تاثیر کلاه بر استایل و جلوگیری از آسیب مو

تاثیر کلاه بر استایل و جلوگیری از آسیب مو
تاثیر کلاه بر استایل و جلوگیری از آسیب مو

کلاه یکی از اکسسوری های کاربردی و زیبا است. استفاده از کلاه در هر استایلی، ظاهری متفاوت و خاص به آن استایل می دهد. کلاه ها در زمستان به گرم شدن کمک می کنند و در تابستان در مقابل اشعۀ UV خورشید از پوست حفاظت می کنند. امروزه با پیشرفت مد و تاثیر کلاه بر استایل، علاوه بر کاربرد جنبۀ زیبایی آن ها نیز مد نظر قرار گرفته است.


تاثیر کلاه بر استایل


وقتی صحبت از کلاه زنانه می شود معمولاً به یاد فصل سرما می افتیم؛ اما کلاه فقط در جهت گرمایشی در فصل سرما به کار نمی رود. کلاه ها انواع و جنس های مختلفی دارند، به همین دلیل در تمام فصول کاربرد دارند و به اکسسوری همیشگی تبدیل شده اند. در گذشته به دلایل مختلفی مانند جلوگیری از آسیب مو، جلوگیری از نفوذ سرما در زمستان و محافظت در برابر نور خورشید از کلاه استفاده می شد. با گذشت زمان، این روزها کلاه به یکی از مهم ترین آیتم های مد تبدیل شده است و تاثیر بسزایی در ساختن استایل زیبا و متفاوت دارد.


با انواع کلاه ها آشنا شوید!


کلاه یک اکسسوری خاص است که در استایل تاثیر زیادی دارد و کاملاً به چشم می آید. اولین چیزی که در ظاهر شخص جلب توجه می کند کلاه است و تاثیر زیادی بر جذابیت دارد. کلاه های مختلف کاربردهای متفاوتی دارند و با استایل های مختلفی ست می شوند. بهتر است کمی بیشتر با انواع کلاه ها آشنا شویم.


کلاه کپ اسپرت


کلاه کپ بیشتر در استایل های اسپرت کاربرد دارد. اگر می خواهید یک استایل کژوال و جذاب داشته باشید و در عین حال از پوست خود مراقبت کنید، کلاه کپ چیزی است که به دنبال آن هستید. می توانید کلاه کپ را با شومیز رنگ روشن و شلوار جین امتحان کنید. همچنین می توانید کلاه را با تی شرت مناسب بپوشید و رنگ آن را با رنگ تی شرت خود ست کنید. اگر می خواهید استایل اسپرت و پرانرژی برای تعطیلات تابستان و دورهمی های خود داشته باشید، کلاه کپ را با شلوارک جین و تی شرت امتحان کنید. ترکیب این کلاه با هودی در هوای سرد هم عالی است.


تاثیر کلاه بر استایل

کلاه برت جذاب


این کلاه از جمله محبوب ترین کلاه ها است. آقایان بیشتر از این کلاه استفاده می کنند، اما خانم ها هم می توانند استایل زیبایی با این کلاه ها بسازند. با به کار بردن این مدل کلاه کلاسیک در استایل خود، می توانید استایل خاصی داشته باشید. مدل کلاه برت کمی کج است و به همین دلیل به آن ها کلاه کج هم گفته می شود. جنس این کلاه ها پشمی یا چرم است که در هوای سرد کاربرد دارند. رنگ های مختلفی مانند زرشکی، طلایی و کاراملی جلوۀ زیبایی برای این کلاه ها دارند.


کلاه فدورا کلاسیک


این مدل یکی از جذاب ترین کلاه ها برای تابستان است. کلاه فدورا برای خانم هایی که استایل کلاسیک می پسندند عالی است. دور تا دور این کلاه ها را لبۀ باریکی گرفته است که کلاه فدورا را به گزینۀ مناسبی برای تابستان تبدیل می کند. علاوه بر این، کلاه فدورا برای ساختن استایل های خاص حرف اول را می زند. شکل ساده و ظریف این کلاه قابلیت ست شدن با هر سبک و لباسی را دارد. اگر می خواهید تاثیر کلاه بر استایل خود را ببینید، کلاه فدورا را امتحان کنید. برای داشتن ظاهری عالی، می توانید آن را با کت یا شومیز مناسب امتحان کنید.


کلاه باکت


لبه های بسیار باریک و افتاده ای دور تا دور کلاه باکت کشیده شده است. این کلاه در قدیم در مناطق گرم و کویری استفاده می شد. کلاه باکت ظاهری خنک و شیک دارد. این کلاه در رنگ های متنوعی وجود دارد؛ از رنگ های خنثی مانند سیاه و سفید گرفته تا رنگ های شاد و روشن.


کلاه پاناما جذاب


کلاه پاناما یکی از جذاب ترین کلاه ها است. این کلاه هم مانند کلاه فدورا، دور تا دور خودش لبه دارد. البته لبۀ کلاه پاناما باریک نیست. این کلاه لبۀ پهنی دارد که برای استفاده در تابستان عالی است. کلاه پاناما برای داشتن استایل های رسمی و شیک بسیار مناسب است. می توانید هنگامی که به تعطیلات تابستانی می روید و کنار دریا قدم می زنید، کلاه پاناما را با پیراهن ساحلی و صندل ست کنید و استایل جذابی داشته باشید. همچنین می توانید استایل های متفاوت دیگری هم با این کلاه بسازید؛ به طور مثال ترکیب آن با شلوار جین و تی شرت را امتحان کنید. اگر دنبال داشتن استایل رسمی هستید، ترکیب کت بلیزر با کلاه پاناما هم زیبا است.


استایل جذاب تابستانی با کلاه پاناما

کلاه بافتنی


همۀ ما با کلاه بافتنی آشنا هستیم. این کلاه در زمستان استفاده می شود و برای جلوگیری از سرما کاربرد دارد. البته تاثیر زیادی هم بر خوش استایل شدن در زمستان دارد.


استفاده از کلاه چه مزایایی دارد؟


در حالی که نمی توان تاثیر کلاه بر استایل را نادیده گرفت؛ استفاده از کلاه نقش مهمی هم در سلامتی پوست و مو دارد. در تابستان گرمای هوا خیلی زیاد است و پرتوهای خورشید مستقیم و با شدت زیادی می تابند. ماندن زیر نور آفتاب در طولانی مدت موجب آفتاب سوختگی پوست سر و صورت می شود. در این شرایط استفاده از کلاه از تابش مستقیم نور خورشید بر صورت جلوگیری می کند و یکی از روش های مقابله با اشعۀ مضر فرابنفش است. تابش مستقیم اشعۀ آفتاب باعث ایجاد لکه های پوستی و سرطان می شود. سایۀ کلاه بر پوست صورت و گردن، عوارض تابش مستقیم نور خورشید را کاهش می دهد. همچنین پرتوهای UV تارهای مو را ضعیف کرده و احتمال شکنندگی مو را زیاد می کنند و باعث می شوند موها نازک تر به نظر برسند. با این تفاسیر استفاده از کلاه تابستانی به سالم ماندن پوست و مو کمک زیادی می کند.


کلاه های تابستانی

ویژگی های کلاه مناسب چیست؟


اگر به دنبال خرید کلاه هستید بهتر است آن را از جنبه های مختلف مورد بررسی قرار دهید.


رنگ کلاه


هنگام خرید کلاه به رنگ آن توجه کنید. برای خرید کلاه تابستانی بهتر است به دنبال رنگ های روشن باشید. رنگ های روشن گرمای کمتری به خود جذب می کنند.


اندازۀ کلاه


اندازۀ کلاه خیلی مهم است. کلاه کوچک باعث سردرد می شود. علاوه بر این، اگر کلاه خیلی سفت باشد، ممکن است باعث کم پشت شدن و ریزش مو شود. کلاه هایی که قابلیت تنظیم شدن دارند، مناسب تر هستند. از این میان کلاه های دکمه ای بهتر از کلاه های چسبی هستند؛ به دلیل این که کلاه های چسبی بعد از مدتی قابلیت چسبندگی خود را از دست می دهند. اندازۀ لبۀ کلاه ها هم متفاوت است. کلاه هایی که لبۀ بزرگ تری دارند، قدرت حفاظت بالاتری در برابر اشعه های مضر خورشید دارند. حواستان باشد که کلاه مناسب باید حداقل 5 تا 7 سانتی متر لبه داشته باشد.


جنس کلاه


کلاه ها در دو مدل رو بسته و رو باز وجود دارند. کلاه های رو باز باعث گردش هوا در سر و در نتیجه کمتر عرق کردن آن می شوند. اگر کلاه های رو بسته را ترجیح می دهید، کلاه هایی که توری دارند و هوا در میان آن ها در گردش است، مناسب تر هستند. کلاه های کتان برای تابستان انتخاب خوبی هستند.
کلاه یکی از اکسسوری های مهم در داشتن استایل متفاوت و خاص است. تاثیر کلاه بر استایل بسیار زیاد است و باعث دگرگون شدن ظاهر می شود. علاوه بر این استفاده از کلاه در فصل تابستان تاثیر بسزایی بر سلامتی پوست و مو دارد. کلاه مناسب با استایل مورد نظر خود را پیدا کنید و ظاهری متفاوت را به خود هدیه دهید.