چگونه لباس هارا اتو کنیم؟

چگونه لباس هارا اتو کنیم؟
چگونه لباس هارا اتو کنیم؟

اتو کردن لباس ها همواره بر اساس دستور العمل وجود داشته است و به قبل از اختراع اتو مربوط می شود چرا که خود نحوه شستن و خشک کردن لباس ها تا حدود زیادی از چروک شدن آن ها جلوگیری می کند. در این مقاله تمامی نکاتی که در هنگام اتو کشیدن لباس نیاز دارید گفته شده است و شما به راحتی می توانید لباس های خود را بدون دغدغه اتو کنید و لباس های صافی رو داشته باشید.  

موارد مورد نیاز برای اتو لباس ها

  • داشتن یک میز اتو : میز اتو باید با قد شما متناسب باشد که به مفصل شما فشار زیادی وارد نشود و تا هنگام اتو کشیدن دچار خستگی نشوید.
  • داشتن یک پارچه مرطوب : در بعضی موارد جنس پارچه بعضی از لباس­ها به گونه ای است که لازم می باشد یک پارچه درکنارتان داشته باشید تا روی آن لباس پهن کنید تا آسیبی به آن وارد نشود.
  • تنظیم کردن درجه حرارت اتو : درجه حرارت اتو را با توجه به نوع پارچه ای که آن را اتو می زنید می توانید آن را تنظیم نمایید.

  شرایط اتو کردن  

نکاتی که قبل اتو کردن لباس ها باید به آنها توجه شود

هرگز تا زمانی که لباس های خود را به طور کامل تمیز نکرده اید به اتو کردن آنها اقدام نکنید چون با این کار گرمای اتو باعث می شود که لکه ها برای همیشه روی لباس های شما باقی بمانند. قبل از شروع اتو کشی به برچسب های که معمولاً بر روی لباس ها درج شده است توجه کنید چون دستورالعمل های اتوکشی با شکل ها و یا نمادهایی که بر روی لباس ها درج شده اند به عنوان راهنما برای شما مشخص شده است بخصوص اگر از لباس های برند استفاده کنید. اگر لباس ها دارای برچسب نیستند به درجه حرارات اتو که معمولاً قابل تنظیم می باشد توجه کنید برای این کار توصیه می شود که از دمای پایین اتو شروع کنید و به تدریج درجه حرارات اتو رو افزایش دهید. اگر چند نوع لباس برای اتو کشی دارید از پارچه ای شروع کنید که برای اتو کشی آن به سردترین درجه حرارت نیاز دارید و بعد به لباس هایی که به دمای بیشتری برای اتو کشی نیاز دارند بپردازید. این کار باعث صرفه جویی در زمان شما می شود و هم اینکه از صدمه زدن به لباس ها همچون ذوب شدن جلوگیری می کند.  

نکات مهم در حین اتو کردن لباس ها

هنگام اتو کشیدن پارچه ها به این نکته توجه کنید که در جهت خواب پارچه ها آن ها را اتو بزنید چرا که اگر در جهت مخالف آنها این کار را انجام دهید باعث از بین رفتن درخشش آنها می شود. برای پارچه هایی مثل ابریشم، ریون، کتان ، استات، رنگ تیره و همچنین برای پارچه هایی نظیر مخمل اگر در جهت مخالف بافت و خواب پارچه اقدام به اتو کشی کنید باعث از بین رفتن بافت پارچه و خرد شدن آن می شود. اگرمی خواهید اتو کشی خوبی داشته باشید سعی کنید زمانی که لباس ها رو شسته اید و هنوز کمی مرطوب هستند این کار را انجام دهید مگر در مواردی که لازم باشد پارچه ای را که برای اتو کشی استفاده می کنیم کاملاً خشک باشد. برای اینکه لباس ها مرطوب باشد لازم نیست حتماً آن ها را همان لحظه شستسشو دهید می توانید از یک اسپری استفاده کنید و یا حتی با دست کمی آنها را مرطوب کنید. برای اتو کردن یقه پیراهن و یا جیب ها که معمولاً زخیم هستند سعی کنید ابتدا از داخل و سپس از خارج آنها را اتو بزنید تا کاملاً صاف باشند دقت کنید روی زیپ ها و دکمه ها و تزیینات لباس رو اتو نزنید. برای اینکه پارچه ها دچار کشش نشوند بهتر است که آنها را از طول اتو کنید و همچنین بعد از اینکه لباس ها رو اتو زدید وآنها را آویزان کنید که ظاهر آنها حفظ شود و مرتب و صاف باشند.  

اتو کردن شلوار زنانه

معمولاً برای اتو کردن شلوار زنانه پیشنهاد می شود که اتو رو به حالت پرس روی شلوارتان نگه دارید تا اینکه بخواهید اتو رو روی شلوار حرکت دهید چراکه این کار باعث می شود که شلوارها بهتر و به راحتی صاف شوند . برای شلوارها مهم است که خط اتوی آنها که معمولاً با کنارهم قرار دادن درزها پیدا می شوند اتو شوند این کار هنگامی که شلوار را به تن دارید باعث زیبایی استایل شما می شود بخصوص برای خانم ها که به جزئیات بیشتری اهمیت می دهند.  

 

اتو کردن شلوار زنانه  

طریقه اتو پیراهن زنانه

اولین نکته قبل اتو کردن لباس همان طور که در بالا هم به آن اشاره شد این است که به جنس پارچه توجه کنید در پیراهن های زنانه اکسسوری­ ها یا هر نوع تزیینی که روی لباس در نظر گرفته شده و همچنین دکمه ها را اتو نکنید. و دامن را از پایین آن به قسمت بالا و سپس کنارهای آن و بعد قسمت پشت آن را اتو بزنید.

 

  اتو کردن پیراهن زنانه  

نکاتی برای لذت بردن در حین اتو کشیدن

اگر از اتو کردن لباس ها لذت نمی برید و یا حتی دوست دارید زمانی که این کار را انجام می دهید احساس خوبی داشته باشد می توانید از موارد زیر استفاده کنید از قبیل:

  • هنگام اتو کشیدن به موسیقی گوش بدهید.
  • میز اتو خود را طوری در نظر بگیرید که بتوانید هنگام اتو کشیدن تلویزیون تماشا کنید.
  • هنگام اتو کردن لباس ها پادکست گوش دهید.
  • حتی می توانید به صورت ی کار گروهی و تفرحی با کودکان خود این کار را انجام دهید چون بچه ها دوست دارند روی لباس ها آب بپاشند و یا اینکه از همسر خود بخواهید بعد اتو کشیدن آنها را به کمد لباس ببرد.
  • اگر لباسی دارای چین و یا خط اتو در قسمتی می باشد بهتر است روی همان خط اتوهای قبلی که مربوط به چین ها می باشند رو آن را دوباره اتو کنید.

  اتو کشیدن لباس با خانواده