راهنمای خرید شلوار جین کامل

راهنمای خرید شلوار جین کامل
راهنمای خرید شلوار جین کامل

هر فصل با خود ترندهای جدیدی می‌آورد اما یک جفت شلوار جین خوب آیتم همیشگی کمد لباس شماست. جین هیچ‌وقت از مد نمی‌افتد و همیشه کاربردی است و آیتمی است که در هنگام مرتب کردن کمد سرجای خود باقی می‌ماند. خواه شلوار جین اسکینی کلاسیک باشد یا ترندهای جدیدتری مثل شلوارهای جین پاکتی گشاد یا بوی‌فرند. اما خرید یک جفت شلوار جین کاملا مناسب گاهی کار دشواری به نظر می‌رسد. از شلوارهای جین مندرس سبک راک اند رول گرفته تا جین‌های شیک و کلاسیک، نمی‌توان انکار کرد که جین آیتم ثابت کمد لباس همه است. با راهنمایی کامل ما در مورد تناسب، شستشو، استایل و فاق اطلاعات بیشتری به دست خواهید آورد. در این مقاله انواع شلوارهای جین را خواهید شناخت و می‌فهمید کدام یک بهتر از همه متناسب با اندام شماست.  

 

انواع شلوار جین

 

  

خوب بشناس

اولین گام برای داشتن شلوار جین مناسب خود این است که نوع جین و کِشی بودن آن را بفهمید. جین‌هایی که 20 تا 40 درصد کشی هستند بهترین کارایی را دارند. با جین کاملا کش بیشترین احساس راحتی را خواهید داشت اما احتمالا شلوار جین کشی فاق بلند با گذشت زمان حالت خود را از دست خواهد داد اگرچه شلوارهایی که حالت کشسانی ندارند در ابتدا راحت نیستند اما با گذر زمان جا باز می‌کنند و قالب بدن شما می‌شوند. همین طور تعمیر و ایجاد تغییر روی آن‌ها آسان‌تر است.

بررسی کیفیت شلوارجین

به خرید شلوار زنانه جین مثل یک سرمایه‌گذاری نگاه کنید. آن‌ها باید حداقل 5 سال عمر کنند. ارزش آن را دارد تا کمی بیشتر هزینه کنید و محصولی با عمر مفید بیشتر تهیه کنید. کلی برای بررسی کیفیت شلوار جین پیشنهاد می‌کند: شلوار را بپوشید و وقتی آن را در می‌آورید ببینید آیا الیاف آن سرجای اصلی خود باز می‌گردند یا نه. معمولا پارچه های بی‌کیفیت به شکل اولیه خود برنمی‌گردند این امر باعث می‌شود شلوار در جاهایی که بیشتر کش آمده مثل باسن و پشت ران گشاد شود.

قد شلوار جین

 

قد شلوار جین

 

یکی از مهم‌ترین نکات در انتخاب شلوار مناسب است. طبق تجربه قد 95 تا 100 سانتی‌متر برای پاهای کشیده ایده‌آل است. قد 90 عموما مناسب همه افراد است و می‌توان لبه‌های آن را تا زد و اگر می‌خواهید شلوارتان کمی کوتاهتر باشد و مچ پایتان دیده شود شلوار سه‌ربع 80 سانتی متری از همه بهتر است.

از دستان خود استفاده کنید

  قراردادن دست ها در جیب شلوار جین

 

شاید به نظرتان سایز کمر صرفا یک عدد باشد اما اگر خواهان شلواری کاملا مناسب خود هستید و نمی‌خواهید کمر شلوارتان به قدری گشاد باشد که یک دست در آن جا شود. هرچه این ناحیه جذب‌‌تر باشد بهتر است. برش کمر شلوار هم در تناسب اندام نقش دارد. مزیت آن این است که منحنی‌های بدن را شکل می‌دهد و روی گودی کمر شما می‌نشیند و در نهایت شکلی جذاب به لباس و اندام شما می‌بخشد.

استایل مناسب خود را پیدا کنید

  استایل با شلوار جین

 

از استایل کلاسیک گرفته تا مد روز هرچیزی که مناسب شما باشد راهی منحصر به فرد برای بیان استایل شخصی شما است. هیچ جواب یکسانی وجود ندارد و ما عاشق این هستیم که آن‌ها را باهم ترکیب کنیم.

جین‌های بوی‌فرند چه هستند؟

شلوار جین بوی فرند

 

مانند شلوارهای دمپاگشاد این نوع جین هم اندازه‌های متنوعی دارد. برای اینکه خوش‌پوش‌تر به نظر برسید می‌توانید به فکر خرید کت زنانه و یا مانتوی اورسایز و کفش پاشنه‌بلند باشید و مدلی را انتخاب کنید که در کل باریک‌تر باشد.

جین‌های بوی‌فرند بیشتر مناسب این نوع اندام هستند:

این جین‌ها بیشتر مناسب اندام به شکل سیب و ورزشکاری هستند.

جین‌های راسته چه هستند؟

شلوار جین راسته از شلوارهای جین اسکینی راحت‌تر است و کمتر به بدن می‌چسبد. اگر خیلی با شلوار جین اسکینی راحت نیستید شلوارهای راسته را امتحان کنید.

شلوارهای راسته بیشتر مناسب این نوع اندام هستند

اندام ساعت شنی، سیب و ورزشکاری با شلوار راسته استایل زیبا و فوق‌العاده‌ای پیدا می‌کنند.

جین بوت کات چطور؟

بوت کات

 

بوت کات   این نوع شلوار به نوعی هم خانواده شلوار دمپاگشاد است. و با بوت‌های پاشنه‌دار 3 تا 7 سانت عالی می‌شود. در کل خرید کفش زنانه پاشنه دار برای این نوع شلوار جین گزینه مناسبی ست. این شلوارها از شلوارهای دمپاگشاد ظریف‌تر هستند و نسبت به مدل دهه 60 خود شکل مدرن‌تری دارند.

جین بوت‌کات بیشتر مناسب چه اندامی است؟

جین بوت‌کات

اندام ساعت شنی و گلابی‌شکل عاشق یک شلوار جین بوت‌کات خوب می‌شوند.

شلوارهای پاچه‌گشاد چه هستند؟

این شلوارها شبیه ناقوس هستند و لبه‌ی شلوار معمولا 25 سانتی متر پهنا دارد. اگر می‌خواهید استایلی جسورانه و چشم‌گیر داشته‌باشید از این شلوارها که معمولا تا سطح زمین می‌رسند استفاده کنید.

شلوارهای پاچه‌گشاد بیشتر مناسب چه اندامی هستند:

پاچه‌گشادها برای اندام‌های گلابی‌شکل و ساعت‌شنی عالی هستند. نکته‌ای برای افراد ریزنقش: دنبال شلواری با اندازه‌ی مناسب برای خودتان باشید! باید دنبال چیزی باشید که علاوه بر حفظ ویژگی شلوارهای پاچه‌گشاد در آن گم نشوید.

جین‌های اسکینی چه هستند؟

  جین‌های اسکینی

 

برخلاف اسمش این جین‌ها هیچ ربطی به چاقی لاغری شما ندارند. فقط این جین‌ها در مقایسه با سایر جین‌ها بیشتر از همه به مچ پا چسبیده‌اند. در واقع با تشکر از جین‌های کشی همه باید یک جفت جین اسکینی در کمد لباس خود داشته‌باشند.

جین اسکینی بیشتر مناسب اندام:

همه‌ی اندام‌ها (بله، همه!) اما باید توجه کنید که تفاوت‌هایی هم وجود دارد: اندام گلابی‌شکل و ساعت شنی بهتر است از جین‌های اسکینی تیره و اندام سیب شکل و ورزشکاری هم از رنگ‌های روشن‌تر استفاده کنند.