استایل با لباس طرحدار و نکات مهم آن

استایل با لباس طرحدار و نکات مهم آن
استایل با لباس طرحدار و نکات مهم آن

معرفی چند استایل با لباس طرحدار

لباس‌ طرحدار آیتمی است که در موقعیت‌های مناسب می‌تواند به استایل شما روح ببخشد. این لباس‌های جذاب و کاربردی، از دیرباز در طرح‌های متنوع و زیبا مورد توجه طراحان و برندهای معروف بوده‌اند. تنوع در طرح و رنگ پارچه‌های لباس‌های طرحدار، سبب شده است تا هر شخص با هر سلیقه‌ای، حداقل یک لباس طرحدار در کمد لباس خود داشته باشد. البته برای ‌بعضی افراد استفاده از لباس‌های طرحدار، می‌تواند ریسک زیادی داشته باشد. همچنین در استایل‌ با لباس‌های طرحدار، اگر به درستی به نکات استایلینگ و فرم بدنی توجه نداشته باشید، نتیجه می‌تواند بدترین حالت ممکن شود. از این رو بهتر است برای داشتن استایل با لباس‌ طرحدار دقت زیادی داشته و به یک سری نکات توجه کنید. اگر می‌خواهید با این نکات و اصول در ارتباط با استایل‌های طرحدار بیشتر آشنا شوید، این مطلب را از دست ندهید.

در دسته‌بندی کلی، لباس‌های طرحدار لباس‌هایی هستند که پارچه‌ی طرحدار، و یا طرح‌ چاپی دارند. پارچه‌های طرحدار نیز خود در دو دسته طرحدار چاپی یا طرحدار تار و پود قرار می‌گیرند. پارچه‌های طرحدار چاپی پارچه‌هایی هستند که عملیات چاپ بر روی آن‌ها انجام می‌شود. چاپ روی پارچه معمولا با روش‌های متعددی مانند سابلیمیشن، لیبلی، دیجیتالی و… انجام می‌شود. البته روش‌های چاپ با توجه به جنس پارچه‌ها متفاوت است. بهترین پارچه‌ها برای اعمال چاپ، پارچه‌هایی نظیر ساتن، ریون، حریر و… هستند. از طرفی پارچه‌های طرحدار تار و پود، پارچه‌هایی هستند که طرح آن‌ها چاپی نیست و هنگام بافت پارچه، طرح در تار و پود آن‌ها اعمال می‌شود. طرح‌های پارچه‌ها انواع بسیاری دارند و تاثیر زیادی در استایل شما می‌گذارند. در ادامه به معمول‌ترین طرح‌های پارچه و نکات مهم استایل کردن هر یک می‌پردازیم. توجه داشته باشید که هر یک از طرح‌هایی که معرفی می‌کنیم می‌توانند چاپی یا تار و پودی باشند.

استایل با طرح‌های راه‌راه

پارچه‌های راه‌راه، از طرح‌های ساده ولی در عین‌ حال جذاب و پرطرفدار پوشاک هستند. این طرح پارچه‌ها در انواع راه‌‌راه باریک، پهن، عمودی و افقی موجود هستند. نکته‌‌ی مهمی که هنگام استایل با پارچه‌های راه‌راه باید در نظر داشته باشید، توجه به فرم بدن است. به طور کلی پارچه‌های طرحدار با توجه به طرحشان، تاثیر زیادی در کوچک یا بزرگ‌تر نشان دادن اندام‌ها دارند. پارچه‌های راه‌‌راه نیز از این قاعده مستثنی نیستند. در همین ارتباط، اگر میخواهد لاغرتر و کشیده‌تر به نظر برسید، بهتر است از راه‌راه‌های عمودی استفاده می‌کنید. طرح‌های راه‌راه افقی نیز بیشتر برای لباس‌های بالاتنه و توپر نشان‌ دادن اندام‌های این قسمت به کار می‌روند. از دیگر ویژگی‌های مثبت این طرح می‌توان به راحت استایل شدن آن با سایر طرح‌ها اشاره کرد. شما می‌توانید لباس‌های راه‌راه را با انواع طرح‌های پلنگی، گلدار، خالدار و … به راحتی استایل کنید.

 

نمونه‌ی استایل با طرح راه‌راه

 

استایل با طرح‌های گلدار

‌از دیگر طرح‌های پرطرفدار به خصوص در میان خانم‌ها، می‌توان به طرح‌های گلدار یا فلورال اشاره کرد. پیراهن‌های ساده یا پفدار گلدار، از جمله لباس‌های زیبا و همیشه ترند هستند. این پارچه‌ی جذاب را می‌توان حتی با طرح‌های دیگر یا پارچه‌های ساده به زیبایی ترکیب کرد. به عنوان مثال، دامن‌های گلدار را می‌توانید با بلوز یا تاپ ساده ترکیب کرده و استایل زیبایی خلق کنید. البته در این زمینه بهتر است رنگ لباس ساده‌تان با یکی از رنگ‌های لباس طرحدار یکسان باشد. تنوع طرح و مدل پارچه‌های گلدار می‌تواند انتظارات هر شخص با هر سلیقه‌ای را برآورده کند. پیشنهاد می‌کنیم اگر خواهان داشتن استایل با لباس طرحدار هستید، از این طرح غافل نشوید.

 

نمونه‌ی استایل با طرح گلدار یا فلورال

 

استایل با طرح‌های چهارخانه

بدون شک لباس یا شلوار چهارخانه، از آیتم‌هایی است که حداقل یک نمونه از آن در کمد هر شخص وجود دارد. این طرح جذاب می‌تواند نشاط و زیبایی خاصی به استایل شما ببخشد. البته بهتر است بدانید طرح چهارخانه نیز از طرح‌هایی است که تاثیر زیادی در ظاهر اندام‌های شما دارد. طرح‌های چهارخانه به خصوص چهارخانه‌های درشت، معمولا باعث درشت‌تر دیده شدن اندام‌ها می‌شوند. توصیه می‌کنیم اگر پاهای لاغر و ظریفی دارید از شلوار‌های چهارخانه برای توپر دیده شدن استفاده کنید. همچنین طرح‌های چهارخانه را می‌توان با طرح‌های راه‌راه یا چهارخانه‌ی دیگر نیز استایل کرد. برای ترکیب دو طرح چهارخانه بهتر است یکی از طرح‌های چهارخانه‌ی ریز، و دیگری چهارخانه‌ی درشت باشد. این تضاد ابعاد استایل شما را زیبا و خاص می‌کند.

 

نمونه‌ی استایل با طرح چهارخانه

 

استایل با طرح‌های پوست حیوانات

طرح‌های پوست حیوانات، از جمله طرح‌هایی‌‌اند که همیشه ترند هستند و قدیمی نمی‌شوند. تنها ممکن است محبوبیت این طرح‌ها در هر فصل کم یا زیاد شود. طرح پلنگی از اولین طرح‌هایی است که در این رابطه ممکن است به ذهنتان خطور کند. اما نکته‌ی کلیدی در ارتباط با طرح‌ پلنگی و دیگر طرح‌های حیوانات این است که در استفاده از آن‌ها زیاده‌روی نکنید. آیتم‌های مینیمال و ساده مانند لباس مشکی می‌توانند مکمل مناسبی در کنار طرح‌هایی مانند پلنگی یا پوست ماری باشند. به عنوان مثال کیف یا اکسسوری‌هایی با این طرح انتخاب‌های مناسبی برای داشتن یک استایل شیک هستند.

 

نمونه‌ی استایل با اکسسوری طرحدار پلنگی

 

استایل با طرح‌های خالدار

طرح‌های خالدار از طرح‌های بامزه و جالبی هستند که از گذشته در پوشاک مورد استفاده بوده‌اند. طرح‌ خالدار همچنین از منعطف‌ترین طرح‌ها در ترکیب و استایل با سایر طرح‌ها است. به عنوان مثال ترکیب لباس‌های خالدار و گلدار میکس زیبایی در استایل لباس‌های طرحدار به شما می‌دهد. همچنین ترکیب طرح‌های خالدار ریز و درشت نیز نتیجه‌ی مطلوبی برایتان به ارمغان می‌آورد.

 

نمونه‌ی استایل جذاب با ترکیب دو طرح خالدار و گلدار

استایل با تیشرت و لباس‌های چاپی

علاوه بر پارچه‌هایی که در کارخانه‌های نساجی طرحدار می‌شوند، برخی لباس‌ها پس از دوخت و توسط چاپ، طرح مورد نظر روی آن‌ها اعمال می‌شود. تیشرت‌ها و لباس‌های ساده با طرح بزرگ چاپی از این دسته هستند. این لباس‌ها بیشتر مناسب موقعیت‌های غیر رسمی هستند. این لباس‌ها همچنین با توجه به ابعاد طرحشان، می‌توانند با اکثر جین‌ها و لباس‌های کژووال استایل شوند.

 

نمونه‌ی استایل کژووال با تیشرت چاپی

 

در آخر باید بگوییم که با داشتن خلاقیت و رعایت نکاتی که اشاره کردیم، می‌توانید استایل‌های جذابی با لباس‌های طرحدار بسازید. برای داشتن استایل با لباس طرحدار و درخشیدن در آن، تنها کافیست جسارت داشته باشید. ممنون که تا انتهای این مطلب همراهمان بودید.