پارچه های پاییز امسال

پارچه های پاییز امسال
پارچه های پاییز امسال

وقتی نوبت به خرید لباس می‌رسد‌، توجه به جزئیات اهمیت زیادی پیدا می‌کند. ترندها در دنیای مد تنها محدود به مدل لباس نیست. یکی از مهمترین عوامل موثر در مدل‌های جدید پوشاک زنانه و مردانه، جنس و طرح پارچه است که نقش تعیین کننده در انتخاب لباس دارد. در این مطلب ابتدا جنس پارچه های پاییز امسال و زمستان ۲۰۲۰ را معرفی کرده و بهترین طرح‌های آن‌ها را به علاقه‌مندان توصیه خواهیم کرد.

جنس پارچه های پاییز امسال

 

۱- چرم از پارچه های پاییز امسال

چرم سال‌هاست به عنوان یکی از بهترین پارچه‌های سال صدرنشین است. پارچه‌های چرم به وفور در مدل‌های جدید پوشاک زنانه و مردانه در برندهای مختلف مشاهده شده و در پاییز و زمستان ۲۰۲۰ نیز به عنوان یکی از محبوب‌ترین پارچه‌های سال شناخته شده است.

برای انتخاب لباس چرم می‌توانید از چرم‌های رنگارنگ و یا رنگ‌های خنثی و همه کاره استفاده کنید. این یکی از بهترین پارچه‌هایی است که امسال می‌توانید روی آن سرمایه گذاری کنید!

 

  پارچه چرم برای پاییز امسال

۲- ساتن

ساتن یکی از پارچه‌های ایده آل به عنوان لباس شب است که با جنس براق خود به لباس زیبایی خاصی می‌دهد. پارچه‌های ساتن براق در رنگ‌های مختلف از قرمز آتشین گرفته تا پاستل‌های تیره در هفته های مد پاییز دیده می شد.

  ساتن از پارچه های پاییز امسال

۳- پولک

اگر تصور می‌کنید پارچه‌های پولکی زرق و برق دار فقط مخصوص مهمانی‌هاست، بهتر است کمی تجدید نظر کنید. پارچه‌های پولک دار با درخشش خود امسال به عنوان پارچه‌های ترند پاییز و زمستان همه را شگفت زده کرده‌اند؛ از لباس های رنگارنگ پولک دوزی گرفته تا دامن‌های متالیک (همراه با صندل‌های ظریف) و یا اکسسوری براق.

 

  پارچه پولکی برای پاییز امسال

 

نقوش پارچه در مدل‌های جدید پوشاک زنانه؛ جنس پارچه های پاییز امسال

   

۱- شطرنجی

در میان طرح‌های مختلف پارچه‌های ترند پاییز و زمستان ۲۰۲۰، پارچه‌های شطرنجی بیشترین محبوبیت را در مدل‌های جدید پوشاک زنانه در مجموعه های جدید برندها دارند. طراحان بزرگ لباس برای پاییز امسال با الهام از گذشته، معمولا این پارچه‌ها را با پارچه‌های گل دار ترکیب کردند.

  پارچه شطرنجی برای پاییز امسال

۲- چهارخانه

این طرح بهترین پارچه برای لباس‌های پشمی پاییز و زمستان است؛ بنابراین طرح چهارخانه به طور پیچیده‌ای با گرمای پارچه گره خورده است. به همین دلیل پارچه‌ی طرح چهارخانه پاییز و زمستان امسال نیز به عنوان یکی از محبوب‌ترین پارچه‌های ترند در نظر گرفته می‌شود.

 

پارچه چهارخانه

 

۳- گل درشت

به عنوان بخشی از پارچه‌های ترند پاییز و زمستان 2020، گل‌های بزرگ با پوشاندن سطح پارچه، جذابیتی خاص در آن به وجود می‌آورند. اگرچه انواع طرح گل روی پارچه سال‌هاست مورد توجه بسیاری از طراحان است اما امسال توجه آن‌ها به سمت گل‌های بزرگ و پر رنگ و در عین حال پاییزی قرار گرفته است؛

به طوری که حتی بسیاری از لباس‌های ابریشمی کلاه دار نسبتاً ظریف نیز با این گل‌های درشت طراحی شده‌اند. امسال در بسیاری از برندهای مطرح شاهد گل آفتابگردان و گل رز بزرگ، همراه با طرح‌های کوچکتر و انتزاعی‌تر هستیم.

  پارچه گل درشت برای پاییز

 

۴- طرح پوست حیوانات

اگر دنبال کننده‌ی مد و جدیدترین سبک لباس سال هستید، پیشنهاد می‌کنیم طرح پوست حیوانات را به عنوان یکی از پارچه‌های ترند پاییز و زمستان 2020 انتخاب کنید.

این ترند چند فصل است که به چرخه مد برگشته است. به عنوان مثال طرح پلنگ که در سال 2019 نیز یکی از محبوب‌ترین پارچه‌ها در لباس‌های زنانه بود، امسال نیز همچنان به عنوان یکی از شیک‌ترین طرح‌های پارچه در مدل‌های مختلف یکه‌تاز است.

  طرح پوست حیوانات در پارچه

۵- انتزاعی

طرح‌های انتزاعی و هنری می‌توانند در هر زمان و هر فصلی کار کنند و به خوبی در پارچه‌های ترند پاییز و زمستان 2020 جای بگیرند. این طرح با ترکیب رنگ‌های مختلف به ویژه آبی با سبز، بنفش و خاکستری در بسیاری از دامن‌ها و لباس‌های بدون آستین دیده می‌شود.

  طرح‌های انتزاعی برای پارچه های پاییزی

 

۶- حروف

عبارات، کلمات و حروف درهم غالبا به دلیل مبهم بودن مورد توجه قرار می‌گیرند. بسیاری از طراحان و برندها با استفاده از این پارچه‌ها در مدل‌های جدید پوشاک زنانه از آن‌ها به عنوان راهی برای تقویت نام تجاری‌شان استفاده می‌کنند.

در برند شانل، یک کت بزرگ سیاه و سفید با حروف L، E، N، A، H، C پر شده و آن را به ساده‌ترین و شیک‌ترین کلمه در جهان تبدیل کرده است.

 

  وجود حروف در پارچه های پاییزی

۷- تای دای یا چاپ گره ای

چند فصل است که شوق استفاده از طرح پارچه‌ی تای دای به شدت ادامه دارد و طراح‌ها تصمیم گرفتند این چاپ محبوب دهه های 60 و 70 میلادی را به الگوهای پارچه‌های ترند پاییز 2020 اضافه کنند. برای این کار معمولا از روش هایی مثل تا کردن، گره زدن، پیچاندن پارچه استفاده می‌شود تا با پارچه ایجاد موانعی در پارچه، رنگ به نقاط خاصی از آن نفوذ نکند.

 

  لباس با چاپ گره ای

 

 

۸- راه راه

طرح راه راه ریز امسال به عنوان یکی از محبوب‌ترین پارچه‌های ترند پاییز و زمستان در نظر گرفته شده است. پارچه‌های راه راه باریک غالبا در کت و شلوار یا شلوارهای تک دیده می‌شود. این نقش قابلیت های زیادی دارد و میتوان آن را با انواع پارچه های نقش دار و ساده هماهنگ کرد.

  شلوار راه راه برای پاییز