با انواع فرم بدن بیشتر آشنا شوید

با انواع فرم بدن بیشتر آشنا شوید
با انواع فرم بدن بیشتر آشنا شوید

آیا تا به حال به این مسأله دقت کرده اید که بعضی از لباس ها کاملاً متناسب اندام شما هستند و حتی شما را خوش اندام تر نشان می دهند؟ دلیل این امر این است که لباس انتخابی شما کاملا متناسب با فرم بدن شما انتخاب شده است. این مسأله می تواند کاملا تصادفی، یا بر اساس شناخت از فرم بدن اتفاق بیفتد. با شناخت کافی از فرم بدنی تان، انتخاب های راحت تر و هوشمندانه تری در استایل خواهید داشت. این مطلب از برنس نیز به انواع فرم بدن اختصاص یافته است؛ تا شما عزیزان با شناخت کافی از فرم بدنی تان بتوانید بهترین و شیک ترین استایل ها را داشته باشید.

هر کدام از انواع فرم بدن زیبایی های مخصوص خود را دارد و چیزی که در درجه اول اهمیت دارد سلامتی اندام هاست. اگرچه برخی از افراد ممکن است فرم کلی بدن خود را دوست نداشته باشند و از کوچکی، بزرگی و یا حتی عدم تناسب اندام ها با یکدیگر ناراضی باشند. استایل و انتخاب هوشمندانه لباس می تواند این عدم تناسب را تا حد زیادی برطرف کند. رنگ، مدل و طرح لباس فاکتورهایی هستند که تأثیر بسیاری بر فرم بدن دارند. در ادامه انواع فرم بدن زنانه و برخی از آیتم های پوششی هر فرم را بررسی خواهیم کرد.

انواع فرم بدن

برای بررسی هر یک از انواع فرم های بدنی، پهنای محدوده بالاتنه در مقایسه با پهنای محدوده پایین تنه ملاک قرار دارد. انواع اصلی فرم های بدن زنانه به ۶ گروه تقسیم می شوند.

فرم بدن مستطیلی

در فرم بدن مستطیل شکل، پهنای شانه، پهنای کمر و پهنای باسن تقریباً به یک اندازه است. در واقع این افراد هیکل های ظریف کشیده و مستطیل شکل دارند؛ اما انحنای زیادی در فرم بدنی آن ها دیده نمی شود. افراد با فرم بدنی مستطیل شکل و لاغر اندام، می توانند برای پُرتر دیده شدن از رنگ های شاد و طرح های بزرگ استفاده کنند. همچنین لباس هایی با طرح های عرضی مانند راه راه افقی به این افراد اصلا پیشنهاد نمی شود؛ چرا که باعث پهن دیده شدن بیش از حد آن ها می شوند. در میان سلبریتی های معروف، کامرون دیاز و ناتالی پورتمن دارای فرم بدنی مستطیلی هستند.

 

فرم بدن مستطیلی شکل

 

فرم بدن گلابی

فرم بدنی گلابی، یک از فرم های بدنی رایج در میان بانوان ایرانی است. در این حالت بدنی شاهد پهنای زیاد در قسمت باسن و در مقابل پهنای کم در قسمت سینه و شانه هستیم. در واقع فرم بدن در این حالت، مانند گلابی دیده می شود. افراد با این فرم بدن پاهای چاقی دارند و اگر قد کوتاهی نیز داشته باشند ممکن است بیش از حد توپر به نظر برسند. افراد با فرم بدن گلابی برای متناسب تر دیده شدن باید به سراغ شلوار یا دامنی بروند که پاهای آن ها را لاغرتر نشان دهد. همچنین برای قسمت بالاتنه باید به دنبال بالاپوش هایی باشند که با ایجاد خطای دید، بالاتنه را خوش فرم کنند. شلوارهای جذب غواصی مشکی و بالاپوش هایی با یقه های بزرگ و رنگ روشن، آیتم هایی پیشنهادی برای فرم بدن گلابی هستند. کیم کارداشیان از جمله افراد با اندام گلابی شکل شناخته می شود.

 

فرم بدن گلابی شکل

 

فرم بدن مثلث وارونه

در فرم بدنی مثلث وارونه، عرض قسمت سرشانه و سینه در قسمت بالاتنه، بیشتر از قسمت لگن و باسن است. این فرم بدنی حالتی ورزشکاری و مردانه دارد و ممکن است زیاد به مذاق خانم ها خوش نیاید. از این رو برای کمتر نشان دادن این حالت، باید به جزئیات آیتم های بالاتنه دقت زیادی شود. مدل های یقه ای مانند دکلته یا قایقی، یقه هایی هستند که سرشانه را عریض نشان می دهند و مدل های خوبی برای فرم بدنی مثلث وارونه نیستند. در مقابل یقه مدل هفت و بالاپوش های رنگ تیره از عرض شانه و سینه کم می کنند. افراد با فرم بدن مثلث وارونه همچنین می توانند با برخی از مدل های شلوار یا دامن، لگن و باسن خود را نیز بزرگ نشان دهند. در میان شلوارهای زنانه، شلوارهای مام، کارگو و سندبادی انتخاب های خوبی برای این افراد هستند. آنجلینا جولی اندام مثلث وارونه دارد.

 

نمونه فرم بدنی مثلث وارونه

 

فرم بدن ساعت شنی

فرم بدنی ساعت شنی یکی از انواع فرم بدن است که قسمت های مختلف بالاتنه و پایین تنه در آن با یکدیگر متناسب هستند. در این فرم عرض شانه و لگن به یک اندازه است و در قسمت کمر از عرض کم می شود. افراد با این فرم بدن کمر باریک خوش اندام هستند و دستشان در انتخاب لباس نسبت به سایر فرم های بدنی بازتر است. این افراد بهتر است لباس هایی انتخاب کنند که باریکی کمر را به خوبی نشان دهند. لباس های زیادی گشاد انتخاب خوبی برای فرم بدنی ساعت شنی نیستند و در مقابل لباس های جذب جلوه فوق العاده ای در این اندام ها دارند. مرلین مونرو از اسطوره های معروف هالیوودی با فرم بدنی ساعت شنی است.

 

نمونه فرم بدنی ساعت شنی

 

فرم بدن سیب

افراد با فرم بدن سیبی شکل، معمولاً اندامی توپر دارند. این افراد نیز مانند فرم مثلث وارونه بالاتنه بزرگ و پایین تنه کوچکی دارند؛ با این تفاوت که بالاتنه در فرم بدن سیب پُر و گرد است. در اندام های مثلث وارونه قسمت شانه ها تیز و زاویه دار است؛ اما اندام های سیبی شکل زاویه دار نیستند. افراد با فرم بدنی سیب نیز مانند مثلث وارونه باید بالاتنه خود را کوچکتر نشان دهند. یقه های هفتی شکل، تاپ های جذب کشی با رنگ های تیره و کت هایی با برش راسته انتخاب های خوبی برای این افراد هستند. شلوارهای راسته و شلوارهایی که قسمت لگن را عریض تر نشان می دهند نیز آیتم هایی مناسب برای قسمت پایین تنه اندام های سیبی هستند. در میان افراد معروف هالیوودی، اُپرا وینفری از فرم بدنی سیبی شکل برخوردار است.

 

نمونه فرم بدن سیبی شکل

 

فرم بدن لوزی

در فرم های بدنی لوزی، قسمت میانی بدن عریض تر از دیگر قسمت ها است. محدوده شانه و سینه در افراد با این فرم معمولاً باریک و لاغر است و قسمت شکم و پهلوها دارای اضافه وزن است. این افراد باید تمرکز را از قسمت شکم و کمر، به قسمت شانه ها و باسن معطوف کنند. پیراهن با کمربند پهن و مشکی تا حد زیادی می تواند این فرم بدن را تعدیل کند. همچنین لباس هایی با سر شانه های بزرگ نیز برای فرم بدنی لوزی پیشنهاد می شوند. ادل خواننده سرشناس بریتانیایی، دارای فرم بدنی لوزی شکل است.

 

نمونه فرم بدنی لوزی

 

هر فرم بدنی زیبایی خاص خود را دارد و در اثر گذر زمان نیز ممکن است دستخوش تغییراتی شود. با کمی توجه و دقت در انتخاب پوشش مناسب نیز می توان مشکلات اندامی را برطرف کرده و اندام را در ایده آل ترین حالت ممکن نشان داد. امیدواریم با مطالعه این مطلب از برنس که به انواع فرم بدن اختصاص داشت، بتوانید فرم بدنی خود را شناسایی کرده و بهترین استایل را بر اساس آن انتخاب کنید.