جوراب شلواری سه بعدی چیست و چگونه استایل می‌شود؟

جوراب شلواری سه بعدی چیست و چگونه استایل می‌شود؟
جوراب شلواری سه بعدی چیست و چگونه استایل می‌شود؟

حتما بارها و بارها کلمه جوراب شلواری به گوش‌تان خورده است؛ و یا حتی بسیاری از شما حداقل یک مورد از آن‌ها را در کمد لباس‌های خود دارید. این لباس‌ها از آیتم‌های پرطرف‌دار بین بانوان محسوب می‌شوند که هرگز از مد نمی‌افتند، بلکه مدل‌های جدیدتری از آن‌ها وارد بازار می‌شوند؛ مانند جوراب شلواری‌های سه بعدی. آیا تا به حال برای‌تان پیش آمده که از خود بپرسید جوراب شلواری سه بعدی چیست؟ چه تفاوتی با دیگر مدل‌ها دارد؟ و برای چه موقعیت‌هایی قابل استفاده است؟ و اصلا هدف از تولید این جوراب شلواری‌ها چیست؟ ما در این مقاله قصد داریم تا با این جوراب شلواری‌ها آشنا شویم و به سوالات شما پاسخ دهیم. پس تا انتهای این مقاله با ما همراه باشید.

تاریخچه جوراب شلواری

اصطلاح جوراب شلواری از کلمه آنگلوساکسون "HOSEN" گرفته شده که به معنای پوشش است. اشراف‌زاده‌های اروپایی اولین کسانی بودند که این جوراب شلواری‌ها را در قرن 15 و 16 میلادی به تن می‌کردند، تا اسب سواری برای آن‌ها راحت‌تر و آسان‌تر باشد. در ابتدا پوشیدن جوراب شلواری برای بانوان جایز نبود و اولین بانویی که جوراب شلواری به تن کرد، ملکه الیزابت اول بود. در سال 1560 میلادی یک جوراب شلواری ابریشمی به دست ملکه رسید، و او به نرمی و لطافت آن پی برد و از آن پس تصمیم به تابوشکنی گرفت و جوراب شلواری به تن کرد. این جوراب شلواری‌ها در واقع از ابریشم و پشم بافته شده و با یک گیره نگه داشته می‌شدند و یا در برخی اوقات به صورت سفارشی برای فرد می‌دوختند. با گذشت زمان از جوراب شلواری برای حفظ عفاف، گرما و محافظت از پاها استفاده می‌شد. جالب است بدانید که جوراب شلواری‌هایی که امروزه شاهد آن‌‌ها در بازار هستیم و بسیاری از ما از آن‌ها استفاده می‌کنیم، در اوخر دهه 1960 میلادی جایگزین جوراب شلواری‌هایی بودند که با کمک گیره بسته می‌شدند.

جوراب شلواری سه بعدی چیست؟

جوراب شلواری در زبان انگلیسی pantyhose، یکی از متنوع‌ترین جوراب‌های زنانه است و دخترانه است که با پوشیدن از دور کمر و تنگ شدن به سمت پایین، شبیه به شلوار است. جوراب شلواری‌ها انواع مختلفی دارند که برخی از آن‌ها نازک هستند و برخی ضخیم. در جوراب شلواری‌های نازک جوراب پاها به‌طور واضح دیده می‌شوند، اما در جوراب شلواری‌های ضخیم این طور نیست. البته باید بگوییم که مدل ضخیم آن‌ها نیز انواع مختلفی دارد که جوراب شلواری سه بعدی نیز یکی از آن‌هاست. زمانی که شما مدل سه بعدی آن را به تن می‌کنید؛ بیننده تصور می‌کند یک جوراب شلواری نازک به تن کرده‌اید زیرا کمی از رنگ پا را نشان می‌دهد، اما در حقیقت شما یک جوراب شلواری کاملا ضخیم به تن کرده‌اید که داخل آن کرکی است. 

 

جوراب شلواری سه بعدی مشکی

 

جوراب شلواری‌ها به‌طور معمول از پارچه‌های نرم و راحتی ساخته شده‌اند و به‌عنوان پوششی کامل برای پاهای بانوان استفاده می‌شود. جوراب شلواری‌ها به دلیل پوشش نرم و بسیار راحتی که به پاها می‌دهند، در فصول سرد سال برای گرم نگه‌ داشتن پاها بسیار مورد استفاده خانم‌ها و دختران جوان قرار می‌گیرند. دلیل دیگر محبوبیت این جوراب شلواری‌ها تنوع طرح و رنگ آن‌هاست که می‌تواند به تناسب یا سبک پوششی شما کمک کند.

دلیل محبوبیت جوراب شلواری‌های سه بعدی چیست؟

جوراب شلواری سه بعدی یکی از جذاب‌ترین و خاص‌ترین اکسسوری‌هایی است که می‌توانید به استایل‌تان اضافه کنید. طراحی این جوراب شلواری‌ها بسیار ساده است و معمولا به صورت تک رنگ در بازار وجود دارند، به همین دلیل توجه بسیاری از بانوان را به خود جلب کرده اند. یکی دیگر از مهم‌ترین دلایل محبوبیت آن‌ها این است که به راحتی با هر آیتمی ست می‌شود و شما دغدغه استایل کردن آن‌ها را نخواهید داشت.

البته برخی از طراحان برای تنوع و فروش بیش‌تر جوراب شلواری‌های طرح‌داری طراحی و تولید می‌کنند و خانم‌هایی که دوست دارند همیشه استایل‌های بسیار خاص داشته باشند، از این جوراب شلواری‌ها استفاده می‌کنند.

 

دختری با جوراب شلواری سه بعدی و بافت سفید

 

تفاوت جوراب شلواری و ساپورت

بسیاری از افراد تصور می‌کنند جوراب شلواری و ساپورت هر دو یک آیتم هستند که با دو اسم شناخته می‌شوند. اما باید به شما بگوییم که این تصور کاملا غلط است. هر چند این دو آیتم مخصوص پوشاندن پاها هستند، اما با این حال تفاوت‌های بسیار مهمی دارند که در ادامه به آن‌ها می‌پردازیم.

• جوراب شلواری‌ها معمولا به لباس‌های بسیار شفاف گفته می‌شوند، در صورتی که ساپورت لباس‌هایی ضخیم و مات هستند که بدن را به طور کامل می‌پوشانند.
• معیار ضخامت در جوراب شلواری‌ها بین 8 تا 30 متغیر است؛ اما در ساپورت این اعداد بین 40 تا 100 هستند. تفاوت این اعداد در نازکی و ضخامت این لباس‌هاست.
• جوراب شلواری به‌عنوان لباس زیر زنانه شناخته می‌شود که همراه با دامن یا پیراهن کاربرد دارد، اما ساپورت بسیار با دوام است و بیش‌تر برای ورزش استفاده می‌شود. البته ناگفته نماند جوراب شلواری‌های امروزه فقط مخصوص بانوان طراحی می‌شوند؛ در صورتی که ساپورت را آقایان نیز می‌توانند در موقعیت‌هایی مانند تمرین رقص باله استفاده کنند.

 

جورراب شلواری سه بعدی داخل کرکی

 

 

نحوه استایل کردن جوراب شلواری سه بعدی

همان‌طور که گفتیم استایل کردن جوراب شلواری‌ها کار بسیار آسانی است؛ زیرا به راحتی با هر آیتمی که قصد پوشیدن آن را دارید ست می‌شود. ما در ادامه چند نمونه نحوه استایل کردن این لباس‌های بسیار پرکاربرد را برای‌تان بازگو می‌‌کنیم.

جوراب شلواری سه بعدی به همراه دامن و بافت

یکی از رایج‌ترین نحوه استایل کردن جوراب شلواری‌های سه بعدی، ست کردن آن‌ها با دامن و بافت است. پوشیدن جوراب شلواری به همراه دامن و بافت استایل شما را زنانه‌تر و باوقارتر نشان می‌دهد. شما می‌توانید برای تکمیل کردن استایل خود از بوت استفاده کنید.

جوراب شلواری به همراه پیراهن‌های کوتاه

پوشیدن جوراب شلواری به همراه پیراهن‌های کوتاه، برای زمانی که قصد دارید به یک مراسم دوستانه یا قرار رسمی بروید انتخاب بسیار مناسبی است. این استایل قدرت و زنانگی را به شما هدیه می‌دهد.

جوراب شلواری سه بعدی با شلوارک

اگر دوست دارید یک استایل نیمه رسمی دخترانه داشته باشید؛ به شما پیشنهاد می‌کنیم که زیر شلوارک خود جوراب شلواری به تن کنید. اگر دوست دارید استایل اسپرت داشته باشید می‌توانید از شلوارک‌های جین استفاده کنید.

 

دختری با جوراب شلواری سه بعدی رنگ پا

 

ما در این مقاله جوراب شلواری‌ها را شناختیم و تاریخچه آن‌ها مورد بررسی قرار دادیم. همچنین با جوراب شلواری‌های سه بعدی نیز آشنا شدیم و در آخر نحوه استایل کردن آن‌ها را برای‌تان بازگو کردیم. حال نظر شما در این باره چیست؟ شما از جوراب شلواری‌های سه بعدی استفاده می‌کنید؟ چه ایده‌های دیگری برای استایل کردن آن‌ها دارید؟ نظر خود را با ما به اشتراک بگذارید.