اصول ست کردن شومیز و دامن و شلوار

اصول ست کردن شومیز و دامن و شلوار
اصول ست کردن شومیز و دامن و شلوار

اصول ست کردن شومیز با دامن و شلوار

شومیز کلمه فرانسوی است که برای بلوزهای مردانه جلوباز و دکمه دار استفاده می‌شود. زمانی که این لغت و اصطلاح وارد زبان فارسی شد به بلوز های حریر طور زنانه که جنس حریر داشتند شومیز می ‌گفتند. بعدها گستره استفاده از این کلمه وسعت یافت و در حال حاضر به انواع بلوزها در شکل ها و جنس های مختلف شومیز گفته می ‌شود. اصول ست کردن شومیز و دامن و شلوار و تمام نکاتی که برای استایل بهتر این آیتم ها باید بدانیم را در این مقاله بررسی می ‌کنیم.

شومیزو دامن و شلوار عضو جدایی ناپذیر استایل خانم ها در مهمانی ها و مجالس و حتی اوت فیت های روزمره است. شومیزو دامن یک ترکیب کلاسیک است که هیچ وقت از مد نمی افتد و همیشه ترند به حساب می آیند. ترکیب شومیز با دامن یا شلوار استایلی جذاب به ما می دهند که هم برای اوت فیت های رسمی و هم غیر رسمی مناسب هستند.

 

شومیزوشلوار

 

چگونه می توانیم از ترکیب شومیز با دامن یا شلواراستایل جذابی داشته باشیم؟

برای رسیدن به ظاهری مناسب، باید بدانید که چگونه انواع شومیزو دامن و شلوار را ترکیب کنید. همیشه بلوزی را انتخاب کنید که مناسب تیپ اندام و استایل شخصی شما باشد. به یاد داشته باشید گزینه‌ های بیشتری نسبت به شومیز با یقه کلاسیک وجود دارد اگر چه وجود یه بلوز کلاسیک سفید از واجبات کمد لباس هر خانمی است. اما انواع دیگری از شومیزها وجود دارند که به خوبی با دامن ها و بلوز های مختلف ست می‌ شوند.

هماهنگی رنگ ها و طرح ها بین لباس ها ممکن است پیچیده به نظر برسد اما با کمی دقت به هماهنگی رنگ ها و در صورت طرحدار بودن، هماهنگی طرح ها با هم می توان از شلوغی بیش از حد جلوگیری کرد.

انواع شومیز

شومیزها یکی از محبوب ترین لباس ها دربین خانوم ها هستند. مهمترین دلیل این انتخاب و محبوبیت وجود طرح ها و مدل های مختلف و تنوع شومیز ها است که هر فرد با سلیقه و یا نیاز متفاوت رو پوشش می دهد. به طور کلی شومیز ها از نظر مدل به چهار مدل مختلف تقسیم می شوند.

شومیز کوتاه: شومیزی که معمولا تا کمر یا کمی بالاتر از آن می‌ رسد و عموما با شلوار یا دامن بلند ترکیب و پوشیده می‌شود.

 

شومیز کوتاه

 

• شومیز بلند: شومیزهای بلند تا زیر کمر یا بالای زانو هستند و معمولا با دامن، شلوار یا شلوارک سبک و نازک استایل می‌شوند.

 

شومیز بلند

 

• شومیز آستین دار: شومیزهایی که دارای آستین کوتاه، نیمه بلند یا بلند هستند و می توان آن ها را با انواع شلوار و دامن مناسب ست کرد.

• شومیز بدون آستین: شومیزی که بدون آستین و مناسب فصل گرم سال است و با دامن و شلوار خنک استایل جذابی را می ‌سازد.

 

شومیز آستین دار و بدون آستین

 

نکات کلیدی برای ست کردن شومیز و انواع دامن

شومیز و دامن آیتم های جدایی ناپذیر در استایل بانوان در مجالس، مهمانی ها و حتی استایل های خیابانی هستند.

شومیزها در انواع نخی، حریر و غیره تولید می شوند. همین طور انواع دامن با جنس های پنبه، پشم، ویسکوز و جین وجود دارند. و انتخاب آن ها بسته به آب و هوا و رسمی و یا غیر رسمی بودن مراسم و یا مهمونی تغییر می کند.

• دامن پشمی: دامن های پشمی برای فصل زمستان مناسب ترین انتخاب هستند.

 

دامن پشمی و شومیز

 

• دامن ویسکوز: دامن های ویسکوز و پارچه های دامنی با کشش بیشتر مناسب شومیز های راسته و رسمی هستند.

 

استایل کلاسیک با شومیز

 

• دامن نخی: دامن های نخی به سبب سبکی و نخی بودن مناسب آب و هوای خنک هستند.

• دامن جین: دامن های جین برای استایل های غیر رسمی و کژوال مناسب اند.

 

شومیز در استایل کژوال

 

همین موارد در مورد انتخاب پارچه مناسب دامن، برای ست کردن شومیز نیز صدق می کند؛ و جنس و بافت پارچه برای انتخاب شومیز و ست کردن آن با دامن مناسب اهمیت زیادی دارد. برای مثال دامن های راسته و مجلسی به همراه شومیزهای حریر برای مهمانی ها و مکان های رسمی گزینه ایده‌آلی هستند.

طرفداران استایل های غیر رسمی می‌توانند با ترکیب آن با دامن جین استایلی اسپرت، جذاب و بهاری برای خودشان بسازند. ترکیب شومیز با یک دامن پلیسه یا ساده که قد بلندی دارد استایلی مینیمال به شما می ‌دهد، اما در صورتی که در انتخاب رنگ دقت کنید و ترجیحا رنگ ‌های نود و آرام انتخاب کنید. دامن های طرحدار مانند گلدار یا چهار خونه به همراه شومیزی تک رنگ بهترین انتخاب برای دورهمی و مهمونی های دوستانه محسوب می شوند و مناسب روز های بهاری هستند.

همه این موارد در کنار توجه به نوع اندام شما و استایل شخصیتان می تواند راهنمای مناسبی برای انتخاب بهتر و مناسب تر شما باشند.

ست کردن شومیز با انواع شلوار

شلوار بوت کات

شلوارهای بوت کات پارچه‌ای تقریبا با هر نوع شومیزی ست می‌شوند. این شلوارها را با شومیزهای آستین حلقه‌ای حریر یا با کراپ نیم تنه و یا حتی با شومیزهای آستین بلند ست کنید تا استایلی یونیک و جذاب داشته باشید. بهتراست که با شومیزهای بلند ست ‌نشوند چون این مدل شلوارها نسبتا گشاد هستند و در صورت بلند بودن شومیز باید آن را داخل شلوار بگذاریم تا زیباتر دیده شود.

 

شلوار بوت کات و شومیز

 

شلوار بگ

یکی دیگر از انواع شلوار پارچه‌ای که در بحث ست کردن انواع شلوار و شومیز باید نحوه ست کردن آن را بررسی کرد، شلوار بگ پارچه‌ای است. شلوارهای بگ همان شلوارهای گشاد هستند که غالبا در دسته شلوارها و پوشش های رسمی قرار می‌ گیرند. این مدل شلوارها با شومیزهای آستین بلند که جنس حریر یا ساتن دارند زیباتر خواهند شد. هر چند که شما می ‌توانید آن ها را با شومیزهای آستین حلقه‌ای هم ست کنید. اما در مجموع این نکته را در نظر داشته باشید که شلوار پارچه‌ای بگ حتما باید با شومیز رسمی ست شود و با تیشرت یا شومیزهای اسپرت و … ترکیب جالبی نخواهند داشت.

 

استایل با شلوار بگ

 

از طرفی شلوار بگ های جنس جین بهتر است با شومیزهای اسپرت و شومیزهایی که حالت مانتویی دارند و مثل بلوزهای مردانه گشاد هستند، ست شوند. شما می ‌توانید برای موقعیت های غیر رسمی و زمانی که می ‌خواهید برای خرید کردن یا قرارهای دوستانه آماده شوید، این استایل را انتخاب کنید.

• شلوار راسته

شلوارهای راسته نسبت به سایر شلوارهای پارچه‌ای راحت‌تر ست می‌ شوند. تقریبا با هر مدل بلوز می ‌توانید آن ها را ست کنید و یک استایل رسمی، شیک و مجلسی داشته باشید. ست کردن شومیزهای یقه کراواتی حریر و ساتن نیز انتخاب های خوبی برای شلوار راسته پارچه‌ای هستند.

 

استایل با شلوار پارچه ای

 

شلوار مام فیت

شما برای ست کردن شومیز با شلوار مام فیت پارچه‌ای نیز می ‌توانید همین نکات را رعایت کنید چون شلوار های مام فیت پارچه‌ای تقریبا شبیه به شلوار راسته هستند، فقط حالت جذب ندارند و کمی گشادترند.

 شلوارهای اسپرت

با توجه به این که این روزها شلوارهای جین طرفداران زیادی به خصوص در میان خانم های جوان دارند، بهتر است مناسب ترین شومیزها برای ست کردن با این شلوارها را معرفی کنیم.

قبل از هر توضیحی در مورد شلوارهای اسپرت این را به خاطر داشته باشید که به طور کلی شلوارهای جین، سوئیت، لگ ها و تمام شلوارهای اسپرت با شومیزهای اسپرت مثل شومیزهایی که جنس دورس دارند یا مدل آن ها گشاد است ست می‌شوند؛ در نتیجه بهترین انتخاب برای این مدل شلوار ها هستند.

1. شلوار لی مام استایل: شلوار لی مام استایل یکی از پرطرفدارترین مدل های شلوار لی هستند که به دلیل طراحی خاصی که دارد بیشتر با تیشرت ها و شومیزهای اسپرت کوتاه ست می‌شوند. شومیزهای جلو باز نیز از دیگر انواع شومیزهایی هستند که می‌توانید با شلوار لی مام استایل ست کنید. اگر این مدل شومیز را برای ست کردن با شلوار جین مام استایل انتخاب کردید، توصیه می‌کنم از زیر آن بادی ساده بپوشید و دکمه های شومیز را باز بگذارید تا استایل زیباتری داشته باشید.

 

شومیز و شلوارهای جین

 

شومیزهایی که ترکیبی از حریر گلدوزی شده یا گیپور، حریر یا دیگر پارچه های ساده دارند هم گاها با این مدل شلوارها ست می‌شوند و هر فرد می‌تونه طبق استایل شخصی خودش از میان انواع آن ها انتخاب کند.

2. شلوار لی ذغالی: شلوار لی ذغالی از نظر رنگ اکثرا با شومیز مشکی، طوسی و گاها سفید بهتر ست می‌شود. اما در مجموع این موضوع کاملا به سلیقه و به تیره یا روشن بودن یا سایه های روی شلوار بستگی دارد. برای مثال اگر شلوار ذغالی تیره باشد و سایه زیادی نداشته باشد، با شومیز سفید و مشکی و رنگ های دیگر مثل قرمز و صورتی به خوبی هماهنگ خواهد شد. اما اگر رنگ شلوار ذغالی روشن مایل به طوسی باشد نهایتا شما می‌توانید آن را با شومیز طوسی و خاکستری یا مشکی بپوشید.

شلوارهای کتان

شلوارهای کتان از نظر تنوع مثل شلوارهای جین به انواع راسته، مام فیت و بگ تقسیم می‌شوند که در هر صورت در دسته شلوارهای اسپرت قرار می‌گیرند بنابراین دقیقا مثل شلوارهای جین باید با شومیز اسپرت ست شوند. البته شلوار کتان جذب مشکی ساده با شومیزهای نیمه رسمی هم ست می‌شود اما با این حال برای استایل کردن در مراسم ها و مجالس رسمی چندان مناسب نمی‌باشد.

 

استایل غیررسمی

 

چند نکته مهم در خصوص ست کردن شومیز

• همیشه به رنگ‌های لباس های خود توجه کنید و سعی کنید رنگ شومیز را با دامن یا شلوارتون متناسب انتخاب کنید.
• اگر شومیز را برای مراسم های رسمی انتخاب کردید حتما جنس و رنگی انتخاب کنید که کلاسیک و رسمی تر باشد.
• انتخاب درست طرح و مدل شومیزتان با دامن یا شلوارتان و هماهنگی آن ها اهمیت زیادی دارد. سعی کنید اگر یکی از آیتم های شما طرح دار است، آیتم دیگر را ساده انتخاب کنید.
• اندازه بودن شومیز و لباس بسیار مهم است. اندازه بودن یکی از موارد مهم استایل کردن یک لباس است و در زیبایی و آراستگی استایل شما تاثیر زیادی دارد.

در این مقاله نکات مفیدی در ارتباط با ست کردن شومیز با دامن و شلوار گفته شد. اکنون شما می‌توانید به راحتی شومیز های خود را با شلوار یا دامنتان متناسب با پوششی که دارید ست کنید و استایل های جذاب و متفاوتی بسازید. و ظاهر شیک و آراسته ای داشته باشید. شما چگونه شومیز خودتان را با شلوار یا دامن ست می‌کنید؟