لباس‌های مناسب اندام لوزی

لباس‌های مناسب اندام لوزی
لباس‌های مناسب اندام لوزی

لباس‌هایی که برای اندام لوزی شکل مناسب هستند

در صنعت مد و فشن، قبل از هر چیزی اولین مسئله‌ای که طراحان، خیاطان و استایلیست‌ها به آن می‌پردازند و برای آن‌ها مهم است؛ فرم اندام مشتری‌ست. شناخت فرم اندام بسیار مهم است؛ زیرا به ما کمک می‌کند تا بتوانیم استایل درست و زیبایی انتخاب کنیم، و حتی اگر ایراد اندامی داشته باشیم؛ بدانیم که چگونه و با چه روش‌هایی آن را پنهان و یا کاری کنیم کمتر دیده شوند. در دنیای مد 5 مدل فرم اندام زنانه وجود دارد؛ اندام ساعت شنی، مثلث وارونه، مستطیل، لوزی و گلابی. معروف‌ترین و محبوت‌ترین فرم اندام در دنیا، ساعت شنی است. طراحان لباس و استایلیست‌ها تلاش می‌کنند تا اندام‌های دیگر را شبیه به فرم ساعت شنی نشان دهند. فرمی که قصد داریم در این مقاله بررسی کنیم، فرم اندام لوزی است. اگر اندامتان به‌صورت لوزی‌ست و می‌خواهید بدانید چطور لباس بپوشید تا جذاب‌تر دیده شوید؛ با ما تا انتهای مقاله هم‌راه باشید.

مشخصه‌های اندام لوزی کدام‌اند؟

قبل از هر چیزی ما باید بدانیم که به چه اندام‌هایی لوزی می‌گویند؟ در دنیای مد، این اندام را به نام اندام الماسی نیز می‌شناسند. در این اندام دور سینه معمولا کوچک، و دور کمر و پهلوها از دور باسن پهن‌تر و حجیم‌تر هستند. به نوعی هر چه از سرشانه و قسمت ران‌ها به مرکز بدن نزدیک می‌شویم، اندازه‌ها افزایش پیدا می‌کنند.

 

خانمی با اندام لوزی

 

لباس‌هایی که برای اندام لوزی مناسب هستند

همان‌طور که گفتیم طراحان لباس و استایلیست‌ها تلاش‌ می‌کنند که هر فرم اندامی را به ساعت شنی نزدیک کنند. اندام لوزی یا الماسی نیز از این قاعده مستثنا نیست. از آن‌جایی که پهن‌ترین قسمت در این فرم اندام زنانه، شکم و پهلوهاست، ما باید سعی کنیم توجه را از قسمت شکم به سمت گردن و پاها ببریم. در ادامه به‌صورت جداگانه بررسی می‌کنیم که چه قوانینی را باید در این اندام‌ها رعایت کنیم تا زیبا و جذاب‌تر به‌نظر برسیم.

بالاتنه، سرشانه و گردن

برای آن‌که قسمت بالاتنه، سرشانه و گردن را پهن‌تر نشان دهیم و یا به اصطلاح دیگر توجه را به این سمت ببریم؛ می‌توانیم از لباس‌ها و کت‌های اپل‌دار استفاده کنیم. برای پهن و عریض‌تر نشان دادن قسمت سرشانه؛ لباس‌هایی که آستین پفی و پرنسسی دارند، گزینه بسیار مناسبی محسوب می‌شوند.

در قسمت یقه نیز بهتر است به سراغ لباس‌هایی با یقه قایقی، یقه‌های پاک‌دار، حلزونی، برگردان پهن و یا هر مدل یقه‌ای که باعث پهن‌تر به نظر رسیدن سرشانه شود، برویم. ترجیحا بهتر است از لباس‌هایی با یقه‌های دراپه استفاده کنیم. اگر قرار است از تزئیناتی مانند تور، پیلی و... در لباس خود استفاده کنید، بهتر است این تزئینات را در قسمت سرشانه و سینه به‌کار ببرید. همچنین برای اضافه کردن اکسسوری و یا دکمه، در این قسمت‌ها اضافه کنید، نه پهلو و شکم. اگر می‌خواهید برای شرکت در مهمانی‌ها و مجالس، بلوز مجلسی به تن کنید؛ بلوز خود را طوری انتخاب کنید که قد آن کمی بلند باشد. همچنین برای کوچک‌تر نشان دادن پهلو و شکم‌ها می‌توانید از پارچه‌های تیره در این قسمت استفاده کنید.

استفاده از دستمال گردن در فرم اندام لوزی می‌تواند یک انتخاب هوشمندانه باشد. زیرا باعث می‌شود تا توجه بیننده از روی کمر به سمت گردن برود. پوشیدن یک کت اپل‌دار به همراه دستمال گردن برای مجالس و مهمانی‌ها زیبایی اندام شما چند برابر خواهد کرد. حتما آن را امتحان کنید.

 

آستین پفی

 

پاها و قسمت پایین تنه در اندام لوزی یا الماسی

برای انتخاب شلوار در اندام‌های لوزی ممکن است کمی دچار سردرگمی شوید. اما باید به شما بگوییم با کمی دقت می‌توانید بهترین انتخاب را برای این فرم اندام زنانه داشته باشید. مناسب‌ترین شلوار زنانه برای اندام لوزی شکل یا الماسی، شلوارهای راسته هستند. برای جلب توجه بیش‌تر در قسمت پاها می‌توانید از کفش پاشنه بلند یا بوت استفاده کنید، تا زیباتر به نظر برسید. همچنین شلوارهای نیم‌بگ نیز گزینه بسیار مناسبی برای این افراد محسوب می‌شوند.

 

: شلوار راسته مناسب برای اندام لوزی

 

نبایدهای استایل در اندام لوزی شکل

ما تا این‌جا درمورد لباس‌هایی صحبت کردیم که پوشیدن آن‌ها برای اندام لوزی شکل یا الماسی مناسب هستند. اما برخی از لباس‌ها نیز وجود دارند که پوشیدن آن‌ها باعث می‌شود تا اندامتان به‌طور کلی خراب شود و ظاهری زشت به شما بدهد. در ادامه آن‌ها را مورد بررسی قرار می‌دهیم.

آستین رگلان ممنوع

این آستین‌ها با برشی که در قسمت سرشانه دارند، باعث جمع‌تر و کوچک‌تر دیده شدن سرشانه و در نتیجه پهلوی پهن‌تر می‌شود.

لباس‌های یقه هفت نپوشید

این یقه‌ها بیش‌تر مناسب افرادی هستند که اندام آن‌ها مثلث وارونه است. به این معنا که بالاتنه آن‌ها نسبت به پایین تنه بزرگ‌تر است. یقه هفت درشتی بالاتنه را می‌پوشاند و آن را کوچک‌تر نشان می‌دهد. هر چقدر یقه‌های هفت طویل‌تر باشند، به متناسب نشان دادن شانه‌های پهن و عریض کمک می‌کنند و البته که بالاتنه را بلندتر نشان می‌دهند. بنابراین به هیچ عنوان برای افرادی که اندام لوزی دارند توصیه نمی‌شود.

چین در کمر، انتخابی افتضاح!

وجود چین در هر قسمتی از لباس که باشد، باعث می‌شود تا همان قسمت پهن‌تر و عریض‌تر نشان داده شود. به‌عنوان مثال وجود این چین‌ها در قسمت سرشانه برای اندام‌های لوزی یا الماسی انتخابی درست است. اما وجود این چین‌ها در پهلو و کمر باعث پهن‌تر و چاق‌تر دیده شدن اندامتان می‌شود.

شلوار بوت‌کات و جذب ممنوع!

بزرگ‌ترین اشتباهی که این افراد می‌توانند انجام دهند؛ این است که از شلوار بوت کات یا شلوارهای جذب استفاده کنند. زیرا این شلوارها باعث می‌شود کمر و پهلوی شما پهن‌تر دیده شود. افراد دارای اندام لوزی یا الماسی، باید به سراغ شلوارهایی بروند که قسمت پایین تنه را بلندتر و کشیده‌تر نشان دهند و توجه را از قسمت کمر و پهلو به سمت پایین جلب کنند.

 

شلوار بوت‌کات و جذب ممنوع

 

ما در این مقاله با اندم لوزی شکل یا همان الماسی آشنا شدیم و دانستیم که چه لباس‌هایی برای این فرم اندام زنانه بسیار مناسب هستند. همچنین لباس‌هایی که افراد با اندام لوزی شکل، هرگز نباید به سراغ آن‌ها بروند را مورد بررسی قرار دادیم. حال نظر شما در این باره چیست؟ شما کدام فرم اندامی را دارید؟ و به نظر شما چه لباس‌های دیگری هستند که این افراد می‌توانند بپوشند و چه لباس‌هایی را نباید به تن کنند؟ نظر خود را با ما به اشتراک بگذارید.