استایل با رنگ نارنجی و راهنمای ست کردن این رنگ

استایل با رنگ نارنجی و راهنمای ست کردن این رنگ
استایل با رنگ نارنجی و راهنمای ست کردن این رنگ

یکی از پاییزی ترین و گرم ترین رنگ ها، رنگ نارنجی است. این رنگ درخشان و پر حرارت، از جمله رنگ های ریسکی در استایل به شمار می رود و باید به درستی با دیگر آیتم های پوشش هماهنگ شود. نارنجی همچنین به دلیل شارپ بودن ممکن است باب سلیقه افراد مینیمالیست نباشد و توسط افراد کمتری در استایل استفاده شود. در این مطلب قصد داریم تا شما را با ابعاد و جزئیات بیشتری از این رنگ جذاب آشنا کنیم. همچنین به نکاتی در رابطه با استایل با رنگ نارنجی نیز اشاره خواهیم کرد. اگر شما نیز از دسته خاص پسندان هستید و تمایل دارید این رنگ را در استایل خود به کار ببرید، تا انتهای مطلب همراهمان باشید.

رنگ نارنجی از جمله رنگ های فرعی چرخه رنگ است. در واقع این رنگ از ترکیب دو رنگ اصلی زرد و قرمز به وجود می آید و در دسته رنگ های گرم قرار می گیرد. نارنجی همچنین طیف وسیعی از روشن تا تیره را شامل می شود که در حوزه های مختلفی نظیر دکوراسیون، فشن و طراحی لباس، محیط های کاری و … کاربرد دارد. نارنجی از رنگ هایی پر ریسک در صنعت فشن به کار می رود و در استایلینگ آن باید به نکات بسیاری توجه شود.

روانشناسی رنگ نارنجی

رنگ نارنجی، رنگی سرزنده است که حس شوق، شادی، شعف، قدرت، نشاط، انگیزه و خلاقیت را القا می کند. این رنگ می تواند انرژی مثبت و شادابی خاص به فضا بدهد و تأثیرات مثبت زیادی داشته باشد. انرژی و سرزندگی این رنگ باعث شده است که در تبلیغات نوشیدنی های انرژی زا یا هر آیتم مرتبط دیگری، رنگ نارنجی را زیاد ببینیم. از نظر روانشناسی، نارنجی رنگی است که باعث ایجاد انگیزه و بروز خلاقیت در افراد می شود. به گونه ای که پیشنهاد می شود در محیط های مربوط به کودکان، از این رنگ برای بروز خلاقیت کودکان استفاده شود. نارنجی همچنین به عنوان رنگی معنوی شناخته می شود. در کشورهای آسیای شرقی، راهبان آیین بودا از لباس های نارنجی برخوردارند؛ چرا که این رنگ را عاری از متعلقات مادی می دانند.

افرادی که به رنگ نارنجی علاقه مند اند، معمولاً دارای ویژگی های شخصیتی نظیر، برونگرا، ماجراجو، ریسک پذیر و پر تلاش هستند. این افراد همچنین از تعاملات اجتماعی بالایی برخوردارند. استفاده از رنگ نارنجی در مکان های عمومی نظیر رستوران باعث افزایش اشتها در افراد می شود. استفاده از نارنجی در پوشش نیز تأثیرات بسیار جالبی دارد. این رنگ می تواند شما را بسیار جسور و با اعتماد به نفس نشان دهد و همچنین حس خونگرمی و دوستی را در مخاطب تان به جا بگذارد. استفاده از طیف های روشن این رنگ برای ایجاد تأثیرات مثبت توصیه می شوند. البته لازم به ذکر است که باید در استفاده از این رنگ نکات استایلینگ آن را نیز بدانید و از استایل های شلوغ و مونوکروم نارنجی بپرهیزید.

رنگ نارنجی در چرخه رنگ

قبل از داشتن استایل با رنگ نارنجی، بد نیست تا با جایگاه این رنگ در چرخه رنگ آشنا شوید. در چرخه رنگ سه رنگ اصلی زرد، قرمز و آبی وجود دارند. مابقی رنگ ها رنگ های فرعی هستند که از ترکیب این سه رنگ به وجود می آیند. همانطور که گفتیم نارنجی ترکیبی از دو رنگ زرد و قرمز است. در چرخه رنگ ۱۲ رنگ اصلی و فرعی وجود دارد. بر اساس این چرخه رنگ های مقابل یکدیگر، رنگ های مکمل یکدیگر هستند. بر همین مبنا، آبی رنگ مکمل نارنجی به شمار می رود. رنگ های هم جوار در چرخه رنگ نیز، رنگ هایی هستند که در کنار یکدیگر قرار دارند. به عنوان مثال رنگ زرد و نارنجی تیره، رنگ های همجوار نارنجی هستند. رنگ های مکمل و رنگ های همجوار، هارمونی و تناسب خوبی با یکدیگر دارند و در صنعت مد و فشن همواره مورد توجه قرار می گیرند.

 

جایگاه رنگ نارنجی در چرخه رنگ

 

نارنجی رنگی گرم و مناسب پاییز است. استفاده از این رنگ گرم برای فصل های سرد سال می تواند انتخاب هوشمندانه ای باشد. انتخاب نارنجی تیره در موقعیت های خاص، انتخابی جسورانه است که می تواند حس قدرت را به بیننده القا کند. این رنگ در کنار برخی رنگ های دیگر جلوه و زیبایی دو چندان دارد. در ادامه به معرفی رنگ های متناسب با نارنجی خواهیم پرداخت.

استایل رنگ نارنجی با سفید

یکی از رنگ هایی که برای استایل با رنگ نارنجی می تواند گزینه مناسبی باشد، رنگ سفید است. سفید از جمله رنگ های خنثی است که با تمامی رنگ ها می تواند به راحتی ست شود. آرامش و ملایم بودن رنگ سفید، در کنار رنگ پرشوری مانند نارنجی می تواند ظاهر و استایل نهایی را تعدیل کند. اگر قصد استفاده از این دو رنگ را در استایل خود دارید، پیشنهاد می کنیم رنگ نارنجی را در یک آیتم پوششی و اکسسوری های خود انتخاب کنید. به عنوان مثال استفاده از کیف و کفش نارنجی در کنار مانتو یا پیراهن سفید جلوه زیبا و چشم نوازی دارد.

 

استایل با رنگ نارنجی و رنگ سفید

 

استایل رنگ نارنجی با آبی

همانطور که در بالا اشاره شد بر اساس چرخه رنگ، رنگ آبی رنگ مقابل و مکمل رنگ نارنجی است. نارنجی رنگی گرم است و در مقابل آبی به عنوان رنگی سرد شناخته می شود. همین تضاد در ماهیت این دو رنگ باعث می شود که همنشینی آن ها در کنار یکدیگر استایل را به تعادل برساند. بهتر است برای داشتن بهترین استایل با رنگ نارنجی و آبی، درصد بیشتری از آیتم های استایل به رنگ آبی و درصد کمتر نارنجی باشند؛ چرا که استفاده بیش از حد از آیتم های نارنجی می تواند استایل را شلوغ و خسته کننده نشان دهد. جین های آبی از بهترین آیتم هایی هستند که می توانید با رنگ نارنجی داشته باشید. این روزها آیتم های جین و به ویژه کت های جین بسیار پرطرفدار و ترندی هستند.

 

استایل با رنگ نارنجی و رنگ آبی

 

استایل رنگ نارنجی با کرم

رنگ کرم، یکی دیگر از رنگ های خنثی به شمار می رود. رنگ های خنثی رنگ هایی هستند که در چرخه رنگ وجود ندارند و به عنوان رنگ هایی مکمل برای رنگ های اصلی و فرعی چرخه به کار می روند. از مزیت این دسته از رنگ ها این است که به راحتی می توانند با هر رنگی ست شوند. این رنگ ها همچنین ملایم و چشم نواز هستند و در جوار رنگ های تند و پرشور همنشینی خوبی دارند. از این رو قرار دادن رنگ تند و پر جنب و جوشی همچون نارنجی در کنار رنگ ملایم و خنثی کرم ترکیبی برنده به ما می دهد. مانتو پاییزه نارنجی به همراه شال و شلوار کرم، از استایل های پیشنهادی تیم برنس به شماست. شما حتی می توانید رنگ سفید را نیز به عنوان رنگ سوم در این استایل به کار ببرید.

 

استایل با رنگ نارنجی و رنگ کرم

 

استایل رنگ نارنجی با سبز

سبز یکی دیگر از بهترین رنگ ها برای ترکیب شدن با نارنجی است. رنگ سبز با توجه به طیف و تناژی که دارد می تواند گرم یا سرد باشد. تناژهای سرد تر یا خنثی رنگ سبز با رنگ نارنجی همخوانی خوبی دارند. سبز یشمی از جمله رنگ هایی است که پیشنهاد می کنیم در استایل با رنگ نارنجی آن را امتحان کنید. ترکیب این دو رنگ در کنار یکدیگر استایل را چشم نواز و خاص می کند. این دو ترکیب همچنین چهره شما را شاداب تر نشان می دهند. برای استفاده از نارنجی و سبز در استایل تان، پیشنهاد می کنیم از سبز برای آیتم های اصلی، و از نارنجی برای آیتم های فرعی نظیر شال، کمربند و کیف و کفش استفاده کنید.

 

استایل با رنگ نارنجی و رنگ سبز

 

استایل رنگ نارنجی با طوسی

طوسی، آخرین رنگ خنثی است که برای داشتن استایل با رنگ نارنجی پیشنهاد می کنیم. البته این بدان معنا نیست که دیگر رنگ های خنثی با نارنجی همخوانی ندارند؛ چرا که مزیت این گروه از رنگ ها هماهنگی شان با تمامی رنگ هاست. طوسی و نارنجی در کنار یکدیگر ترکیبی کلاسیک به ارمغان می آورند. از استایل با این دو رنگ می توانید برای موقعیت های رسمی و نیمه رسمی بهره بگیرید. طوسی نیز مانند دیگر رنگ های خنثی تندی رنگ نارنجی را کم تر نشان می دهد و استایل نهایی را متعادل می کند.

 

استایل با رنگ نارنجی و رنگ طوسی

 

نبایدهای رنگ نارنجی

رنگ نارنجی رنگی ریسکی است و بایدها و نبایدهای بسیاری دارد. کوچکترین اشتباه در استایلینگ این رنگ، ظاهر را به طور کلی به هم می ریزد. به عنوان مثال استایل های مونوکروم نارنجی، نتیجه چندان مطلوبی نخواهند داشت. استفاده زیاد از رنگ نارنجی پس از مدتی چشم را زده و ظاهر را کسل کننده می کند. از این رو اگر به استایل های مونوکروم علاقه دارید، بهتر است به سراغ رنگی غیر از نارنجی مانند رنگ های ملایم و خنثی بروید.

نکته بعدی که باید به آن دقت داشته باشید، تناسب رنگ نارنجی با محیطی است که قرار است در آن قرار بگیرید. به عبارتی دیگر از رنگ نارنجی برای موقعیت های رسمی مانند مصاحبه های کاری استفاده نکنید. شاید ندانید اما نارنجی بدترین انتخاب برای یک قرار کاری به شمار می رود. نارنجی رنگی تند است و استفاده از آن در مصاحبه ممکن است شما را فردی مبتدی و غیر حرفه ای نشان دهد. این رنگ مناسب ترین رنگ برای موقعیت های کژووال غیر رسمی و دورهمی های دوستانه است.

و نکته آخر اینکه، اگر دارای شغلی هستید که به کودکان ارتباط دارد، رنگ نارنجی مناسب شماست. نارنجی برای کودکان رنگی جذاب است و تأثیرات مثبتی برایشان دارد. این رنگ محرک خوبی برای کودکان است و می تواند خلاقیت آن ها را تقویت کند.

سخن پایانی

در این مطلب سعی داشتیم تا تمامی نکات و جنبه های داشتن استایل با رنگ نارنجی را بررسی کنیم. امیدواریم این مطلب برای علاقه مندان به این رنگ مفید بوده باشد.