نمایشگاه ایران مد با حضور برنس

نمایشگاه ایران مد با حضور برنس
نمایشگاه ایران مد با حضور برنس

بررسی رویدادهای مهم صنعت مد در دنیا

هشتمین نمایشگاه ایران مد بین المللی پوشاک ایران با نام اختصاری نمایشگاه ایران مد(Iranmode) با نظارت بنیاد ملی مد و لباس اسلامی ایران، اتحاديه توليد و صادرات نساجي و پوشاك ايران، اتحادیه صنف تولیدکنندگان و فروشندگان پوشاک تهران، انجمن صنایع پوشاک ایران برگزار می‌شود. انجمن صنفی برگزارکنندگان نمایشگاه‌های بین المللی ایران(IEOA) و انجمن صنفی کارفرمایی غرفه‌سازان تهران(ESBAT) از اعضای این رویداد هستند. برگزارکننده این رویداد شرکت سامع پاد نوین است. نمایشگاه ایران مد 19-22 بهمن 1399 در محل دایمی نمایشگاه‌های بین‌المللی تهران در رابطه با پوشاک زنانه، مردانه، بچه گانه و پارچه، لوازم و قطعات وابسته برگزار می‌شود. هفتمین دوره در 18-21 آذر 1398 برگزار شد. پندمی کرونا در سراسر جهان تغییرات بزرگی ایجاد کرده‌است، رویدادهای تجاری هم از آن جدا نیستند و نمایشگاه پیش‌رو نسبت به سال‌های گذشته تغییرات اجرایی خواهد داشت، رعایت فاصله اجتماعی و نکات ایمنی مرتبط با آن از جمله این تغییرات هستند و احتمالا ماسک‌های طراحان خلاق در این نمایشگاه چشم‌نواز خواهد بود. به بهانه شرکت برنس در نمایشگاه پوشاک-ایران مد99- مرور کوتاهی می‎‌کنیم بر رویدادهای مد در سراسر دنیا و رویدادی صنعت مد و پوشاک در ایران.

رویدادهای مد و لباس ؛ نمایشگاه ایران مد

بُرنس در هشتمین نمایشگاه ایران مد

 

علاقه به تنوع نوع پوشش و مدهای عجیب و جذاب احتمالا از روزهای اولیه‌ای که انسان کنجکاو و تنوع‌طلب به هر دلیلی تصمیم گرفت تا بدن خود را بپوشاند یا آرایشی برای ظاهر خود پیدا کند برمی‌گردد، پوشش در طول تاریخ بشر هویت افراد و قبیله آنها بوده و هست. صنعت مد همیشه مورد توجه بوده است و با رویداده و جشن‌های مختلف در سراسر جهان عجین شده‌است اما پیشینه نمایش مد مدرن به دهه 1860 برمی‌گردد دورانی که چارلز فردریک ورث طراح لباس انگلیسی در هفته مد پاریس برای اولین بار از مدل‌های زنده به جای مانکن‌ها برای ارائه و معرفی کارهای خود استفاده کرد. پس از آن با آغاز قرن جدید رویدادهای کوچک و خصوصی برای خریداران خاص، معروف به "رژه‌های مد " (fashion paradas) تا لندن و نیویورک وسعت پیدا کرد امتا پس جنگ جهانی دوم این رویدادها آغوش خود را برای عموم باز کردند و تبلیغات مد شروع شد. کریستین دیور یکی از پیشگامان این دوره بود. رویدادهای مختلف در سراسر جهان شروع به کار کردند، هنر مدرن و آوانگارد همراه با موسیقی و نمایش به مراسم‌های مرتبط اضافه شدند و هر لحظه در حال تغییر هستند. 10 رویداد برتر مد به نقل از سایت 10TIMES.COM: 1. لاس وگاس جادویی (MAGIC Las Vegas) 2. نمایشگاه صنعت پوشاک و نساجی پاریس (Texworld Paris) 3. نمایشگاه کفش میلان (MICAM Milano) 4. نمایشگاه بین‌المللی پوشاک و منسوجات (International Apparel & Textile Fair) 5. نمایشگاه صنعت پوشاک و نساجی ایالات متحده آمریکا (Texworld USA) 6. نمایشگاه بین‌المللی منسوجات و پوشاک شانگهای (Intertextile Shanghai Apparel Fabrics) 7. نمایشگاه چاندیگار مگا اکسپو (Chandigarh Mega Expo) 8. نمایشگاه پارچه و مد فرانسه (Premier Vision France) 9. نمایشگاه شرق چین (East China Fair) 10. نمایشگاه پوشاک، منسوجات و لوازم آرایشی بهداشتی پیور لندن (Pure London)

نمایش مد؛ نمایشگاه ایران مد

 

بُرنس در هشتمین نمایشگاه ایران مد

 

بُرنس در هشتمین نمایشگاه ایران مد   نمایش مد، رویدادی است، که به روش دفیله فرانسوی برگزار می‌شود، در این رویداد طراحان برای ارائه کارهای خود از مدل‌های ثابت یا متحرک استفاده می‌کنند و اغلب به صورت فصلی است و فضایی در آن وجود دارد که مدل‌ها بر روی آن رژه می‌روند، تمرکز این رویداد بر ترندها و طراحی‌های خلاقاته است.

 بزرگ:

بُرنس در هشتمین نمایشگاه ایران مد

 

 یکی از مهم‌ترین رویدادهای صنعت مد، هفته مد است که در سراسر جهان برگزار می‌شود و به طراحان، تولیدکنندگان و برندهای فعال در این حوزه فرصت می‌دهد تا آخرین کلکسیون‌های خود را در مدت زمان حدودی یک هفته برای خریداران، طرفداران، رسانه‎ها و رقبا به نمایش بگذارند. مهم‌ترین هفته‌های مد جهان که به 4" بزرگ" (big four) معروف هستند که در 4 پایتخت مد جهان یعنی، نیویورک، لندن،پاریس و میلان برگزار می‌شوند.

نمایشگاه مد و لباس:

نمایشگاه‌ها یکی از رویدادهای مهم در هر صنعتی است، نمایشگاه جایی است که افراد مرتبط با یک صنعت خاص در کنار هم حضور پیدا می‌کنند و زمان روبرویی آنها با بازدیدکنندگان است، ارتباطی نزدیک با مخاطبان آنها، این فضا قطعا برای خودنمایی صنعت مد جای مناسبی است، خصوصا برای فعالان حوزه لباس‌های آماده (RTW). نمایشگاه‌های مد در سراسر جهان برگزار می‌شوندو این امکان را برای فعالان این حوزه فراهم می‌کند تا شرکای تجاری خو را انتخاب کنند و در صنعت مد در جایگاهی مناسب به شهرت برسند. اغلب خرده‌فروشان برای یافتن منابع لباس بر روی این رویدادها تکیه می‌کنند.

ایران:

در تمدن باستانی ایران پوشاک و مد اهمیت زیادی داشته‌است و می‌توان ادعا کرد که اجداد ما از پیشگامان این صنعت بوده‌اند، نخستین ابزار ریسندگی‌ای که در ایران پیدا شده که مربوط به 7000سال پیش از میلاد مسیح است. تنوع لباس‌ها و رنگ‌ها در اقوام ایرانی هم نشان از اهمیت پوشش در ایران دارد. اما حضور ایران در مد مدرن با اولین رویداد در نیمه نخست دهه 1350، با نام رویداد هاکوپیان در تهران بود اما با تغییرات سیاسی و اجتماعی در ایران این نوع رویدادها برای مدتی به زوال رفتند اما نگاهی به پوشش این دوران نشان می‌دهد که هرگز فاصله‌ی زیادی با ترندهای جهانی نداشته‌ایم. رویدادهای خصوصی و عمومی با محدویت‌هایی، متفاوت‌ از سایر نقاط جهان در ایران برگزار می‌شود و تلفیق محدودیت‌ها، ترندهای روز دنیا و خلاقیت سبکی خاص را برای ما به ارمغان آورده است. و امروز منتظر هشتمین نمایشگاه مد و لباس در تهران هستیم...

مهم‌ترین رویدادهای مد و لباس در ایران:

 

بُرنس در هشتمین نمایشگاه ایران مد

 

جشنواره بین‌المللی مد و پوشاک فجر، نمایشگاه ملی پوشاک و مد ایرانی و فشن شو معلولان تهران تمامی رویدادهای عمومی با مجوزهای رسمی و رعایت محدودیت‌ها قابل اجرا هستند. رویدادهای ملی وزرات فرهنگ و ارشاد اسلامی: • نمایشگاه‌ها

  •  نمایشگاه عفاف و حجاب
  •  نمایشگاه عفاف و حجاب فصلی
  •  نمایشگاه عفاف و حجاب استانی
  • نمایشگاه مد و لباس فجر
  • • جشنواره‌ها
  •  جشنواره هنر و رسانه
  • جشنواره ملی لباس کودک و نوجوان
  •  جشنواره بین المللی مد و لباس فجر

هشتمین نمایشگاه بین المللی پوشاک ایران با نام اختصاری ایران مد(Iranmode) با نظارت بنیاد ملی مد و لباس اسلامی ایران، اتحاديه توليد و صادرات نساجي و پوشاك ايران، اتحادیه صنف تولیدکنندگان و فروشندگان پوشاک تهران، انجمن صنایع پوشاک ایران برگزار می‌شود، انجمن صنفی برگزارکنندگان نمایشگاه‌های بین المللی ایران(IEOA) و انجمن صنفی کارفرمایی غرفه‌سازان تهران(ESBAT) از اعضای این رویداد هستند. برگزارکننده این رویداد شرکت سامع پاد نوین است. این رویداد 19-22 بهمن 1399 در محل دایمی نمایشگاه‌های بین‌المللی تهران در رابطه با پوشاک زنانه، مردانه، بچه گانه و پارچه، لوازم و قطعات وابسته برگزار می‌شود. هفتمین دوره در 18-21 آذر 1398 برگزار شد. پندمی کرونا در سراسر جهان تغییرات بزرگی ایجاد کرده‌است، رویدادهای تجاری هم از آن جدا نیستند و نمایشگاه ایران مد پیش‌رو نسبت به سال‌های گذشته تغییرات اجرایی خواهد داشت، رعایت فاصله اجتماعی و نکات ایمنی مرتبط با آن از جمله این تغییرات هستند و احتمالا ماسک‌های طراحان خلاق در این نمایشگاه چشم‌نواز خواهد بود.