هفته مد نیویورک

هفته مد نیویورک
هفته مد نیویورک

بعد از حدود یک سال توقف، هفتۀ مد با رعایت پروتکل‌ها و با شکوه بیشتر بازگشته است. از طرح‌های بهاری گرفته تا نمایش‌های شاعرانه در این هفتۀ مد به چشم می‌خورند. بیش از 160 برند کالکشن‌های خود را در هفتۀ مد نیویورک به نمایش گذاشته‌اند. در این میان برندهای نام آشنایی همچون کوچ، تام براون، تام فورد و موسکینو هم به چشم می‌خورند. در این مقاله آخرین مدل استایل‌های بهار 2022 را با توجه به هفته مد نیویورک بررسی می‌کنیم.

کمی بیشتر از هفتۀ مد بدانیم

هفتۀ مد رخداد مهمی در صنعت مد و لباس است. این رخداد مهم همه ساله برگزار می‌شود. هفته‌های مد ترندهای فصل‌های آینده را تعیین می‌کنند. در این رویداد خانه‌های مد و برندها آخرین کلکسیون لباس‌های خود را برای خریداران و رسانه‌ها به نمایش می‌گذارند. هفته‌های مد در اکثر کشورهای جهان برگزار می‌شوند و در هر شهر برندهای مختلف آن شهر معرفی می‌شوند. پاریس، نیویورک، میلان و لندن چهار شهر مهم هستند که هفته‌های مد به صورت متوالی در آن‌ها برگزار می‌شوند و حیات مد به آن‌ها بستگی دارد.

تاریخچۀ هفته مد نیویورک

در سال 1903 فروشگاهی به نام برادران اریک اولین نمایش مد نیویورک را اجرا کردند. مخاطبان آن‌ها اغلب خانم‌های طبقۀ متوسط بودند. در سال 1910 بیشتر فروشگاه‌های بزرگ نیویورک به این کار علاقه‌مند شدند. هفتۀ مد نیویورک به تقلید از پاریس برای ترویج محصولات و بهبود فروش، شروع به نمایش محصولات کردند. در سال 1920 هفته‌های مد در تمام کشورها توسط خرده فروشان برگزار می‌شد. اولین هفتۀ مد رسمی نیویورک، اولین هفتۀ مد در دنیا است که در سال 1943 در میانۀ جنگ جهانی دوم شروع به کار کرده است. پاریس در آن زمان درگیر جنگ شده بود و مردم نتوانستند برای بازدید و ارائۀ آخرین دستاوردهای خود به آنجا بروند. همین امر باعث شد که طراحان، طرح‌های خود را در قلب آمریکا یعنی نیویورک که دور از جنگ بود، به نمایش بگذارند. هفتۀ مد نیویورک همه ساله در ماه فوریه برگزار می‌شود و حدود هفت روز به طول می‌انجامد.

6 طرح جذاب هفتۀ مد نیویورک

1. به لباس‌های پولکی سلام دوباره بدهید

لباس‌هایی که پولک‌های بزرگی دارند در هفته مد نیویورک به چشم می‌خوردند. لباس‌هایی با پولک‌های مدال مانند که یادآور زره‌های قرون وسطایی هستند در نمایش‌های آلتوزارا، مارک جیکوبز و جاناتان سیمخای مشاهده شدند. برای درک زیبایی این لباس‌ها، باید آن‌ها در حال حرکت ببینید.

 

لباس‌های پولکی

 

2. آبی کاربنی را به کمد خود بیاورید

آبی کاربنی جدیدترین رنگی است که در فشن شو نمایان شده است. در حال حاضر رنگ‌های خالص به طور کلی ترند هستند. به همین دلیل پیش‌بینی می‌شود این رنگ به محض ورود به بازار غوغا به پا کند.

 

رنگ آبی کاربنی

 

3. وسترن شوید

از هر چند فصل، طرح‌های وسترن راه خود را به کت‌واک‌ها پیدا می‌کنند و پاییز 2022 هم از آن زمان‌ها است. به جای طرح‌های بیش از حد کابویی، طراحان رویکردی ظریف در پیش گرفتند و آن‌ها را با کمربندهایی آراسته کردند. جاناتان سیمخای با ریشه‌هایی لباس‌های خود تزیین کرده است.

 

لباس‌های وسترن

 

4. لباس‌های توری و قلاب بافی

لباس‌های توری و قلاب بافی هم در بهار و هم در پاییز رایج هستند. مجموعه‌های پاییزی رویکرد پیچیده‌ای به صنایع دستی داشتند. مهم‌ترین آن‌ها این بود که لباس‌های توری روی لباس پایه‌ای دیگر طراحی شده بودند. کلودیا لی لباس‌های توری و کیف‌های حاشیه‌ای مشابه نشان داد و هروه لجر شلوارهای توری را به نمایش گذاشت.

 

لباس‌های قلاب بافی

 

5. یک شانه برهنه

به گفتۀ برخی طراحان یک شانۀ برهنه حتی از تکان دهنده‌ترین برش‌ها هم زیباتر است. ظاهری شیک با یقه‌ای نامتقارن بهترین راه برای نشان دادن این ترند است.

 

یقه‌های نامتقارن

 

6. کیف‌های میکرو دیگر انتخاب اصلی نیستند

این کیف‌های کوچک جای خود را به کیف‌های بسیار بزرگ داده‌اند. پرونزا اسکولر و پیتردو که هر دو با طرح‌های مینیمالشان شناخته می‌شوند، کیف‌های براق و جذاب خود را با مجموعه‌های هوشمندانه خود به کت‌واک فرستادند. یک کیف کراس بادی بزرگ روی کت و شلوار معمولی ممکن است ترند پاییز امسال باشد.

 

کیف‌های بزرگ

 

کالکشن بهاره برخی برندهای شرکت کننده در هفته مد نیویورک

• کالکشن بهارۀ موسکینو در هفتۀ مد نیویورک

موسکینو نمایشی کودکانه را زیر باران اجرا کرد. فضا و هوای بارانی یادآور دهۀ 90 میلادی است. کالکشن موسکینو سرشار از المان‌های کودکانه بود. در این میان، شیشه شیری که در دست جی‌جی حدید بود توجه رسانه‌ها را به خود جلب کرد. مگان فاکس مهمان ویژۀ فشن شوی موسکینو بود.

• تام بروان و طرح بهاره‌اش

تام بروان با آمیختن دنیای فانتزی با واقعیت ظاهر شد. او بعد از 4 سال برای نمایش کالکشن بهار 2022 خود در نیویورک حضور پیدا کرد. این طراح آمریکایی لباس‌های ورزشی را در نظر گرفته است. برش‌های ساده و شبیه کردن مدل‌ها به مجسمه‌های زنده، از ویژگی‌های این فشن شو بودند. این طراح فارغ از جنسیت، در عین سادگی سعی در نمایش پیچیدگی‌های ذهن خود دارد.

• میسی ویلن و پیوند زنانگی گذشته و آینده

از ویژگی‌های این طراح ترکیب طرح‌های کلاسیک و نوآورانه است. دستکش‌های ابریشمی و دوخت‌های متنوع از دیگر ویژگی‌های این طراح است.

• کوچ به دهۀ 90 میلادی سفر می‌کند

لباس‌های کشباف پشمی، ابریشمی و جین که در کالکشن این طراح به چشم می‌خورند یادآور دهۀ 90 میلادی هستند.

• تام فورد؛ درخشش از ورای تاریکی

تام فورد هم مشابه چند برند دیگر، در طراحی‌اش از دهۀ 90 میلادی الهام گرفته و این موضوع حتی در نحوۀ نمایش هم به چشم می‌خورد. موسیقی و نور پردازی این فشن شو همانند فضای دیسکوهای آن دوران است. تام فورد در متنی مجموعۀ بهار خود را توضیح می‌دهد. او می‌گوید: لس‌آنجلس شما را تغییر می‌دهد یا حداقل دربارۀ من این طور بوده است. بعد از 30 سال زندگی در اروپا با بازگشت به آمریکا احساس می‌کنم سلیقه‌ام تغییر کرده است. اکنون درگیر نوعی زرق و برق هستم که هنوز برایم شیک است.

 

کالکشن بهاره تام فورد

 

• رودارت و زیبایی محسورکننده

ابریشم و تور فرصتی برای ظهور در نمایش سیاه و سفید این برند پیدا کردند. در پایان نمایش کالکشن بهار مدل‌ها پا برهنه در صحنه ظاهر شدند.

• پاملا رولند؛ رنگ‌ها می‌درخشند

او در کاکلشن خود از زرق و برق پارچه‌ها و نمایش رنگ‌ها رونمایی می‌کند.

• مایکل کورس با پیوند عشق، زنانگی و لباس‌های نو آمده است

طرح‌های زنانۀ ساده و اغلب کلاسیک با حضور مدل‌هایی در سایزهای مختلف در فضای باغ از ویژگی‌های کالکشن بهار این برند است. لباس‌های شیک دقیقا همانطور که در واقعیت می‌توان پوشید، در کت‌واک ظاهر شدند. مایکل کورس دربارۀ این کالکشن می‌گوید: این مجموعه ادای احترام به تمام چیزهایی است که در بهار دوست دارم، مانند انرژی، ترکیب افراد، جنس عاشقانه و زرق و برق آن. جی‌جی حدید و کندال جنر از مدل‌های حاضر در این شو بودند.

 

مایکل کورس و طرح‌های ساده و کلاسیک

 

• مکسول؛ به لطافت پر

کالکشن بهارۀ این برند لطافت زنانه‌ای را در فشن شوی نیویورک نشان داد. پارچه‌های زرق و برق دار در بهار آینده جایگاه ویژه‌ای دارند و همچون اغلب برندها در مجموعۀ جدید این برند هم به چشم می‌خورند. پر، پولک، چین‌های ظریف روی لباس، نقش و طرح گل روی پارچه‌ها و طیف‌های مختلف رنگ صورتی که حس لطافت و زنانگی بیشتری را منتقل می‌کند در این کالکشن یافت می‌شوند.

هفته مد نیویورک یکی از مهم‌ترین رویدادهای مد و فشن است. برندهای مختلف طرح‌های خود را در این رویداد به نمایش می‌گذارند. سعی کردیم مهم‌ترین طرح‌ها را در این مقاله معرفی کنیم. شما برای سال 2022 کدام طرح را بیشتر می‌پسندید؟