هر آن‌چه درباره‌ی پرو لباس باید بدانید

هر آن‌چه درباره‌ی پرو لباس باید بدانید
هر آن‌چه درباره‌ی پرو لباس باید بدانید

ممکن است برای شما هم پیش آمده باشد که لباسی را بدون پرو خریده‌اید و تازه بعد از پرو متوجه شده‌اید که آن لباس برای شما مناسب نیست. شاید لباسی در ظاهر بسیار زیبا باشد اما وقتی آن را به تن می‌کنید، اصلا نتوانید راحتی و حس خوبی که می‌خواستید را از آن دریافت کنید. بنابراین پرو لباس یکی از مهم‌ترین نکاتی است که قبل از خرید باید به آن توجه داشته باشید. اما پرو هم اصولی دارد که بهتر است به آن‌ها توجه کنید.

هنگام پرو عادی بایستید

هنگام پرو در حالت عادی و ایستاده باشید و ایست لباس را در تنتان بررسی کنید. استفانی پولی، وبلاگ نویس مد و سردبیر تلویزیونی می‌گوید:« در هنگام پرو لباس، نگاهی اجمالی اما دقیق در آینه به لباس بیندازید و به کمک آینه‌ای دیگر پشت لباس را هم در تن خود ببینید و در صورتی که وقت دارید بهتر است دو سایز لباس را امتحان کنید تا مطمئن شوید کدام یک برای شما مناسب‌تر است.»

نور اتاق پرو و آینه؛ از جمله مهم‌ترین نکات برای پرو لباس

برای پرو، حتما توجه داشته باشید که اتاق پرو نور کافی داشته باشد. اتاق پرو نباید خیلی کم نور و تاریک باشد چون زیبایی یا عیب و ایراد لباس را به خوبی نشان نمی‌دهد. البته اگر اتاق پرو زیادی پر نور باشد هم ممکن است شما را به اشتباه بیاندازد. میزان نبودن نور اتاق پرو باعث می‌شود رنگ لباس را به درستی تشخیص ندهید و وقتی دوباره آن را در خانه امتحان می‌کنید با رنگ متفاوتی مواجه شوید.

از دیگر مواردی که تاثیر زیادی در پرو کردن لباس دارد، آینه است. اگر آینه نامناسب، کوچک و یا کج باشد ممکن است ظاهر آن لباس را به خوبی در تن شما نشان ندهد یا شما را کمی چاق یا لاغرتر از میزان واقعی نشان دهد. حواستان باشد که آینه‌ی صاف چسبیده به دیوار بهتر از آینه‌های کج است که فرم اصلی بدن را نشان نمی‌دهند.

 

نور اتاق پرو و آینه

 

در اتاق پرو، تحرک را فراموش نکنید

پیش‌تر گفتیم که لازم است در ابتدا فقط صاف بایستید و خود را در آینه تماشا کنید. حالا می‌خواهیم این نکته را اضافه کنیم که تنها ایستادن کافی نیست. شما باید سعی کنید کمی در هنگام پرو لباس حرکت کنید. به این سو و آن سو بروید و روی نوک پا بایستید. اگر لباس شما دامن یا شلوار است، لازم است چند مرتبه خود را در حالت نشسته و ایستاده قرار دهید تا مطمئن شوید که لباس برایتان تنگ نیست. اگر دارید بلوز یا پیراهن پرو می‌کنید، دست‌های خود را به سمت بالا و پایین حرکت دهید تا در صورت نامناسب بودن لباس، متوجه آن شوید.

قبل از پرو چه کنیم؟

• بهتر است پیش از پرو، کمی مواد غذایی در خانه مصرف کنید و با شکم سیر به اتاق پرو بروید. این کار به این دلیل اهمیت دارد که اندازه‌ی واقعی بدن شما مشخص می‌شود و راحت‌تر می‌توانید لباس مطابق با بدن خود را پیدا کنید. البته اهمیت دیگر آن هم از این جهت است که دیگر در مهمانی نگران میزان خوراک خود نیستید که مبادا با خوردن در لباس خود احساس ناراحتی کنید.

• اگر در هنگام پوشیدن لباس مشکلی برایتان پیش نمی‌آید، ترجیحاً بهتر است مرتب باشید و کمی آرایش داشته باشید. اگر ظاهر نامرتبی داشته باشید ممکن است به اشتباه حس کنید لباسی که می‌پوشید به شما نمی‌آید.

• در صورتی که برای مهمانی به دنبال لباس هستید، لباس زیر مناسب بپوشید. بهتر است همان لباس زیری که برای مهمانی انتخاب کرده‌اید را بپوشید. در این صورت بهتر می‌توانید ظاهر واقعی لباس را در تن خود ببینید.

• اگر به دنبال پیراهن، دامن و لباس مهمانی و مجلسی هستید، بهتر است با خود کفش مناسب به همراه داشته باشید. کفشی که برای مهمانی انتخاب کرده‌اید، بهترین گزینه است. به این ترتیب در صورتی که دنبال لباس بلند هستید، می‌توانید اندازه‌ی لباس را به درستی و با توجه به پاشنه‌ی کفشتان انتخاب کنید.

 

کفش مناسب در اتاق پرو

 

در هنگام پرو لباس به چه نکاتی توجه کنیم؟

• در اتاق پرو از خودتان عکس بگیرید. وقتی عکس می‌گیرید زمان بیشتری دارید و با دقت بیشتری لباس را بررسی می‌کنید. به علاوه اگر خواستید لباس‌های متنوعی پرو کنید، رجوع کردن به عکس، بیشتر مورد اطمینان است تا پناه بردن به حافظه.

• لباس‌های مختلف را امتحان کنید. به دنبال هر لباس و هر سبکی که هستید، مدل‌ها و رنگ‌های مختلف آن را پرو کنید. ممکن است لباسی که روی رگال است به نظرتان زیبا نباشد اما با پرو کردن آن، دیدگاه متفاوتی نسبت به آن پیدا می‌کنید. بعد از آن که مدل و رنگ مورد نظر خود را پیدا کردید، بهتر است سایزهای مختلف آن لباس را امتحان کنید. منظور از سایزهای مختلف این است که سه سایز مختلف پرو کنید؛ سایز خودتان، یک سایز بزرگ‌تر و یک سایز کوچک‌تر از خودتان. احتمال دارد سایزبندی برخی لباس‌ها کمی متفاوت باشد، به همین دلیل با این روش می‌توانید سایز مطمئن خود را پیدا کنید.

• یک یا دو نفر از دوستانتان را برای خرید همراه خود ببرید. دوستانی که سلیقه‌ی مشابهی با شما دارند و نظرشان را صادقانه می‌گویند، بهترین افراد برای کمک گرفتن هستند.

در پایان همیشه توجه داشته باشید که راحتی لباس مهم‌ترین اولویت است. لباس یا کفشی که زیبا است اما راحت نیست، هیچ حس خوشایندی برای شما ندارد. اگر لباسی را خیلی دوست دارید اما در آن راحت نیستید، نخرید؛ چون یا آن را نمی‌پوشید یا می‌پوشید ولی اذیت می‌شوید. سبک و استایل خود را بشناسید و با توجه به آن خرید کنید. بارها پیش آمده که لباسی که به نظرمان زیبا آمده را خریدیم اما یک بار هم آن را نپوشیدیم چون با استایل ما سازگار نیست و در آن معذب هستیم. پرو لباس را جدی بگیرید و قبل از خرید حتما لباس خود را پرو کنید.