انواع کراپ کت، انتخابی مناسب برای استایل های پاییزی

انواع کراپ کت، انتخابی مناسب برای استایل های پاییزی
انواع کراپ کت، انتخابی مناسب برای استایل های پاییزی

آشنایی با کراپ کت های جذاب

کت کراپ بعد از یک دوری دوباره به دنیای مد و پوشاک بازگشته ‌است و این بار محبوب ‌تر از همیشه ظاهر شده است. این کت ها که برخی از افراد به آن ها کت های کوتاه می گویند، برای خانم های جوان و نوجوانان بسیار جذاب بوده و می توان آن ها را با انواع لباس ها مانند دامن، شلوار جین، شلوار پارچه ای با مدل هایی مانند بگ، مام فیت و مام استایل، جذب و راسته ست کرد. انواع کراپ کت، انتخابی مناسب برای استایل های پاییزی ما هستند و طرفداران کت می توانند با انتخاب این مدل متفاوت ظاهر بشوند.

انواع کراپ کت

هنگام انتخاب و خرید کت های کوتاه، باید به فرم و اندازه بدن خود توجه داشته باشید؛ و از این نکته غافل نشوید که انتخاب درست کت کوتاه به زیبایی استایل شما کمک زیادی خواهد کرد. برای مثال، کت کوتاه جذب و چسبان با ظاهری جذاب و فریبنده می ‌تواند توجه افراد را به شما جلب کند، در حالی که کت کوتاه گشاد و اورسایز راحتی و آسایش را برای شما به ارمغان می‌ آورد.

کراپ کت بامبر

کت کوتاهی که در منطقه کمر کشیده شده و در قسمت جلو دارای زیپ است. این لباس عمدتاً برای موقعیت‌ های غیررسمی و کژوال طراحی شده و از جنس‌ هایی مانند چرم، پلی‌ استر، نایلون، جیر و غیره تولید می ‌شود. با بامبر‌ها می ‌توانید شلوار، دامن وانواع شلوارک ‌ها را ست کنید.

کراپ کت بولرو

کوتاه‌ ترین نوع کت است. این کت ها بدون یقه هستند و آستین ‌های بلند و جلوی باز بدون دکمه از ویژگی‌های منحصر به فرد آن ها است. برش خاص این نوع کت بر روی کمر تاکید دارد و فرم اندام را زیباتر نشان می دهد. امروزه بولرو در استایل کردن لباس های عروس نیز مورد استفاده قرار می گیرد.

کراپ کت جین

کراپ کت جین حداکثر تا زیر کمر امتداد دارند و تناسب اندام شما را بیشتر نشان می ‌دهد. این کت‌ کراپ جذاب که با انواع دامن و شلوار ست می شوند برای هر کمد لباسی ضروری‌ اند.

 

کراپ کت جین وبامبر

 

کراپ کت مجلسی

کت کراپ مجلسی معمولا با پارچه هایی مانند کرپ، نخ یا کتان دوخته شده اند و رنگ های بسیار زیبا و جذابی دارند. برای دوخت آن ها از مدل های مجلسی و رسمی استفاده شده است و می توان آن ها را با شلوارهای بگ و راسته، کفش های پاشنه بلند و کفش های عروسکی یا دامن های کوتاه و بلند ست کرد.

کراپ کت اسپرت

کت های اسپرت برای فصولی مانند بهار و تابستان بسیار مناسب هستند و معمولا پارچه آن ها کتان است. این کت ها را می توان با انواع استایل های کژوال و روزمره ست کنیم.

 

کراپ کت اسپرت ومجلسی

 

کراپ کت چرم

کراپ کت های چرم با برش های زیبایی که دارند اندام را زیبا تر نشان می دهند و با انواع دامن ها جین و چرم ست می شوند.

کراپ کت پاف

این مدل کراپ کت ها مناسب فصل پاییز وزمستان هستند و بیشتر در اوت فیت های کژوال و اسپرت استفاده می شوند.

 

کراپ کت چرم وپافر

 

استایل کردن انواع کراپ کت در فصل پاییز

یکی از آیتم های اصلی کمد لباس خانم ها کت های زنانه هستند. در کمد لباس اکثر خانم های خوش پوش می توانید چندین مدل کت زیبا پیدا کنید. از این کت ها بسته به شکل و مدلی که دارند در استایل های مختلف استفاده می شوند. آیتمی که این روزها می توانید به فراوانی در فروشگاه های لباس ببینید، کراپ کت های کوتاه هستند. از این کراپ کت ها بسته به جنس پارچه و مدلی که دارند در استایل های مختلف استفاده می شود. اما با توجه به ظاهر فانتزی و غیر رسمی که دارند، در استایل های اسپرت کاربردی تر هستند.

کراپ کت پاییزی در انواع جنس پارچه

پارچه کتان

جنس پارچه کراپ کت، در ست کردن آن با سایر آیتم ها تاثیر زیادی دارد. یکی از پارچه هایی که برای دوخت کراپ کت های پاییزه به فراوانی استفاده می شود، پارچه کتان است. پارچه کتان در رنگ ها و طرح های مختلفی تولید می شود. از این رو دست شما در انتخاب پارچه باز است. از طرفی پارچه کتان پارچه ای خوش دوخت و منعطف است. پس می توان انواع کراپ کت بارونی را در طرح ها و رنگ های مختلف با این نوع پارچه تهیه کنیم. این جنس کراپ کت به راحتی با انواع استایل های پاییزی ست می شوند و می توانیم اوت فیت های مختلفی با آن ها بسازیم.

پارچه بارانی ضد آب

بارانی، یکی از آیتم‌ های استایل پاییزی است که جنسی مقاوم در برابر آب دارد و از نفوذ آن به لایه‌های زیرین جلوگیری می‌ کند. ترنچ کت را می‌توان در روزهای خنک پاییز و زمستان به‌ جای مانتو و کاپشن پوشید و استایل متفاوتی را تجربه کرد.

همانطور که می دانید یکی از جذاب‌ ترین استایل‌ ها با بارانی بلند، پوشیدن شلوار جین اسکینی و نیم بوت به همراه آن است ولی برای ترنچ کت کوتاه و یا همان کراپ انتخاب این مدل از آیتم ها مناسب نیست، مگر اینکه ترفند های ست کردن آن ها را به خوبی بدانید. برای مثال استفاده از کمربند روی بارانی و بستن آن جلوه‌ ای کلاسیک به شما می‌ دهد ولی در این مدل از ترنچ کت بهتر است این کار را انجام ندهید. برای ست کردن ترنچ کت کراپ بهتر است، بافت های ظریف و جذب با رنگ‌ های خنثی مانند سفید و شلوار بگ که با بارانی در یک طیف رنگی قرار دارند را بپوشید، زیرا این آیتم ها می ‌توانند استایل‌ تان را شیک و منحصر به فرد کنند.

پارچه جین

یکی از لباس های جذاب پاییز کت جین کوتاه است که می توان به عنوان یک آیتم ترندی و جذاب از آن نام برد. شما برای داشتن استایلی جذاب و ترندی با این مدل کت باید ازیک پلیور بافت کمک بگیرید، که البته انتخاب هر کدام از این ها را می توان بسته به سلیقه و سبک استایل متفاوت دانست. اگر از طرفاران استایل های کژوال هستید کراپ کت های جین مناسب شماست. زیرا تمام آیتم های جین برای این سبک و یا سبک های غیر رسمی استفاده می شوند و در استایل های کلاسیک و رسمی معمولا کت جین و یا شلوار جین جایی ندارند.

 

کراپ کت جین وکتان

 

استایل کردن کراپ کت ها

ساخت استایل های گوناگون همراه با کراپ کت ، تنها با رعایت اصول و قواعد مشخصی امکان پذیر می باشد. در غیر این صورت ممکن است تیپ شما شلخته و نامرتب به نظر برسد.

به طور کلی می توان گفت که لباس های کراپ، به دلیل ظاهر جذاب و به روز شده ای که دارند، از بدو ورود به فروشگاه ها، مورد استقبال خانم ها در رده سنی های متفاوت قرار می گیرند و امروزه انتخاب اکثرا آن ها نیز هستند. مدل های بسیار متنوعی از کراپ کت ها در بازار عرضه می شوند که هر فرد باید مناسب ترین آن ها را برای ساخت استایل مورد نظر خود خریداری کند.

چند نکته برای خرید کراپ کت

• خرید کراپ کت به عواملی هم چون شکل اندام، سبک موقعیت، سبک استایل، پالت رنگی استایل، سبک دیگر آیتم های استایل و… بستگی دارد.

• همین طور پیشنهاد می دهیم که آیتم های به روز و ترند را برای ترکیب کردن آن ها با کراپ کت انتخاب کنید. برای مثال دامن های جین که طیف وسیعی از مدل ها را شامل می شوند، می توانند برای ست کردن با این مدل از کت های زنانه، گزینه مناسبی به شمار آیند.

• در ترکیب و ست کردن استایل با کت‌ های کوتاه، می ‌توانید از شلوارها و دامن‌ هایی با فاق بلند برای ایجاد توازن در استایل و فرم بدن استفاده کنید. همچنین، شلوارها و دامن‌ هایی با فاق کوتاه که با تاپ ‌ها ست می‌ شوند، می‌ توانند قوس زیبای کمر شما را نشان دهند و جذابیت به استایل اضافه کنند.

در این مقاله با انواع کراپ کت و انواع استایل با کراپ کت های پاییزی آشنا شدیم تا بتوانیم به راحتی با این کت های ترندی استایل های مختلفی بسازیم و در عین خوش پوش بودن از مد ها و ترند ها نیز پیروی کنیم.