اندام گلابی و نکات پوششی

اندام گلابی و نکات پوششی
اندام گلابی و نکات پوششی

بدن هر شخص، فرم منحصر به فرد خودش را دارد. همه فرم های بدنی زیبا هستند ولی یک سری ویژگی‌ در این اندام ها متفاوت هستند که باعث انعکاس استایل شخصی شما می شود. یکی از رایج ترین فرم های بدن برای خانم ها، اندام گلابی است. اما بدن گلابی شکل دقیقا چه شکلی است؟ اندام گلابی، یکی از فرم‌ های بدنی جذاب است که نیاز به انتخاب هوشمندانه‌ ترین لباس‌ ها دارد. با فهمیدن ویژگی ‌ها و شیوه ‌های پوشش مناسب فرم اندام گلابی، می‌ توان زیبایی این فرم بدنی را برجسته تر کرد.

در این مقاله، به بررسی جزئیات و نکات مهم در انتخاب لباس‌ ها و سبک‌ های پوششی برای اندام گلابی خواهیم پرداخت. بررسی نکاتی چون اهمیت شناخت دقیق شکل بدن، انتخاب لباس‌ های متناسب و ترکیب رنگی مناسب، باعث می شود که با اعتماد به نفس بیشتری، استایل بی‌ نظیری را با توجه به فرم اندامی خودتان به ارمغان بیاورید. پس با ما در ادامه این مقاله همراه باشید.

 

لباس های مناسب اندام‌ گلابی

 

فرم های مختلف اندام برای زنان چیست؟

پنج نوع فرم بدن از جمله اندام گلابی شکل وجود دارد که می توانیم زنان را در این فرم ها دسته بندی کنیم. اگر کاملاً مطمئن نیستید که فرم بدن گلابی دارید یا خیر، به اشکال مختلف بدن و ویژگی های آن ها نگاهی بیندازید. هم چنین اگر متوجه شدید که به بیش از یک دسته تعلق دارید، ممکن است ترکیبی از دو فرم بدنی باشید.

• فرم بدن ساعت شنی: کمر باریک، شانه ها و پایین تنه (ران ها و باسن) در یک راستا هستند.
• بدن سیبی شکل: شانه ها و باسن متناسب هستند. کمر و شکم بزرگ تر از شانه یا باسن است و یک شبح گرد ایجاد می کند.
• اندام مثلثی شکل معکوس: سینه و شانه های پهن و بزرگ، که از باسن عریض تر هستند.
• فرم بدن مستطیلی شکل: شانه ها، کمر و باسن هر سه به یک نسبت، در یک راستا قرار دارند.
• اندام گلابی شکل: پایین تنه پهن تر از سر شانه ها و سینه است. که در ادامه بیش تر به این فرم بدنی خواهیم پرداخت.

 

پنج فرم بدنی خانم ها

 

اندام گلابی چیست؟

اندام گلابی، نمادی از ظرافت و دارای ویژگی‌ های منحصر به ‌فردی است که فرم این اندام را شکل می ‌دهد. افراد با این نوع فرم بدنی معمولا بالا تنه و شانه‌ های کوچک، و کمری باریک دارند، اما اندام در قسمت پایین تنه، باسن و ران ها، برجسته تر و بزرگ تر می شود. جذابیت این فرم بدنی در ایجاد کردن تعادل منطقی بین بالا تنه، نسبت به قسمت پایینی بدن است. این تعادل از طریق نمایان کردن خطوط محوری و زیبایی ‌های طبیعی، جلوه ‌ای زیبا و زنانه را ارائه می‌ دهد. درک و شناخت این نوع اندام باعث می شود که بهترین انتخاب لباس را در استایل های خود داشته باشید.

چگونه برای اندام گلابی لباس بپوشیم؟

از آن جایی که اندام گلابی، شانه ها و سینه کوچک تری نسبت به باسن دارند، نکته اصلی این است که با تاکید بر نیمه بالایی بدن خود، تعادل را برقرار کنیم و توجه را به سمت بالا تنه جلب کنیم. پس آیتم های مناسب برای بالا تنه و پایین تنه برای اندام گلابی را با هم بررسی می کنیم.

• آیتم های مناسب پایین تنه برای اندام گلابی: در این فرم بدنی، از شلوار های اسکینی و یا شلوار های بسیار گشاد و بگی به شدت خودداری کنید، چرا که باعث بزرگ تر نشان دادن پایین تنه می شوند. شلوار های راسته، که از کنار باسن مستقیم به سمت پایین می آیند، بهترین گزینه هستند. هم چنین بهتر است از رنگ های تیره برای آیتم های پایین تنه استفاده شود، که کم تر جلب توجه کند. ترجیحا از دکمه، جیب و پترن در قسمت باسن شلوار ها خودداری کنید، که نگاه ها به آن سمت نرود. دکمه ها، جیب ها و پترن ها باعث ایجاد حجم در قسمت باسن شده و آن قسمت را بزرگ تر نشان می دهد.

 

در اندام گلابی هرگز از شلوار های اسکینی استفاده نکنید

 

آیتم های مناسب بالا تنه برای اندام گلابی:

وقتی صحبت از آیتم های بالا تنه مناسب برای افراد با اندام گلابی می شود، یقه ها و جزئیات فراوانی وجود دارند که استایل را جذاب می کنند. انتخاب یک یقه پهن، شانه های شما را پهن تر نشان می دهد و باعث ایجاد تعادل در بالا تنه و پایین تنه می شود. انتخاب رنگ های روشن در بالا تنه، هم چنین استفاده از جزئیات و پترن های مختلف در این آیتم ها، چشم ها را به سمت بالا تنه می کشاند. تاکید بر نیمه بالایی اندام گلابی و برداشتن توجه از پایین تنه، نکته کلیدی در استفاده کردن آیتم ها در این نوع اندام است.

 

یقه های مناسب برای اندام گلابی شکل

 

توجه داشته باشید که اگر از بلوز های آستین بلند استفاده می کنید، در قسمت پایین آستین، به هیچ عنوان از پترن ها و دیتیل های زیادی استفاده نکنید؛ چرا که در حالت ایستاده، معمولا دست ها در کنار باسن قرار می گیرند و باعث ایجاد جلب توجه در آن قسمت خواهند شد. هم چنین از استفاده از اکسسوری هایی مانند دست بند های بزرگ، به همین دلیل اجتناب کنید. استفاده از دستمال گردن و یا اکسسوری های بزرگ و شلوغ برای گردن و سینه بسیار پیشنهاد می شود.

 

هرگز از آستین بلندی که در کنار باسن، بزرگ نمایی ایجاد می کند، استفاده نکنید

 

نکات اصلی برای انتخاب درست لباس برای اندام گلابی

⁃ برای بالا تنه از رنگ های روشن و پترن ها استفاده کنید.
⁃ تاپ و بلوز هایی که تزئینات و جزئیات بیشتری دارند را انتخاب کنید.
⁃ استفاده از برش های خاص در آیتم های بالا تنه، می تواند بسیار جذاب باشد.
⁃ در آیتم های بالا تنه، استفاده از اِپُل برای افزایش حجم در قسمت سر شانه بسیار هوشمندانه است.
⁃ با توجه به استایل تان از اکسسوری های بزرگ در بالا تنه استفاده کنید؛ مانند گردن بند، دستمال گردن، و یا گل سینه های جذاب.
⁃ در نیمه پایینی اندام از رنگ‌ های تیره استفاده کنید.
⁃ دامن های فون کاملا مناسب برای این فرم بدنی هستند.
⁃ به هیچ عنوان از شلوار های اسکینی که باسن و ران ها را برجسته تر نشان می دهد، استفاده نکنید.
⁃ تا حد ممکن، از شلوار های ساده و بدون دکمه و جیب، (مخصوصا جیب در قسمت باسن)، استفاده کنید.
⁃ کلا در قسمت پایین تنه، هر چیزی که باعث ایجاد حجم اضافه می شود، برای اندام گلابی نا مناسب است؛ مانند دامن های لنگی، که لایه های پارچه روی هم، باعث ایجاد حجم اضافی در قسمت باسن و ران ها می شود.

 

استفاده از دامن فون و‌ کلوش برای متعادل سازی اندام گلابی و نداشتن جیب برای جلوگیری از جلب توجه بیش تر در پایین تنه

 

سلبریتی ها با فرم اندام‌ گلابی

از معروف‌ ترین هنرمندان با اندام گلابی می توان به جنیفر لوپز (Jennifer Lopez)، بیانسه (Beyoncé) و ریحانا (Rihanna) اشاره کرد. این سلبریتی ‌ها از منحنی‌ های اندام خود استفاده می‌ کنند و استایل‌ هایی را به نمایش می گذارند که بر برجستگی باسن شان تمرکز دارند، اما هم چنین توازنی در سر تا سر اندام شان حفظ می‌ کنند. گاهی آن ها با اعتماد به نفس، لباس‌ هایی را انتخاب می ‌کنند که بر پایین تنه شان تأکید دارند و منحنی‌ های اندام خود را به نمایش می‌ گذارند. ولی در قسمت بالا تنه، مواردی که در این مقاله بررسی کردیم هم، رعایت می کنند؛ که در نهایت اندام متعادلی داشته باشند. این هنرمندان، افراد با اندام گلابی را به پذیرش فرم اندام و آشتی با بدن خود، دعوت می کنند.

نکته اصلی در انتخاب لباس برای فرم اندام گلابی، تاکید بر بخش بالایی بدن است. با ایجاد تعادل بین بالا تنه و پایین تنه، فرم اندامی از گلابی شکل به فرم اندامی ساعت شنی، که مورد پسند جامعه! است، تبدیل می شود. ولی باید بدانیم که بدن مان را به همان شکلی که هست، دوست بداریم و در صلح با اندام مان باشیم. چون هر روزه با توجه به خیلی از مسائل، استاندارد های جامعه تغییر می کند. آیا شما با بدن تان در صلح هستید و یا هر روز با استاندارد های جامعه، تغییر می کنید؟ نظرات خود را با ما به اشتراک بگذارید.

 

جنیفر لوپر، یک سلبریتی با اندام گلابی که با اعتماد به نفس، فرم بدن خود را به نمایش می گذارد