استایل نیومانی چیست؟

استایل نیومانی  چیست؟
استایل نیومانی چیست؟

اگر از دوست‌داران مد و فشن هستید و این صنعت را دنبال می‌کنید، احتمالا عبارت استایل نیومانی به گوشتان خورده و کنجکاو شده‌اید که استایل نیو مانی یعنی چه ؟ چه ویژگی‌هایی دارد؟ و چه کسانی از این سبک استفاده می‌کنند؟ در دنیای همیشه درحال تغییری که در آن زندگی می‌کنیم، به تازگی مفهوم " استایل نیو مانی " محبوبیت پیدا کرده‌است. به زبان ساده، استایل نیو مانی یک ترند مربوط به دنیای مد و فشن است که منعکس‌کننده‌ی نگرش و سبک زندگی افرادی است که اخیراً ثروتمند شده‌ و می‌خواهند آن را به رخ بکشند.

تاریخچه استایل نیومانی

تاریخچه سبک نیو مانی را می‌توانید با ظهور سرمایه داری و دموکراسی که فرصت‌های جدیدی برای تحرک اجتماعی و ثروت‌سازی ایجاد کرد، ردیابی کنید. برخی از نمونه های تاریخی سبک نیو مانی عبارتند از:

• The Gilded Age یا عصر طلاکاری در اواخر قرن نوزدهم و اوایل قرن بیستم، زمانی که سرمایه‌داران، کارآفرینان و میلیونرهای خودساخته در آمریکا و اروپا ظهور کردند و سبک زندگی مجلل و عمارت‌های بی‌نظیر خود را به رخ کشیدند.
• دهه 1920، رونق اقتصادی پس از جنگ، نوآوری‌های تکنولوژی و تغییرات فرهنگی منجر به ایجاد نسل جدیدی از جوانان ثروتمند و شیک شد که از جاز و فلپرها استقبال کردند.
• حباب دات کام یا Dot-com Bubble در اواخر دهه 1990 و اوایل دهه 2000، که اینترنت و تجارت الکترونیک دنیای اقتصاد را متحول کرد و موج جدیدی از میلیاردرها و بنیانگذاران استارت‌آپ را ایجاد کرد که سبک‌های معمولی، عجیب و غریب و آینده‌نگر را در پیش گرفتند.

 

فلپرها در دهه 1920

 

ویژگی‌های New Money Style

سبک نیومانی دارای ویژگی‌هایی است که آن را از سایر سبک‌ها متمایز می‌کند. در اینجا برخی از مهم‌ترین ویژگی‌های استایل نیو آورده شده:

ترندی و پر زرق و برق

استایل نیو مانی تماماً در مورد به‌روز بودن و چشم نواز بودن است. افرادی که استایل نیو مانی دارند از جدیدترین ترندها پیروی می‌کنند و از آزمایش رنگ‌ها، الگوها و استایل‌های جدید ترسی ندارند. آن‌ها همچنین دوست دارند لباس و اکسسوری روشن، براق و درخشان بپوشند تا توجه و تحسین را به خود جلب کنند.

استایل جسورانه

این سبک همچنین تاکید زیادی بر اعتماد به نفس و جسور بودن دارد. افرادی که استایل نیومانی دارند، دوست دارند از دیگران متمایز باشند. آن‌ها همچنین دوست دارند لباس و اکسسوری بزرگ، پر زرق و برق و گران بپوشند تا ثروت و قدرت خود را به رخ بکشند.

لباس‌ها و اکسسوری‌های لوکس و گران‌قیمت

بخش بزرگی از این سبک مربوط به قیمت و لوکس بودن محصولاتی است که این افراد استفاده می‌کنند. افرادی که از این سبک پیروی می‌کنند، دوست دارند لباس و اکسسوری‌هایی بپوشند که از مواد باکیفیت و گران قیمت مانند ابریشم، چرم، خز، طلا و الماس ساخته شده‌باشد. آن‌ها همچنین دوست دارند لباس و اکسسوری‌هایی بپوشند که از برندها و طراحان معروف و معتبری مانند گوچی، لویی ویتون و شنل باشد.

 

استایل نیومانی زنانه با کیفی از لویی ویتون

 

برندهای لاکژری و طراحان محبوب و معاصر نیومانی

سبک نیو مانی با مدرن و شیک بودن گره خورده است. افرادی که استایل نیو مانی دارند، دوست دارند از برندها و طراحان معروف و امروزی مانند Balenciaga، Supreme، Off-White و Yeezy خرید کنند. آن‌ها همچنین دوست دارند از ترندهای متاثر از فرهنگ و رسانه‌های پاپ مانند فیلم‌ها، موسیقی و افراد مشهور استفاده کنند.

استفاده زیاد از لوگوها و برندسازی

استایل نیو مانی به معنی قابل ‌تشخیص و چشم‌گیر بودن است. افرادی که استایل نیومانی دارند، برای نشان دادن وابستگی و وفاداری خود به برندها و طراحان خاص، دوست دارند از لباس‌ها و اکسسوری‌هایی با لوگو آن برند استفاده کنند. آن‌ها همچنین علاقه‌مندند برای نشان دادن هویت و شخصیت خود، پوشاکی بپوشند که نام و یا حروف اول نام‌شان روی آن‌ها باشد.

تاکید بر دارایی‌های مادی

نیو مانی‌ها معمولا از وسایلی استفاده می‌کنند که نشانه پول‌دار بودن است مانند ساعت‌های لوکس، ماشین‌های گران‌قیمت، خانه یا جت شخصی. آن‌ها همچنین دوست دارند لباس‌ها و لوازم جانبی کمیاب، انحصاری یا نسخه محدود بپوشند تا منحصر به فرد بودن و برتری خود را نشان دهند.

چگونه مانند میلیاردرها لباس بپوشیم؟

همان‌طور که گفته‌شد، سبک نیو مانی یک ترند مد است که منعکس کننده سلایق افرادی است که اخیراً به ثروت یا موقعیت اجتماعی دست یافته‌اند. این سبک با استایل اولدمانی، که محافظه‌کارانه‌تر بوده، در تضاد است.

مردان نیومانی چطور لباس می‌پوشند؟

استایل نیو مانی مردانه ترکیبی از برندهای لوکس، لوگوها، کت و شلوارهای دوخته شده، و پیراهن‌های یقه دار با تأثیر از لباس‌های اسپرت، استریت استایل‌ها و هیپ هاپ است. می‌توانید رنگ‌ها، الگوها و اکسسوری‌ها را آزمایش کنید تا ظاهری جسورانه و مطمئن بسازید. برخی از اقلام کلیدی که باید در کمد لباس خود داشته باشید عبارتند از: یک ژاکت بیسبال، یک پیراهن ابریشمی، یک تی‌شرت لوگو، یک شلوار ورزشی و کفش ورزشی.

 

استایل نیو مانی مردانه با ژاکت بیس‌بال

 

برای مردان، سبک نیو مانی در مورد یافتن صدای خود و بیان آن از طریق مد است. می‌توانید از افراد مشهور، اینفلوئنسرها یا مجلاتی که این سبک را به نمایش می گذارند، الهام بگیرید. در ادامه این مطلب در مورد برخی از سلبریتی‌هایی که استایل نیو مانی پسرانه دارند می‌خوانید.

 

استایل نیو مانی پسرانه، کالکشن blood brother

 

استایل نیو مانی زنانه

برای خانم‌ها، این سبک به استقبال از مد دهه 90، باربی، باله و... برمی‌گردد. می‌توانید با اکسسوری‌های ژله‌ای، پاستلی، طرح‌های گلدار و پاپیون، یک استایل نیو مانی دخترانه ایجاد کنید. برخی از اقلام کلیدی که باید در کمد لباس خود داشته باشید عبارتند از: کراپ تاپ، کت چرم، کلاه و کفش‌های اسپرت.

همچنین برای خانم‌ها، این سبک در مورد پذیرش زنانگی و خلاقیت از طریق مد است. می‌توانید از فرهنگ، هنر یا سبک پاپ الهام بگیرید، که این استایل را منعکس می‌کند. همچنین می‌توانید اشکال، اندازه‌ها و اکسسوری‌های مختلف را آزمایش کنید تا ظاهری جذاب و عجیب ایجاد کنید.

 

سبک نیو مانی زنانه

 

نیومانی در مورد تفریح و بیان شخصیت خود از طریق لباس است. شما مجبور نیستید از قوانین مد سنتی پیروی کنید یا به یک نوع زیبایی‌شناسی پایبند باشید. می‌توانید عناصر مختلف را با هم ترکیب و مطابقت دهید تا استایل شخصی خود را ایجاد کنید. نکته کلیدی این است که اجناسی با کیفیت بالاتر بپوشید که به طرز شگفت انگیزی برای شما مناسب باشد و احساس راحتی و خوشحالی به شما بدهد.

تفاوت استایل نیو مانی و اولد مانی

سبک اولدمانی ظریف‌تر و کلاسیک‌تر است، در حالی که سبک نیومانی شیک‌تر و ترندی‌تر دیده می‌شود. اولدمانی‌ها برندها و لباس‌های سنتی و باکیفیت را ترجیح می‌دهد، در حالی که نیومانی‌ها برندها و لباس‌های محبوب و مجلل را انتخاب می‌کنند. در استایل اولدمانی از حداقل آرم و برند استفاده می‌‌شود، در حالی که سبک نیو مانی لوگوها و برندهای بسیار لوکس را دوست دارد. استایل اولدمانی تحت تأثیر آموزش و فرهنگ است، در حالی که سبک نیو مانی تحت تأثیر دارایی‌های مادی، نشان دادن ثروت و فرهنگ پاپ است.

سلبریتی هایی که استایل نیومانی دارند

برخی از افراد مشهوری که استایل نیومانی دارند عبارتند از:

تراویس اسکات

این خواننده‌ی رپ و تهیه کننده موسیقی به خاطر سبک ترکیبی و عجیب خود و همچنین ترکیب برندهای لوکس مانند لویی ویتون و دیور با برندهای اسپرتی مانند سوپریم و نایک معروف است.

آریانا گرانده

این ستاره و هنرپیشه پاپ به خاطر موی دم اسبی خاص خود، سویشرت‌های بزرگ و چکمه‌های بلند شهرت دارد. او همچنین دوست دارد با گوشواره‌های مرواریدی و گوش‌های گربه‌ای استایل خود را تکمیل کند. او اغلب از رنگ‌های پاستلی و طرح های گلدار استفاده می‌کند تا ظاهری زیبا و دخترانه ایجاد کند.

 

آریانا گرانده در یکی از کنسرت‌هایش

 

جاستین بیبر

این خواننده و ترانه سرا به خاطر استایل راحت و باحال خود، پوشیدن تی‌شرت‌های لوگو، شلوارهای ترک و کفش‌های اسپرتش معروف است. او همچنین برند لباس خود به نام Drew House را دارد که دارای رنگ‌های روشن، صورتک‌ها و پارچه‌های مخملی است. او تحت تأثیر فرهنگ هیپ هاپ و اسکیت است.

کایلی جنر

ستاره اینستاگرام و کارآفرینی که به خاطر استایل پر زرق و برق و هیجان انگیزش، پوشیدن کراپ تاپ‌ها، دامن‌های چرمی و ژاکت‌های پشمی معروف است. او همچنین دوست دارد مدل مو، آرایش و ناخن‌های مختلف را آزمایش کند. او تحت تاثیر مد دهه 90 است.

 

کایلی جنر در فشن‌ویک پاریس

 

دریک

این رپر و تاجر کانادایی به خاطر استایل پیچیده و شیک خود، پوشیدن کت و شلوارهای دوخته شده، پیراهن‌های یقه دار و کفش‌های اسپرت معروف است. او همچنین خط تولید لباس خود به نام OVO را دارد که دارای طرح‌های مینیمالیست و آرم‌ جغد است. او متاثر از فرهنگ R&B است.

بیلی آیلیش

این خواننده و ترانه سرا به خاطر استایل منحصر به فرد و جسورانه‌اش، پوشیدن کت‌های بزرگ، شلوارهای گشاد و تی‌شرت‌های اورسایز معروف است. او همچنین دوست دارد با رنگ‌ها، الگوها و اکسسوری‌های مختلف بازی کند.

از دیگر سلبریتی‌هایی که نماد استایل نیومانی هستند می‌توان به کانیه وست، فارل ویلیامز، هری استایلز، لیدی گاگا، ریحانا و تیلور سویفت اشاره کرد.

 

هری استایلز

 

در این مقاله سعی کردیم به سوال استایل نیو یعنی چه پاسخ دهیم. در تئاتر بزرگ مد و فشن، سبک نیومانی در کانون توجه قرار می‌گیرد. این سبک تلفیقی از جسارت و زرق و برق است. بوم نقاشی‌ای که در آن میلیونر و میلیاردرهای خودساخته قوانین خودشان را ترسیم می‌کنند. چه با لباس‌های طراحی شده فاخر چه با استایل‌های خیابانی تکان‌دهنده، این استایل زیبایی را به سبک خودش تعریف می‌کند. نظر شما در مورد این استایل چیست؟ حال پس از خواندن این مقاله، آیا این استایل را انتخاب می‌کنید؟ بدترین ویژگی این سبک از نظر شما چیست؟