استایل مناسب برای افراد با فرم بدن مثلثی

استایل مناسب برای افراد با فرم بدن مثلثی
استایل مناسب برای افراد با فرم بدن مثلثی

استایل مناسب برای افراد با فرم بدن مثلثی

انسان‌ها در تمامی جزئیات فیزیکی و رفتاری با یکدیگر متفاوت هستند. فرم بدنی هر فرد نیز منحصر به فرد و خاص همان فرد است. فرم‌های بدنی گوناگونی وجود دارند که هر یک زیبایی و ویژگی‌های مخصوص خود را دارند. آگاهی داشتن از انواع مدل فرم بدنی، باعث می‌شود شناخت بهتری از آیتم‌های پوششی مناسب هر اندام داشته باشیم. انواع فرم بدنی شامل فرم بدنی مستطیلی، فرم بدنی گلابی، فرم بدنی مثلث وارونه، فرم بدنی ساعت شنی، فرم بدنی سیبی و فرم بدنی لوزی می‌شود. در این مطلب از برنس سعی داریم شما را با فرم بدن مثلثی و تمام زوایای پنهان این مدل اندام آشنا کنیم. پس اگر شما نیز دارای این فرم بدنی جذاب هستید، این مطلب مخصوص شماست.

منظور از فرم بدن مثلثی چیست؟

فرم بدنی مثلثی یا اصطلاحاً مثلث وارونه، به فرم بدنی گفته می‌شود که در آن نسبت عرض سینه و شانه در قسمت بالاتنه، به نسبت لگن و باسن در قسمت پایین‌تنه بیشتر است. به عبارتی دیگر افراد با این مدل اندام شانه‌های عریض و تیزی دارند. این فرم بدن در افرادی که به صورت حرفه‌ای ورزش می‌کنند و به خصوص در آقایان زیاد به چشم می‌خورد. افراد با این فرم بدن ظاهری درشت و تنومند دارند، از این رو ممکن است خانم‌هایی با این مدل اندام که به دنبال ظرافت زنانه هستند، زیاد از ظاهر خود راضی نباشند. در مقابل فرم بدنی مثلث وارونه برای آقایان فرمی ایده‌آل است.

استخوان‌های شانه در فرم بدنی مثلث وارونه معمولاً صاف و دارای تیزی زاویه‌دار هستند. قسمت سینه نیز معمولاً پهن است و در قسمت کمر انحنای زیادی دیده نمی‌شود. افراد با این فرم بدن دارای کمر باریک مانند حالت کمر در فرم بدنی ساعت شنی نیستند. همچنین عرض لگن در فرم بدن مثلثی کمتر از قسمت شانه است و باسن نیز حالتی مسطح دارد.

 

شانه‌های عریض در فرم بدنی مثلثی

 

استایل‌های مناسب فرم اندام مثلث وارونه

بهترین حالت استایل برای فرم بدن مثلثی حالتی است که قسمت بالاتنه کوچک‌تر از چیزی که هست به نظر برسد. به عبارتی دیگر در این اندام‌ باید توجه از قسمت بالاتنه برداشته شود. با انتخاب بالاپوش‌های متناسب با این فرم بدنی، پهنای بالاتنه تعدیل خواهد شد. در ادامه از انواع مدل یقه، مدل آستین و طرح پارچه مناسب اندام مثلثی خواهیم گفت.

شومیز و تیشرت‌های رنگ تیره

همانطور که می‌دانید، رنگ‌های تیره اندام را لاغرتر و ظریف‌تر نشان می‌دهند. افرادی که بالاتنه درشت و پهن دارند می‌توانند با بالاپوش‌های رنگ تیره، بالاتنه خود را متعادل‌تر نشان دهند. تیشرت‌های مشکی یا شومیزهای مشکی که خیلی گشاد نیستند می‌توانند انتخاب خوبی برای افراد با فرم بدن مثلثی باشند. این افراد همچنین می‌توانند از شلوارهای رنگ روشن و به ویژه رنگ طوسی برای تکمیل استایل خود استفاده کنند. رنگ طوسی باعث پُرتر دیده شدن می‌شود و بهتر است فقط برای قسمت پایین‌تنه استفاده شود.

استفاده از یقه‌های ظریف و باریک

نکته مهمی که افراد با فرم اندام مثلث وارونه حتماً باید به آن دقت داشته باشند، انتخاب یقه لباس‌شان است. افراد با این فرم اندام باید به سراغ لباس‌ با یقه‌های ظریف بروند تا از پهنی شانه‌هایشان کاسته شود. یقه‌های بزرگ توجه را به سمت خود معطوف می‌کنند و افراد با فرم مثلثی باید توجه را از قسمت سرشانه خود بردارند. یقه‌های مدل هفت، یقه‌های باز U شکل و یقه هالتری یقه‌های مناسب این فرم اندام هستند. در مقابل یقه‌های مدل دکلته، دلبر، قایقی و آفشولدر که فرم پهنی دارند، باعث عریض نشان دادن شانه می‌شوند و انتخاب‌های خوبی برای فرم اندام مثلثی نیستند.

استفاده از آستین و سرشانه‌های کم حجم

آستین قسمتی از لباس است که در نگاه اول توجه زیادی را به خود جلب می‌کند. این قسمت از لباس همچنین تأثیر بسیاری در نشان دادن فرم بالاتنه و شانه‌ها دارد. انواع مدل‌های مختلفی از آستین وجود دارد و افراد با فرم بدن مثلثی باید در انتخاب آن‌ها دقت کنند. افراد با این فرم اندام باید از مدل آستین‌های ساده‌تر و بدون جزئیات استفاده کنند. بهترین مدل آستین برای اندام مثلث وارونه، آستین‌های جذب معمولی هستند. آستین‌های سرخود نیز به علت مورب بودن، باعث متعادل دیده شدن قسمت سرشانه می‌شوند. حتی مدل‌های کیمونو نیز همین حالت را دارند و در قسمت لگن و باسن نیز اندکی پهنا ایجاد می‌کنند. در مقابل، مدل‌های آستینی که در سرشانه‌ حجیم هستند مانند آستین‌های پف‌دار و مدل پروانه‌ای، تناسب خوبی با شانه‌های عریض و پهن ندارند.

بهترین طرح و رنگ پارچه برای اندام مثلثی

طرح و نقش لباس از جمله عواملی است که تأثیر بسیاری در فرم اندام افراد دارد. در واقع، پارچه‌های رنگی طرحدار خطوط اندام را در زیر لباس به گونه‌ای دیگر نشان می‌دهند. به همین دلیل هنگام انتخاب لباس‌های طرحدار باید احتیاط کرد. به طور کلی هر چه طرح و نقش یک پارچه بیشتر باشد، خطای دید ایجاد کرده و اندام را درشت‌تر از حالت معمول نشان می‌دهد. طرح‌های گلدار بزرگ، خطوط افقی و طرح‌های چهارخانه بزرگ، طرح‌هایی هستند که به هیچ عنوان به افراد با اندام مثلثی پیشنهاد نمی‌شوند. در مقابل پارچه‌های بدون طرح یا طرحدار ریز و درهم برهم انتخاب‌هایی بدون ریسک‌تری برای این فرم اندام هستند. همچنین طرح‌ راه‌دار افقی که راه آن‌ از قسمت زیر سینه شروع می‌شود؛ طرح مناسبی برای افراد با فرم بدن مثلثی است؛ چرا که قسمت ساده بالای آن در تضاد با قسمت راه‌راه است و شانه‌ها را باریک‌تر نشان می‌دهد.

افراد با فرم بدنی مثلثی باید از پارچه‌های رنگی و طرحدار برای بزرگ نشان دادن پایین‌تنه خود استفاده کنند.

 

استفاده از پارچه طرحدار برای قسمت پایین‌تنه

 

شلوارهای مناسب اندام مثلث وارونه

افراد با فرم اندام مثلثی باید از شلوار زنانه یا دامن‌هایی استفاده کنند که کمر را باریک‌تر و لگن را پهن‌تر نشان دهند. شلوار بوت کات یا دمپا گشاد، شلوارهای چهارخانه، شلوار مدل سندبادی، شلوارهای رنگ روشن و به خصوص رنگ طوسی انتخاب‌هایی مناسب برای این افراد هستند. در مقابل شلوارهای خیلی جذب که پاها را جمع می‌کنند و شلوارهای فاق بلند، برای فرم بدن مثلثی گزینه‌های خوبی نیستند.

پیراهن و دامن‌های مناسب اندام مثلث وارونه

فرم اندام مثلثی معمولاً جلوه زیبایی در لباس‌های مجلسی و پیراهن‌ها دارند؛ اما با رعایت برخی نکات می‌توان انحنای بیشتری به این فرم اندام بخشید. استفاده از پیراهن‌های کمردار می‌تواند توجه را به سمت کمر معطوف کرده و در ظاهر تغییر ایجاد کند. علاوه بر این، دامن ‌ها یا پیراهن ‌هایی که دارای مدل چین‌دار هستند، فرم باسن و لگن را پُرتر و متناسب‌تر نشان می‌دهند. دامن‌های پلیسه و دامن‌های طرحدار با طرح درشت نیز از دیگر آیتم‌های مناسب افراد با این فرم بدن هستند.

 

مدل پیراهن با یقه مناسب برای اندام مثلثی

 

فرم بدن مثلثی، یکی از فرم‌های خاص بدن است که جذابیت‌های خاص خود را دارد. افراد با این فرم بدن معمولاً استخوان‌بندی درشت و قوی دارند. در این مطلب از برنس به معرفی این فرم بدن، و نکات استایلینگ آن پرداختیم. بدون شک با رعایت این نکات و انتخاب آیتم‌های مناسب، می‌توان این فرم بدن را به بهترین ورژنش تبدیل کرد.