پنج نکته برای خرید آنلاین لباس

پنج نکته برای خرید آنلاین لباس
پنج نکته برای خرید آنلاین لباس

بارها شده است که لباس هایی را در فروشگاه های اینترنتی می پسندیم اما در خرید آنلاین لباس تردید داریم. با این که در دنیای امروزه، خرید اینترنتی رایج تر از خرید حضوری است اما هنوز هم عده ای علاقه به خرید حضوری در زمینه پوشاک دارند چرا که به نظر آن ها، اطمینان از جنس پارچه و تن خور لباس، فقط و فقط از طریق خرید حضوری امکان پذیر است.

نکات مهم در خرید آنلاین لباس

راه حل چیست؟ اگر بخواهیم خرید آنلاین لباس داشته باشیم، باید چه چیزهایی را مد نظر قرار دهیم تا از خرید خود رضایت کافی داشته باشیم؟

اگر لباسی را در فضای مجازی پسند کرده اید اما در خرید آن به علت تن خور مناسب، اصل بودن کالا، کیفیت و ... تردید دارید، این 5 نکته را به خاطر داشته باشید.

۱. از فروشگاه های معتبر خرید کنید

اولین و مهمترین نکته در خرید اینترنتی، خرید از فروشگاه های معتبر است. این فروشگاه ها درباره یک کالا، اغراق نمی کنند و معمولا تصاویر واقعی و بدون ادیت محصول را در گالری تصاویر محصول می گذارند. همچنین این فروشگاه ها مشتریان بسیاری دارند که نظرات خود را در بخش کامنت یا دیدگاه، گذاشته اند. به همین راحتی می توانید نظر مشتریانی را که پیش از شما از آن کالا خرید کرده اند، بدون جهت گیری و اغراق بخوانید. اگر محصولی رضایت صد در صدی مشتریان را به همراه داشت، به سایتی که از آن خرید می کنید، شک کنید. دقت کنید وب سایت هایی که از آن ها خریداری می کنید، حتما از وب سایت های امن باشند و با عبارت https//: شروع شوند. درگاه های پرداخت آن ها نیز باید صفحات امن داشته باشند. از وارد کردن اطلاعات شخصی و محرمانه جددا خودداری کنید.

۲. نحوه اندازه گیری سایز برای خرید لباس آنلاین

 

اندازه گیری سایز برای خرید آنلاین لباس

 

اندازه گیری سایز خود را مطابق استانداردهایی که فروشنده از شما می خواهد بیان کنید. فرمول سایز برای شرکت های مختلف، ممکن است متفاوت باشد پس صرفا به کلمات سایز کوچک، متوسط و بزرگ، بسنده نکنید و دقیقا با متر، بخش های خواسته شده را اندازه گیری کنید.

معمولا در وب سایت های فروش آنلاین لباس، برای هر محصول، نحوه اندازه گیری سایز به صورت جداگانه نوشته شده است. مثلا برای خرید شلوار آقایان، نه تنها دور کمر، بلکه عریض ترین بخش ران و قد نیز باید اندازه گیری شود.

برای اندازه گیری قد شلوار، معمولا از 10 سانتی متری زیر ناف تا یک سانتی متری قوزک پا، محاسبه می شود.به طور کلی، سایزی که برای خرید اینترنتی لباس زنانه باید گرفته شود، شامل: دور سینه، دور کمر، دور باسن و قد می باشد. سایزی که برای خرید اینترنتی لباس مردانه باید اندازه گیری شود شامل: دور گردن، دور سینه، دور کمر، قد می باشد.

این که کدام سایز از لباس مورد نظر، مناسب شماست، با توجه به استانداردهایی مشخص می شود که برای لباس مد نظر مطرح شده است.

۳. اطمینان از خرید لباس برند

اگر لباس برندی را خریداری می کنید و هزینه زیادی بابت اصل بودن آن پرداخت کرده اید، حتما ویژگی های تجاری، تصاویر اصلی و دیگر چیزهایی که متعلق به این برند است را بررسی کنید تا از اصل بودن آن اطمینان حاصل کنید.

برای این کار کافی است به سایت اصلی تولید کننده لباس بروید و مشخصاتی را که روی لباس و تیکت آن درج شده است، با محصول خریداری شده، مطابقت دهید.

۴. تیکت های لباس را قبل از پرو جدا نکنید

  جدا کردن تیکت های لباس

 

لباس را به محض رسیدن به دستتان، پرو کنید و از کندن تیکت های آن خودداری کنید تا زمانی که مطمئن شوید، لباس را درست انتخاب کرده اید. حتما تمامی بخش های لباس را بررسی کنید تا از سالم بودن کالا مطمئن شوید.

در صورتی که پارچه لباس، زدگی داشت و یا به هر دلیلی مناسب شما نبود، فورا به مسئولین سایت و فروشگاه های آنلاین، اطلاع دهید.

۵. ضمانت مرجوعی کالا

در خرید آنلاین لباس، حتما به ضمانت مرجوعی کالا توجه کنید. معمولا همه سایت های معتبر بین 5 تا 7 روز ضمانت مرجوعی قرار می دهند تا اگر به هر دلیلی متوجه اشتباه در خرید کالا شده اید، بتوانید لباس را بازگردانید. پیش از خرید کالا نیز، هزینه حمل و نقل را بررسی کنید تا از عدم آگاهی شما، سوء استفاده نشود.