کراپ تاپ چیست وچه تفاوتی با تاپ دارد؟

کراپ تاپ چیست وچه تفاوتی با تاپ دارد؟
کراپ تاپ چیست وچه تفاوتی با تاپ دارد؟

کراپ تاپ چیست؟

در صورتی که تاپ ها طولی کوتاه تر و به اصطلاح برش خورده داشته باشند، از کلمه کراپ در کنار آن برای معرفی تاپ استفاده می شود. برای مثال اسامی کراپ تاپ، کراپ تی شرت، کراپ شومیز و … اسامی هستند که این روز ها بار ها از بوتیک داران و آنلاین شاپ های لباس شنیده ایم. در کل هر لباس بالا تنه ای که از ناحیه خط کمر به پایین برش خورده باشد، می تواند با کلمه کراپ همراه شود و استایلی جدید و جذاب برای هر فرد بسازد.

اولین کراپ تاپ ها

هنگام جنگ جهانی دوم، به دلیل وجود بحران کم بود پارچه در بین مردم، بسیاری از افراد مجبور بودند لباس های نیم تنه و کوتاه به تن کنند. رفته رفته این مدل لباس ها مورد استقبال تعداد زیادی قرار گرفت. با وارد شدن نیم تنه و کراپ تاپ به کمد لباس خانم ها، پوشیدن آن برای شنا کردن و یا برای آفتاب گرفتن در ساحل، رواج پیدا کرد. در دهه های 70 و 80 میلادی، با گذشت زمان، این مدل لباس در بین مردان نیز محبوبیت پیدا کرد. به طوری که تمامی بدنسازان و ورزشکاران این مدل لباس را به تن می کردند.

چگونه کراپ تاپ را بشناسیم؟

برای درک بهتر و آسان تر تفاوت کراپ با تاپ معمولی، لازم است با مشخصات و ویژگی های هر یک از این لباس ها به خوبی آشنا شوید. با وجود تنوع بسیار زیادی که در مدل های مختلف لباس ها و ست های زنانه دیده می شود، ممکن است برخی از خانم ها، تنها اسم آن ها را شنیده و هیچ تصوری از مدل و سبک استایل این تاپ ها نداشته باشند.

• کراپ تاپ: لباس هایی که به صورت نیم تنه و با قدی کوتاه تر از قد معمول، برش خورده و دوخته می شوند، کراپ تاپ نام دارند. این مدل لباس، به طور معمول با حالتی جذب در بدن خود را نشان می دهد. هم چنین در مدل های متفاوتی طراحی و تهیه شده است تا امکان پوشیدن آن در استایل های مختلف امکان پذیر باشد.

کراپ، به دلیل حالت ایستایی جذبی که در بدن دارد، به صورت کاپ دار و بدون کاپ در بازار موجود است. مدل های کاپ دار، در قسمت سینه ها، از یک لایه نازک ابر یا اسفنج پوشانده شده اند. این مدل از کراپ تاپ ها را می توان بدون پوشیدن لباس زیر، به تن کرد. و به خوبی بر روی تن می نشینند.

 

انواع کراپ تاپ

 

توصیف تاپ ( تاپ معمولی):

تاپ، یکی از مدل های مختلف لباس های زنانه به شمار می آید که شاید در نگاه اول، برخی افراد متوجه تفاوت های آن با کراپ تاپ نشوند.
تاپ، به طور معمول با قد بلندی دوخته می شود. اصولا قد تاپ باید تا روی کمر و یا روی قسمت بالایی شلوار زنانه را پوشش دهد. حتی برخی از مدل های آزاد و کژوال این لباس، قد بلند تری داشته و تا روی باسن امتداد پیدا می کنند.

جنس پارچه های مختلف و گوناگونی برای تهیه و دوخت تاپ معمولی مورد استفاده قرار می گیرد. یکی از المان هایی که سبک استایل این لباس زنانه را مشخص می کند، دقیقا همین جنس پارچه می باشد. تاپ معمولی علاوه بر داشتن تنوع در جنس پارچه، با مدل های متفاوتی نیز روانه بازار شده است.

 

انواع تاپ

 

کراپ تاپ و تاپ

کراپ تاپ و تاپ، هر دو دو مدل متفاوت لباس زنانه به شمار می آیند که با توجه به برخی از المان ها می توان از هر کدام در استایل های متفاوت استفاده کرد.

از رایج ترین مدل های تاپ می توانیم به مدل های بندی، مدل های حلقه ای، مدل های ورزشی و… اشاره کنیم. تعیین مدل این لباس نیز بر اساس جنس پارچه صورت می گیرد.

 

انواع تاپ و کراپ

 

کراپ تاپ و تاپ چه تفاوت هایی با یکدیگر دارند

• قد تاپ معمولی نسبت به کراپ بلند تر است.
• به طور معمول کراپ تاپ ها ایستایی و جذب بیشتری نسبت به تاپ در تن هر فرد دارند.
• تنوع جنس پارچه های مناسب برای دوخت کراپ، محدود تر از تاپ معمولی است.
• برخی کراپ تاپ ها در قسمت سینه ها، دارای ابر و اسفنج هستند که تاپ های معمولی چنین ویژگی را ندارند.
• تاپ از تنوع بالا تری به لحاظ مدل و جنس پارچه نسبت به کراپ برخوردار است.
• برای ساخت استایل کلاسیک و رسمی، پوشیدن تاپ معمولی ظاهر و تیپ جذاب تری را نسبت به کراپ تاپ ایجاد خواهد کرد.
• به دلیل پوشش ندادن قسمت شکم و پهلو ها توسط کراپ تاپ، پوشیدن آن برای خانم هایی که در این نواحی چربی دارند، معمولا توصیه نمی شود.
• کراپ تاپ ها عموما در مدل های مجلسی سایز بندی شده اند، در صورتی که تاپ ها در تمامی مدل ها دارای سایز بندی هستند.

تاپ از جمله لباس های با اصالتی محسوب می شود که از گذشته تا به امروز در کمد لباس هر خانمی دیده شده است.

اما در طی سال های اخیر، کراپ تاپ ها محبوب تر و ترند تر از تاپ ها شدند و طرفداران زیادی دارند و در میان گروه سنی جوان محبوبیت تر هستند.

انواع کراپ تاپ و کاربرد آن

کراپ ورزشی :

کراپ های ورزشی جنسی مناسب و خنک برای ورزش کردن دارند. این کراپ ها معمولاً با شلوار، شلوارک یا دامن ست می شوند و مدل شان جذب است به نحوی که از سینه ها هم حفاظت کنند. کراپ های ورزشی برای ورزشکاران و بدنسازان خانم می تواند گزینه ای جذاب برای باشگاه های ورزشی باشد. معمولاً برای کراپ های ورزشی از یک نگهدارنده برای سینه ها استفاده می شود که سینه ها در جای خود ثابت بمانند. کراپ های ورزشی با نیم تنه ورزشی تفاوت دارند و طول کراپ ها از نیم تنه بلند تر است. همچنین جنس آن ها به نحوی است که تعریق و عبور هوا راحت تر انجام گیرد.

کراپ کشی کبریتی :

کراپ های کبریتی جزء پر طرفدار ترین جنس ها برای کراپ هستند. این کراپ ها کشی هستند و ظاهری بسیار شیک و خاص دارند. اگر از طرفداران کراپ های کبریتی هستید. برای مهمانی ها و دورهمی ها می توانید کراپ را با دامن کوتاه و یا یک شلوار ست کنید. پوشیدن کراپ با کت و شلوار هم استایلی نیمه رسمی و زیبا ایجاد می کند.

کراپ تاپ فانتزی :

کراپ های فانتزی برش های زیبا و خاصی در اطراف لباس دارند. این کراپ ها با برش هایی خاص و جالب در اطراف، جلو یا عقب لباس، ظاهری بسیار جذاب ایجاد کرده اند. جنس پارچه این کراپ های فانتزی می تواند کبریتی، دارای گلدوزی، مهره و پولک باشد و معمولاً جذب بدن هستند.

 

کراپ فانتزی

 

استایل ها مختلف با تاپ و کراپ تاپ

به سبب راحتی و در عین حال آزادی، گشادگی و خنکی کراپ امروزه به عنوان یکی از موردعلاقه ترین پوشاک و لباس برای استایل های تابستانی در بین خانم ها و دختران جوان شناخته می شود. اما پوشیدن کراپ در مهمانی، ممکن است از ست کردن آن به عنوان اوت فیت تفاوت داشته باشد. به همین علت، در زمان حضور در مهمانی، باید اصول خاصی را به خوبی رعایت کرده و از عدم توجه به جزئیات پوشش با کراپ جلوگیری شود. به طور کلی، با توجه به ظاهر ویژه و منحصربه فرد کراپ، می توان گفت که این تکه لباس یکی از زیبا ترین و جذاب ترین انتخاب ها برای استفاده در استایل های مجلسی، میهمانی ها و دورهمی های غیررسمی است.

همان طور که پیش تر گفتیم، در استایل برای مهمانی ها انواع و اقسام کراپ ها وجود دارد که دلیلی برای پوشیدن آن ها در این نوع رویداد ها است. اما برای رعایت قوانین و اصول درست پوشیدن کراپ در مهمانی ها، باید به مواردی توجه کنیم.

1. رنگ کراپ باید با موقعیت و فضایی که برای آن انتخاب شده است، هماهنگ باشد. در صورت عدم اطمینان از انتخاب رنگ مناسب، می توانید از رنگ های خنثی همچون خاکستری، کرم، آبی و غیره استفاده کنید.
2. در انتخاب مدل و سبک کراپ و ترکیب آن با سبک استایل مد نظر، بهتر است به آیتم هایی مراجعه کنید که در آن ها احساس راحتی می کنید. این موضوع به اطرافیان شما نیز انتقال داده می شود.
3. لطفاً در انتخاب آیتم های استایل خود، به تناسب کراپ با سایر اجزای پوشاک توجه کنید. زیرا کراپ شامل قد کوتاهی می شود، بنابراین بهتر است قد شلوار زنانه ای که با آن ترکیب می شود، نیز توجه کنید. همچنین لازم است که سایر آیتم های استایل مانند کیف و کفش، مانتو و … به طور کامل با مدل، رنگ و سبک کراپ سازگار و هماهنگ باشد.

 

تاپ و کراپ

 

پس از آشنایی با ویژگی های کراپ تاپ و تاپ، بهتر است ابتدا سبک استایل خود را مشخص کنید و با توجه به آن انتخاب مناسب خود را داشته باشید علاوه بر این، با مد نظر قرار دادن تفاوت های این دو لباس زنانه، و استایل کردن مناسب آن ها با دیگر آیتم های لباستان می توانید اوت فیتی شیک داشته باشید.