انواع مدل‌های یقه کت که باید آن‌ها را بشناسید

انواع مدل‌های یقه کت که باید آن‌ها را بشناسید
انواع مدل‌های یقه کت که باید آن‌ها را بشناسید

یقه بخش بسیار مهم از یک لباس است که دور گردن بسته یا قاب می‌شود. یقه‌ها به استایل و ظاهر نهایی لباس‌ها بسیار کمک می‌کنند. به طور کلی یقه‌ها نوعی تکمیل کننده لباس هستند که در اشکال، اندازه‌، عرض و سبک‌های مختلف وجود دارند. از آن‌جایی که یقه‌ها بسیار نزدیک به صورت افراد قرار دارند، بسیار قابل توجه هستند؛ به این معنا که شما باید مطمئن شوید که یقه نه تنها برای پوشنده جذاب است، بلکه به زیبایی طراحی و دوخته شده باشند. برای طراحی کت زنانه، انواع مختلفی یقه وجود دارد که هر کدام از آن‌ها باعث می‌شوند تا ظاهر کت به طور کلی تغییر کند. ما در ادامه قصد داریم تا انواع مختلف یقه‌ کت زنانه و دخترانه را معرفی کنیم، پس تا انتهای این مقاله با ما همراه باشید.

 

دختری با کت یقه انگلیسی شیری رنگ

 

یقه انگلیسی

یقه انگلیسی یکی از رایج‌ترین یقه‌ها برای کت زنانه و دخترانه است که محبوبیت بسیار بالایی دارد. یقه انگلیسی یکی از انواع یقه کت زنانه است که در زمان پیتر اول برای اولین بار طراحی شد و ظاهری مانند یقه هفت برگردان داشت. این یقه کت بر پایه یقه هفت طراحی می‌شود، با این تفاوت که یقه انگلیسی در دو طرف به بیرون برگردانده می‌شود و دارای دو تکه است. این یقه‌ها ظاهری بسیار رسمی به کت می‌‌بخشند، بنابراین اگر می‌خواهید به یک مهمانی رسمی بروید، بی‌شک بهترین انتخاب برای شما کت‌های زنانه یقه انگلیسی هستند.

انواع یقه‌های انگلیسی با توجه به پهنای برگردان و میزان باز یا بسته بودن آن، تاثیرات مختلفی بر روی استایل شما دارند. به عنوان مثال؛ طراحی یقه انگلیسی به صورت پهن و عریض، سرشانه‌ها را پهن‌تر نشان می‌دهد؛ بنابراین باعث درشت‌تر دیده شدن اندام شما می‌شود. از طرف دیگر، مدل‌های باریک‌تر و کلاسیک، اندام را باریک‌تر و لاغرتر نشان می‌دهند. کت‌های با این نوع یقه برای تیپ های رسمی و اداری و انواع کت و شلوار زنانه و کت و دامن رسمی مناسب است.

 

دختری با کت یقه انگلیسی به رنگ سفید

 

یقه بلیزر

مانند یقه انگلیسی این یقه نیز بر پایه یقه هفت طراحی می‌شود. از لحاظ ظاهری کاملا شبیه به یقه انگلیسی است؛ البته با این تفاوت که قسمت برگردان یقه نوک تیزتر است که همین موضوع سبب شده چشم‌ها بیشتر به سمت شانه‌ها هدایت شوند. این یقه‌ها بیشتر برای انواع کت‌های رسمی، بارانی‌ها و پالتوها مناسب هستند.

 

دختری با کت یقه بلیزر به رنگ یشمی

 

یقه آمریکایی

این مدل یقه کت، امروزه در انواع مدل کت‌ها و مانتو‌های زنانه و دخترانه بسیار دیده می‌شود. یقه‌های آمریکایی بسیار به یقه آرشال شباهت داشته، و یک برگردان یک تکه دارند؛ اما این برگردان پهن با گوشه‌های نوک تیز و زاویه‌داری طراحی می‌شوند. در این مدل یقه هر چه برگردان یقه پهن‌تر باشد، بالاتنه پهن‌تر و پرتر دیده می‌شود.

یقه آرشال

یقه آرشال نیز مانند دیگر یقه‌ها بر پایه یقه هفت طراحی شده است. ظاهر آن مشابه یقه انگلیسی است، با این تفاوت که دال یقه در آن وجود ندارد و به صورت منحنی طراحی و دوخته می‌شود. تاثیراتی که این مدل یقه کت زنانه بر روی استایل ما دارد، دقیقا مشابه تاثیرات یقه انگلیسی است. یقه‌های آرشال توجهات را به سمت بالاتنه آورده و قفسه سینه را بلندتر و بزرگ‌تر نشان می‌دهند. اگر دوست دارید این ویژگی در ظاهر شما بیشتر نمایان شود، پهنای یقه و میزان انحنای آن را افزایش دهید. هر چه یقه آرشال، کشیده‌تر و باریک‌تر باشد، گردن را بلندتر و بالاتنه و صورت را کشیده و لاغرتر نشان می‌دهد.

 

دختری با کت یقه آرشال به رنگ نسکافه‌ای

 

یقه ماندراین یا یقه چینی

یقه ماندراین مدل دیگری از یقه است که لبه‌های آن، لب به لب یک‌دیگر بوده و زیر چانه از هم دیگر جدا می‌شوند. ظاهر آن بسته به سلیقه افراد می‌تواند تیز یا گرد باشد. کت‌‌هایی با این مدل یقه بیشتر در بین افراد در آسیای شرقی مورد استفاده قرار می‌گیرند. بهتر است هنگام پوشیدن این مدل یقه‌ها از گردن‌بند استفاده نکنید، زیرا ظاهر آن به اندازه کافی زیبا و جذاب است.

یقه هفت

یقه هفت یکی از انواع یقه است که برای مجالس رسمی کاربرد دارد. این مدل یقه کت برای افرادی که صورت گرد و اندام درشتی دارند، مناسب است؛ زیرا گردن را کشیده‌تر نشان می‌دهد. جالب است بدانید که یقه هفت به گونه‌ای طراحی می‌شود که توجه همه را به صورت فرد جلب می‌کند. بنابراین پوشیدن کت با یقه هفت را برای کسانی که صورت لاغر و گردن کشیده دارند، پیشنهاد نمی‌کنیم.

 

دختری با کت یقه هفت به رنگ خاکستری

 

یقه ایستاده

اگر به دنبال کتی با یقه ساده می‌گردید؛ بی‌شک بهترین انتخاب برای شما کت با یقه ایستاده، خواهد بود. یقه ایستاده، یکی از مدل‌هایی است که کت را رسمی‌تر نشان می‌دهد. ظاهر این یقه به عوامل مختلفی بستگی دارد. در حقیقت، یقه ایستاده با توجه به لبه‌های جلویی یقه، شکل‌ها و اسم‌های گوناگونی دارد. در حالی که درازای یقه و نحوه بسته بودن آن به دور گردن باعث می‌شود تا ظاهری متنوع‌تر برای یقه ایستاده وجود داشته باشد. این مدل یقه کت برای افرادی که اندام درشت با صورت گرد دارند بسیار مناسب است، زیرا فرد را کشیده‌تر نشان می‌دهند.

 

دختری با کت یقه ایستاده به رنگ سبز

 

یقه گرد

یکی دیگر انواع یقه کت زنانه که می‌توانیم معرفی کنیم، یقه گرد است. این مدل یقه که می‌تواند تا حلقه آستین باز باشد؛ برای خانم‌هایی مناسب است که اندامی لاغر و صورتی استخوانی دارند. هنگام طراحی یقه گرد و تعیین میزان باز بودن آن باید توجه کنید که وضعیت سرشانه‌هایتان چگونه است. یقه‌های باز برای افرادی با سرشانه‌های معمولی گزینه بسیار خوبی هستند.

 

کت یقه گرد شنل به رنگ کرمی

 

ما در این مقاله انواع مختلف یقه کت ها را شناختیم و دانستیم که کدام یقه برای چه اندامی مناسب است؟ حال نظر شما در این باره چیست؟ شما کدام یک از این مدل یقه‌ها را می‌پسندید؟ چه مدل یقه‌های دیگری را می‌شناسید که برای کت‌های زنانه و دخترانه مناسب هستند؟ نظر خود را با ما به اشتراک بگذارید.