لباس‌های مناسب برای اندام ساعت شنی

لباس‌های مناسب برای اندام ساعت شنی
لباس‌های مناسب برای اندام ساعت شنی

بهترین و مناسب ترین لباس‌ها برای اندام ساعت شنی

افراد مختلف دارای فرم‌های بدنی گوناگونی هستند که هر کدام دارای ویژگی‌های منحصر به فردی هستند. فرم ساعت شنی نیز یکی از آن‌هاست، در کنار شناخت فرم بدن ساعت شنی، آشنایی با لباس‌های مناسب برای اندام ساعت شنی نیز کمک زیادی به بهتر شدن استایل افراد با این فرم اندامی خواهد کرد، که در این مقاله به آن می‌پردازیم.

ویژگی اندام ساعت شنی

معمولاً این فرم بدنی محبوب، به این صورت شناخته می‌شود که در آن عرض شانه‌ها و باسن یکسان بوده و بخش میانی یعنی کمر باریک‌تر است. به این ترتیب از نظر ظاهری و ریاضی تناسب و تعادل خوبی بین بخش‌های متفاوت بدن و اندازه‌های آن‌ها وجود دارد. خانم‌های با اندام ساعت شنی دارای مزیت‌های زیادی در زمینه لباس پوشیدن هستند. البته ناگفته نماند که یکسری از لباس‌ها هستند که این افراد بهتر است به هیچ وجه به سراغ استفاده از آن‌ها نروند.

لباس‌های مناسب برای اندام با فرم ساعت شنی

اگر اندام شما مدل ساعت شنی است و کمر باریکی دارید، از انتخاب لباس‌های گشاد دوری کنید. به‌ طور کلی لباس‌هایی که باریکی کمر را بخوبی نشان دهد و در ناحیه بالاتنه گشاد نباشند برای افرادی با اندام ساعت شنی بسیار مناسب‌اند. انتخاب شومیز یا تونیک جذب بسیار هوشمندانه به نظر می‌رسد.

شلوار با فاق بلند

شلوار زنانه از محبوب‌ترین آیتم‌ها در استایل بانوان به شمار می‌رود. یکی از انواع لباس مناسب اندام ساعت شنی، شلوا‌رهای فاق بلند و جذب هستند. چنین شلواری زیبایی بدن شما را به نمایش می‌گذارد. می‌توانید لباستان را داخل شلوار قرار دهید تا باریکی کمرتان بهتر دیده شود. همچنین می‌توانید شلوار جین با پاچه های گشاد و کمی دم پا دار بپوشید، توجه کنید گشادی پاچه‌ها از عرض شانه هایتان بیشتر نباشد.

 

شلوار مناسب برای اندام با فرم ساعت شنی

 

لباس یقه هفت

لباس‌هایی مانند کت و یا بلوزهای بافت یقه هفت برای افرادی که اندام ساعت شنی دارند بسیار مناسب است و آنها را خوش استایل تر نشان می‌دهد.

یقه هفت بهترین انتخاب برای شماست. این یقه ظاهر زیبایی به ناحیه گردن شما می‌بخشد و قد شما را بلندتر نشان می‌دهد. درنهایت، تاپ‌هایی که شانه‌ها را برجسته می‌کنند، انگار برای شما طراحی شده‌اند.

لباس سرهمی

امروزه لباس‌های سرهمی طرفداران زیادی پیدا کرده و یکی از لباس‌هایی که خانم‌هایی با اندام ساعت شنی باید در کمد لباس خود داشته باشند، لباس‌های سرهمی است که در ناحیه کمر، بند باریکی دارند. زیرا علاوه بر اینکه شما را کشیده تر نشان می‌دهد، استایل جذابی برای این فرم اندام می‌سازد.

لباس‌های فیت

ژاکت یا لباس‌های بافت فیت که باریکی کمر شما را به خوبی نمایان کند.

هر مدلی که توی تن شما فیت قرار گیرد می‌تواند مناسب باشد. البته توجه کنین که منظورمون از فیت لزوما لباس‌های جذب و تنگ نیست. همچنین هرچقدر لباس ساده‌تری رو انتخاب کنید عالی‌تر دیده می‌شوید. سعی کنین پیراهن‌هایی بخرید که کمرش به اندازه کافی فیت باشه تا شما را پهن نشان ندهد.

برای اندام ساعت شنی، تمرکز باید روی کمر و همچنین ناحیه گردن باشد. بدون شک کمربندها باید به یکی از پرکاربردترین لوازم و اکسسوری‌های لباستان تبدیل شوند. تیشرت‌ زنانه، پیراهن‌ زنانه ، بلوز و حتی تاپ‌های برشی که خط کمر را آشکار می کنند، مختص شما هستند.

پیراهن و دامن مناسب

در واقع آنچه که در مورد تاپ‌های متناسب با اندام ساعت شنی درنظر گرفته می‌شود، برای پیراهن‌ها نیز صادق است. به عبارت دیگر، می‌توانید مدل‌هایی را انتخاب کنید که برش‌هایی روی کمر داشته باشند. باز هم می‌توان مدل‌های یقه هفت را که شانه‌ها را برجسته می‌کنند، انتخاب کرد. برای پارچه لباس می‌توانید از پارچه‌هایی استفاده کنید که نسبتا بدن‌نما هستند و خطوط بدن را تا حدی نمایان می‌کنند. اگر روی کمر پیراهن برشی وجود ندارد، می توانید با استفاده از کمربند به ظاهر دلخواه وممتناسب خود برسید.

 

اندام ساعت شنی

 

مانتو‌های مناسب اندام ساعت شنی

تمامی مدل سبک‌های مانتو که امروزه ترند شده اند مناسب فرم بدن ساعت شنی هستند.

مانتو جلوباز و یا دکمه‌دارتا زیر باسن و یا بلندتر از آن در انواع رنگ‌ها برای اندام ساعت شنی مناسب هستند. بنابراین شما محدودیت انتخاب برای خرید مانتو برای این شکل بدن ندارید. فقط بهتر است از پوشیدن مانتوهای خیلی جذب و چسبان که بر روی باسن و سینه‌های بزرگ تاکید دارند خودداری کنید.

بهترین کت برای فرم بدن ساعت شنی

اگر علاوه بر داشتن اندام ساعت شنی، شانه‌های افتاده‌ای داری دارید، بهترین گزینه برای شما پوشیدن یک کت زنانه و یا ژاکت می‌باشد.افراد با فرم بدن منحنی میتوانند یک کت شیک را با یک تیشرت و دامن کوتاه ست کنند. یک کت تیره و یا روشن با جنسی محکم و ضخیم که در تن شما به راحتی بنشیند و در زیر باسن یا زیر کمر قرار گیرد، شکل بدن شما را زیباتر نشان می‌دهد.

اکسسوری‌های مناسب برای اندام ساعت شنی

معمولا بسیاری از اکسسوری‌ها و لوازم جانبی برای استفاده با اندام ساعت شنی و مناسب هستند. مهمترین اکسسوری برای فرم بدن ساعت شنی، بستن یک کمربند باریک و یا پهن متناسب با لباستان در قسمت کمر می‌باشد. و همچنین انواع جواهرات و زیورآلات تزئینی در این فرم اندام قابل استفاده هستند.

لباس مجلسی مناسب برای اندام با فرم ساعت شنی

اندام ساعت شنی یک اندام کلاسیک زنانه است و به اندامی گفته می‌شود که در قسمت بالاتنه و پایین تنه وزن بیشتری دارد اما در ناحیه کمر باریک است. اندام با فرم ساعت شنی بهترین فرم اندام بین خانم‌ها است زیرا انتخاب لباس مناسب برای این اندام کار سختی نیست. افراد با اندام شنی، اندامی خوش فرم‌تر نسبت به دیگر اندام‌ها دارند و تنها باید از لباس‌هایی استفاده کنند که انحنای بدن آنها را بخوبی نشان دهد.

• لباس مدل ماهی یکی از بهترین انواع مدل لباس مناسب اندام ساعت شنی هستند. زیرا حالت جذب دارند و اندام بی نقص شما زیبا‌تر می‌کند.
• لباس‌هایی که از پارچه‌های چسبان مانند لمه دوخته شده‌اند نسبت به پارچه های دیگر برای اندام‌های ساعت شنی مناسب‌ترهستند.
• دامن‌های کوتاه و تنگ، اندام شما را بهتر نشان می‌دهند. دامن تنگ راسته که کمی در قسمت پایین گشاد است کمک می‌کند تا تناسب بین سینه‌‌ها و پایین تنه حفظ شود.
• اگر نمی خواهید کمرتان بیش از حد باریک نشان داده شود از پوشیدن دامن هایی که پف زیاد دارند خودداری کنید.
• از لباس‌های دو تکه بیشتر استفاده کنید زیرا اندام شما را بهتر نشان می دهند.
• کمربند باریک بهترین انتخاب برای اندام‌های ساعت شنی است و کمر باریک شما را زیباتر نشان می‌دهد.
• پیراهن‌‌هایی که کاملا روی اندام می‌ خوابند و فرم اندام شما را به خوبی نمایان می‌‌کنند. مانند پیراهن‌های بندار که در قسمت کمر جمع می‌ شوند.

 

لباس مجلسی اندام ساعت شنی

 

بهترین لباس‌های عروس برای فرم اندام ساعت شنی

یکی از دغدغه‌های مهم عروس خانم‌ها برای یک شب به یاد ماندنی، انتخاب و خرید یک لباس عروس شیک و متناسب با اندام آن‌ها می‌باشد. باید این مژده را به شما بدهیم که اگر خانمی با اندام ساعت شنی هستید، نگران انتخاب خود نباشید زیرا گزینه های متعددی از مدلهای لباس عروس پیش روی شما است.

برای مثال، لباس عروس دو تکه یکی از بهترین و جذابترین لباس‌های انتخابی برای خانم‌ها این فرم اندامی خواهد بود. زیرا اندام شما را بهتر نشان می‌دهد. امروزه لباس عروس‌هایی با پف بسیار زیاد، دیگر ترند و مد نیستند. فرم بدن‌های ساعت شنی نیز از خرید لباس عروس با پف زیاد خودداری کنند تا کمر آنها بسیار باریک و لاغر دیده نشود.

لباس عروس‌های ساتن که در قسمت کمر خود یک کمربند زیبا دارند، انتخاب بعدی ومناسب برای این اندام‌ها هستند. در نهایت این‌ که افراد با این فرم اندامی هیچ محدودیتی برای خرید لباس عروس خود ندارند و می‌توانند هر مدلی از لباس را که می‌خواهند انتخاب کنند.

 

لباس عروس برای اندام ساعت شنی

 

چند نکته که باید به آن توجه کنید:

• کت و کاپشن‌های راسته که توی ناحیه کمر برش ندارند انتخاب‌ نامناسبی برای شما هستند.
• دامن‌های خیلی کوتاه عموما اندام شما رو خوب نشان نمی‌دهند.
• شلوا‌رهای اسکینی باعث می‌شوند پایین‌تنه شما بزرگتر از چیزی که هست به نظر برسد و تعادل فرم بدن شما رو از بین می‌برند. شلوارهای فاق کوتاه یکی دیگه از انتخاب‌های نامناسب برای شما هستند.
• اگر اندام ساعت شنی دارید، از چین زیاد در لباس بپرهیزید.
• کفش های تخت را انتخاب نکنید و سعی کنید کفش‌‌هایی با پاشنه‌ متوسط بپوشید.
• لباس های گل گلی نپوشید.
• لباس‌هایی با یقه پهن را فراموش کنید.
• از پوشیدن مانتوهای که از قسمت کمر به پایین پر از چین است خودداری کنید.
• اگر ران‌های بسیار پهن و ساق پایی باریک دارید، بهتر است به جای شلوارهای پاچه تنگ از شلوارهایی با پاچه‌ی راسته یا گشاد در استایل خود استفاده کنید.

همان‌طور که گفتیم افراد با این فرم بدن گزینه‌هایی زیادی برای انتخاب لباس مناسب و استایل کردن آن در کنار یکدیگر دارند. و به راحتی می‌توانند با داشتن لباس‌های متناسب با فرم اندامی خود اوت فیت‌های مختلفی را بسازند و زیباتر دیده شوند.