اسامی شلوار ‌های مختلف زنانه و آشنایی با آن‌ها

اسامی شلوار ‌های مختلف زنانه و آشنایی با آن‌ها
اسامی شلوار ‌های مختلف زنانه و آشنایی با آن‌ها

به احتمال زیاد شما اسامی شلوار ‌های مختلف زنانه زیادی را شنیده‌اید. که این تنوع ممکن است در انتخاب و یا خرید شلوار شما را سردرگم کند ودر انتخاب مناسب، شما را با مشکل روبرو کند. از این رو خیلی مهم و ضروری است که شما با انواع شلوار‌ها و اسامی و کاربردشان آشنا شوید تا خرید بهتر و مناسب‌تری داشته باشید.

اسامی انواع شلوار‌ ها

چه خانم‌ها و چه آقایان بین طیف گسترده‌ای از انواع شلوار قدرت انتخاب زیادی دارند و انتخاب آن‌ها تحت تاثیر معیار‌های متفاوت تغییر خواهد کرد. در این مقاله با برخی از انواع شلوار‌ها آشنا خواهیم شد.

1. شلوارگشاد یا بگی
2. شلوار دمپا گشاد
3. شلوار کولوت یا شلوار دامنی
4. شلوار جین
5. مام استایل و مام فیت
6. لگینگ
7. شلوارسندبادی
8. شلوارکارگو
9. شلوار ملوانی
10. شلوار راسته
11. شلوار لوله تفنگی
12. شلوارکوتاه
13. شلوارجاگر

شلوار گشاد یا شلوار بگی

شلوار گشاد یا بگی، یکی از راحت‌ترین شلوارها برای پوشیدن هستند و در میان نسل زی و نوجوانان بسیار محبوب‌اند. برای اولین بار، در دهه ۳۰ این سبک شلوار‌های توسط کوکو شانل و سپس توسط کاترین هیپورن پوشیده شدند. شلوار‌های گشاد تا دهه ۱۹۶۰ همواره مد بودند و در تن بسیاری از سلبریتی‌های مشهور دیده می‌شدند. و اما امروزه این شلوارها با عنوان شلوار بگ زنانه، بسیار محبوب و فراگیر شده‌اند.

 

شلوار گشاد یا بگی

 

شلوار دمپا گشاد

این شلوار تا قسمت زانو کاملا شبیه به شلوار تنگ و بعد از زانو گشاد است محبوبیت این شلوارها در دهه ۷۰ میلادی بیشتر بوده است. این نوع شلوارها به طور دوره‌ای به مد روز، دوباره باز می‌گردند و ترند می‌شوند. دمپای این مدل شلوار می‌تواند کم و یا به طور اغراق آمیزی زیاد باشد.

یونیفرم نیروی دریایی در اوایل دهه ۱۸۰۰ جایی بود که برای اولین بار شلوارهای دمپا گشاد دیده شدند. پس از آن و در اواخر دهه ۶۰ و ۷۰ شلوار‌های دمپا گشاد یا بوت کات بیشتر در پوشش افراد استفاده شدند.

شما می‌توانید این شلوارها را با چکمه‌های کابوی بپوشید تا استایلی منحصربه‌فرد داشته باشید. شلوارهای بوت کات، در انواع مختلف جین، پارچه‌ای، طرح‌دار، فاق بلند، فاق کوتاه و بوت کات چاکدار وجود دارند.

 

شلوار دم پا گشاد

 

شلوار‌های کولوت یا شلوار دامنی

از قسمت کمر تا زانوی این شلوار گشاد و آزاد است. به این مدل شلوار که ظاهری شبیه دامن دارد، شلوار دامنی نیز می‌گویند. و به دلیل خنکی و راحتی انتخابی مناسب برای فصل گرما و تابستان هستند.

اولین بار این مدل شلوار دامنی در فرانسه و در دهه ۱۹۳۰ رایج شد. جایی که اشراف زادگان فرانسوی پیش از سقراط ورسای، شلوار کوتاهی به نام Culottes می‌پوشیدند. همان‌طور که در طی زمان روند مد و سبک زندگی تغییر کرد، این مدل شلوار نیز به یک شلوار گشاد و به شکل دامنی تغییر یافت. این مدل شلوار خواهان زیادی میان خانم‌های امروزی پیدا کرده است. این شلوارهای راحتی و همه کاره را می‌توانید با لباس مجلسی، تاپ‌های بدون آستین و تیشرت‌های ساده و برش خورده استایل کنید و شیک و به روز باشید.

 

شلوار دامنی یا کولوت

 

شلوار جین

شلوار جین در میان سنین مختلف جزء محبوب‌ترین شلوار‌ها هستند و می‌توان از پوشیدن آن در هر موقعیتی احساس راحتی داشت. پارچه‌ی محکم جین را می‌توان در رنگ‌های مختلف رنگ آمیزی، سنگ شور، پاره و چین‌دار کرد و طیف وسیعی از بافت‌ها و مدل‌ها را در آن به‌وجود آورد.

در آغاز این مدل شلوار زنانه جین، با نام دانگری و اما در نهایت به عنوان جین آبی شناخته شدند. در آن زمان رنگ آبی، رنگ معمولی و همیشگی جین‌ها بود. مدل‌های مختلف شلوار جین از جمله بوت کات، جذب، مدل بگی، دمپا گشاد، مام استایل و غیره در بازار دیده می‌شوند.

 

شلوار جین در انواع مختلف

 

شلوار مام استایل و مام فیت

شلوارهای مام فیت زنانه و مام استایل زنانه قد نسبتا کوتاهی دارند و معمولا در قد 90، 95 و 100 تولید می‌شوند. در گذشته شلوارهای مام فیت و مام استایل تنها با جنس جین تولید می‌شد اما امروزه در جنس و رنگ‌های متنوع وجود دارند.

شلوار مام فیت زنانه و شلوار مام استایل زنانه شباهت‌های زیادی بهم دارند اما اصلی‌ترین تفاوت شلوار مام فیت زنانه و شلوار مام استایل زنانه این است که شلوار مام فیت در قسمت ران و ساق پا کمی جذب است اما در شلوار مام استایل قسمت ران و ساق پا آزاد است. اگر جزء افراد لاغر اندام هستید در میان اسامی شلوار ها شلوار مام استایل انتخاب خوبی برای شماست، اما برای پوشیدن شلوار مام فیت زنانه محدودیت کمتری وجود دارد و با اکثر اندام‌ها متناسب است.

 

شلوار مام فیت و مام استایل

 

لگینگ

نسخه‌ای از شلوارهای کشدار و چسبان هستند. آن‌ها عمدتاً با کمرهای کش پهن دوخته می‌شوند. لگینگ‌ها یکی از محبوب‌ترین مدل‌های شلوار بین خانم‌های جوان و خوش هیکل هستند. به دلیل راحتی زیاد شلوار لگینگ بیشتر خانم‌ها در سالن‌های ورزشی ورزشکاران برای تمرین هایشان علاقه‌ی زیادی به لگینگ دارند.

 

لگینگ

 

شلوار سندبادی

شلوارسندبادی به شلوار‌هایی گفته می‌شود که فاق بلند، گشاد و معمولا دمپا کش هستند این اسم برگرفته از شخصیت سندباد در کارتون ماجراهای سندباد است. همچنین به این شلوار‌ها، شلوار هندی نیز گفته می‌شود زیرا که پیشینه‌ی این شلوارها به لباس‌های سنتی هند، خاورمیانه و ترکیه‌ی عثمانی برمی‌گردد. شلوار‌های سندبادی معمولا نخی هستند و به دلیل راحتی و خنکی جز مناسب‌ترین شلوارها برای تابستان به شمار می‌آیند. البته شلوار سندبادی با جنس‌های دیگری مثل لمه، ساتن و کتان نیز تولید می‌شوند.

این شلوارها بسته به نوع پارچه و دوختشان مدل‌های مختلفی دارند. برخی فاق بلندی دارند و شبیه دامن هستند و در قسمت پاچه شلوار جمع می‌شوند؛ و برخی هم به نسبت نوع اول فاق کوتاه‌تری دارند و از بالا پف‌دار و در قسمت مچ جمع می‌شوند.

 

شلوار سند بادی

 

شلوار کارگو

شلوار کارگو نوعی شلوار با دوخت آزاد است که تعداد زیادی جیب دارد و در گذشته به آن شلوار شش جیب نیز گفته می‌شد. شلوار کارگو معمولا از پارچه‌های مقاوم و کشسان دوخته می‌شوند و ابتدا برای محیط‌های نظامی طراحی شده بودند؛ ولی بعد از آن کارگران و ماجراجویان از این شلوار به دلیل داشتن جیب های بزرگ و جادار استقبال زیادی کردند. زیرا برای حمل وسایل و ابزارهایشان بسیار کاربردی بوده و به همین دلیل به آن شلوار باربری نیز گفته می‌شد. امروزه این شلوار بار دیگر ترند شده و مورد استفاده‌ی خانم‌ها و آقایان قرار گرفته است.

 

شلوار کارگو

 

شلوار ملوانی

شلوار ملوانی نوعی شلوار گشاد است. این مدل شلوار نیز با الهام از شلوارهای ملوانان طراحی شده. شلوار ملوانی دارای دو ردیف دکمه فلزی جلوی شلوار است. این شلوار‌ها ‎‌امروزه در کانون توجه بانوان قرار گرفته‌اند. شلوار ملوانی را می‌توانید با تاپ، پیراهن‌های راه راه و دکمه دار و هم‌چنین ژاکت‌های یقه قایقی استایل کنید و اوت فیتی متفاوت و خاص داشته باشید.

 

شلوار ملوانی

 

شلوار راسته

شلوار راسته همانطور که از نامش پیداست از بالا به پایین به صورت یک خط مستقیم است. یعنی وقتی فرد این شلوار را می‌پوشد پاها در امتداد بدن و در یک خط راست دیده می‌شوند. این شلوار‌های راسته یا کلاسیک زنانه در میان انواع اسامی شلوار بسیار پرطرفدار و پر کاربرد هستند. شما می‌توانید آن‌ها را با یک مانتو و یا کت کوتاه بپوشید و از کفش‌های پاشنه دار و یا صندل برای زیبا‌تر شدن استایلتان استفاده کنید.

 

شلوار راسته

 

شلوار جذب، لوله تفنگی

شلوارهای لوله تفنگی از انواع شلوارهای جین محبوب هستند. آن‌ها بسیار تنگ‌اند و چون بعد از پوشیدن این شلوارها پا شبیه به لوله تفنگ باریک و بلند دیده می‌شود، به آن شلوار جین لوله تفنگی می‌گویند. این مدل از شلوارها را نباید با لگینگ یا شلوار رکابی که در قبل‌تر در موردش صحبت شد، اشتباه بگیرید. شلوارهای جذب ممکن است مانند لگینگ چسبان و تنگ باشند اما دکمه‌ و زیپ برای باز و بسته شدن دارند. آن‌ها در دهه ۵۰ هم‌زمان با شلوار سیگاری مد شدند و در پایان دهه ۹۰ دوباره محبوبیت خود را از دست دادند. شلوار جذب به دلیل این‌که پاهای زنان را بسیار خوش فرم و زیبا نشان می‌دهد، در طول زمان باقی مانده است.

 

شلوار لوله تفنگی یا جذب

 

شلوار کاپریس یا کوتاه

در دهه ۱۹۵۹ و اوایل دهه ۱۹۶۰، شلوارهای کوتاه دخترانه Cropped Pants که به نام کاپریس نیز شناخته می‌شوند، محبوبیت پیدا کردند. این شلوار‌ها معمولا تا کمی بالای مچ پا هستند و در جنس‌های مختلف جین، پارچه‌ای و کتان وجود دارند که متناسب با استایل خود می‌توانید از آن‌ها استفاده کنید. شما می‌توانید از این شلوارها در محیط اداری، رسمی و غیر رسمی و یا بیرون از خانه و مهمانی‌ها بهره ببرید.

 

شلوار کوتاه

 

شلوار جاگر

یکی از پوشاک ورزشی که در میان دختران و زنان دونده بسیار محبوب‌اند. شلوار مخصوص دونده‌ها Joggers pants women است. امروزه آن‌ها با انواع مدل‌های تاپ پوشیده می‌شوند. به علاوه شلوارهای جاگر با تیشرت‌های کوتاه برای داشتن ظاهری اسپورت و یا به همراه یک لباس مجلسی و یا کت سبک برای داشتن استایلی شیک مورد استفاده قرار می‌گیرند.

این مدل شلوارها، بسیار تطبیق پذیر بوده و به همین دلیل می‌توان آن‌ها را در هر استایلی مشاهده کرد. برای پوشیدن جاگرها با دیگر لباس‌ها هیچ گونه محدودیتی وجود ندارد. همچنین ممکن است بخواهید این شلوارها را با یک جفت کفش راحتی مانند کتانی معمولی و یا کفش راحتی چرمی و همینطور چکمه‌های نظامی پلت فرم بپوشید.

 

شلوار جاگر

 

شلوار زنانه مناسب تایپ اندامی مختلف

در کنار آشنایی با اسامی شلوار، برای داشتن انتخابی بهترلازم است که با تایپ‌های مختلف اندامی و شلوار مناسب برای هر مدل اندام آشنا شوید.

شلوار مناسب اندام سیبی

اندام‌های سیبی شکل، به اندام‌هایی گفته می‌شود که دور سینه آن‌ها از دور باسن بیشتر بوده و پاهای صاف و بازوهای باریکی دارند. این افراد بایستی از شلوارهایی استفاده کنند که پاهای آن‌ها را بلند‌تر نشان دهد و بهترین و مناسب‌ترین گزینه برای آن‌ها، استفاده از شلوارهای دمپا گشاد زنانه که به آن بوت کات هم گفته می‌شود، است.

شلوار مناسب اندام گلابی

اندام‌های گلابی کمر‌های بسیار باریکی دارند و امروزه نیز یکی از بهترین تایپ‌های اندامی در جهان هستند. مناسب‌ترین شلوار برای این مدل از تایپ اندامی شلوار‌های زنانه راسته و دمپا گشاد هستند. یکی از مهم‌ترین آیتم‌هایی که بایستی این تیپ‌ها به آن توجه کنند، استفاده نکردن از شلوارهای لوله تفنگی است. این مدل از شلوارها اندازه باسن اندام گلابی را بیشر نشان می‌دهند و از شیک پوش بودن و زیبایی شما تا حدودی می‌کاهد. همین‌طور بهتر است خانم‌هایی که این فرم اندامی را دارند از رنگ‌های تیره برای شلوار استفاده کنند مثل شلوار ذغالی رنگ.

شلوار اندام‌های مستطیل شکل

این‌گونه از فرم‌ها دارای شکم صاف و باسن خوش فرمی هستند به طوری که شما هیچ‌گونه قوسی را در این تایپ‌ها مشاهده نمی‌کنید. بهترین و مناسب‌ترین گزینه برای این مدل از اندام نیز، استفاده از شلوارهای کمی دمپا گشاد و شلوارهای فاق متوسط هستند. توصیه می‌شود که این مدل از اندام‌ها به هیچ وجه از شلوارهای راسته، بدون هیچ شکل و ساده استفاده نکنند.

شلوار مناسب اندام ‌های مثلثی شکل

اندام‌‌های مثلثی شکل، شانه‌های باریک‌تری نسبت به دور باسنشان دارند و می‌توانند از انواع شلوار در تنوع زیادی نیز در استایل خود استفاده کنند. برای مثال: شلوار راسته زنانه، شلوار دمپا گشاده و شلوارهای پالاتز.

شلوار مناسب اندام‌های مثلث برعکس

اگر عرض شانه از عرض باسن کوتاه‌تر باشد با نام اندام مثلث برعکس شناخته می شود. بهترین مدل شلوار برای این اندام شلوار مام فیت زنانه است.

نکاتی که هنگام خرید شلوار باید به ‌آن توجه کنیم

امروزه در ویترین بسیاری از فروشگاه‌ها و همچنین سایت‌های خرید اینترنتی، با تنوع بسیار بالایی از طرح و اسامی شلوارهای مختلف زنانه روبرو می‌شوید. انتخاب از میان آن‌ها و همچنین خریدی لذت بخش لازمه‌ی شناخت و عمل کردن به برخی نکات ریز است که رعایت آن‌ها خالی از لطف نیست.

• توصیه می‌شود که قبل از خرید و ثبت سفارش حتما در خصوص قیمت شلوار اطلاعات کافی را در اختیار داشته باشید.

• لازم است که حتما بهترین و مناسب‌ترین جنس را برای شلوار مورد نظرتان انتخاب کنید تا احساس راحتی در آن داشته باشید.

• حتما در انتخاب رنگ و طرح شلوار مورد نظر خود، نهایت دقت و وسواس را به خرج دهید تا از این طریق، یکی از بهترین و مناسب‌ترین شلوار را تهیه و خریداری کنید.

دردنیای پرسرعت تغییر مد و پوشاک، هر روز شاهد خلق ‌مدل‌های جدیدتر و خلاقانه‌تر برای جلب توجه سلایق مختلف هستیم. پس اگر می‌خواهید همیشه به‌روز و شیک‌پوش باشید بهتر است که قبل از هر چیز سبک‌های پوششی مورد نیاز خود را با توجه به اندامتان و موقعیت‌هایی که در آن‌ها قرار می‌گیرید پیدا کنید. سپس با توجه به نکات بالا مناسب‌ترین مدل‌ها را برای خود انتخاب کنید. فقط یادتان باشد که در کنار فرم ظاهری و قیمت شلوار، به جنس آن هم توجه لازم را داشته باشید. شما کدام مدل شلوار را می‌پسندید؟