کاربرد بوت‌های بلند و استایل کردن آن‌ها

کاربرد بوت‌های بلند و استایل کردن آن‌ها
کاربرد بوت‌های بلند و استایل کردن آن‌ها

یکی از دلایل مهم خوشحالی ما برای فرا رسیدن زمستان، لباس‌های جذاب زمستانی هستند. از جمله پرطرفدارترین آیتم‌های زمستانی، می‌توان به بوت‌های بلند اشاره کرد. این بوت‌ها در میان خانم‌ها بسیار محبوب هستند. بوت بلند زنانه به شما کمک می‌کند استایل شیک و منحصر به فردی داشته باشید. با این وجود خیلی از خانم‌ها علیرغم علاقه به بوت بلند، به دلایل مختلف به سمت آن‌ها نمی‌روند. یکی از مهم‌ترین دلایل، این است که آن‌ها اغلب نمی‌دانند بوت خود را با چه لباسی ست کنند و در چه موقعیتی آن‌ها را بپوشند. در این مقاله به این سوال مهم پاسخ می‌دهیم.

بوت بلند چه ویژگی‌هایی دارد؟

بوت بلند به بوت‌هایی گفته می‌شود که ساق پا را می‌پوشانند. بلندی آن‌ها می‌تواند زیر زانو باشد (تقریباً 10 سانتی‌متر پایین‌تر از زانو)، ممکن است دقیقاً زیر زانو و یا حتی کمی بالاتر از زانو باشد. بوت بلند زنانه در جنس‌های مختلفی چون چرم، جیر، چرم مصنوعی و نبوک وجود دارد. بوت بلند انواع مختلف پاشنه بلند (باریک و پهن)، پاشنه تخت و لژدار دارد. بوت بلند به رنگ‌های مختلفی مثل مشکی، قهوه‌ای، خاکستری، کرم و قرمز وجود دارد. از میان این رنگ‌ها مشکی و قهوه‌ای کاربرد و طرفدار بیشتری دارند.

بوت بلند؛ استایل شیک و منحصر به فرد

اگر شما از جمله خاص پسندان هستید و دوست دارید همیشه منحصر به فرد به نظر برسید؛ یک جفت بوت بلند برای خود تهیه کنید. به راحتی می‌توانید بوت خود را با لباس‌های مختلف ست کنید و در موقعیت‌های مختلف بپوشید. اگر در کمدتان بوت بلند داشته باشید می‌توانید استایل‌های متفاوت‌تری برای خود بسازید. اگر قصد خرید بوت بلند را دارید، بهتر است خوب دقت کنید و رنگ و کیفیت آن را مورد بررسی قرار دهید. بوت با کیفیتی بخرید که بتوانید سال‌ها از آن استفاده کنید؛ حتی اگر قیمت آن کمی بیشتر باشد پشیمان نمی‌شوید چون قرار است مدت زیادی آن را بپوشید. بهتر است رنگ خنثی انتخاب کنید که به راحتی با انواع لباس‌ها ست شود. معمولاً رنگ مشکی پر کاربردترین رنگ برای بوت است و هیچ گاه از مد نمی‌افتد.

 

استایل با بوت بلند

 

چه جاهایی می‌توانم بوت بلند بپوشم؟

محدودیت خاصی برای پوشیدن بوت بلند وجود ندارد و هر کجا که احساس راحتی می‌کنید می‌توانید آن‌ها را بپوشید. اگر دوست دارید در مهمانی ظاهر خاص و متفاوتی داشته باشید، بهترین گزینه یک جفت بوت بلند زنانه است. بوت خود را در مهمانی‌ها با دامن یا پیراهن دلخواه ست کنید و همه نگاه‌ها را به سمت خود جلب کنید. اما بوت‌های بلند فقط در مهمانی‌ها کاربرد ندارند! اگر اهل خیابان و کافه گردی با دوستان هستید و استایل جذاب و خاص برایتان اهمیت زیادی دارد؛ بوت بلند کلید داشتن استایل مورد نظر شما است. با این حال حواستان باشد اگر کار دولتی دارید و در اداره کار می‌کنید، بوت بلند خیلی با فضای اداری تناسب ندارد.

چه لباس‌هایی را با بوت بلند ست کنیم؟

شما آزاد هستید تا انواع لباس‌ها را با بوت بلند خود ست کنید. البته محدودیت‌های کوچکی هم وجود دارد که به آن‌ها می‌پردازیم.

• شلوار جین جذب: از جمله بهترین لباس‌ها برای استایل کردن با بوت بلند زنانه، شلوار جین جذب است. رنگ شلوار شما می‌تواند مشکی، سورمه‌ای، آبی و زغالی باشد. با پوشیدن بافت اورسایز و پالتو، استایل خود را تکمیل کنید. حواستان باشد که بهترین شلوار برای ست شدن با بوت بلند، شلوار جذب و اسکینی است. از پوشیدن شلوار راسته و بگی با بوت بلند پرهیز کنید. در زیبایی این شلوارها شکی نیست، اما با بوت بلند ظاهر ناخوشایندی ایجاد می‌کنند.

 

استایل شلوار جین و بوت بلند

 

• دامن مینی جذاب: از دیگر ست‌های جذاب با بوت بلند، دامن مینی است. دامن کوتاه با بوت بلند، تضادی ایجاد می‌کند که باعث زیبایی استایل شما می‌شود. به علاوه نشان دادن قسمتی از پا، قد شما را بلندتر نشان می‌دهد و ظاهر شما را جذاب‌تر نشان می‌دهد. دامن میدی خود را با پولیور اورسایز، کت مینی و یا بلوز جذب ست کنید.

• پیراهن: از دیگر لباس‌هایی که می‌توانید بوت بلند خود را با آن ست کنید و ظاهر جذابی داشته باشید، پیراهن است. پیراهن‌های کوتاه با بوت‌های بلند بسیار جذاب هستند. با این حال این به آن معنا نیست که نتوانید پیراهن بلند خود را با بوت بلند ست کنید. اتفاقاً پیراهن میدی که اغلب تا زانو است ترکیب زیبایی با بوت بلند شما می‌سازد و برای دختران و زنان قد بلند بسیار مناسب است.

• پالتوی بلند جذاب: برای خیابان گردی‌های زمستانی، چه ترکیبی بهتر از پالتو و بوت بلند! بوت خود را با شلوار جین و پالتو ست کنید و به خیابان بروید. پالتو و بوت بلند به خوبی با هم ست می‌شوند و ظاهر زیبایی برای شما به ارمغان می‌آورند. البته پالتو کوتاه و کت هم تضاد خوبی با بوت بلند ایجاد می‌کنند و زیبا می‌شوند.

 

استایل جذاب با پالتو و بوت بلند

 

• لگ و جوراب شلواری: لگ به دلیل جذب بودن و این که به راحتی در بوت قرار می‌گیرد، گزینه مناسبی برای ست کردن با بوت بلند است. لگ را با بوت و پالتوی بلند ست کنید و به دورهمی دوستانه بروید. اگر در مهمانی می‌خواهید دامن کوتاه خود را با بوت بلند ست کنید و نمی‌خواهید پای شما دیده شود یا احساس سرما می‌کنید؛ پوشیدن جوراب شلواری هیچ ایرادی ندارد. با خیال راحت جوراب شلواری خود را با بوت بلند بپوشید.

بوت بلند زنانه در رنگ‌ها و جنس‌های مختلف وجود دارد. بهتر است با توجه به سلیقه و کمد لباس‌های خود، بوت مناسبی پیدا کنید. سعی کنید بوت بلندی بخرید که جنس مطلوبی داشته باشد. از نظر رنگ و اندازه بوت بلند، گزینه‌ای را انتخاب کنید که بیشترین کاربرد را برای شما داشته باشد. با اعتماد به نفس آن را با لباس‌های خود ست کنید و بپوشید و نگران چیزی نباشید.