ترنچ کت و استایل ترند پاییز 1401

ترنچ کت و استایل ترند پاییز 1401
ترنچ کت و استایل ترند پاییز 1401

ترنچ کت، ترندی یا کلاسیک؟

همیشه موقع تغییر فصل اولین دغدغه ی ما خرید لباس های مناسب شرایط آب و هوایی جدید است. ترندهای فصل، فهرستی از گزینه های پیشنهادی در اختیارمان قرار می دهند که می توانند برای افرادی که دوست دارند به روز و شیک لباس بپوشند مرجع بسیار خوب و همچنین راهنمای جامعی برای نجات از سردرگمی موقع خرید باشند. به همین منظور، قصد داریم در این مقاله به معرفی آیتم های ترندی پاییز 1401 خصوصاً انواع ترنچ کت بپردازیم.


ترندهای پاییز 1401


گزارش های مجلات مد حاکی از این هستند که اغلب لباس های پاییز امسال، مود نوستالژیک دارند و مینیمالیسم دهه ی 90 و سال های ابتدایی 2000 را یادآوری می کنند. حضور آیتم های کلاسیک، رنگ های خنثی و طرح های بیسیک تأییدی بر این موضوع است. اما به لطف طراحان مدرن، شاهد طرح هایی چشمگیر با الهام از کلاسیک دهه ی 70، سیلوئت های غیرمعمول و اشارات ظریفی به استایل بوهو نیز هستیم. به نظر می آید اثرات کووید 90 همچنان در فشن خودنمایی می کنند و طراحان سعی دارند با رنگ های شاد و درخشان، لباس های مجلل و پوشیده شده از پولک های براق گذر از شرایط دلهره آور پندمیک را جشن بگیرند.

از جمله ترندهای پاییز امسال می توان به کت چرم (استایل موتورسواری)، شلوار جین بگی، بلوزهای بافت، ژاکت بامبر، جلیقه، لباس هایی با قد بلند و البته بارانی یا ترنچ کت اشاره کرد.



بارانی یا ترنچ کت (Trench Coat) چیست؟


ترنچ کت به عنوان یک آیتم بیسیک و کاربردی لازمه ی هر کمد لباسی است. محبوبیتش از آن جهت بیشتر می شود که در هر آب و هوایی قابل استفاده است، علی الخصوص در شرایط جوی متغیر بین فصلی. اوایل پاییز با یک بلوز یا تی شرت و اواخر زمستان روی یک پلیور نرم و راحت کامل کننده ی جذابی برای لوک شما خواهد بود. ترنچ کت یک رویه ی سبک وزن است که قابلیت تطبیق پذیری بالایی با انواع استایل ها دارد، بنابراین در موقعیت های مختلف، از محل کار گرفته تا مهمانی رسمی می تواند اوت فیت شما را همراهی کند.


ترنچ کت کلاسیک


بارزترین نمونه ی ترنچ کت های کلاسیک مربوط به برند بربری (Burberry) هستند. بارانی هایی با قد بلند، به رنگ بژ که با پترن چارخونه ی اختصاصی این برند آسترکشی شده، هرگز قدیمی نمی شوند.

علاوه بر رنگ های شتری، بژ و کاراملی، سورمه ای (Navy Blue) نیز همیشگی و قابل ست شدن با انواع رنگ هاست.


انواع ترنچ کت برای سلائق مختلف


بارانی ها در رنگ، جنس، استایل و سیلوئت های مختلفی در بازار عرضه می شوند که شما می توانید بر اساس استایل شخصی و سلیقه ی خودتان گزینه ی مناسب را پیدا کنید. در ادامه به انواع مدل های بارانی که در پاییز 1401 ترند هستند اشاره می کنیم.


  • ترکیب مدرن و سنتی

با ایجاد تغییرات جزئی در ترنچ کت کلاسیک مثل بزرگ تر کردن یقه یا سرشانه می توان یک بارانی مدرن مورد پسند نسل جدید خلق کرد.


  • اضافه کردن بافت (Texture)

جین و چرم از رایج ترین پارچه ها در فصل پاییز هستند. گرچه ترنچ کت هایی از جنس چرم همیشه ترند هستند اما اگر ایده ی ترکیب کردن بافت های مختلف برایتان جذاب است می توانید به ترنچ کت چرمی ای فکر کنید که با آستین های جین نفیس تر شده است.


ترنچ کت های چرم و جین از ترندهای پاییز 1401 هستند.
  • رنگ های پاستلی در کنار رنگ های درخشان (Color Block)

ضمن توجه به ترندها، شیدهای رنگی مناسب هر فصل را نیز در نظر داشته باشید. برای پاییز 1401 ترنچ کت هایی با رنگ های درخشان بسیار پرفروش هستند چرا که گرمابخش روزهای ابری و خاکستری پاییزاند. رنگ سبز انتخابی ایده آل و کلاسیک است. از سویی دیگر با استفاده از رنگ های ترندی و زیبای پاستلی، دیگر نیازی به اضافه کردن جزئیات برای جلوه بخشیدن به بارانی خود ندارید. یک ترنچ کت آبی پاستلی انتخابی شیک و آراسته است.


  • سیلوئت های غیرمعمول

این روزها لباس های اورسایز و یونیسکس طرفداران زیادی پیدا کرده اند. برای دخترانی که دوست دارند کمی مردانه لباس بپوشند ترنچ کت های اورسایز پیشنهاد خوبی است. با اضافه کردن جزئیاتی مثل چین و اکسسوری می توان به بارانی های اورسایز ظرافتی زنانه داد.


  • جنس

برخی از ترنچ کت ها با پارچه های ضدآب دوخته شده اند، برخی از الیاف مصنوعی و یا قابل بازیافت تهیه شده اند. هر کدام زیبایی خاص خود را دارند و می توانید براساس نیاز خود جنس ترنچ کت را انتخاب کنید.

  • مدل

ترنچ کت ها اغلب با الهام از استایل ارتشی، دارای دو ردیف دکمه هستند که می توانید به صورت جلو باز بپوشید و یا با بستن دکمه ها به شکل روهمگرد استفاده کنید. اکثراً کمربند دارند که بستن آن سیلوئتی زنانه را بازنمایی می کند.


استایل های ترندی با ترنچ کت


با انتخاب و خرید بارانی کار به اتمام نمی رسد، بلکه در این مرحله باید به این فکر کنیم که آن را چگونه استایل کنیم و با چه آیتم هایی ست بزنیم تا شیک و زیبا به نظر بیاییم.


  • نحوه ی استایل کردن ترنچ کت به چند عامل بستگی دارد:

  1. موقعیت
  2. سلیقه و استایل شخصی
  3. اندام

  • موقعیت

موقعیت به معنای این است که برای رفتن به چه مکان و یا مراسمی لباس می پوشید. در واقع پاسخ به این سوال که: برای چه هدفی منزل را ترک می کنید؟ قطعاً انتخاب لباس مناسب، نشان دهنده ی شخصیت شماست. ترنچ کت بسته به اینکه چگونه استایل شود می تواند در موقعیت های مختلف مورد استفاده قرار گیرد. به طور مختصر اشاره ای به سه موقعیت اصلی داریم:


  1. کژوال

کژوال موقعیتی است که نیاز دارید لباس راحت بپوشید مثل خرید رفتن یا پیاده روی به همراه یک دوست.

در این شرایط، استفاده از یک تی شرت یا بلوز بافت، شلوار جین به همراه اسنیکرز، لوفر و یا بوت بنددار در کنار ترنچ کت کلاسیک یا حتی اورسایز، استایل شما را کژوال می کند. اگر دوست دارید کژوال تر به نظر بیایید کافیست آستین های بارانی خود را تا بزنید.


  1. رسمی یا اداری

پوشیدن ترنچ کت کلاسیک روی کت و شلوار یا کت و دامن و استفاده از کفش استیلتو گزینه ی فوق العاده ای برای رفتن به محل کار است.


  1. مهمانی

وقتی یک بلوز سیلک با دامن کوتاه پوشیده اید یا یک بلوز حریر با شلوار گشاد بر تن دارید و آماده ی رفتن به مهمانی هستید با اضافه کردن ترنچ کت می توانید استایلتان را به شکل خارق العاده ای متحول کنید.



استایل های ترند با ترنچ کت

  • سلیقه و استایل شخصی

    1. اگر به دنبال یک ورژن مدرن و خاص هستید، ترنچ کتی به رنگ بژ با آستین های چرم قهوه ای بپوشید و آن را با یک نیم بوت چرم مشکی استایل کنید.
    2. برای داشتن ظاهری مردانه، ترنچ کت اورسایز سورمه ای را به همراه یک ژاکت نرم و راحت، جین دم پا پاکتی و بوت بنددار بپوشید.

    1. در صورتی که علاقه ی زیادی به لایه لایه پوشیدن دارید بارانی می تواند این شانس را به شما بدهد که از این مدل لباس پوشیدن نهایت لذت را ببرید.


  • فرم اندام

با شناخت فرم اندامتان، لباس هایی انتخاب کنید که حس اعتماد به نفس را در شما تقویت می کنند. همچنین لازم است آیتم هایی که ست می کنید از نظر رنگی با یکدیگر و با تنالیته ی پوستتان هارمونی داشته باشند تا به جذابیت شما کمک کنند.

قد ترنچ کت می تواند بلند یا تا بالای زانو باشد اما اگر ریزه اندام هستید ترنچ کت کوتاه برای شما مناسب تر است.

ترنچ کت یک آیتم بیسیک و بسیار کاربردی است که امسال هم در میان ترندهای پاییز 1401 به چشم می خورد. سعی کردیم در این مقاله اطلاعات جامعی درمورد آن در اختیارتان قرار دهیم تا راحت تر خرید کنید.

آیا شما ترندها را دنبال می کنید یا ترجیح می دهید از آیتم های کلاسیک استفاده کنید؟