راهنمای شستشوی لباس زنانه مجلسی

راهنمای شستشوی لباس زنانه مجلسی
راهنمای شستشوی لباس زنانه مجلسی

اگر جزو افرادی هستید که هر لباس را یک بار فقط تن می زنند و در مجالس می پوشند، راهنمای شستشوی لباس زنانه مجلسی به کارتان نمی آید. اما اگر آنقدر عاشق لباستان هستید که در چندین مجلس آن را تن کنید، بعد از هر استفاده باید آن را با ترفندهای مناسب، بشویید. قبل از شسشو باید نوع پارچه لباس را در نظر بگیرید.

جنس پارچه لباس و دمای مناسب شستشو

در خشکشویی ها معمولا برای هر نوع پارچه ای، دما و زمان خاصی را لحاظ می کنند. اما برای شستشو در خانه کافی است به اطلاعات مربوط به جنس لباس خود مراجعه کنید. برخی از لباس ها را باید فقط و فقط به خشکویی داد چرا که لوازم و دانش کافی برای شستشوی آن ها در خانه وجود ندارد. به ویژه اگر لباس های شما دارای نگین های چسبی باشد. به طور حتم برچسب Dryclean بر روی این لباس ها قرار گرفته که علامت شستشو در خشکشویی را دارد. با این وجود بهترین راه برای شناسایی روش شستشو، مراجعه به راهنمای شستشوی لباس است. معمولا همه لباس های مجلسی راهنمای شستشو دارند. با توجه به علامتی که روی لباس وجود دارد، طبق عکس زیر، عمل کنید.  

 

راهنمای شستشوی لباس زنانه مجلسی  

شستشو با لباسشویی

بهتر است لباس مجلسی را در لباسشویی قرار ندهید. چرا که بیشتر لباس های مجلسی از پارچه های ظریف دوخته می شوند و تزئینات روی آن ها، با کوچکترین ضربه ای تخریب می شوند. در صورتی که لباس شما دارای تزئینات خاصی نیست و برچسب شستشو با ماشین لباسشویی را دارد، می توانید لباس را پشت رو کنید و داخل یک کیسه توری درون لباسشویی قرار دهید. با این کار در حین شستشو، بافت لباس تخریب نمی شود. مراقب باشید که دمای آب بیشتر از 30 درجه نباشد!

استفاده از خشک کن ماشین لباس شویی ممنوع!

مراقب باشید که لباستان را بعد از شستشو، در حالت خشک کن قرار ندهید. خشک کن با چرخش زیاد و سرعت بالایی که دارد، بافت لباس مجلسی را تخریب می کند. لباس های خیس را از ماشین درآورده و روی چوب لباسی بیاندازید. از دمای خانه برای خشک کردن لباس ها استفاده کنید. به هیچ عنوان پارچه های مجلسی را مقابل نور خورشید قرار ندهید. همچنین برای خشک کردن لباس های مجلسی، از اتو استفاده نکنید. اگر آبی که بر روی لباس شما باقی مانده زیاد است، می توانید از یک حوله تمیز برای آبگیری لباس استفاده کنید. حوله را روی زمین پهن کنید و لباس را چند دقیقه روی آن قرار دهید. سپس آن را مجددا داخل چوب لباسی قرار دهید و آویزان کنید.

شستشوی لباس مجلسی با دست

برای شستشوی لباس مجلسی با دست هم کافی است پیش از شستشو، لکه هایی که روی لباس ایجاد شده است را زودتر خیس کنید و با مواد شوینده روی آن ها را بپوشانید. سپس از شوینده های ملایم برای کل لباس استفاده کنید. مدت زمان شستشو را تا جایی که می توانید کاهش دهید. حداکثر 20 دقیقه لباس را درون تشت پر از آب و صابون قرار دهید و سپس اقدام به آبکشی کنید. بیشتر از آب سرد استفاده کنید. آب سرد برای پاک کردن چربی لبنیات، خون و لکه های میوه، مناسب است. برای شستشوی لباس مجلسی می توانید از آب و صابون هم استفاده کنید. حواستان باشد که لباس هایتان را چنگ نزنید. آب کشی ساده برای شستشوی این نوع لباس ها کفایت می کند.

لباس مجلسی را چه زمانی بشوییم؟

برای شستشوی لباس مجلسی حتما از سه روز قبل به فکر باشید! اول این که این لباس ها پروسه خشک شدن طولانی تری نسبت به لباس های معمولی دارند. مورد دوم هم این است که اگر موفق به شستشوی مناسب نشدید، فرصت کافی برای مراجعه به خشکشویی داشته باشید. در هر صورت اگر تردید در شستن لباس های مجلسی دارید حتما آن را به خشکشویی دهید. از آن جایی که لباس های مجلسی قیمت بسیار بالایی دارند، عدم دانش کافی در شستشوی آن ها ممکن است باعث تخریب بافت لباس ها شود. در انتخاب خشکشویی هم دقت کنید که حتما معتبر باشند.