همه چیز درباره‌‌ی آستین سه ربع

همه چیز درباره‌‌ی آستین سه ربع
همه چیز درباره‌‌ی آستین سه ربع

آستین، یکی از قسمت‌های اصلی لباس است که در نگاه اول توجه زیادی به خود جلب می‌کند. این قسمت از لباس همچنین، تاثیر زیادی در جلوه‌ی اندام و پوشاندن عیب‌های بدن دارد. به عنوان مثال آستین‌های پفدار، قسمت بالاتنه‌ی بدن را درشت‌تر نشان می‌دهند. در نتیجه این مدل آستین مناسب افرادی است که بالاتنه ظریف‌تری نسبت به پایین تنه‌شان دارند. آستین‌ها همچنین می‌توانند تاثیر زیادی در استایل شما داشته باشند. انتخاب لباسی با آستین نامناسب می‌تواند به راحتی استایل و سبک شما را خراب کند. آستین سه ربع، از جمله آستین‌های پر طرفدار و پر کاربردی است که در انواع لباس به کار می‌رود. در این مطلب به معرفی کامل آستین سه ربع و تاثیرات آن در استایل می‌پردازیم. با ما همراه باشید.

آستین سه ربع چیست

آستین‌ سه ربع به آستینی گفته می‌شود که حدود سه چهارم دست را می‌پوشاند. به همین دلیل است که این مدل آستین را سه ربع می‌نامند. بلندی این مدل آستین در حد فاصل بین آرنج و مچ دست است. آستین‌های سه ربع در انواع مدل‌ها، می‌توانند برای اکثر موقعیت‌ها و فصل‌های سال کاربرد داشته باشند.

ویژگی‌های آستین سه ربع

• امکان استفاده از اکسسوری برای دست و مچ

آستین سه ربع این امکان را به شما می‌دهد تا بتوانید از انواع النگو، دستبند و اکسسوری‌های دست به راحتی استفاده کنید. در آستین‌های سه ربع، قسمت انتهایی آستین توجه زیادی را به خود جلب می‌کند. در این حالت اکسسوری بیشترین جلوه را در دست و مچ شما خواهد داشت.

استایل شیک با بلوز آستین سه ربع و اکسسوری

 

• بهبود شکل اندام‌ها

همانطور که اشاره شد، انتهای آستین نقطه‌ی جلب توجه است. معمولا انتهای آستین، توجه را به اندامی که در امتداد آن است معطوف می‌کند. به عنوان مثال آستین بلند توجه را به قسمت لگن و آستین سه ربع توجه را به قسمت کمر جلب می‌کند. انتهای آستین سه ربع در امتداد کمر قرار می‌گیرد و خطی افقی تشکیل می‌دهد. همین امر سبب می‌شود کمر بسیار باریک‌تر به نظر برسد و بدن فرم ساعت شنی به خود بگیرد. آستین‌های سه ربع همچنین باعث می‌شوند دست‌ها و بازوها کشیده‌تر دیده شوند. این مدل آستین همچنین پاها را لاغرتر از حد معمول نشان می‌دهد. پس اگر بازوهای تپل و کوتاه و پاهای پری دارید، از این مدل آستین غافل نشوید.

 

لاغر و باریک دیده شدن کمر با پیراهن آستین سه ربع

 

• امکان استفاده از آستین سه ربع در انواع مدل‌های لباس و فصل‌های مختلف

آستین سه ربع را می‌توان برای مدل‌ لباس‌های زیادی به کار برد. پیراهن‌های مجلسی زنانه، شومیزهای تابستانی، بافت‌های زمستانی و مدل‌های بی‌شمار دیگر، از این مدل آستین استفاده می‌کنند. از این رو شما می‌توانید لباس‌های آستین سه ربع مختلف با انواع جنس پارچه داشته باشید و در فصل‌های مختلف از آن‌ها استفاده کنید.

در ادامه به معرفی چند لباس آستین سه ربع که می‌توانید در استایلتان داشته باشید می‌پردازیم.

استایل‌ با پیراهن‌های مجلسی آستین سه ربع

می‌توان گفت لباس مجلسی، پرکاربردترین آیتم لباسی‌ است که می‌تواند آستین سه ربع داشته باشد. این آستین جذاب در مدل‌های مختلف لباس‌های مجلسی مانند مدل‌های اندامی کاربرد دارد. همانطور که گفتیم پیراهن‌های اندامی بلند با آستین سه ربع، کمر شما را باریک‌تر و اندامتان را کشیده‌تر نشان می‌دهند. پس اگر می‌خواهید بیشتر بدرخشید و لاغرتر به نظر برسید، از پیراهن‌های بلند آستین سه ربع با رنگ‌های تیره غافل نشوید.

 

نمونه‌ی استایل با پیراهن آستین سه ربع

 

استایل با شومیزهای آستین سه ربع

شومیزها، نوعی خاص از لباس هستند که معمولا از بلوزهای عادی کمی بلندترند. شومیزهای ساده و طرحدار آستین سه ربع، می‌توانند انتخاب مناسبی برای فصل‌های بهار و تابستان باشند. شما می‌توانید شومیز آستین سه ربع را با دامن یا شلوار جذب استایل کرده و ظاهری ساده و زیبا برای خود خلق کنید.

 

نمونه‌ی استایل با شومیز آستین سه ربع

 

استایل با بلوز آستین سه ربع و پالتو

 

یکی از بهترین گزینه‌ها برای استایل‌های لایه‌ای، بلوزهای آستین سه ربع هستند. اگر در فصل زمستان برای انتخاب لباس زیر پالتو به مشکل خورده‌اید، بلوزها و بافت‌های آستین سه ربع می‌توانند این مشکل را حل کنند. به طور کلی لباس‌های آستین سه ربع به عنوان پوششی برای زیر لباس‌های دیگر مانند انواع کت و پالتو انتخاب مناسبی هستند. کوتاه‌تر بودن این مدل آستین، باعث می‌شود از زیر لباس رویی بیرون نزند. در نتیجه می‌توانید احساس راحتی بیشتری داشته باشید.

مدل و اندازه‌ی آستین، تاثیر بسیار زیادی در جلوه‌ی لباس شما دارد. همچنین انتخاب آستین مناسب می‌تواند باعث آزادی عمل، راحتی و بهتر دیده شدن اندام شما بشود. ما در این مطلب به معرفی آستین سه و ربع و ویژگی‌های مهم آن پرداختیم. امیدواریم خواندن این مطلب برایتان مفید باشد.