دانستنی هایی درباره استایل مونوکروم

دانستنی هایی درباره استایل مونوکروم
دانستنی هایی درباره استایل مونوکروم

استایل مونوکروم یکی از بهترین و ساده ترین متدهای ست کردن لباس است. به ویژه اگر از ساده پوشی و شیک پوشی خوشتان بیاید! مونوکروم به معنای استفاده از یک رنگ برای ست کردن لباس هاست. "مونو" به معنای تک و "کروم" به معنای رنگ است. ترکیب ساده اما جذابی را با یک رنگ می توان رقم زد. البته باید در نظر بگیرید که طیف رنگی از یک رنگ، باید متنوع باشد. برای مثال رنگ سبز، انواع طیف ها را دارد. برای این که طیف رنگی مونوکروم را در نظر بگیرید کافی است یک رنگ را با رنگ سفید، روشن تر و با رنگ سیاه تیره تر کنید!

تناژ رنگی در استایل مونوکروم

  تناژ رنگی جذاب

 

نکته مهمی که در استایل مونوکروم باید در نظر بگیرید این است که نباید تناژ رنگی همه لباس ها یکسان باشد. با این که یک رنگ هستند اما باید طیف متفاوتی از یک رنگ را کنار هم نمایش دهید. همین تفاوت رنگ ها و در عین حال یکرنگی، باعث خاص و شیک بودن این استایل شده است.

اولین ست مونوکرومی را با این رنگ ها بزنید!

  ست های مونوکرومی

 

اگر قرار است استایل مونوکروم داشته باشید، بهتر است از رنگ های جیغ برای شروع استفاده نکنید. مثلا رنگ قرمز و ست کردن مونوکرومی آن، در وهله اول جالب به نظر نمی آید. چه بسا بهتر است رنگ های تند و گرم را با رنگ های مکمل دیگری همچون خاکستری، سرمه ای و مشکی ست کنید. برای استایل مونوکروم از رنگ هایی که تندی کمتری دارند استفاده کنید. رنگ آبی، سبز، مشکی و کرم و قهوه ای برای این استایل مناسب است. بهترین کار این است که شما یک رنگ را انتخاب کنید و سپس مشتقات دیگری که به رنگ اصلی تان می خورد، به آن اضافه کنید. همان طور که گفته شد این مشتقات نباید خارج از طیف رنگ اصلی باشند. مگر این که جزو رنگ های خنثی باشند!

آیا رنگ سیاه و سفید جزو رنگ های مونوکروم است؟

 

  رنگ سیاه و سفید برای استایل مونوکروم

 

مونوکروم به معنای تک رنگ است اما درباره این دو رنگ نظرات زیادی وجود دارد. از آن جایی که رنگ سیاه و سفید هیچ طول موج مشخصی ندارند، در علم فیزیک آن ها را به عنوان رنگ نمی پذیرند. با این حال صنعت مد و زیبایی، برای رنگ مشکی، هویت ویژه ای قائل شده است و ترکیب این دو رنگ با یکدیگر را به عنوان نوع خاصی از مونوکروم بیان کرده اند. درواقع از نظر برخی از افراد پیشرو در مد و زیبایی، سفید در دسته رنگ ها قرار نمی گیرد اما مشکی یک رنگ برجسته است. پس ترکیب این دو رنگ با یکدیگر مونوکروم است!

چرا استایل مونوکروم را انتخاب کنیم؟

  استایل برای لاغر دیده شدن

 

 مونوکروم هیچ وقت از مد نمی افتد. استایل تک رنگ، همیشه در طول تاریخ برجسته بوده است و به خاطر سادگی و جذابیتی که دارد مختص افراد شیک پوش قرار گرفته است. ساده پوشی و حس انضباط شخصی را می توان از استایل مونوکروم برداشت کرد. از طرفی مونوکروم برای افرادی که فرصت کافی برای ست کردن لباس های خود را ندارند اما در عین حال می خواهند مرتب لباس بپوشند، بهترین استایل است. درواقع استایل مونوکروم برای تنبل هایی که شیک پوش هستند، بسیار مناسب است. مونوکروم باعث لاغر دیده شدن و باریک تر نشان داده شدن اندام می شود. اگر توپر هستید و دلتان می خواهد کمی لاغرتر نشان دهید، کافی است از استایل مونوکروم اسفتاده کنید. ترجیحا افرادی که ریزنقش هستند، از این استایل فاصله بگیرند.

نکته مهم در استایل مونوکروم

  استایل مونوکروم با رنگ های خنثی

 

حواستان باشد اگر دلتان می خواهد یک رنگ نباشید، از رنگ های خنثی در این استایل استفاده کنید تا بیشتر جلب توجه کنید. استفاده از اکسسوری ها در این استایل می تواند جذابیت شما را چندبرابر کند. به یاد داشته باشید که استایل مونوکروم یک استایل قدیمی است اما همچنان طرفداران خود را دارد و هیچ وقت از مد نیفتاده است. اوج محبوبیت این استایل در دهه 1960 تا 1970 میلادی بوده است اما همچنان سلبریتی هایی همچون بردپیت و اعضای خانواده سلطنتی انگلستان به این سبک علاقه مندند. تصاویری بسیاری از ملکه انگلستان مشاهده می کنید که با استایل مونوکروم در انظار عمومی ظاهر شده است.