اندام مستطیلی شکل و نکات پوششی

اندام مستطیلی شکل و نکات پوششی
اندام مستطیلی شکل و نکات پوششی

فهم فرم بدن خود، سنگ بنای توسعه استایلی است که نه تنها ویژگی ‌های بهتر اندام شما را برجسته می‌ کند بلکه اعتماد به نفس شما را هم تقویت می‌ کند. تشخیص ویژگی‌ های منحصر به فرد فرم بدن، اولین قدم برای انتخاب یک استایل پوششی است که زیبایی طبیعی بدن را بیش تر و بهتر بیان می کند. در اندام مستطیلی، اندازه عرض سر شانه ها، کمر و باسن، همگی در یک راستا هستند. در این مقاله، ما به هنر لباس پوشیدن و نکات مهم برای این اندام می‌ پردازیم. تکنیک‌ های هوشمندانه‌ استایلینگ، انتخاب ‌های آیتم های مناسب و نکات استفاده از اکسسوری ها را بررسی می کنیم که به شما کمک می‌ کند تا احساس منحصر به فرد و شیک‌ تری داشته باشید. پس اگر شما هم اندام مستطیلی دارید، فرم بدنی خود را بپذیرید و با نکات این مقاله، سبک شخصی اندام خود را پیدا کنید.

ویژگی های اندام مستطیلی شکل

این تیپ بدنی معمولا با داشتن اندازه های یکسان در سراسر سیلوئت بدن مشخص می شود. اندام این افراد مستقیم و صاف است و منحنی در قسمت کمر، بسیار کم نمایان است؛ اما این یک توصیف بسیار ساده از بدن پیچیده انسان است! پس ابتدا موارد دقیق تری را با هم بررسی می کنیم، که بتوانید تشخیص دهید شما جز این فرم اندامی هستید یا خیر.

⁃ سینه و باسن تقریبا در یک راستا هستند.
⁃ خط شانه مستقیم است.
⁃ منحنی کمر، بسیار کم تعریف شده است.
⁃ سیلوئت بدن مستقیم و عمودی است.
⁃ عموما سینه و باسن درشت نیستند.
⁃ فرم اندام مستطیلی، شبیه حرف H انگلیسی است.

نکات اصلی برای استایل درست اندام مستطیلی شکل

بدن افراد با اندام مستطیلی دارای یک قاب بلند و صاف است؛ بنا بر این لباس هایی که ظرافت این اندام ها را برجسته می کنند، بسیار مناسب و کاربردی است. چرا که ممکن است کمر باریکی نداشته باشند، اما می توان با دیتیل های خاص، منحنی های مناسبی را ایجاد کرد. برای افزایش حجم، باید با بافت ها و برش ها بازی کرد. رنگ ‌ها و پترن‌ ها نیز باعث ایجاد خطای دید در ظاهر این افراد می شود؛ فقط باید نحوه درست استفاده از این دیتیل ها را بدانیم. ترفند های زیادی برای افراد شیک پوش با فرم اندام مستطیلی وجود دارد که باید به آن ها مسلط شوند. در این جا چند نکته برای یک استایل طراحی شده است را بررسی می کنیم.

• رنگ ها: از رنگ های شارپ و روشن به خصوص برای پایین تنه و بالا تنه استفاده کنید، اما نه برای قسمت دور کمر. اگر می‌ خواهید با ایجاد خطای دید، کمر مشخص‌ تری داشته باشید، یک کمربند با رنگ تیره انتخاب کنید.

• شکل ها و اندازه ها: در این فرم اندامی، آیتم ها با ساختار درست، باید ویژگی های مثبت شما را برجسته کنند. شما به عنوان فردی با تیپ بدنی مستطیل، در لباس هایی که از سیلوئت شما پیروی می کنند، می درخشید. ژاکت‌ هایی با یقه بلند، یقه های هالتر ظریف و شلوار های اسکینی، بهترین گزینه برای شما هستند. برای انتخاب سوتین و نیم تنه، گزینه هایی را باید انتخاب کنید که سینه ها را برجسته تر نشان می دهد.

• چاپ و بافت: از انواع مختلف چاپ، پترن ها، بافت ها و هر دیتیل دیگری که دوست دارید برای چاشنی لباس می توانید با احتیاط، استفاده کنید؛ پترن هایی مانند، پترن گل ها، راه راه، الگو های مربعی و هندسی.

آیتم های مناسب برای فرم اندام مستطیلی

افراد با اندام مستطیلی، با مانور دادن روی قسمت های زیبای اندام خود، بازو ها، پا ها و باسن، می توانند بهترین استایل را ایجاد کنند. در این قسمت ما آیتم های مناسب برای این فرم بدنی را، چه برای بالا تنه و چه پایین تنه، بررسی می کنیم.

• آیتم های بالا تنه برای اندام مستطیلی: این آیتم ها به طور کلی باید بر قسمت سینه تمرکز داشته باشند و با ایجاد خطای دید در قسمت کمر، کمر را باریک تر نشان دهند.

1. تاپ ها برای اندام مستطیلی: تاپ با جنس پارچه نرم و لخت، سیلوئیت اندامی شما را آبشار گونه نشان می دهد، که باعث ایجاد منحنی هایی در امتداد خطوط بدن ظریف شما می شود. بهتر است از سجاف های طولانی استفاده نکنید، چرا که برای اندام مستطیلی کاربردی ندارند. هم چنین می توانید با استفاده از دیتیل های خاص و انواع پترن ها در قسمت سینه، زیبایی آن را برجسته تر کنید.

2. انتخاب یقه مناسب: حالا که از تاپ ها صحبت کردیم، از انواع یقه های مناسب هم بگوییم. انواع یقه اسکی، یقه قیفی و سایر یقه های باریک، یقه دلبری و یقه قایقی، بهترین گزینه برای شما هستند. با این حال، اگر می‌ خواهید در قسمت بالا تنه حجم بیشتری داشته باشید، یقه ‌های گرد یا یقه‌ های کوتاه و پهن مانند اسکوپ و یقه هفت را انتخاب کنید. هم چنین می‌ توانید با جزئیات بیش تر در یقه ها به برجسته ‌تر کردن بالا تنه کمک کنید.

 

انواع یقه های مناسب برای فرم بدنی مستطیل

3. بلیزر های مناسب برای اندام مستطیلی: برای انتخاب ژاکت و بلیزر، باید به این دقت کنید که بلیزر به سمت باسن، گشاد شود. در این صورت، با ایجاد خطای دید، کمر باریک و باسن حجیم تر دیده می شود. این خطای دید، فرم بدن را از حالت مستطیل در می آورد و باعث ایجاد منحنی در قسمت کمر و باسن می شود. بلیزر های مناسب برای اندام مستطیلی بلیزر های مناسب برای اندام مستطیلی، که به سمت باسن، فون می شوند.

 

ژاکت های مناسب برای فرم اندامی مستطیل

 

به طور کلی، آیتم هایی را که برای بالا تنه در نظر می گیرید، باید به اندام تان منحنی بدهد. به طور مثال اکیدا از پوشیدن پیراهن های راسته خودداری کنید. می توانید پیراهن های فون و پیلی دار بپوشید، و یا از کمربند برای جمع کردن و باریک نشان دادن کمر استفاده کنید.

 

چند نمونه پیراهن برای اندام مستطیلی

 

• آیتم های پایین تنه برای اندام مستطیلی: به طور کلی در قسمت پایین تنه، باید آیتم هایی را انتخاب کنید که به پا ها و باسن حجم بدهد.

1. شلوار زنانه مناسب برای اندام مستطیلی: شلوار های بوت کات، شلوار های مناسبی برای این فرم اندامی است. پارچه های نرم و لطیف، و استفاده از جزئیاتی مانند جیب، گل دوزی، پلیسه بسیار پیشنهاد می شود. شلوارک های حبابی نیز برای اندام مستطیلی بسیار مناسب هستند، چرا که در قسمت کمر، منحنی ایجاد می کنند.

 

شلوار های مناسب برای اندام مستطیلی

 

2. دامن های مناسب برای اندام مستطیلی: دامن های حجیم و پلیسه دار و یا دامن هایی با سیلوئت A بسیار مناسب هستند. چین در دامن باعث حجم دادن به باسن و ران ها شده، هم چنین در قسمت کمر، منحنی ایجاد می شود. قد دامن به قد شما بستگی دارد. ولی اگر از دامن های میدی پلیسه دار استفاده کنید، می توانید پا های جذاب تان را هم به نمایش بگذارید.

• اکسسوری های مناسب برای اندام مستطیل: اکسسوری ها شامل کیف و کفش، جواهرات، کمربند ها، عینک و … می شود که تکمیل کننده استایل هستند. استفاده از اکسسوری برای اندام مستطیلی بسیار حائز اهمیت است.

1. کمربند ها: می شود گفت که استفاده از کمربند برای اندام مستطیلی واجب است، چرا که باعث جمع شدن کمر و باریک نشان دادن آن می شود. این جمع شدگی در قسمت کمر، فرم بدن را از حالت مستطیل خارج می کند.

2. جواهرات: گردنبند و گوشواره های بلند، باعث کشیدگی در اندام فرد با اندام مستطیلی می شود و از خط افقی که در قسمت شانه های فرد وجود دارد، می کاهد.

3. کیف و کفش: کفش های پاشنه بلند و یا بوت ها، جلوه ویژه ای به این اندام می دهد. کیف های کراس بادی یک گزینه مناسب برای افراد با اندام مستطیلی است. چرا که یک خط مورب در اندام فرد ایجاد می کنند و از یک نواختی فرم اندامی آن ها، می کاهد.

به طور کلی توانایی و جادوی اکسسوری‌ ها را برای تکمیل کردن لوک، دست کم نگیرید. در واقع این آیتم ها برای حفظ تعادل، اضافه کردن یک پوینت مثبت و ایجاد منحنی در اندام، بسیار موثر هستند.

سلبریتی ها با اندام مستطیلی

بسیاری از افراد مشهور دارای فرم بدنی مستطیل هستند. در این لیست، هنرمندان معروفی هم چون کامرون دیاز (Cameron Diaz)، گوینت پالترو (Gwyneth Paltrow)، کیرا نایتلی (Keira Knightley) و ناتالی پورتمن (Natalie Portman) جای گرفته ‌اند. این هنرمندان با انتخاب لباس‌ های مناسب، استفاده از سیلوئت ‌هایی که ظرافت اندام شان را نشان می‌ دهند و هم چنین با استفاده از تکنیک‌ های استایلینگی مناسب، توانسته‌ اند ظاهری متعادل و جذاب را برای خود خلق کنند. از لایه ‌بندی‌ های حرفه‌ ای گرفته تا بافت‌ ها و الگو های متنوع؛ این هنرمندان نشان داده ‌اند که چگونه با استفاده از مد و استایلینگ، می‌ توانند اندام مستطیلی خود را به بهترین شکل به نمایش بگذارند و با بدن خود به صلح برسند. شما هم اگر اندام مستطیلی دارید، نکاتی که در این مقاله گفته شد، هم چنین با ایده گرفتن از سلبریتی هایی با این فرم بدنی، می توانید بهترین استایل پوششی را برای خود انتخاب کنید.

 

سلبریتی ها با اندام مستطیلی