آشنایی با رنگ قهوه ای و اصوا ست کردن آن

آشنایی با رنگ قهوه ای و اصوا ست کردن آن
آشنایی با رنگ قهوه ای و اصوا ست کردن آن

قهوه ای یکی از رنگ های بسیار خاص و جذاب پاییزی است که با فرا رسیدن فصل پاییز لباس هایی به رنگ قهوه ای در بازار بسیار به چشم می خورند. اما مشکلی که همیشه در رابطه با این رنگ وجود دارد، و حتی باعث شده تا طرف داران این رنگ کم شوند؛ این است که این رنگ را نمی توان به راحتی با هر رنگی ست کرد. یا به اصطلاح دیگر ست کردن رنگ قهوه ای قوانین و اصولی دارد که ممکن است شما ندانید. ما در این مقاله قصد داریم تا بیشتر با این رنگ پاییزی جذاب آشنا شویم و شما را راهنمایی کنیم تا راحت تر بتوانید یک استایل بسیار شیک با این رنگ داشته باشید. پس تا انتهای این مقاله با ما همراه باشید.

تاریخچه رنگ قهوه ای

رنگ قهوه ای برای اولین بار در حدود 1000 سال پیش مورد استفاده قرار گرفت. همان طور که در تاریخ آمده است، بخش مهمی از آثار هنری دوران ما قبل تاریخ با این رنگ ساخته شده اند. همچنین؛ راهبان مسیحی از آن به عنوان نمادی برای فروتنی و فقر خود در دروان قرون وسطی استفاده می کردند. اما قرن هجدهم، قرنی بود که هنرمندان از رنگ قهوه ای در آثار خود استفاده می کردند. علاوه بر آن در قرن بیستم این رنگ نماد سادگی، طبیعی بودن و سلامت بود.

 

دختری با پالتوی کرمی و کیف و بوت قهوه ای

 

رنگ قهوه ای چگونه ساخته می شود؟

قهوه‌ای عضو رنگ های ترکیبی محسوب می شود. به این معنی که با استفاده از رنگ ‌های اصلی و ثانویه به وجود می آید. در نقاشی معمولا رنگ قهوه ای را به عنوان یک تناژ نارنجی پر رنگ در نظر می گیرند. اما در ترکیب رنگ‌ های مدرن، قهوه ای به‌ عنوان سایه تیره‌ نارنجی نشان داده می‌ شود و در کنار رنگ‌ های قرمز، نارنجی و زرد آن را به عنوان رنگ گرم می شناسند. در هر صورت برای درست کردن رنگ قهوه ای؛ باید قرمز، سیاه و زرد را با یک دیگر ترکیب کنید. در ضمن شما می ‌توانید با ترکیب رنگ قرمز و سبز نیز به رنگ قهوه‌ ای برسید.

رنگ قهوه‌ای نماد چیست؟

افرادی که از رنگ قهوه ای در استایل خود بیشتر استفاده می کنند، سر به زیر و دارای اعتماد به نفس هستند. آن ها از عزت نفس بالایی برخوردار اند و هرگز به کسی اجازه نمی دهند که آن ها را دور بزند. همچنین این افراد احترام بسیار زیادی برای خود قائل هستند. آن ها کاملا دوستانه و قابل دسترس اند و در دوستی، به افراد با وفا و قابل اعتماد معروف هستند. رنگ قهوه ای، رنگی است که راحتی و سادگی را به استایل شما هدیه می دهد و باعث می شود تا دیگران نیز با شما با آرامش صحبت کنند. این رنگ هر چند نمادی از امنیت و اعتماد است؛ اما هرگز ماجراجو و مغرور نیست و در عوض، از سادگی به خوبی لذت می برد.

 

دختری با شلوار و پالتوی مشکی و بوت قهوه ای

 

بهترین ترکیب رنگ قهوه‌ ای در استایل

به طور خلاصه تقریبا هر رنگی با قهوه ای هماهنگی دارد اما به شرطی که سایه مناسب هر کدام را انتخاب کنید. یعنی قهوه ای گرم را با سایر رنگ های گرم و قهوه ای سرد را با سایر رنگ های سرد ست کنید. ما در ادامه هر رنگی را که به خوبی با قهوه ای ست می شود را به صورت جداگانه برایتان شرح می دهیم.

 رنگ صورتی

صورتی رنگی است که به راحتی با قهوه ای ست می شود. شما می توانید در استایل خود از هر تناژ صورتی که دوست دارید استفاده کنید.

 

دختری با استایل قهوه ای و صورتی

 

رنگ سبز

رنگ سبز زمانی که در کنار قهوه ای قرار می گیرد؛ رنگ طبیعت جنگل را تداعی می کند که برای چشم ها تجربه دلپذیری است.

رنگ آبی

درست است که رنگ قهوه ای و آبی متضاد یک دیگر اند، اما سایه های روشن و پر جنب و جوش آبی، با رنگ قهوه ای تعادل بسیار جالبی دارد. بهترین تناژ های آبی که با قهوه ای بهتر ست می شود سرمه ای، فیروزه ای و آبی کم رنگ است.

 

نحوه ست کردن رنگ قهوه ای با آبی

 

رنگ قرمز

اگر می خواهید یک استایل گرم مناسب برای فصل پاییز داشته باشید؛ می توانید رنگ قهوه ای را با قرمز ست کنید. همچنین می توانید از رنگ های شرابی و آجری برای استایل خود استفاده کنید.

رنگ نارنجی

یکی دیگر از ترکیب رنگ های پاییزی شیک و جذاب که به استایل شما زیبایی خاصی می بخشد؛ رنگ قهوه ای و نارنجی است.

 

نحوه ست کردن رنگ قهوه ای با نارنجی

 

رنگ زرد

اگر به دنبال استایلی با کنتراست درخشان هستید؛ رنگ قهوه ای را با زرد ترکیب کنید، تا یک استایل جادویی داشته باشید.

 

نحوه ست کردن رنگ قهوه ای با زرد

 

رنگ بنفش

بنفش یکی دیگر از رنگ های جذاب برای ست کردن با رنگ قهوه ای است. البته باید به تناژ های آن دقت کنید؛ زیرا تمامی تناژ های بنفش نمی توانند در کنار قهوه ای ست شوند.

رنگ مشکی و سفید

مشکی و سفید هر دو به عنوان رنگ های خنثی مکمل های بسیار جذاب برای ست کردن با انواع تناژ های قهوه ای هستند.

 

نحوه ست کردن رنگ قهوه ای و سفید

 

استایل های پیشنهادی با رنگ قهوه ای

با فرا رسیدن فصل پاییز همه ما دوست داریم استایلی با رنگ قهوه ای داشته باشیم. ما در ادامه چند نمونه استایل پیشنهادی به شما معرفی خواهیم کرد.

ست شلوار جین تیره و بلوز قهوه ای

یکی از ساده ترین روش هایی که می توانید برای ست کردن رنگ قهوه ای به کار ببرید، و استایلی شیک و منحصر به فرد از خود به نمایش بگذارید، ترکیب یک بلوز یا کت قهوه ای در کنار شلوار جین تیره است. این دو در کنار یک دیگر یک استای کلاسیک می سازند که قابل استفاده برای موقعیت های رسمی و غیر رسمی ست. بهتر است در این استایل کفش خود را با شلوار خود ست کنید.

ست شلوار سفید و پالتو قهوه ای

ترکیب سفید و قهوه ای در کنار هم کمک می‌کنند که ظریف ‌تر، شیک ‌تر و البته آرام ‌تر به نظر برسید. یکی از ویژگی های بسیار خوب این استایل، این است که سن و سال نمی شناسند. یعنی فرقی نمی کند که شما پیر هستید یا جوان؛ در هر صورت این استایل می تواند درخشش شما را چندین برابر افزایش دهد. به دلیل خنثی بودن رنگ سفید رنگ سفید ترکیب کردن آن با قهوه ای روش خوبی برای از بین بردن انزوا و سکوت رنگ قهوه ای است. یکی از روش ‌ها برای کاربرد این دو رنگ در کنار هم می ‌تواند شلواری سفید رنگ به همراه پالتویی قهوه ای باشد. با این انتخاب خواهید دید که ست کردن رنگ قهوه ای اصلا سخت نیست و چه آسان و سریع می ‌توانید سادگی، اصالت و شیک بودن را در استایل خود به نمایش بگذارید.

پیراهن سفید با دامن یا شلوار قهوه ای

روش دیگری که برای ست کردن قهوه ای در کنار سایر لباس ‌ها وجود دارد، ترکیب پیراهن یا مانتویی سفید رنگ همراه با شلوار و دامن قهوه ای رنگ است. یک دامن قهوه ای کوتاه در کنار کیف‌ دستی مشکی و شومیز سفید رنگ می تواند یک گزینه‌ فوق ‌العاده‌ برای مهمانی ها و مجالس باشد. این طیف رنگی به ‌خوبی می‌ تواند حسی از گرما و رمانتیک بودن را به مخاطبان شما القا کند. همچنین ترکیب پیراهن سفید و شلوار قهوه ای برای آقایان گزینه بسیار مناسبی است. تنها کاری که باید به آن دقت کنند‌، این است که لباس ‌هایی در کنار هم به کار ببرند که دوختی به ‌روز و خوش ‌فرم داشته باشند.

 

نحوه ساختن یک استایل زمستانی با رنگ قهوه ای

 

ست تاپ مشکی و شلوار قهوه ای

گزینه بسیار شیک دیگری که می ‌توانید برای ست کردن رنگ قهوه ای از آن استفاده کنید، یک تاپ مشکی ساده به همراه شلوار یا دامنی کوتاه و قهوه ای رنگ است. جالب است بدانید که رنگ مشکی با وجود خنثی بودنش، تمام توجه ها را به سمت خود جلب می ‌کند، به عبارت دیگر اگر لباسی با این رنگ بپوشید، توجه همه را به سمت خود جلب خواهید کرد. رنگ قهوه ای در کنار مشکی، قدرت استحکام آن را افزایش می دهد که برای موقعیت های غیر رسمی گزینه مناسبی است.

پالتوی قهوه ای و لباس سبز

با فرا رسیدن فصل پاییز و تبدیل کمد لباس های تابستانی خود به لباس های زمستانی، بهتر است به سراغ گزینه ‌هایی بروید که با لباس‌ های قهوه ای رنگ شما هارمونی داشته باشند. در این صورت می‌توانید استایلی پاییزی در فصل پاییز داشته باشید و گرما و ظرافت لباس ‌ها را همزمان با ظرافت ترکیب رنگ‌ ها داشته باشید.
یکی از گزینه ‌های ایده آل برای ست کردن رنگ قهوه ای در لباس، کاربرد ژاکتی سبز در کنار سایر لباس ‌های قهوه ای است. البته از آن جایی که رنگ های سبز و قهوه ای در کنار یک دیگر هارمونی خاصی پیدا می کنند؛ این مسئله که کدام لباستان به رنگ سبز باشد و چه گزینه‌ ای را به رنگ قهوه ای انتخاب کنید، به سلیقه شما بستگی دارد. این دو رنگ در کنار یک دیگر نمادی از طبیعت و آرامش را تداعی می کنند.

پیراهن قهوه ای در کنار پارچه پلنگی

از خاص‌ ترین و لوکس‌ ترین گزینه هایی که در کنار یک دیگر یک ترکیب بسیار جذاب و فوق العاده می سازند، ست کردن رنگ قهوه ای در کنار لباسی با طرح پلنگی قهوه ای است. این دو به سرعت می ‌توانند نمایی از تجمل و لوکس بودن را ایجاد کنند.

 

نحوه ساختن یک استایل پاییزی شیک

 

ما در این مقاله از رنگ قهوه ای و نماد آن صحبت کردیم. همچنین گفتیم که چه رنگ هایی می توانند در کنار قهوه ای یک ترکیب عالی بسازند. و در آخر چند استایل با این رنگ به شما پیشنهاد دادیم. اکنون نظر شما در این باره چیست؟ شما کدام ترکیب رنگ را بیشتر دوست دارید؟ و چه ایده هایی برای استایل کردن با رنگ قهوه ای دارید؟ نظر خود را با ما به اشتراک بگذارید.