استایل هنرمندان در جشنواره‌ فجر

استایل هنرمندان در جشنواره‌ فجر
استایل هنرمندان در جشنواره‌ فجر

بررسی پوشش و استایل هنرمندان در جشنواره‌ فجر امسال

یکی از مهم‌ترین رویدادهای سینمایی ایران، جشنواره‌ی فجر است. این جشنواره که هر سال در دهه‌ی فجر برگزار می‌شود، همواره پذیرای فیلم‌ها و بازیگران بسیاری است. در جشنواره فجر امسال نیز ۲۲ فیلم با یکدیگر به رقابت پرداختند. علاوه بر اکران‌ها و جوایز اهدایی این جشنواره، استایل و سبک پوششی هنرمندان مانند دیگر جشنواره‌های سینمایی جهان همواره مورد توجه منتقدان قرار می‌گیرد. در جشنواره‌ی فجر امسال نیز، هنرمندان با پوشش‌های خاص و گاها متفاوت خود حضور پیدا کردند. ما در این مقاله سعی داریم به بررسی استایل هنرمندان در جشنواره‌ فجر امسال بپردازیم. همراهمان باشید.

استایل‌های رسمی جشنواره فجر

در روزهای جشنواره و فتوکال‌های فیلم‌های برگزیده، بازیگران با استایل‌های رسمی و کژووال مختلفی ظاهر شدند. در این میان برخی استایل‌ها نسبت به سایر استایل‌ها توجه بیشتری جلب کردند. یکی از این استایل‌های مورد توجه، استایل رسمی خانم میترا حجار بود. خانم حجار در فوتوکال فیلم بی‌مادر لباسی بلند با آستین‌های کلوش چاک‌دار و نیم بوت به تن داشت. از نقاط قوت این استایل رسمی شیک، می‌توان به هارمونی میان اکسسوری و سایر آیتم‌های پوششی اشاره کرد. استفاده از دستبند و گردنبند مناسب، استایل این بازیگر شیک پوش را به زیبایی تکمیل کرده بود.

 

استایل میترا حجار در چهلمین جشنواره فجر

 

در فوتوکال فیلم علفزار سارا بهرامی، ترلان پروانه و ستاره پسیانی استایل‌های رسمی زیبایی از خود به نمایش گذاشتند. سارا بهرامی با پالتویی کتی به رنگ قرمز و شلوار واید لگ مشکی، مثل همیشه استایلی شیک داشت. ترلان پروانه نیز با پالتویی سفید مشکی و ساده به همراه شلوار جذب، دارای استایلی رسمی اما بدون ریسک بود. ستاره پسیانی اما با استایلی رسمی و پر زرق و برق در روز دوم جشنواره ظاهر شد. استفاده از کتی پولک‌دار و شلوار گشاد مخمل، استایلی رسمی و چشمگیر برای ستاره پسیانی به ارمغان داشت. پریناز ایزدیار، رعنا آزادی‌ور، یکتا ناصر و پردیس پور عابدینی از دیگر هنرمندان رسمی پوش این جشنواره بودند.

 

استایل سارا بهرامی, ترلان پروانه و ستاره پسیانی در چهلمین جشنواره فجر

 

استایل‌های کژووال جشنواره فجر

امسال استایل هنرمندان در جشنواره فجر، شامل استایل کژووال نیز می‌شد. یکی از آیتم‌های پوششی کژووال در جشنواره فجر امسال، پافر بود. طناز طباطبایی، یکتا ناصر و فرشته حسینی از جمله افرادی بودند که پافر در استایل‌هایشان به چشم می‌خورد. یکتا ناصر در اکران مردمی فیلم شب طلایی، پافر آبی رنگ خزدار به تن داشت. اگرچه پافر از آیتم‌های کژووال پوشاک به شمار می‌رود، اما استایل کردن آن با روسری ساتن انتخاب مناسبی نیست. همچنین شلوار خانم ناصر با پافر هماهنگ نبود و استایل ایشان نتیجه‌ی مطلوبی نداشت. این ناهماهنگی پوششی، در استایل طناز طباطبایی نیز به چشم می‌خورد. طباطبایی در اکران مردمی فیلم بی‌رویا، کاپشن خزدار و کلاه را با شلوار و کفش رسمی استایل کرده بود. این ناهماهنگی میان آیتم‌ها، مورد توجه منتقدان قرار گرفت.

نهال دشتی و لیندا کیانی نیز از افرادی بودند که استایل کژووال در انتخاب‌هایشان به چشم می‌خورد. انتخاب لیندا کیانی در اکران عمومی فیلم ضد، استایلی خیابانی و غیر رسمی بود. کت وست و شلوار مام فیت از جمله آیتم‌های این استایل بودند. از ایرادات این استایل، می‌توان به انتخاب نامناسب کیف اشاره کرد. نهال دشتی نیز در یکی از استایل‌هایش بلوز و شلواری نه چندان رسمی را به عنوان پوشش برگزیده بود.

 

نمونه‌ی استایل کژووال هنرمندان در چهلمین جشنواره فجر

 

استایل‌ هنرمندان مرد در جشنواره‌ی فجر

استایل هنرمندان در جشنواره فجر امسال، تنها مختص بانوان هنرمند نبود. آقایان نیز امسال با استایل‌های خود نظر منتقدان را جلب کردند. امین حیایی برنده سیمرغ نقش اول مرد، در شب اختتامیه استایلی نه چندان رسمی اما شیک از خود به نمایش گذاشت. استایل او شامل اورکت بلند یقه انگلیسی، پیراهن طوسی مشکی و شلوار جذب مشکی بود. این سه آیتم به تنهایی و بدون استفاده از اکسسوری کنار یکدیگر قرار گرفتند. ظاهر نهایی این استایل زیبا و بدون ریسک بود. مجید صالحی از هنرمندانی بود که با ترکیب رنگ‌های سبز، سورمه‌ای و سفید استایلی رنگی و دلنشین داشت. بهرنگ علوی نیز با پالتوی شتری و شال قهوه‌ای، از رنگ‌های تیره فاصله گرفته بود. دیگر هنرمندان مرد نیز امسال با استایل‌های جذابی ظاهر شدند. رنگ غالب در استایل آقایان رنگ مشکی بود و به نظر می‌رسد در جشنواره امسال، استایل‌های مردانه بیشتر از استایل‌های زنانه مورد توجه قرار گرفتند.

 

نمونه‌ی استایل‌های هنرمندان مرد در چهلمين جشنواره‌ی فجر

 

استایل‌های حاشیه‌ساز جشنواره‌ امسال

همه ساله در جشنواره فجر، برخی استایل‌های هنرمندان حاشیه‌ساز می‌شوند و سر و صدای زیادی به پا می‌کنند. این حاشیه‌ها می‌تواند به دلیل نامتعارف بودن استایل‌ها یا فاکتورهایی دیگر باشند. در جشنواره امسال نیز برخی استایل‌ها حاشیه‌ساز شدند که در ادامه به برخی از آن‌ها می‌پردازیم.

یکی از پرحاشیه‌ترین زوج‌های سینمای ایران، نوید محمدزاده و فرشته حسینی هستند. ست‌های پوششی این زوج امسال بسیار پر سر و صدا بود و انتقادها و نظرات بسیاری به دنبال داشت. این بار هم فرشته حسینی استایل خاص و سبک ماسکولین خود را در فوتوکال فیلم دسته دختران به نمایش گذاشت. استفاده از شلواری مانند شلوارهای مردانه به همراه کمربند و پالتوی اوورسایز، به خوبی نمایانگر این سبک بود. استایل مونوکروم نوید محمدزاده نیز با استایل همسرش کاملا همخوانی داشت.

از دیگر استایل‌های پرحاشیه‌ جشنواره، می‌توان به استایل مائده طهماسبی اشاره کرد. مائده طهماسبی اینبار پافری زرد رنگ و جلو بسته را با شلوار خمره‌ای مشکی استایل کرده بود. بازخوردهای منفی که این استایل به دنبال داشت، به دلیل ناهماهنگ بودن آن با جشنواره و عرف جامعه بود. استایل رویا جاویدنیا نیز در اکران عمومی فیلم علفزار، مانند خانم طهماسبی مورد انتقاد قرار گرفت. منتقدان استفاده از دستکش، کلاه و بوت و به طور کلی استایل خانم جاویدنیا را مناسب مراسم فجر ندانستند. از دیگر انتقادهای جشنواره امسال، می‌توان به انتقاد منتقدان و کاربران به عینک نهال دشتی اشاره کرد. استفاده از عینکی با فریم‌ خاص و متفاوت، توجه زیادی را به خود معطوف کرد.

 

استایل‌های حاشیه‌ساز جشنواره‌ فجر امسال

 

بارزترین ویژگی‌های جشنواره فجر امسال

از ویژگی‌های بارز جشنواره امسال، می‌توان به برتری استایل آقایان نسبت به خانم‌ها اشاره کرد. استایل هنرمندان خانم از بعضی جهات دارای نواقصی بود که در آقایان کمتر این نواقص دیده می‌شد. البته در میان هنرمندان خانم، مریلا زارعی، بهاره کیان افشار، سارا بهرامی، شادی کرم‌رودی، پریناز ایزدیار و میترا حجار با استایل‌های دلنشین‌شان بسیار درخشیدند. همچنین می‌توان گفت استایل‌های مونوکروم و کم ریسک، جلوه‌ی نهایی بهتری نسبت به سایر استایل‌ها داشتند. شلوارهای واید و کیف‌های کلاچ نیز از آیتم‌هایی بودند که امسال بیش از پیش خودنمایی می‌کردند.

به طور کلی جشنواره فجر امسال، هم استایل چشم‌نواز و بی‌نقص و هم استایل‌های دارای ایراد داشت. از نبود استایلیست حرفه‌ای برای هر بازیگر تا انتخاب‌های نامناسب، همه و همه در کیفیت استایل هنرمندان در جشنواره فجر نقش داشتند. شما استایل کدام بازیگر را بیشتر پسندیدید؟