استایلیست کیست و چه می‌کند

استایلیست کیست و چه می‌کند
استایلیست کیست و چه می‌کند

اگر علاقه‌مند به دنیای سلبریتی‌ها هستید، حتما آن‌ها را چندین بار بر روی فرش قرمز مراسم‌ها دیده‌اید. استایل‌های شیک، آرایش‌های خوش آب و رنگ و ژست‌های دلفریب هنرمندان و سلبریتی‌ها، اولین چیزی است که چشم‌ها را به خود خیره می‌کند. راز این جذابیت و درخشش چیست؟ چه کسانی در ظاهر جذاب و دلفریب این افراد تاثیرگذارند؟ در پاسخ می‌توان گفت کلید اصلی این درخشش و کاریزما، استایلیست‌ها هستند. استایلیست‌ها یا به عبارتی دیگر مشاوران استایل و زیبایی نقش مهمی در استایل و ظاهر افراد دارند. ما نیز در این مطلب قصد داریم به شما بگوییم فشن استایلیست کیست و چه کاری انجام می‌دهد. پس با ما همراه باشید.

فشن استایلیست کیست

با گسترش صنعت مد و فشن، حوزه‌های کاری متفاوتی در دنیای مد به وجود آمده است. طراحی لباس، مدنویسی، طراحی پارچه و … از جمله مشاغل این صنعت هستند. یکی دیگر از این مشاغل که امروزه نیز طرفداران بسیاری دارد، فشن استایلینگ است. به شخصی که کار فشن استایلینگ نیز انجام می‌دهد، فشن استایلیست می‌گویند. فشن استایلیست یا مختصرا استایلیست، شخصی است که برای جذابیت استایل شما مشاوره می‌دهد و برنامه‌ریزی می‌کند. استایلیست‌ها به شما کمک می‌کنند تا در هر موقعیت، لباس مناسب آن موقعیت را بپوشید. این افراد با توجه به شکل بدنی، فرم صورت و رنگ پوست و موی شما، مناسب‌ترین لباس‌ها را برایتان در نظر می‌گیرند. استایلیست‌ها همچنین به شما می‌گویند که چه مدل مو و سبک آرایشی مناسب شماست. استایلیست‌ها می‌توانند به عنوان استایلیست شخصی، سازنده استایل و راهنمای سلبریتی‌ها و یا مشاور برندها فعالیت کنند.

 

عکسی از زندایا به همراه استایلیستش، لا روچ

استایلیست‌ها باید چه مهارت‌هایی داشته باشند؟

یک استایلیست حرفه‌ای، باید اطلاعاتی کلی در مورد حوزه‌های مختلف دنیای مد داشته باشد. استایلیست باید با انواع پارچه، انواع اکسسوری، تاریخچه‌ی لباس‌ها و سبک‌های پوشش آشنایی کافی داشته باشد. همچنین استایلیست باید به خوبی انواع فرم بدنی را بشناسد و بداند که هر لباس مناسب چه فرم بدنی است. دانستن این موضوع باعث می‌شود بسیاری از عیوب بدن به خوبی پوشانده شود. برای مثال یک استایلیست خوب می‌داند اگر قسمت بالاتنه فردی بزرگ‌تر از قسمت پایین‌تنه‌اش باشد، چه نوع پارچه و طرحی می‌تواند این بزرگی بالاتنه را کوچک‌تر نشان دهد.

از دیگر مسائل مهم استایلینگ که استایلیست‌ها باید در آن مهارت داشته باشند، رنگ شناسی لباس است. استایلیست‌ها باید رنگ‌های گرم، رنگ‌های سرد و رنگ‌های تضاد را به خوبی بشناسند. آشنایی با این مفاهیم باعث می‌شود تا این افراد بتوانند بهترین رنگ‌ها را با یکدیگر استایل کنند. آشنایی با رنگ شناسی و اندام شناسی تاثیر بسیار زیادی در ارائه شخصیت، کاریزما و جذابیت برای یک استایل دارد.

مهارت دیگری که حتما یک استایلیست باید داشته باشد، به روز بودن است. این به روز بودن باید در تمامی مسائل مربوط به استایلینگ دیده شود. به عنوان مثال، یک استایلیست خوب باید اصطلاحات و واژه‌های جدیدی که وارد دنیای مد می‌شوند را بداند. همچنین باید آگاهی هنری خود را با دیدن و خواندن فیلم‌ها و اثرهای هنری و ادبی بالا ببرد. استایلیست باید آگاهی لازم در ارتباط با زبان بدن نیز داشته باشد. در این صورت می‌تواند بهترین حالت‌ها و ژست‌ها را برای افراد طراحی کند.

آشنایی با چند استایلیست مطرح جهان

• کارلا ولچ (Karla Welch)

کارلا ولچ، استایلیست و طراح مطرح کانادایی-آمریکایی است که استایلیست هنرمندان بسیاری در هالیوود بوده است. از معروف‌ترین سلبریتی‌هایی که ولچ استایلیستش بوده است، می‌توان به جاستین بیبر خواننده‌ی معروف آمریکایی اشاره کرد. کارلا ولچ به عنوان یکی از قدرتمند‌ترین استایلیست‌ها، از طرف مجله نیویورک تایمز و هالیوود ریپورتر انتخاب شده است.

 

عکسی از کارلا ولچ

• می‌می کاترل (Mimi Cuttrell)

می‌می کاترل، استایلیست ۳۰ ساله آمریکایی است که کار استایلینگ جی‌جی حدید و بلا حدید، سوپر مدل‌های معروف را انجام می‌دهد. کاترل را می‌توان جزو ثروتمند‌ترین و مطرح‌ترین استایلیست‌ها به شمار آورد. می‌می کاترل همچنین استایلیست ستارگانی همچون آریانا گرانده، پریانکا چوپرا، آوا مکس و چند ستاره دیگر است.

 

عکسی از می‌می کاترل و پریانکا چوپرا

• مگان لاروسا (Megan Larussa)

مگان لاروسا استایلیست شخصی و کوچ استایل معروف انگلیسی ساکن بیرمنگهام است. لاروسا حضور فعالی در شبکه‌های اجتماعی دارد و از طریق ویدئوهای آموزشی، افراد را برای داشتن استایل مناسب خود راهنمایی می‌کند. این استایلیست شخصی همچنین مراجعین بسیاری به صورت حضوری می‌پذیرد. مگان لاروسا معتقد است «هر ترندی، دوست و همراه مناسب شما نیست».

 

عکسی از مگان لاروسا

 

به طور کلی ‌هنرمندان، سیاستمداران و اشخاص معروف، افرادی هستند که کمد لباسشان توسط استایلیست‌ها اداره می‌شود. این استایلیست‌ها در واقع تحلیلگرانی قدرتمند هستند که در کنار علمی که دارند، خوب می‌بینند و خوب اجرا می‌کنند. امیدواریم با خواندن این مطلب به پاسخ این پرسش که استایلیست کیست رسیده باشید.