آشنایی با طریقه استایل کردن کت کراپ با دامن

آشنایی با طریقه استایل کردن کت کراپ با دامن
آشنایی با طریقه استایل کردن کت کراپ با دامن

کراپ کت ها همانطور که از اسمشان پیداست معمولا تا زیر کمر امتداد دارند و در انواع جنس ها و مدل ها موجود هستند و با انواع شلوار ها و دامن ها استایل می شوند. در این مقاله ما بیشتر با طریقه استایل کردن کت کراپ با دامن آشنا می شویم.

کت کراپ چیست؟

کت های زنانه برش خورده یا همان کراپ کت ها که بر گرفته از کت های مردانه دهه 70 میلادی هستند. در طی سایان مختلف دچار تغییراتی شدند و در دهه های 80 و 90 مینیمالیستی تر شدن تا به کت های کراپ امروزی رسیدند که در انواع پارچه و مدل دیده می شوند. همراه شلوارهای فلیر یا دم پا گشاد و شلوارهای اورسایز با فاق بلند برای جبران کوتاهی بالاتنه در فصل پاییز انتخابی مناسب هستند. 

امروزه مرز بین استایل لباس‌های مجلسی، رسمی، لباس محیط کار و بیزنس از بین رفته است. در گذشته کت و شلوار یا بلیزرها فقط از چند رنگ خاص تشکیل می ‌شدند، اما این روزها با تنوع پالت رنگی، این لباس ‌ها با تغییرات کمی قابلیت پوشش در دورهمی آخر هفته و مراسم رسمی یا در محیط کاری را دارند. کراپ کت با توجه به قد کوتاهی که دارد بسیار مناسب جهت استایل کردن با انواع دامن ها و شلوارهای زنانه هستند.

انواع کت های کراپ

کراپ کت ‌ها به دلیل تنوع بالا در مدل و جنس پارچه امکان پوشیدن به روش ‌های مختلف را برای شما به وجود می آورند و شما می توانید به راحتی آن ها را با انواع آیتم های پایین تنه ست کنید و هربار استایلی شیک و متفاوت برای خودتان بسازید.

کراپ کت مجلسی

کراپ کت رسمی

کت های کراپ در گذشته بیشتر در مدل ها و استایل های رسمی مورد استفاده قرار می ‌گرفتند و با دامن های کوتاه بالای زانو و یا پایین زانو استایل می ‌شدند. معمولا جنس و طرح پارچه کت و دامن یک جنس و یک رنگ هستند. امروزه هم کراپ کت های رسمی در کنار دامن و یا شلوار های هم جنس و هم رنگشان ست می ‌شوند و با دکمه ها و یا اکسسوری های براق تزیین خواهند شد.

 

استایل با کراپ کت رسمی

 

کراپ کت در لباس عروسی

کت های برش خورده و یا کراپ در رنگ سفید در کنار لباس های عروس در عین سادگی شیک و زیبا هستند و استایل عروس را خاص و دیدنی می‌کنند.

 

کراپ کت در استایل لباس عروس

 

کراپ کت اسپرت

کراپ کت جین

کت کراپ جین یکی از آیتم‌ های جذاب و در عین حال ساده برای استریت استایل و به طور کلی استایل‌ های روزانه است. کت جین را برای فصل بهار، پاییز و حتی در استایل ‌های لایه لایه ‌ی زمستانی هم می ‌توان پوشید. کت ‌های برش خورده جین برای هر فردی با هر بادی تایپی مناسب هستند به شرط آن که رنگ درستی از آن انتخاب شود.

کراپ کت ‌های جین با رنگ ‌های روشن برای افرادی که جثه‌ ی ریزی دارند مناسب ‌تر هستند و همچنین کت ‌های جین با تنالیته‌ ی رنگی تیره برای افراد درشت اندام کاربردی ‌ترند. کت‌ های جین بلند یا کراپ را می ‌توان با اسنیکرز‌ ساده، ساقدار و همچنین ونس و آل استار ست کرد. کراپ کت‌های جین با اکسسوری‌هایی مانند کلاه‌ های کپ به خوبی استایل می‌ شوند و استایلی با سبک کژوال اسپرت می ‌سازند.

 

استال های مختلف با کراپ کت دنیم

 

کراپ کت کتان

کراپ کت کتان به دلیل جنس پارچه اش بیشتر مناسب فصل بهار و تابستان است. این جنس کت ها اگر چه به دلیل الیاف گیاهی کتان و تنفس پذیری بالا بیشتر چروک می ‌شوند؛ اما انتخابی مناسب برای استایل های روزمره و استریت استایل های افراد در سنین مختلف هستند. کراپ کت های کتان معمولا در رنگ های کرم و بژ طرفداران بیشتری دارند و به راحتی با انواع لباس ها ست می‌شوند.

 

استایل با کراپ کت کتان

 

کراپ کت چرم

کت کراپ چرم استایل پاییزه هر فرد را شیک و منحصر به فرد می ‌کند و وجودش در کمد لباس طرفداران کت های چرم ضرروری است. کراپ کت چرم در انواع رنگ ها را می‌ تواند با انواع دامن ها و شلوار‌ها ست شود و استایل های مختلفی از کژوال تا کلاسیک با آن ها ساخت. کت های چرم هم در کنار دامن های چرم و هم در کنار شلوار های اورسایز و یا جذب خیره کننده و زیبا هستند. کراپ کت های چرم در رنگ های قهوه ای، مشکی و سفید( شیری) انتخابی مناسب تر و هوشمندانه تر برای استایل کردن اوت فیت های مختلف هستند.

 

استایل با کراپ کت چرم

 

کراپ کت چهارخونه ویا با طرح پیچازی

کت های کراپ با طرح های پیچازی و یا چهارخونه یکی از ترند های خاص و جذاب امسال هستند که هم به صورت رسمی استایل می‌ شوند و هم به صورت اسپرت و مناسب فصول سرد هستند. این مدل کراپ کت ها را می توان به راحتی به صورت پوشش لایه لایه ای در فصل پاییز و یا زمستان استایل کنیم.

 

کراپ کت چهارخونه و پیچازی

 

استایل کت کراپ با انواع دامن

کراپ کت با دامن بلند

دامن پلیسه

دامن های پلیسه با وجود سادگی می ‌توانند به جذابیت و خاص تر شدن استایل شما در کنار کراپ کت ها کمک کنند. بهتر است که دامن های پلیسه بلند را در کنار کراپ کت ها با طرح ساده استایل کنید تا جزئیات استایلتان به خوبی دیده شود وشیک و جذاب دیده شوید.

دامن چرم

انواع دامن های راسته مخصوصا دامن های راسته چرم در کنار کراپ کت های ترندی امسال استایلی تک و خیره کننده می ‌سازند و با تغییراتی جزئی هم به صورت رسمی مناسب مهمانی ها و ملاقات های عصرانه و هم برای اوت فیت های روزانه در فصل سرد سال استایل می ‌شوند.

دامن کلوش

دامن های کلوش بلند استایلی راحت و در عین حال زیبا در کنار کراپ کت ها می‌ سازند و انتخاب اکثر افراد در گروه سنی مختلف است.

 

استایل کراپ کت و دامن بلند

 

کراپ کت با دامن کوتاه

یک استایل جذاب و شیک برای طرفداران کراپ کت ها در گروه سنی جوان تر که با انواع مدل های دامن کوتاه بسته به سلیقه و فرم اندام فرد انتخاب می ‌شود. برای مثال دامن های کوتاه راسته کتان و کت کراپ کتان استایلی زیبا و اسپرت می سازد و برای اوت فیت روزانه یا یک دورهمی دوستانه انتخابی مناسبی هستند.

 

استایل  کراپ کت و دامن کوتاه

 

کراپ کت با دامن راسته زیر زانو

دامن های راسته تنگ زیر زانو استایل را رسمی و کلاسیک می کنند و ترکیب آن در کنار کراپ کت ها شیک و زیبا است. درضمن در کنار آن ها هیکل و شیپ بدن را خوش فرم تر نشان می دهند. این مدل استایل بیشتر مناسب گروه سنی بالای 30 است و و در میان دوستداران استایل کلاسیک طرفداران بیشتری دارد.

 

استایل کراپ کت و دامن راسته جذب

 

استایل کژوال و کراپ کت ها

کراپ کت ها یکی از آیتم های پر مصرف در استایل های کژوال هستند و با انواع دامن ها و پیراهن ها به راحتی ست می‌شوند. کراپ کت های جین یک آیتم جذاب در کنار دامن جین و یا دامن چرم کوتاه هستند و با بوت و یا کتونی های اسپرت استایل روزانه کژوال زیبایی می ‌سازند.

 

استایل های کژوال و کراپ کت

 

کراپ کت و لباس مجلسی

کت های زنانه یک آیتم اصلی در بین انواع لباس های زنانه محسوب می‌ شوند و بسته به بلندی، کوتاهی، اسپرت یا مجلسی بودن محل استفاده و طریقه ی استایل کردن آن ها تغییر می کند. کراپ کت ها به دلیل محبوبیت زیادشان، زیبایی و خاص بودنشان در استایل های مجلسی ودر کنار لباس های بلند شب و یا مجلسی به خوبی ست می ‌شوند و کاربردی هستند.

 

استایل کراپ کت و لباس های مجلسی

 

کاربردی بودن کت کراپ

با توجه به رنگ ‌ها و طرح ‌های مختلف این کت‌ ها، می‌ توانید تغییری خاص و منحصر به فرد به استایل و ظاهر خود ببخشید. این کت ‌ها می توانند لباس‌ های معمولی را به ظاهری شیک و جذاب تبدیل کنند.

با توجه به طبیعت چندلایه‌ای این کت‌ها، شما می‌ توانید آن‌ ها را به صورت لایه لایه پوشیده و با آب و هوای متغیر و تغییرات دمایی سریع سازگار شوید. این کت‌ ها به عنوان آیتم‌ های افزودنی همه‌ کاره برای هر کمد لباسی بسیار مناسب هستند. شما می ‌توانید آن ‌ها را به صورت رسمی یا غیررسمی، در روزمره یا مجالس خاص بپوشید.

کراپ کت ها را می ‌توان با شلوار، دامن، شلوارک و حتی لباس‌های مجلسی و با انواع سرهمی ترکیب و ست کرد. برای انتخاب بهتر و مناسب تر هنگام انتخاب کت های کراپ باید فرم و اندازه بدن را در نظر داشت تا استایلی زیبا و خوش فرم داشته باشیم. برای مثال کراپ کت جذب و فیت ظاهری فریبنده و خاص به شما هدیه می ‌دهد در حالی که کراپ کت گشادتر حس راحتی و کژوال را ایجاد می ‌کند.

پس بسته به سلیقه و فرم اندام خود از میان انواع کراپ کت ها کراپ کت مناسب خودتان را انتخاب کنید و با آن استایل های منحصر به فرد و جذاب خودتان را بسازید.