چگونه رنگ های پاییزی را با یک دیگر ترکیب کنیم؟

چگونه رنگ های پاییزی را با یک دیگر ترکیب کنیم؟
چگونه رنگ های پاییزی را با یک دیگر ترکیب کنیم؟
همان طور که می دانید ترکیب درست رنگ ها در پوشش بسیار مهم است، زیرا اگر این ترکیب نادرست باشد استایلمان به طور کلی خراب می شود. ترکیب رنگ ها در پوشش می تواند بر اساس تغییر فصول، تغییر کند، به عنوان مثال؛ در فصل گرما، ما معمولا لباس هایی به تن می کنیم که دارای رنگ های روشن هستند، و در فصل سرما لباس هایی که رنگ تیره دارند را بیش تر می پوشیم. اکنون با فرا رسیدن پاییز ما لباس هایی می پوشیم که رنگ آن ها مناسب فصل باشد مانند؛ شتری، قهوه ای و... اما آیا فقط انتخاب رنگ مناسب فصل کافی ست؟ خیر، ما باید بدانیم کدام رنگ ها وقتی در کنار یک دیگر قرار می گیرند ترکیب جالبی می سازند و استایلمان را جذاب تر از آن چه که هستیم نشان می دهند. ما در این مقاله به این موضوع می پردازیم تا با ترکیب درست رنگ های پاییزی آشنا شویم، پس با ما همراه باشید.

رنگ های ترند شده پاییز امسال کدام اند؟


پاییز امسال نیز مانند سال های قبل، رنگ هایی از سوی رسانه های دنیای مد و فشن به عنوان رنگ های ترند شده به جهانیان معرفی می شود، تا مردم بدانند کمد لباس های خود را از کدام رنگ ها پر کنند. رنگ های پاییزی ترند شده امسال؛ شتری، زرشکی، صورتی، سبز، یاسی، زیتونی، قهوه ای و قرمز هستند. در ادامه می خواهیم هر کدام از این رنگ ها را جداگانه بررسی کنیم تا ترکیب درست این رنگ ها را بشناسیم.

 زرشکی، مظهر قدرت و عشق


در گذشته استفاده از رنگ زرشکی در پوشاک فقط مختص کسانی بود که از موقعیت های اجتماعی بالایی برخوردار بودند. این رنگ علاوه بر افزایش اعتماد به نفس باعث جلب توجه نیز می شود. رنگ زرشکی را می توان با رنگ های مشکی، طوسی، سبز ارتشی، سفید، کرم و خردلی ست کرد، و انواع استایل های مختلف را ساخت. استفاده از رنگ سفید یا صورتی در کنار زرشکی یک استایل مجلسی جذابی را به شما هدیه می دهد. برای داشتن یک استایل رسمی با رنگ زرشکی بهترین انتخاب این است که آن را در کنار رنگ های سفید و مشکی استفاده کنید، همچنین استفاده از رنگ کرمی در کنار زرشکی می تواند ترکیب جذابی برای استایل های رسمی شما باشد. برای داشتن استایل خیابانی نیز می توانید از ترکیب رنگ های پاییزی زرشکی و نارنجی استفاده کنید.



ترکیب رنگ زرشکی

سبز، یک رنگ خاص در دنیای مد و فشن

سبز از جمله رنگ های خاص در دنیای مد و فشن است. این رنگ هر چند بسیار جذاب است اما برای ست کردن آن باید دقت کرد، زیرا با کوچک ترین خطا نیز استایلتان خراب می شود. این رنگ از جمله رنگ های پاییزی است که برای این فصل بسیار کاربرد دارد. از آن جایی که آبی یکی از دو رنگ تشکیل دهنده سبز است و به دلیل قرار داشتن در این رنگ، می تواند به خوبی درکنار آن بنشیند. همچنین ترکیب قرمز و سبز می تواند ترکیب جذابی را برایتان به ارمغان بیاورد. اگر مانتو سبز دارید بی شک استفاده از شال قرمز می تواند شما را زیباتر نشان دهد. البته ناگفته نماند که ترکیب سبز و قرمز انتخاب اصلی برند معروف گوچی است.
ترکیب سبز و زرد در کنار یک دیگر استایلی شاد و مجلسی برایتان می سازد که حس طراوت و شادابی را به شما هدیه می دهد، اگر به هر دلیلی دوست ندارید از زرد استفاده کنید می توانید رنگ های مات تری مانند کرمی را جایگزین آن کنید.
اگر لباستان به رنگ سبز لجنی یا ارتشی است، برای ترکیب بهتر است به سراغ رنگ های خنثی مانند؛ مشکی و خاکستری بروید، اما اگر می خواهید استایل شادتری داشته باشید از نارنجی، سدری و خردلی استفاده کنید.

استایل با رنگ سبز

یاسی، رنگ مورد علاقه خانم ها

ست کردن لباس های یاسی چندان هم کار دشواری نیست. شما می توانید رنگ یاسی را با سفید ترکیب کنید، زیرا هارمونی زیبایی با یک دیگر دارند. همین طور اگر می خواهید استایلی دخترانه داشته باشید می توانید از اکسسوری هایی که دارای رنگ های
ملایم یا پاستلی هستند، استفاده کنید. رنگ مشکی نیز در کنار یاسی می تواند استایل زیبایی بسازد، اما اگر این ترکیب با سلیقه شما هماهنگی ندارد، پیشنهاد می کنیم که از خاکستری استفاده کنید.


استایل با ترکیب رنگ یاسی
شیک ترین طیف رنگی سبز، زیتونی

زیتونی شیک ترین طیف رنگی سبز است که به سبز لجنی یا ارتشی شباهت دارد و نماد صلح و هم دلی است. این رنگ در بین رنگ های پاییزی نیز طرف داران زیادی دارد. اما باید در ترکیب و ست کردن آن دقت بالایی داشته باشیم، زیرا این رنگ با هر رنگی تناسب ندارد. کرمی، رنگی ست که بیش ترین هماهنگی را با زیتونی دارد، اگر مانتو یا پالتوی زیتونی دارید می توانید آن را با شلوار کرمی ست کنید، همچنین رنگ زیتونی در کنار سفید می تواند ترکیب جالبی بسازد، شما می توانید برای تکمیل استایل خود از طوسی یا خاکستری نیز استفاده کنید.

استایل پاییزی با رنگ زیتونی

صورتی، یک رنگ شاد و گرم

به جرئت می توان گفت یکی از بهترین و زیباترین رنگ های پاییزی، صورتی است. این رنگ در بیش تر فرهنگ ها به عنوان یک رنگ زنانه شناخته می شود، اما در بسیاری از موارد ما شاهد لباس های مردانه صورتی هستیم و آقایان نیز امروزه در استایل خود از صورتی استفاده می کنند. ترکیب صورتی با دیگر رنگ ها کار دشواری نیست، زیرا این رنگ به راحتی با اکثر رنگ ها ست می شود و ترکیب زیبایی می سازد.

بهترین گزینه برای ترکیب با رنگ صورتی، خاکستری است؛ زیرا صورتی شادابی و انرژی خاصی را به خاکستری می بخشد و احساس شادی را در آن افزایش می دهد. آبی یکی دیگر از رنگ هایی ست که اکثر طیف های آن در کنار صورتی جالب به نظر می رسند. همچنین سفید از رنگ هایی است که در کنار صورتی جذابیت استایل شما را دو چندان می کند، اگر یک کت صورتی دارید می توانید آن را با شلوار جین آبی و تاپ سفید ست کنید.

 

استایل با ترکیب رنگ صورتی

 

دوست ندارید کانون توجه باشید؟ قهوه ای مناسب شماست

قهوه ای عضو کم طرف دارترین رنگ های پاییزی در جهان به شمار می آید. این رنگ بیش تر مناسب افرادی ست که نمی خواهند کانون توجه باشند. مکمل های قهوه ای به دو دسته تقسیم می شوند، به این صورت که هر چه قهوه ای روشن تر باشد؛ مکمل های آن نیز رنگ های روشن مانند نارنجی، قرمز گوجه ای، کرم، بژ و... هستند؛ و هر چه قهوه ای تیره تر باشد مکمل های آن رنگ های تیره مانند سرمه ای، سبز جنگلی، شرابی و... هستند.
اگر می خواهید استایل ملایم داشته باشید بهتر است از رنگ بژ در کنار قهوه ای استفاده کنید. در واقع رنگ بژ یک سایه روشن از قهوه ای است، بنابراین خیلی خوب با یک دیگر هماهنگ می شوند. همچنین می توانید در کنار قهوه ای از قرمز نیز استفاده کنید، این دو رنگ به دلیل تضادی که با یک دیگر دارند (قرمز رنگی تند و روشن است و انرژی و قدرت را انتقال می دهد، و بر خلاف آن قهوه ای یک رنگ بسیار آرام است)، می توانند تعادل خوبی ایجاد کنند. اما اگر می خواهید یک استایل مونوکروم قهوه ای داشته باشید؛ بهتر است از سایه های تیره و روشن آن استفاده کنید، زیرا استایل تک رنگ قهوه ای ظاهر جذابی ندارد.

نحوه ست کردن رنگ قهوه ای

 

شتری، یک رنگ همیشه مد

شتری در دسته و طیف رنگ قهوه ای و کرمی قرار می گیرد و عضو رنگ های خنثی ست، به همین دلیل از دسته رنگ های پاییزی پرکاربرد محسوب می شود. شتری در پاییز می تواند به عنوان یکی از پایه های اصلی استایل شما در نظر گرفته شود، زیرا به راحتی قابل ست شدن با انواع رنگ های مختلف است. شتری را می توان با رنگ هایی مانند مشکی، سفید، خاکستری، کرم، قهوه ای، صورتی و... ست کرد. اگر مانتوی شتری دارید می توانید آن را با شلوار کرمی ست کنید و این استایل را با کفش قهوه ای کامل کنید.

با قرمز استایلی جسورانه داشته باشید

قرمز یکی از جسورانه ترین رنگ هایی است که در جهان وجود دارد و شما می توانید بدون آن که نگران از مد افتادنش باشید، آن را در استایل های مختلف خود به‎کار ببرید و استایل های جذابی را برای خود بسازید. اما مسئله مهمی که در رابطه با رنگ قرمز وجود دارد نحوه ست کردن آن است که باید بسیار هوشمندانه باشد، زیرا قرمز به راحتی با هر رنگی ست نمی شود، اما رنگ هایی نیز وجود دارد که ترکیب آن ها با قرمز می تواند استایل جالبی را برایتان بسازد.

خردلی و قرمز هر دو عضو رنگ های گرم هستند که ترکیب آن ها در کنار هم استایلتان را زیباتر جلوه می دهد. اگر می خواهید رنگی که در کنار قرمز استفاده می کنید از خانواده این رنگ باشد، ما به شما صورتی را پیشنهاد می کنیم. برای داشتن یک استایل متعادل و حرفه ای نیز می توانید قرمز را با خاکستری ست کنید، اما اگر برای ست کردن و ترکیب رنگ های پاییزی به دنبال ریسک کردن نیستید و در عین حال می خواهید جذابیت خود را حفظ کنید، پیشنهاد ما به شما سبز ارتشی یا لجنی است. سبز ارتشی تقریبا یک رنگ خنثی ست که در کنار قرمز بسیار شیک به نظر می رسد.


ترکیب رنگ قرمز در استایل پاییزی

تا این جا ما از ترکیب رنگ های پاییزی ترند شده امسال صحبت کردیم، و دانستیم که این رنگ ها در کنار کدام رنگ های دیگر ظاهر جالب و جاذبی را برایمان می سازد. اکنون شما نظرتان را در رابطه با این ترکیب ها با ما به اشتراک بگذارید، و بگویید کدام یک از این ترکیب های گفته شده را می پسندید و آن را در استایل های خود به کار می برید؟