با کاربرد لباس بادی زنانه در فصل های سرد سال بیشتر آشنا شوید

با کاربرد لباس بادی زنانه در فصل های سرد سال بیشتر آشنا شوید
با کاربرد لباس بادی زنانه در فصل های سرد سال بیشتر آشنا شوید

یکی از آیتم های ترند شده پوشاک در چندین سال گذشته، لباس بادی است. بادی آیتمی کاربردی و جذاب است که می تواند در هر استایلی یاری رسان شما باشد. بادی ها با تنوعی که در طرح و مدل دارند، می توانند برای هر سبک استایل و هر موقعیتی کاربرد داشته باشند. این آیتم همچنین در هر فصل کارایی و مزایای خاص خودش را دارد. در همین رابطه، به منظور آشنایی بیشتر شما عزیزان با این آیتم پوششی خاص، در این مطلب از برنس قصد داریم شما را با بادی و همچنین کاربرد بادی زنانه بیشتر آشنا کنیم. پیشنهاد می کنیم تا انتهای این مطلب همراهمان باشید.

بادی چیست

بادی ها بالاپوش هایی یک تکه هستند که در قسمت فاق توسط دکمه یا قزن بسته می شوند. این آیتم جذاب می تواند در قسمت بالاتنه هر مدلی داشته باشد و از این نظر بادی در دسته لباس های متنوع قرار می گیرد. اگر هنوز تصویری از بادی در ذهن خود ندارید، باید بگوییم که بادی شباهت بسیاری به مایو زنانه دارد. با این تفاوت که مایو در قسمت فاق کاملا بسته است و برای شنا استفاده می شود؛ اما بادی ها از قسمت فاق باز و بسته می شوند و هیچ کاربردی برای شنا ندارند. این مدل بالاپوش در دسته بندی لباس نوزادان نیز بسیار پرکاربرد است و دلیل آن نیز کاربرد و مزیت باز و بسته شدن آن ها در قسمت فاق است.

انواع بادی

به طور کلی بادی ها را می توان به دو نوع بادی های رسمی و غیر رسمی دسته بندی کرد. بادی های رسمی مدل های مجلسی هستند که در موقعیت های رسمی به کار می روند. انواع مدل های مجلسی دوخته شده با انواع مختلف پارچه های مجلسی نظیر تور، ساتن، کرپ و … را می توان در این دسته قرار داد. در مقابل مدل های کژووال تر و ساده تری که برای استفاده روزمره به کار می روند، در دسته بادی های کژووال و غیر رسمی قرار دارند. بادی های اسپرت ورزشی و همچنین بادی هایی که در استایل های لایه ای از آن ها استفاده می شود، نمونه های بادی های کژووال هستند.

 

نمونه های بادی مجلسی و رسمی

 

مزایای استفاده از بادی

حال که تا اینجا با لباس بادی آشنا شده اید، بد نیست تا اندکی از مزایا و کاربرد لباس بادی نیز برایتان بگوییم. ابتدا این نکته را بدانید که بر خلاف تصور برخی افراد، بادی لباسی است که کاربردهای بسیاری دارد. بزرگ ترین مزیت این لباس این است که می تواند استایل را از شلختگی و بدچشمی نجات دهد. بادی ها به علت بسته شدن در قسمت فاق، ایست کاملا صاف و اتو کشیده دارند. این حالت به خصوص برای استایل هایی که بالاپوش درون شلوار قرار می گیرد بسیار مناسب است. با بسته شدن بادی در قسمت فاق، شما دیگر نگرانی از بابت جمع شدن یا بیرون زدگی لباس تان نخواهید داشت.

از دیگر مزایای لباس بادی، می توان به کاربرد آن در استایل های لایه ای اشاره کرد. منظور از استایل های لایه ای استایل هایی هستند که در آن فرد از چندین لباس متناسب با هم به صورت همزمان استفاده می کند. بادی یکی از آیتم هایی است که می تواند در زیر پلیور، کت، ژاکت، ترنچ کت و دیگر آیتم های اصلی پوشیده شود. این مدل استایل برای فصل هایی که شرایط آب و هوایی ثبات ندارد انتخاب بسیار خوبی است؛ چرا که شما برای کم کردن لایه های لباس خود دست تان باز است.

در نهایت می توان بهترین مزیت بادی را، اصلاح فرم بدن دانست. بادی ها به علت چسبان بودن مانند گن عمل می کنند و تا حد زیادی قسمت کمر و پهلو را کوچک تر از سایز واقعی شان نشان می دهند. این آیتم همچنین فرم های بدنی لاغر و باریک را نیز جذاب تر می کند. پس اگر به دنبال خوش فرم تر دیده شدن هستید، حتما بادی را به عنوان عضوی ثابت در کمدتان داشته باشید.

کاربرد بادی زنانه در استایل های زمستانی

بادی ها آیتم هایی هستند که شما همیشه و هر کجا می توانید از مزایای آن ها بهره ببرید. مدل های نخی و ساده آن ها بهترین گزینه برای زیر مانتو و شومیز در فصل های بهار و تابستان هستند. اما اکنون با فرا رسیدن فصول سرد سال، در ادامه قصد داریم از کاربرد لباس بادی در زمستان بیشتر برایتان بگوییم.

استایل بادی با کت

همانطور که اشاره کردیم بادی ها آیتم های مناسبی برای استایل های لایه ای زمستانی هستند. در روزهای نه چندان سرد می توانید این آیتم جذاب را زیر کت های زمستانی بپوشید و استایلی کلاسیک و شیک داشته باشید. در این حالت استایلی شق و رق و بدون ذره ای شلختگی خواهید داشت. برای تکمیل استایل نهایی خود نیز می توانید به سراغ دیگر آیتم های کلاسیک بروید. شلوارهای راسته پارچه ای یا دامن های ساده انتخاب های مناسبی برای تکمیل ظاهر نهایی شما هستند.

 

استایل زمستانی بادی با کت

 

استایل بادی با پالتو و بارانی

بادی هایی که پارچه های ضخیم تری دارند مانند بادی های بافت، خود به تنهایی می توانند به عنوان آیتمی شیک در کنار پالتو و بارانی قرار گیرند. اگر قصد داشتن استایلی رسمی با پالتو دارید، تنها از یک بادی برای زیر آن استفاده کنید و از استایل های شلوغ لایه لایه بپرهیزید. همچنین سعی کنید بادی تان رنگی خنثی داشته تا با دیگر آیتم های استایل تان همخوانی داشته باشد.

 

استایل زمستانی بادی با پالتو و بارانی

 

کاربرد بادی زنانه به عنوان زیرپوش

بادی هایی با جنس پارچه نرم و نازک، می توانند به عنوان زیرپوش در زیر دیگر آیتم های زمستانی نظیر پلیور، هودی و … به کار روند. مزیت استفاده از بادی به عنوان زیرپوش انسجام و ایستایی خوب آن ها در زیر لباس است. بادی به خوبی در شلوار قرار می گیرد و پهلو و کمر شما را در زمستان گرم نگه می دارد.

برخی نکات مهم

حال که با کاربرد بادی زنانه بیشتر آشنا شدیم، بد نیست برخی نکات مهم در رابطه با انتخاب یک بادی خوب را نیز بدانیم. اولین نکته ای که باید حتما به آن توجه داشته باشید، سایز بادی است. بادی ها یا دارای سایزبندی هستند و یا فری سایزند. سعی کنید بادی کاملا متناسب با سایز بالاتنه خود انتخاب کنید. همچنین اگر قد و بالاتنه ای بلند دارید، از انتخاب بادی های فری سایز صرف نظر کنید؛ چرا که ممکن است قدی کوتاه داشته باشند و در قسمت فاق شما را اذیت کنند. برای جلوگیری از این موضوع حتی می توانید از بادی با بندهای تنظیم شونده استفاده کنید. علاوه بر این، بهتر است بادی با لباس های آزادتر استایل شود. استایل بادی با لباس جذبی دیگر، جلوه نهایی خوبی ندارد.

نکته مهم بعدی توجه به جنس بادی است. از آن جایی که بادی لباسی چسبان است، بهتر است پارچه ای داشته باشد که پوست بدن را اذیت نکند. بادی های تابستانی نیز باید از جنس پارچه نخ پنبه باشند تا هم ظاهر خوبی داشته باشند، و هم در فصل گرما باعث ایجاد تعرق نشوند.

نکته بعدی نحوه شستشوی بادی ها است. بادی لباسی است که به صورت مرتب استفاده می شود. همچنین این لباس ها ساختار ظریفی دارند و ممکن است در اثر شستشوی زیاد یا نامناسب آسیب جدی ببینند. برای جلوگیری از اتفاقات اینچنینی، هنگام شستشو باید به چند نکته مهم توجه داشته باشید. نکته اول اینکه حتما به برچسب مراقبتی بادی توجه کنید. در این برچسب ها نکاتی همچون دمای مناسب شستشو، امکان اتوکشی و … درج شده است. پس از بررسی برچسب، سعی کنید بادی را با آب سرد و شوینده بسیار ملایم به صورت دستی شستشو دهید. شستن بادی با دیگر لباس های ضمخت ممکن است به بافت آن آسیب وارد کند. از این رو بادی ها را یا با دست، و یا گزینه شستشوی پارچه های ظریف ماشین لباسشویی شستشو دهید.

سخن پایانی

بدون شک پس از استفاده از لباس بادی، پی به کاربرد، راحتی و جذابیت این لباس خواهید برد؛ به گونه ای که به یاری جدانشدنی در کمدتان تبدیل خواهد شد. در این مطلب سعی بر این بود شما را با کاربرد بادی زنانه، به ویژه در فصل های سرد بیشتر آشنا کنیم. حال شما برایمان بگویید. آیا بادی از آیتم های کاربردی استایل شما نیز محسوب می شود؟