مد و فشن در کره جنوبی؛ صنعتی نوظهور و آینده‌دار

مد و فشن در کره جنوبی؛ صنعتی نوظهور و آینده‌دار
مد و فشن در کره جنوبی؛ صنعتی نوظهور و آینده‌دار

از جمله کشورهایی که در چند دهه‌ی گذشته پیشرفت چشمگیری داشته‌ است، می‌توان به کره‌ جنوبی اشاره کرد. این پیشرفت‌ در زمینه‌های مختلفی مانند صنعت موسیقی و سرگرمی، اقتصاد، تکنولوژی و صنعت مد و فشن قابل مشاهده است. امروزه محبوبیت موسیقی و سینمای کره جنوبی به گونه‌ای است که طرفداران بسیاری نه تنها در قاره آسیا، بلکه در کشورهای غربی نیز دارد. همین امر سبب شده است صنعت مد و فشن این کشور به سرعت توسعه پیدا کند. همچنین استایل‌های خاص و منحصر به فرد مد و فشن کشور کره، شهرت این صنعت را چندین برابر کرده است. در این مطلب همراهمان باشید تا به معرفی صنعت مد و فشن در کره جنوبی و استایل‌های ترندی آن بپردازیم.

توسعه‌ی صنعت مد در کره جنوبی

جالب است بدانید صنعت مد و فشن در کشور کره جنوبی، پدیده‌ای نسبتا نوظهور است. این صنعت از سال ۲۰۱۵ در کره جنوبی با برگزاری هفته مد سئول، رشد و توسعه‌ خود را آغاز کرد. اگرچه این رشد و توسعه هنوز در مراحل ابتدایی است؛ اما در این مدت کم به خوبی توانسته است خود را در سطح جهانی مطرح کند. استایل‌های خیابانی و نمایش‌های مد هفته مد سئول همه ساله هواداران بی‌شماری را به خود جذب می‌کنند. این رویداد هر سال در پایتخت کره جنوبی برگزار شده و کارهایی جذاب از برندهای مطرح یا نوظهور ارائه می‌دهد. نمایش‌ها معمولا در ماه‌های مارس و اکتبر در دی دی پی (Dongdaemun Design Plaza)، شاهکار معمار معروف زها حدید (Zaha Hadid) اجرا می‌شوند.

 

عکسی از هفته‌ی مد سئول

 

برندهای معروف کره جنوبی

• SPAO

امروزه برندهای کره‌ای توجه بین‌المللی زیادی را به خود جلب کرده‌اند. این توجه به گونه‌ایست که احتمال می‌رود به زودی بتوانند با برندهای مطرح جهان رقابت کنند. یکی از این برندهای پر طرفدار، برند SPAO است. این برند در میان اهالی کره بسیار محبوب و پرطرفدار است. حضور ستارگان و سلبریتی‌های معروف کره‌ای در تبلیغات این برند نیز، تاثیر بسیاری در شهرت آن داشته است. SPAO برای هر سن و سلیقه‌ای آیتم‌های کاربردی و ترندی دارد. شما می‌توانید آیتم‌هایی جذاب با رنگ‌هایی شاد و زنده، در کالکشن‌های طراحی شده برای نوجوانان و جوانان را در این برند مشاهده کنید.

عکسی تبلیغاتی برای برند SPAO

 

• TOPTEN10

از دیگر برندهای معروف کره‌ای، می‌توان به برند TOPTEN10 اشاره کرد. این برند در میان گردشگران اروپایی و آمریکایی بسیار معروف است. بر خلاف دیگر برند‌های مطرح، TOPTEN10 معمولا از رنگ‌های روشن و خنثی در طراحی‌های خود استفاده می‌کند. سادگی و رنگ‌های روشن لباس‌های این برند، کره‌ای‌ها را تشویق به پوشیدن آن‌ها در فصل‌های گرم می‌کند. لباس‌ها این برند معمولا کژووال و مناسب استفاده روزمره هستند. TOPTEN10همچنین مجموعه‌ای از لباس‌های یونیسکس دارد که می‌توان برای ست زوجی از آن‌ها استفاده کرد.

 

عکسی از برند TOPTEN10

 

• MIXXO

MIXXO از برند‌های کره‌ای تخصصی برای بانوان است. طراحی‌های جذاب و چشم‌نواز در عین سادگی این برند، آن را تبدیل به برندی پرطرفدار برای خانم‌ها کرده است. تنوع مدل و طراحی‌های این برند، همواره سعی در راضی نگه داشتن سلیقه‌های مختلف دارد. MIXXO همچنین تنوع بسیاری در انواع اکسسوری دارد. می‌توان انواع کیف، کفش، کلاه و حتی لباس زیر برای هر سلیقه‌ای، در این برند پیدا کرد.

Second 8 و WHO.A.U نیز از دیگر برندهای مطرح مد و فشن در کره جنوبی هستند.

استایل‌های ترندی کره‌ای

با افزایش محبوبیت موسیقی و سینمای کره در ایران و کشورهای غربی، استایل‌های کره‌ای بسیار ترند شده‌اند. استایل خانم‌ها در کره جنوبی ساده و شیک؛ اما دارای پیچیدگی‌های خاص است. از ویژگی‌های اصلی استایل‌های کره‌ای، می‌توان به اوورسایز بودن لباس‌ها اشاره کرد. همین امر باعث زیبایی و خاص بودن استایل‌های کره‌ای می‌شود. از دیگر ویژگی‌های لباس‌ها در استایل‌های کره‌ای، رنگ خنثی این لباس‌هاست. کره‌ای‌ها معمولا از رنگ‌های خنثی طیف‌های روشن و تیره، با کمترین طرح و نقش استفاده می‌کنند. این سادگی و مینیمالیتی زیبایی چشم نوازی به سبک پوششی آن‌ها می‌بخشد. در ادامه به چند آیتم پرکاربرد کمد لباس هر کره‌ای می‌پردازیم.

• شلوارهای جین گشاد و شلوارک‌های کوتاه

شلوار جین، از جمله آیتم‌های اصلی در استایل‌های کره‌ایست. مدل‌های بگی، مام استایل و مام فیت به دلیل اوورسایز بودن، معمولا پرطرفدارتر از مدل‌های جذب هستند. کره‌ای‌ها معمولا این مدل شلوارها را با تیشرت‌های ساده اوورسایز و پیراهن استایل می‌کنند. علاوه بر شلوارهای جین، شلوارک‌های کوتاه نیز در این کشور بسیار پرطرفدار هستند. استایل با شلوارک کوتاه، انواع جوراب شلواری و کفش اسپرت، از استایل‌های مرسوم کره جنوبی به شمار می‌رود.

 

نمونه‌ی استایل کره‌ای با شلوار جین اوورسایز

 

• انواع دامن‌های کوتاه و بلند

کره جنوبی از کشورهایی است، که دامن در آن طرفداران خاص خود را دارد. این دامن‌ها در انواع کوتاه و بلند، با انواع کفش و لباس استایل می‌شوند. دامن‌های کوتاه تا بالای زانو در میان نوجوانان و خانم‌های مجرد بسیار پر طرفدار است. از طرفی خانم‌های متاهل بیشتر سعی در پوشیدن دامن‌های بلند ساده و یا چین‌دار دارند. دامن‌ را می‌توان با انواع پیراهن و تیشرت به راحتی استایل کرد.

 

استایل کره‌ای با دامن بلند

 

• نیم‌بوت و بوت‌های چانکی

انواع نیم‌بوت و بوت در کره جنوبی بسیار مورد استفاده است. در این میان بوت‌های چانکی طرفداران زیادی دارد. بوت‌های چانکی بوت‌هایی هستند که پاشنه و لژ ضخیم دندانه‌دار دارند. این مدل بوت را می‌توان با شلوار یا شلوارک‌های کوتاه به راحتی استایل کرد. در استایل کره‌ای، معمولا این مدت بوت با انواج جوراب شلواری یا جوراب‌های بلند استایل می‌شود. کره‌ای‌ها معمولا از جوراب‌های بلند برای دیده شدن اندکی از آن در زیر بوت استفاده می‌کنند.

• پیراهن‌، دورس و هودی اوورسایز

همانطور که اشاره شد اوورسایز بودن از ویژگی‌های اصلی استایل‌های کره‌ای است. کره‌ای‌ها در انتخاب انواع دورس و پیراهن معمولا به اوورسایز بودن توجه بسیاری نشان می‌دهند. این توجه به قدری است که در نگاه اول ممکن است گشادی لباس‌هایشان برایتان غیر طبیعی باشد. اما داشتن ظاهری راحت و بامزه از اولویت‌های استایل کره‌ای‌ها است. همچنین علت دیگر این انتخاب، پنهان کردن عیوب بدن است. اندام باریک و لاغر از معیارهای زیبایی کره جنوبی محسوب می‌شود. همین امر سبب شده است کره‌ای‌ها برای لاغرتر دیده شدن از ترفند‌های بسیاری در استایل خود استفاده کنند.

 

نمونه‌ی استایل کره‌ای با پیراهن اوورسایز

 

• کت‌ها و پالتوهای ساده و اوورسایز

از سال ،۲۰۲۰ انواع کت و پالتو اوورسایز در کره جنوبی بسیار ترندی و پرطرفدار شده است. آن‌ها معمولا سعی می‌کنند کت و پالتوی بلند اوورسایز را با انواع شلوار اوورسایز استایل کنند. شلوار‌های بگی و هودی‌ها می‌توانند گزینه‌های مناسبی برای تکمیل این مدل استایل باشند. راحتی و زیبایی این استایل امروزه در ایران نیز طرفدار پیدا کرده است.

 

نمونه‌ی استایل کره‌ای با کت بلند و جین اوورسایز

 

نکاتی جالب که شاید ندانید

شاید برایتان جالب باشد بدانید که کره‌ای‌ها در پوشش خود حد و مرز خاصی دارند. به عنوان مثال آن‌ها به پوشیدگی لباس‌های بالاتنه بسیار اهمیت می‌دهند. لباس‌هایی با یقه‌های خیلی باز در کره جنوبی وجهه جالبی ندارند. اگرچه این حساسیت در مورد پایین‌تنه خیلی صدق نمی‌کند. دامن‌ها و شلوارک‌های کوتاه در این کشور بسیار ترندی و جذاب هستند. کره‌ای‌ها همچنین معیارهای زیبایی متفاوتی نسبت به سایر کشورها دارند. اندام‌های لاغر و کشیده، لب‌های باریک و بینی کشیده و استخوانی از معیارهای زیبایی این کشور به شمار می‌رود.

به طور کلی از زمان فراگیر شدن صنعت سرگرمی در کشور کره، صنعت مد و فشن نیز رشد زیادی کرده است. این رشد و پیشرفت موجب شده است که مد و فشن در کره جنوبی، در عرصه بین المللی نیز مطرح شود. سبک و سیاق خاص و سادگی این استایل‌ها، طرفداران بسیاری از سراسر جهان جذب کرده است. امیدواریم با ارائه این مطلب شما را با این صنعت نوظهور آشنا کرده باشیم.