LFW برگزار شد، از تاریخ ۱۷ تا ۲۱ فوریه ۲۰۲۳، لندن را غرق در جشنواره خلاقیت و نوآوری کرده بود. این برنامه شامل مهمانی‌ ها، پیش‌ نمایش کالکشن ‌های جدید، پرسش و پاسخ صمیمی با طراحان، برنامه های ویژه هفته مد، تبلیغات، هدایای رایگان و کارگاه‌ های آموزشی بیش از ۴۵۰ برند در سراسر لندن بوده است. علاوه بر این، در هفته مد لندن، جشن سالانه NEWGEN ۳۰ برگزار شد، فرصتی را برای جامعه خلاق فراهم کرد تا گرد هم آیند و فارغ التحصیلان برجسته این طرح و میراث لندن را در پرورش استعداد های نوظهور جشن بگیرند و قدردانی کنند. این جشن با هدف پرورش نسل بعدی خلاقان و رویایی برگزار شده بود.

در جهت تقویت محتوای دیجیتال هفته مد لندن و به اشتراک گذاری خلاقیت و نوآوری طراحان بریتانیایی با مخاطبان ژاپنی، BFC با نشریه پیشرو ژاپنی Asahi Shimbun همکاری خود را ادامه داد. شما علاقه ای به دیدن ران وی ها در یک فشن شو ها دارید؟ برند و طراح مورد علاقه شما در هفته مد لندن کدام بود؟ نظرات خود را با ما به اشتراک بگذارید.