انواع کیف های مجلسی و کاربرد آنها

انواع کیف های مجلسی و کاربرد آنها
انواع کیف های مجلسی و کاربرد آنها

امروزه کمتر کسی پیدا می شود که از کیف های دستی استفاده نکند. از کیف‌های دستی بزرگ گرفته تا کیف‌ مجلسی و پول و مدارک، همگی ما حداقل یکی از آن‌ها را به صورت روزمره استفاده می کنیم. کیف‌های دستی استایل‌های متنوعی دارند. یکی از محبوب‌ترین آن‌ها در حال حاضر کیف مجلسی Clutch است. کیف‌های مجلسی و دستی به علت طراحی منحصر به فرد و کاربری متنوع خود چه به شکل رسمی و چه غیررسمی طرفداران بسیاری دارند. نقطه اشتراک این دسته از کیف‌ها، کوچک بودن و قابلیت حمل آن‌ها بدون بند است. این کیف‌ها می‌توانند دسته‌دار یا بی‌دسته باشند و در موقعیت ها و مراسم مختلف از جشن ازدواج گرفته تا دورهمی های دوستانه کاربردی باشند.

کیف مجلسی کلاسیک

تصویر کیف کلاسیک

 

با تنوع زیادی که کیف‌های مجلسی پیدا کردند اولین مدل آن در حال فراموش شدن است. مدل کلاسیک آن کیفی مستطیلی با بندهای جداشدنی است؛ در موقعیت‌های زیادی از جمله مهمانی های عصر و شب می‌توان از آن استفاده کرد و جنس و طرح متنوعی دارد. برای ساخت آن عموما از پارچه های ساتن ابریشم و انواع چرم ها استفاده می شود.

کیف مجلسی پاکت‌نامه‌ای

تصویر کیف پاکت نامه ای

 

اسم آن گویای نامش است. کیفی مستطیل شکل که شبیه پاکت‌نامه است. جنس آن سخت‌تر است تا بتواند شکل خود را حفظ کند و در رنگ‌ها و اندازه‌های متنوعی موجود است. اگر قصد خرید کیف زنانه را دارید باید بدانید که این نوع کیف‌ها با اینکه از کیف‌های کلاسیک الهام گرفته‌ شده‌اند، معمولا غیرمعمول اما جذاب به نظر می‌رسند و می‌توانند استایلی منحصر به فرد و چشمگیر به شما بدهند. از این نوع کیف مجلسی بیشتر در مراسم نیمه رسمی و غیر رسمی استفاده می شود.

کیف روزانه

کیف روزانه

 

این کیف به نوعی مشابه کیف کلاسیک اما کمی بزرگتر از آن است و بیشتر برای سرکار و قرار های کاری مورد استفاده قرار می‌گیرد. این کیف‌ها معمولا جیب داخلی دارند و می‌توان آن‌ها را درون کیف بزرگتری هم قرار داد؛ خیلی بزرگ نیستند اما مطمئنا از کیف‌های کلاسیک بزرگتر هستند.

کیف کیسه ای

کیف کیسه ای

 

این کیف‌های کوچک معمولا با بند باز و بسته می‌شوند و اولین بار در دوران قرون وسطی به عنوان کیسه‌ای بندی برای حمل وسیله‌های دیگر مورد استفاده قرار می‌گرفت. امروزه به شکل کیف دستی قابل حمل برای جا دادن وسیله‌های کوچک‌تر یا نظم‌دهنده‌ی کیف‌های بزرگتر استفاده می‌شود.

کیف جعبه‌ای

کیف جعبه ای

 

کیف مجلسی جعبه‌ای شکل دیگری از کیف مجلسی کلاسیک است که شبیه جعبه است. برای حفظ زیبایی کیف معمولا آن را با موادی مثل آکریلیک می‌سازند و در نهایت رویش از چرم یا براق کننده استفاده می‌کنند. اگر قصد دارید یک قسمت هیجان انگیز به لباسهای خود اضافه کنید کیف مجلسی جعبه ای انتخاب خوبی است.

کیف مجلسی قفلی

  کیف قفلی

 

 این مدل کیف‌ها دهانه‌ای دارند که با درهم رفتن دو قلاب بسته می‌شوند. این کیف‌ها مناسب دورهمی‌ها و مهمانی های غیر رسمی است و طراحان مد برای برجسته کردن جزئیات بخصوصی در آن استفاده میکنند؛ مثلا جزئیات دو قلابی که در هم گره می‌خورند تا کیف را ببندند. پس در کنار خرید پیراهن زنانه مجلسی حتما به فکر خرید یکی از این نوع کیف ها متناسب با آن باشید.

کیف مجلسی تزئینی

  نوعی کیف کوچک با بدنه‌ی سفت و محکم است که معمولا تزئینات جواهر‌نشان دارد. اولین بار در سال 1930 توسط برند لوکس جواهر‌سازی ون کلیف آرپلز تولید شد. در ساخت آن از جعبه‌ی سیگار فرانس گولد فعال اجتماعی الهام گرفته ‌شده ‌بود. این کیف به خاطر حالت تزئینی و زیبایی که دارد مناسب موقعیت‌های مجلل و رسمی است.

کیف مجلسی دستبندی

کیف دستبندی

 

کیف دستبندی طوری طراحی شده تا دور مچ دست قرار بگیرد و یا با دست گرفته شود و ویژگی آن یک دستبند بزرگ به جای دسته کیف است. این کیف دستی شیک هیچ وقت از مد نمی‌افتد و می‌تواند قالب‌های متنوعی داشته ‌باشد. به خاطر طراحی خاص دسته این نوع کیف مجلسی میتواند یک انتخاب متفاوت در کنار کیف های دستی دیگر شما باشد و ظاهری خاص به شما ببخشد.

کیف برمودا

کیف برمودا

 

کیف برمودا شکلی گرد یا بیضی با دسته‌ی چوبی و اغلب روکشی با نقشمایه‌های گلدار دارد که قابل جدا کردن است. این نوع کیف دستی یادآور استایل وینتیج است. اگر به این سبک علاقه دارید از کیف های مجلسی برمودا میتوانید برای دورهمی ها و مهمانی های غیر رسمی و یا قرارهای دوستانه استفاده کنید.

کیف نات

کیف نات

 

اسم این کیف برگرفته از حالت ویژه‌ی گره‌خورده‌ی بالای آن است. این کیف‌‌ها در فرهنگ ژاپن محبوبیت زیادی دارند. این کیف‌ها معمولا پارچه‌ای هستند و سادگی‌اش آن را محبوب افرادی می‌کند که به صنایع دستی وسایل دست‌ساز علاقه‌مندند. این کیف دستی را میتوانید با استایل بوهو و یا رترو به خوبی هماهنگ کنید. خرید این نوع کیف در کنار خرید مانتو زنانه سنتی بسیار توصیه می شود.